مرسدس بنز

خریداران مرسدس-آام‌گ پروجکت وان اجازۀ فروش آن‌را ندارند

مرسدس-آام‌گ پس از جنجال فراوان سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ هایپرکار پروجکت وان خود را رسماً رونمایی کرد. از این خودرو تنها ۲۷۵ دستگاه ساخته می‌شود که علیرغم برچسب قیمتی ۲.۷ میلیون دلاری، تمامی آن‌ها حتی پیش از رونمایی فروخته شدند. تحویل این هایپرکار نیز در سال ۲۰۱۹ صورت خواهد گرفت. حال گزارشی توسط Auto Motor Sport منتشر شده که می‌گوید مرسدس-آام‌گ به‌طور علنی اجازهٔ نمی‌دهد که خریداران پروجکت وان، برای رسیدن به سود سریع، آن‌را بفروشند. ظاهراً در قرارداد خرید این خودرو بندی وجود دارد که فروش بلافاصلهٔ آن‌را ممنوع کرده است.

البته مرسدس تنها شرکتی نیست که اجازهٔ فروش محصول خود را به خریداران نمی‌دهد چراکه مثلاً آستون‌مارتین هم فروش والکیِری را ممنوع کرده است. مشابه این موضوع در رابطه با فورد نیز وجود داشته و این شرکت آمریکایی هم خریداران سوپراسپرت GT را از فروش آن منع کرده است. بااین‌حال شخصی سعی کرده بود در نوامبر گذشته پروجکت وان خود را به مبلغ ۵.۲ میلیون دلار به فروش برساند. این نشان می‌دهد که قیمت این خودرو تقریباً دو برابر شده است. وی زمان تحویل خودرو را سه‌ماههٔ دوم سال آینده عنوان کرده بود اما هم‌اکنون این آگهی از سایت فروش حذف شده است.

Auto Motor Sport همچنین گزارش داده است که مرسدس-آام‌گ با استفاده از پروتوتایپ‌های استتار شده، آزمایش‌های پیست پروجکت وان را در بریتانیا و اسپانیا آغاز کرده است. پروجکت وان از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 استفاده می‌کند که در اصل همان پیشرانه‌ای است که لوئیس همیلتون در سال ۲۰۱۵ در مسابقات فرمول یک با استفاده از آن به قهرمانی رسید. این موتور که می‌تواند تا ۱۱ هزار rpm دور بگیرد، پس از کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر به یک بازسازی کلی احتیاج دارد. این پیشرانهٔ بنزینی در کنار چهار موتور الکتریکی قرار گرفته که مجموعاً قدرتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ اسب بخار تولید می‌کنند. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

انتظار می‌رود این هایپرکار بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد درحالی‌که به لطف سیستم آئرودینامیکی پیشرفته، حدود ۶۷۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. در رابطه با عملکرد پروجکت وان نیز گفته شده که می‌تواند زیر شش ثانیه از صفر به سرعت دویست کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که انتظار می‌رود حداکثر سرعتی برابر با ۳۵۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد؛ اما در مورد اینکه این هیولا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به چقدر زمان احتیاج دارد فعلاً به‌طور رسمی هیچ صحبتی نشده است اما شایعه شده که پروجکت وان از این لحاظ با بوگاتی شیرون برابر کرده و ظرف ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. این هایپرکار هیبریدی در بریتانیا در کنار خودروی فرمول یک مرسدس-آام‌گ ساخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. مسعود اميرخيزي

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی شما بیا دقیقا بر عکس این وضعیت رو با ساندرو و مزدا ٣ بهمن مقایسه کن آدم دلش میخواد دیوار رو گاز بگیره?????

