مرسدس بنزهفته نامه

سرانجام…! پرده از چهرهٔ هیولای مرسدس-آام‌گ کنار رفت

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، انتشار تیزرهای مبهم و عذاب دادن علاقه‌مندان، مرسدس-آام‌گ از هیولای خود در نمایشگاه فرانکفورت پرده‌برداری کرده و به جهانیان اولین خودروی جاده‌ای قانونی با پیشرانهٔ فرمول یک را نشان داد. این هایپرکار خارق‌العاده، همان‌طور که مشخص شده بود، پروجکت وان نام دارد. نیروی این اعجوبه توسط نسخهٔ تجدیدنظر شدهٔ سیستم هیبریدی خودروی فرمول یک W08 مرسدس تأمین می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربو به همراه چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است. پیشرانهٔ درون‌سوز این خودرو می‌تواند به ۱۱ هزار rpm برسد که برای رسیدن به چنین چرخش بالایی، بجای سوپاپ‌های معمولی از سوپاپ‌های پنوماتیک استفاده شده است.

دو موتور الکتریکی که در جلوی خودرو قرار گرفته‌اند، واحدهای پیشرفته‌ای هستند که توانایی دوران تا ۵۰ هزار دور در دقیقه را دارند درحالی‌که بهترین موتورهای الکتریکی فعلی حداکثر می‌توانند به ۲۰ هزار rpm دست پیدا کنند. موتور الکتریکی سوم اما به‌صورت یکپارچه درون توربوشارژ قرار دارد و چهارمین موتور الکتریکی نیز مستقیماً روی موتور درون‌سوز نصب شده است. هریک از موتورهای الکتریکی جلو ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و موتورهای الکتریکی سوم و چهارم نیز هرکدام قدرت یکسانی معادل ۱۲۰ اسب بخار دارند درحالی‌که خروجی کلی این سیستم بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار اعلام شده است.

مرسدس-آام‌گ ادعا می‌کند که در قوای محرکهٔ پروجکت وان نه‌تنها تأخیر توربو حذف شده که حتی پاسخ‌دهی آن از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی هم بیشتر و سریع‌تر است. این مهم نه‌فقط از طریق گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بلکه به لطف توربوشارژری با نیروی کمک الکتریکی حاصل شده است؛ بنابراین مطمئناً این یک قوای محرکهٔ هیبریدی معمولی نیست. این سطح جدیدی از مهندسی است که برای اولین بار به جاده‌های عمومی راه پیدا می‌کند. همان‌طور که قبلاً می‌دانستیم، به گفتهٔ مرسدس-آام‌گ، این هایپرکار می‌تواند به سرعتی بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما آیتم جدیدی که در مورد پروجکت وان اعلام شده این است که قادر است در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

دیگر اطلاعاتی که از این شاهکار آلمانی منتشر شده عبارت‌اند از اینکه می‌تواند تا ۲۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و از سامانهٔ چهارچرخ محرک متغیر با کنترل گشتاور استفاده می‌کند. نیروی موردنیاز موتورهای الکتریکی از یک پکیج بزرگ باطری‌های لیتیوم یون تأمین می‌گردد که به‌تنهایی ۲۲۰ کیلوگرم وزن داشته و درواقع چهار برابر سلول‌های بیشتری از باطری‌های خودروی فرمول یک مرسدس بنز دارند. همچنین این باطری‌ها به سیستم خنک‌کنندهٔ سلولی هم مجهز هستند. به گفتهٔ سازنده، در شرایط رانندگی عادی، تا ۸۰ درصد از انرژی ترمز گیری احیا شده و به باطری‌ها منتقل می‌گردد. علاوه بر این، سیستم الکتریکی پروجکت وان نیز با توان ۸۰۰ ولت کار می‌کند که دو برابر ولتاژ خودروهای پلاگین‌هیبریدی معمولی است.

انتقال نیرو به چرخ‌های عقب از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ نیمه اتوماتیک کاملاً جدید صورت می‌گیرد که به‌طور خاص برای پروجکت وان توسعه پیدا کرده است. این گیربکس که به‌صورت هیدرولیکی فعال می‌شود، دو حالت تعویض دندهٔ اتوماتیک و دستی را ارائه می‌کند که کنترل حالت دستی از طریق پدال‌هایی منحصربه‌فرد صورت می‌گیرد. گفته شده بیش از ۶۷۰ اسب بخار از خروجی کلی قوای محرکه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. پایه و اساس این ماشین را یک بدنهٔ فیبر کربنی مونوکوک با استحکام بالا تشکیل داده است درحالی‌که پیشرانه و گیربکس یکپارچهٔ آن به‌طور کامل توسط تعلیق عقب پشتیبانی می‌شود.