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Ali Keyhani

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    من موافقم قانون خوبیه،بخاطرتولید محدود بودن این هایپرکار خیلیا بخاطر خود ماشین اونو خریداری نمیکنن و یکی دوسال بعد از خرید تصمیم دارن اونو به قیمت های گزاف و چندین برابر بفروش برسونن که این قانون باعث میشه فقط اونایی که عاشق این خودرو هستن اونو خریداری کنن نه اونایی که به قصد سرمایه گزاری این هایپرکار مرسدس رو خریداری میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      کجاش قانون خوبیه،اگه قرار باشه کمپانی فقط به فکر منافع خودش باشه که دیگه ارزشی نداره،یه ماشین چند میلیون دلاری بدی به مشتری اونم با استهلاک بسیار بالا(تو ۵۰/۰۰۰ کیلومتر یه بازسازی کلی میخواد)بعد تو کار مشتری هم دخالت کنی بگی اگه فروختی باید غرامت پرداخت کنی!!! حالا یه عده میگن این ماشین کلکسیونی هستش شاید تا بعد از ده سال هم کارکردش به پنجاه هزارتا نرسه،شاید یکی عشق ماشین بود خواست هر روز از ماشینش استفاده کنه،اینجوری باید سر یه سال نشده یه موتور دیگه روش سوار کنه،با تمام احترامی که به مرسدس بنز و طرفدارانش که خودم هم یکی از اونام دارم باید بگم مرسدس نتونست اونجوری که باید و شاید از پس ساخت هایپرکارش بر بیاد،طراحی ضعیف نسبت به هاپرکارای برتر حال حاضر جهاان،موتوری که فقط واسه خاص بودن درش استفاده شده نه واسه کاربردی بودن،موتوری که واسه استفاده روزانه نیاز به گرم کردن چند ساعته قبل از استفاده داره و اگر ازش بیش از نیاز استفاده بشه خیلی زودتر از ۵۰۰۰۰ کیلومتری که کمپانی گفته نیاز به تعویض پیدا میکنه،من به شخصه استون رو انتخاب میکنم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ali Keyhani

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (657 ديدگاه)

        دوست عزیز،نظرت کاملا قابل احترامه ولی من نظرمو گفتم ،نظرهرکس بستگی به نوع فکر کردنش داره،سعی نکن نظرتو تحمیل کنی،بدون اینکه پاسخ کامنت منو بدی میتونستی نظر خودتو بدی که چرا مخالفی

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. akrh78

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        شما خودت ماشین داری؟
        میدونی 50/000 چقدره؟
        من دوساله یه tu5 گرفتم 23/000 تا رفتم باهاش تا الان
        بعد با همین روال حساب کنی میشه 4 سال و خورده ای 50/000
        که هییییییچ وقت یکی که هایپر کار خریده از ماشینش استفاده روزانه نمیکنه و سالی 3-4 تا مسافرت با ماشین نمیره
        پس الکی چشمتو نبند بگو 50/000 چون اونا تو شاید 10 سال این مسافتو برن
        حالا هزینشم 1 میلیون دلار بشه آیا برا اون مولتی میلیاردر پشیزی ارزش خواهد داشت؟اصلا بگو هر سال 1 میلیون بخواد خرج ماشین کنه…بازم به *** هست؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. علی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    طراحی بدنه و موتور این ماشین دال بر ظهور یک ابر خودرو برای آینده است که باید منتظر رکورد شکنی تاریخی آن باشیم . پس منتظر خواهیم ماند …

    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. shirko

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ای کاش موتورش و از فرمول یک قرض نمی گرفتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به نظر من طراحیش اصلا به پای بوگاتی شیرون نمیرسه ویافراری لافراری.برای مثال حتی طراحی داخل شیرون انگار یه بنتلی فوق لوکسه.درکل ازنظر طراحی شیرون وتعدادی ازرقبا خیلی جذاب تروخاص ترهستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Kamran

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چرا اینو با بوگاتی شیرون مقایسه میکنید ؟
    شیرون در حـد پروجکت وان نیست اخـه😂
    بوگاتی فقط به درد خـط مستقیم میخـوره😂
    تو پیست فکر نکنم حتی از پس
    هوندا سیویک تایپ R بر بیاد😂

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مهندسی که درشیرون بکار رفته درهیچ خودرویی استفاده نشده.درضمن اون ماشین برقی چینی هم درپیست رکوردار بود.چه ربطی داره.مگه این ماشین فقط واسه پیسته

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. s.h

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        اقا مهدی دقیقا چی داره که تو هیچ ماشینی نیست ؟ اگر منظورتون به 10 تا رادیاتور هست واسه خنک کردن گنده الکی یا مثلا پیچ تیتانیوم واسه اینکه حرارت بیخودی زیاد موتور ذوبش نکنه یا مثلا 16 سیلندر بودنو تکنولوژی میدونید من دیگه حرفی ندارم
        بوگاتی همه چیزو بزرگترین و سنگین ترین انتخاب کرده واسه القا حس برتری
        الان تکنولوژی یعنی امثال مک لارن یا مثلا همین ماشین مرسدس یا خیلی از ماشینا تکنولوژی یعنی موتور فراری که با مصرف کم 800 اسب قدرت داره تکنولوژی یعنی مثلا سیستم هیبریدی لافراری یا کونیک زگ
        که میشه بهشون گفت نو اوری ( البته هر دو سبک قدیم رو به روز کردند )
        اخه تو