در داخل پروجکت وان، دو نمایشگر ۱۰ اینچی با رزولوشن بالا تعبیه شده که یکی از آن‌ها در جلوی راننده قرار گرفته و در اصل صفحه آمپر خودرو است درحالی‌که دیگری در کنسول مرکزی نصب شده است. همچنین در اینجا غربیلک فرمان منحصربه‌فردی استفاده شده که از غربیلک فرمان خودروهای فرمول یک الهام گرفته و بخش‌های بالایی و پایینی آن صاف است. در روی این غربیلک، دکمه‌هایی برای انتخاب حالات مختلف رانندگی و تنظیمات تعلیق به همراه چراغ‌های LED نشانگر تعویض دنده قرار گرفته است. غیرازاین موارد، در کابین پروجکت وان تنها دو صندلی دیده می‌شود که ثابت هستند اما در عوض پدال‌ها و غربیلک فرمان قابلیت تنظیم داشته و برای رانندگان مختلف به‌راحتی جابجا می‌شوند.

از تجهیزات این هایپراسپرت فوق‌العاده نیز می‌توان به سیستم تهویه مطبوع و دوربین دید عقب اشاره کرد که آخری کاملاً موردنیاز است چراکه در این خودرو پنجرهٔ عقب وجود ندارد. رینگ‌های جلوی پروجکت وان ۱۹ اینچی و رینگ‌های عقبی ۲۰ اینچی هستند که هر چهارتا با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ پوشیده شده‌اند. ترمزها نیز به‌صورت استاندارد از نوع کربن سرامیکی هستند.

مرسدس-آام‌گ تنها ۲۷۵ دستگاه از پروجکت وان را تولید خواهد کرد که همگی به‌صورت فرمان چپ ساخته شده و هریک ۲.۲۷ میلیون یورو معادل ۲.۷ میلیون دلار قیمت دارند. تمامی این تعداد به‌طور کامل فروخته شده‌اند اما نباید انتظار داشت که بتوانیم به‌زودی این هایپرکار را در جاده‌ها ببینیم چراکه سازنده پیش از عرضهٔ پروجکت وان به بازار هنوز باید به مدت ۱۸ ماه توسعهٔ آن‌ها را ادامه دهد. درنهایت در مورد این شاهکار چهارچرخ تنها می‌توان گفت که به معنای واقعی کلمه فرمول یک را به خیابان‌ها آورده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۵ دیدگاه‌ها

  1. سروش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    , خداییش از نظر طراحی این کجا و والکری کجا، بعضی ماشینها فتوژنیک نیستن ولی از نزدیک ماشین رو میبینی عاشقش میشی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سیروس

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      یعنی ممکنه مثلا دوباره AMG بخواد تقویتش کنه؟ یا مثلا منصوری یه حرکتی روش بزنه؟ یا برابروس یه پکیج پرفورمنس روش بذاره؟ من که فکرکنم این یه پنجره جدید به دنیای تکنولوژی خودروهاس. لذت بردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        برابوس و منصوری توانایی تقویت این ماشین رو دارن اما نه به راحتی پروژه‌های قبلیشون چون بدون شک اگر بخوان تقویتش کنن، این اولین باره که یه خودرو با موتور فرمول یک رو به چالش می‌کشن و تجربه جدیدیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. vahid 956

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      به نظر من پروجکت وان باید از amg gtr طراحی بهتری داشته باشه که اینطور نیست حداقل درمورد طراحی جلو .این یه پسرفت محسوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اميرحسين رادفر

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (52 ديدگاه)

        تو AMG gtr مسائل ایرو دینامیکى و سبک بودن ماشین به اندازه project one اهمیت ندارن برا همین هم طراحى زیبا ملاک ساخت این خودرو نبوده و نیست اصولا کسى با این خودرو براى مراسم ها و قرارهاش نمیره که قرار باشه شیک بره این ماشین فقط و فقط لذت رانندگى و دیوونه شدن راننده پشت فرمونش و هدف قرار داده که قطعا موفق توو این راه هنوز ١٨ ماهم براى بهبود مشکلاتش ( اگه ٠٠.١٪‏ ) وجود داشته باشه فرصت هست تقریبا هر ویژگى اى که ازش گفتن یه انقلاب براى دنیاى خودرو ها و قطعا هنوز خیلى از ویژگى هاشم نگفتن دیوونه ترین قسمتش 0تا ٢٠٠ زیر ۶ ثانیست هنوز این شکلیم ?

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. SERIAL WINNER

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    امیدوارم Project one و هایپرکاری که کازورث – ردبول برای استون ساختن به زودی تولید بشن تا شاهد یک دوئل جذاب و نفس گیر باشیم.
    چه لذتی ببریم ما ?. مرسدس بنز در مقابل ردبول و کازورث . ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      مسخره کردنه هایپر استون توسط شما امیر جان تا الان سر به فلک کشیده،که البته اشکالی هم نداره.
      البته این سطح از جوگیری برای امثال من و شما خیلی زیاده.
      شما به عنوان یک آلمانی باز مهران رو الگوی خودتون قرار بدین.
      ……….
      میگی استون فقط یک سیاهی لشکر بوده تو ساخت والکایری،باشه قبول.
      ولی مرسدس در کجا قرار میگیره؟؟؟
      موتور و باتری و کارهای ایروداینامیک و…..همه از انگلستان و بریکسورث و براکلی میاد.
      فقط مهندسین آفالترباخ زحمت کشیدن تغییرات تو انجین اعمال کردن برای استفاده ی جاده ای.
      هیچ کجا پراجکت وان رو آلمانی نمیدونن.
      خیلی بعضی جاها لطف کنن اینو یک پروژه مشترک میدونن.
      به این متن دقت کن:
      Engineering for the hypercar is being carried out in a joint programme between AMG in Affalterbach, Germany, its High Performance Powertrain sister company located in Brixworth and the F1 team in Brackley.
      اینو اگه یک نفر سواد دبیرستانی هم داشته باشه میفهمه.
      ………….
      منم امیدوارم هایپری که بریکسورث و براکلی برای مرسدس ساختن رقابت جذابی با هایپر ردبول و کاسورث که برای استون ساختن داشته باشن.?

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        همکاری مشترک کمپانی‌ها عیب و عار نیست، کاملا طبیعیه که از دانش‌ها و امکانات همدیگه استفاده کنن، اوناییم که به خاطر این همکاری‌ها، کمپانی‌ها رو تخریب میکنن، اطلاع دقیقی از ارتباط شرکت‌ها با هم ندارن. نمونه این همکاری مشترک، گوشی‌های اپل آمریکاییه که خودش طراحی میکنه، سامسونگ کره، ال‌جی کره، شارپ ژاپن، TSMC تایوان، سونی ژاپن و. . . صفحه نمایش، CPU، دوربین، رم، مموری، باتری، گرافیک و. . . رو میسازن، آخرشم فاکس‌کان چین مونتاژشون می‌کنه. . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. SERIAL WINNER

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        در کامنت من هیچ اثری از مسخره کردن وجود نداره. هیچ قصدی هم برای این کار ندارم.

        چیزی که فکر میکنم درسته رو میگم ، کازورث و ردبول رو صاحبان اصلی valkyrie میدونم و در رده ی بعد ریماک .

        من نه آلمانی بازم نه کسی رو الگوی خودم قرار می‌دم ، به کسی هم کاری ندارم.

        من خودمم با علایق منحصر به خودم . عاشق همه ی ماشین ها هستم ، اما جایگاه ماشین های آلمانی و ایتالیایی برام بالاتره. به دلیل مهندسی بالاترشون و اینکه بیشتر اسپورت سازن و منم ماشین های اسپورت رو بیشتر دوست دارم.
        ماشین های ژاپنی رو هم خیلی دوست دارم و برای استفاده ی شهری که مهم ترین کاربرد خودرو هست ، بهترین گزینه میدونمشون.

        بیشتر از این هم وقت برای تلف کردن در مورد این بحث های بچگانه ی آلمان و انکلیس ندارم.

        شما به هایپرکار بنز هر چی دوست داری بگو ، فضای سایت با همین حرفاست که شاد میشه و از یکنواختی در میاد.

        Brixworth و Brackley دو تا شهر هستند ، ماشین ها رو شهر ها نمیسازن.???
        این حرف شما به قدری بچگانه و خنده داره که ترجیح میدم بحث رو ادامه ندم.
        فعلا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید«کاربر چن اسمه »دیگه داری اعصابمو خورد میکنی! بچه ک نیستیم! داری مسخره میکنی هایپرکار استون مارتینو و اینو هر کسی میفهمه! بهتره ب هایپر کار بنز بگی هایپرکار براون و ایلمور، چون بخش بزرگی از مهندسیش توسط تیم انگلیسی براون«مرسدس» انجام شده و موتورش هم ساخت ایلمور انگلیس هس!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          جواب آخرتون رو بدم ظاهرا شما بچگانه متوجه شدین.?
          بریکسورث بیشتر تو کار انجینه و براکلی تو کار شاسی و کارهای ایروداینامیکی.
          پس اگه یه خورده فکر کنید متوجه منظورم میشید.?
          ……….
          بعدشم یه چیز بچگانه ی دیگه که گفتین:آلمانی ها بیشتر اسپرت سازان?
          دوست من به جز پورشه میشه چندتا اسپرت ساز آلمانی دیگه نام ببرید؟؟؟
          ب ام و -مرسدس- آئودی و فولکس هیچکدوم اسپرت ساز محسوب نمیشن.
          فقط بخشی از کارشون رو اسپرت سازی تشکیل میده.
          مثل آ ام گ برای بنز
          ام برای ب ام و
          و آئودی اسپرت.
          مرسدس و ب ام و آئودی در درجه ی اول لوکس ساز محسوب میشن.
          …………..
          اتفاقا انگلیسی ها بیشتر سوپر اسپرت ساز محسوب میشن.
          ………….
          استون مارتین_مک لارن_تی وی آر_رادیکال_المنتال_bac_کاترهام_نوبل_کیتینگ_لوتوس_آریل_اولتیما
          جگوار هم میشه تا حد زیادی اسپرت ساز دونست.
          به خاطر همینم هست که خیلیا میدن سوپر اسپرتشون رو انگلیسی ها بسازن یا باهاشون همکاری میکنن.
          بخوای کلی مورد هست که بگم.
          …………..ِ..
          من اتفاقا چیزی رو که میدونم درسته میگم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Machine

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          دوست عزیز امیر جان
          همه چیز یه ماشین موتور و آئرودینامیک نیست که با تهیۀ اون‌ها توسط یه شرکتی بشه گفت کل ماشین ساخت اون شرکته. تو ساخت یه ماشین عوامل بسیار زیادی دخیل هستن که یک شرکت نمیتونه تو همۀ اونا بهترین باشه.
          مثلاً در همین هایپرکار والکیِری، آستون‌مارتین بهترین‌های صنعت خودروسازی دنیا رو برای ساختش دورهم جمع کرده. این اسمش همکاری مشترکه نه اینی که شما چپ و راست بجای هایپرکار آستون میگی هایپر کار ردبول و کاسورث.
          اگه چنین چیزی صحت داشت حداقل چند منبع خودرویی معتبر خارجی به اون اشاره میکردن و از آستون‌مارتین خُرده میگرفتن.
          من کاری به این بحث‌های بچگانۀ آلمان، انگلیس، ژاپن و آمریکا ندارم ولی احتمالاً چون شما علاقه‌ای به هایپرکار آستون‌مارتین نداری سعی داری ساخت اون رو به شرکت‌های دیگه نسبت بدی درحالیکه بنظر من هرگز این ادعا صحت نداره.
          اگه بخوایم این استدلال رو ملاک قرار بدیم پس آئودی R8 هم ساخت لامبورگینیه چون موتورش مال اوراکانه. البته مطمئناً حالا میگی لامبو زیرمجموعۀ آئودیه و ساخت موتور اوراکان هم توسط خود آئودی انجام شده ولی بحث من این چیزا نیست.
          امروزه همۀ شرکت‌ها بدنبال کاهش هزینه‌ها هستن و در نتیجه برای ساخت محصولاتشون همکاری‌های گسترده‌ای دارن و مثال‌های این همکاری‌ها کم نیست.
          مثل سوپراسپرت ایتال‌دیزاین که موتورش مال لامبورگینیه یا محصولات لوتوس و کاترهام.
          حتی آستون‌مارتین DB11 جدیداً از موتور مرسدس AMG GT استفاده کرده ولی آیا میشه گفت DB11 ساخت مرسدسه؟
          یا خود مرسدس پیکاپ X کلاسش رو روی پلت‌فرم نیسان ناوارا ساخته ولی هیچکس نمیگه X کلاس ساخت نیسانه.
          در مورد والکیِری هم همینطوره. اما اینجا تعداد شرکت‌ها بیشتره چون هدف، ساخت بهترین هایپرکار بوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. SERIAL WINNER.

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بنتلی جان تا زمانی که یاد بگیری سر این مسائل الکی جوش نزنی با هم بحثی نداریم !
          یک آدم بالغ که دیگه بچه نیست سر یک ماشین که از پول فروشش ” یک قرون ” بهش نمیرسه اعصاب خودش رو خورد نمی‌کنه.

          شما دوست داری به هایپرکار بنز بگو “هایپرکار انگلستان” یا هر چیز دیگه ای !
          برای من ذره ای مهم نیست.

          اینقدر جوش نزن. دنیا دو روزه.

          مقر مرسدس در انگلستان باشه در ملیت هایپرکارش تغییری ایجاد نمی‌کنه.
          مهندسی این اتومبیل توسط AMG انجام شده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. SERIAL WINNER

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          پَلِوون مک‌لارن

          ماشین های انگلیسی اسپورت باشن یا نباشن برام مهم نیست. چون اصلا سبک خودروسازی انگلستان در لیست علایق من نیست و برام مهم نیست چی می‌سازن

          اسپرت سازی رو برای جدا کردن خودروهای ایتالیایی و آلمانی از ژاپنی ها گفتم ، چون هر 3 جزو علایقم هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. SERIAL WINNER

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          Amir جان

          مهم اینه همه ی شما میدونید من در مورد چه ماشینی حرف میزنم.

          نمیدونم این که من به Valkyrie بگم هایپرکار ردبول یا کازورث یا استون چرا احساسات شما رو اینقدر جریحه دار کرده. مگه Red bull و Cosworth در ساختش نقش نداشتن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجیدجان برا منم اصلا مهم نیس ک به هایپرکار استون مارتین بگی هایپرکار کازورث ردبول!
          همونطور ک ردبول و کازورث در ساخت هایپرکار استون مارتین نقش داشتند تیم انگلیسی براون«مرسدس فعلی» و شرکت موتور سازی انگلیسی ایلمور هم درساخت هایپرکار بنز نقش داشتند ،اسن یه واقعیته و نمیتونی اینو انکار کنی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. SERIAL WINNER

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بنتلی

          دوست عزیز اگر عصبی نمیشی و جوش نمی‌زنی باید بگم من اصلا نمیدونم شما داری چی میگی که بخوام انکارش کنم.

          تنها چیزی که متوجه شدم اینه که شما داری در مورد شرکت هایی حرف میزنی که دیگه وجود خارجی ندارن

          شرکتی به نام ایلمور 12 ساله که دیگه وجود نداره. سال 2002 دایلمر 55 درصد سهامش رو خرید و سال 2005 هم 100درصدش
          براون جی پی هم خیلی وقت پیش از صحنه ی فرمول 1 محو شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. مانی

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اون کارخونه‌ای که میگین تو انگلیسه متعلق به
        دایملر هست و کرمنداش هم استخدام دایملر هستن
        شاید فردا حال کرد کلشو انتقال بده به برزیل
        نمی‌دونم چرا اینقدر اصرار دارین بگین مرسدس انگلیسیه
        پول داشت همشون رو خرید،اگه اینقدر انگلیسین یه موتور به مکلارن میدادن
        که بعد از جدایی از مرسدس نشه یه تیم درجه چهارم فورمولا وان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Amirreza

        ۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        این حرف رو کسی میزنه که خودروهای شرکتی که داره ازش دفاع میکنه ساخت بنزن ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دیشب وقتی دیدمش ناامید شدم از طراحیش اما بعد از چند بار نگاه کردن بهش، حس کردم بهتر از چیزیه که تو نگاه اول دیدم. از نظر فنی فوق‌العادست، به جز حداکثر سرعتش که توقع ۴۰۰ داشتم، طراحیشم خاص و خوبه، اما میتونست خیلی بهتر باشه، ولی چیزی که مهمه اینه که مرسدس بنز کارش رو خوب بلده و نمیشه به تصمیماتش حمله کرد ❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SERIAL WINNER

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      با اطلاعات کافی از انجین های فرمول 1 هیچ کس از این ماشین توان سرعت بالای 370 نداشت و نداره.
      اصولا به سرعت اینقدر بالا نیازی هم نیست و تمرکز بر هندلینگ و شتابه.
      400 تا رفتن در یک اتوبان به این معناست که شما با سرعتی بین 150 تا 340 کیلومتر در حال نزدیک شدن به ماشین جلویی هستید که بسیار خطرناکه.

      موتوری که قراره چندین سال روی یک ماشین شهری کار کنه و تا 11000RPM دور بگیره تحمل فشار فوق العاده بالایی که برای رسیدن به 400KM سرعت لازمه رو نداره.

      کسایی که از این موتور انتظار سرعت بالای 370 تا داشتن اطلاعاتشون در این زمینه خیلی کم و ناقص بوده.

      یه نگاه به موتور ماشین هایی که به 400 تا رسیدن بندازی میفهمی رسیدن به این سرعت کار موتور 1/6 لیتری نیست.
      کـوئنینزگ : 5 لیتری
      هنسی : 7 لیتری
      بوگاتی : 8 لیتری

      قدرتی که از موتور کم حجم با بوست بالا به دست میاد در دور های بالا قابل استفاده نیست ، مگر با صدمه زدن و کاهش شدید عمر موتور.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        بله حق با شماست، نمیشه از موتور ۱.۶ لیتری توقع سرعت ۴۰۰ کیلومتر رو داشت اما به نظرت میتونستن موتور فرمول یک حجیم‌تری استفاده کنن تا بتونن به مرز ۴۰۰ کیلومتر برسن؟ مثلا ۲ لیتری یا ۱.۸ لیتری باشه با ۴۰ ۵۰ کیلومتر سرعت بالاتر. طبیعیه که شاید یه خودرو هیچوقت نتونه به حداکثر سرعت برسه اما روی کاغذ، رقابت جذاب‌تر میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SERIAL WINNER.

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          فرشاد جان اگر حجم رو تغییر میدادن موتور کلا نیاز به بازطراحی مجدد داشت و صرف چندین میلیارد دلار هزینه

          یکی دیگه اینکه الان project 1 پیشرفته ترین اتومبیل درون سوزه. به نظر من مرسدس حجم های بالاتر رو برای نسل های بعد project 1 گذاشته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    استایل کلی شبیه هایپرکار قبلی مرسدس هست اما چرا رگه هایی از لامبو توش دیده میشه. شیپ جلو منو یاد اوراکان میندازه نمای عقب هم اونتادور اس وی. یه چیز دیگه اینکه انجینهای فرمول وان هر مسابقه اورهال میشن اخه اینو چرا کردن تو یه ماشین خیابونی که بحث دوام هم مطرحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1040 ديدگاه)

      اون تیغه ی اسپویلر عقب که از سقف به انتها کشیده شده هم از وننو گرفته شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    یا خداااا / اصلا جای بحث نداره / بیییییییی نظیره / شاهکاره / مرسدس برای همیشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    تویوتا پریوس الان به شدت خوشحاله ها ، یه رفیق پیدا کرده کپه خودش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی ۱:::
    طراحی کدام هایپر کار را بیشتر می‌پسندید؟
    مرسدس بنز پروجکت وان: لایک ?
    استون مارتین والکری: دیس‌لایک ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی ۲:::
    طراحی کدام هایپر کار مرسدس بنز را بیشتر می‌پسندید؟
    پروجکت وان: لایک ?
    SLR 722: دیس‌لایک ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی ۳:::
    آیا پروجکت وان دقیقا همان چیزی است که انتظار داشتید؟
    بله: لایک ?
    خیر: دیس‌لایک ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. سروش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    به نظرم گردی چرخ ها رو از پیکان خودمون الهام گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فريد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    چرا اینقدر زشت !!!!!!!!

    از مرسدس انتظار بیشتری داشتم ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. Khosrow

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    0-200 شیرون 6.5 ثانیه / یاداوری ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. سروش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    دوستان من اولین بار که نگاش کردم بد جور حالم رو گرفت ولی هرچی بیشتر نگاش میکنم بیشتر نظرم عوض میشه ، شما هم اینجوری هستید؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دقیقا منم تو نگاه اول خورد تو ذوقم اما الان هر چی بیشتر بهش دقت می‌کنم، حس بهتری سراغم میاد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. SERIAL WINNER

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        همه ی ماشین ها همینطورن ، حتی ماشین هایی که در نگاه اول فکر میکنی زشت ترین ماشین تاریخ هستند بعد کم‌کم حس بهتری رو نسبت بهش پیدا میکنی. من دقیقا همین حس رو در مورد valkyrie داشتم و الان یه ذره بهتر شده. چند سال پیش هم وقتی Aventador آمد واقعا به نظرم نسبت به Murcielago یک حرکت رو به عقب بود اما کم کم ازش خیلی خوشم آمد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. ahmad m

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    زیباست، تلفیقی از گذشته و آینده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    برعکس شما من تو نگاه اول خوشم اومد اما هرچی بیشتر میبینمش بدم میاد ظاهرش به هیچ وجه نشون دهنده مرسدس نیست کاملا واضحه اگه ارم بنز رو حذف کنن فکر میکنید با سوپراسپرتی از منطقه اسکاندیناوی طرف هستی. در مورد مشخصات فنی هم که روی کاغذ عالی هست منتها موتور فرمول وان چه دخلی به جاده داره من نمیفهمم . نمودار گشتاور و عکس العمل موتور تو شهر و دوام موتور و لذت رانندگیش جای بحث داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Top speed

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    مرسدس را عشقه ، بی نظیر ، دوست داشتنی ، تک در دنیا
    و قرار است حسابی گرد و خاک کنه و حساب انگلیسی های مغرور پر ادعا را برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آرش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی به نظرم به جورایی یه طراحی مستقل نداره از جاهای دیگه الهام گرفته شاید از مکلارن و این رو هم بگم که از نظر شخصی من در ضمینه ی ما شین های اسپورت هیچ وقت و هیچ وقت مرسدس نمیتونه با کمپانی هایی مثل لامبو و فراری رقابت کنه حتی اگه موتور فورمول وان بزاره و از یه موتور 2 لیتری 2000 اسب بکشه و صفر تا دویستو تو 5 ثانیه بره بازم همیشه یه مرسدس یه مرسدسه و نمیتونه با لامبورگینی و فراری و … در ضمینه ی اشپورت رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شتاب ۰ تا ۲۰۰ زیر ۶ ثانیه زمانی جذاب‌تر میشه که به یاد بیاریم این اعداد برای بقیه هایپرکارها بدین شرحه:
    شیرون: ۶/۵
    رگرا: ۶/۶
    پی ۱: ۶/۸
    لافراری: ۶/۹
    918 اسپایدر: ۷
    ونوم جی تی: ۷

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Ali keyhani

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    طراحیش ساده تر از اون چیزیه که فکر میکردم
    حدس میزدم یه چیزی مثل ferrari p3 کانسپت باشه ولی در کل خوشم اومد ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Reza

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    الان دیدم فقط ما نیستیم که داریم از ظاهر و طراحیش ایراد میگیریم
    کامنت های سایت های خارجی و درایوترایب هم با طراحیش مشکل دارن و حرفای جالبی زدن!
    اصلا زبان طراحی یا DNA مرسدس نداره

    یعنی واقعا مرسدس یه اشتباه تاریخی توی طراحی کرده…؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بیشتر گفتن که جلوش از مکلارن F1 کپی شده
      بقیش هم ترکیب سوپرکارها و هایپرکارهای دیگه شده. مثل 918 و فورد GT و رگرا و…

      از سایت پدال درخواست دارم لطفا بعدا یه مطلب هم درمورد نقد هایی که به طراحی این ماشین شده بزارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    تو مطلب نوشته تمامی 275 دستگاه فروش رفته
    خریدارهای بیچاره حتما بعد از رونمایی خیلی تو ذوقشون خورده . ماشین رو ندید خریدن و حالا همه از طراحیش ایراد میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اریا ماشین

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (37 ديدگاه)

    این ماشین محشره!
    بهترین ماشین الکتریکی که در جهان ساخته شده
    البته این ریماک هم جدیدا اومده که زیاد هم بهش علاقه ندارم
    کلا به ماشین هایی که تاریخ و اصالت ندارن علاقه ندارم
    الان شما برو تو صفحه ریماک تو همین سایت پدال
    کل مطالبش یه صفحه هم نمیشه بعد فقط در مورد همین ماشین بنز دو صفحه مطلب داره یا فراری و لامبورگینی که خیلی ماشین های با اصالتی هستن
    برای همینه که هنوزم که هنوزه مردم خریدن ماشین ۷۰۰ اسبی با اصالت رو به ماشین ۲۰۰۰ اسبی بی اصالت ترجیح میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا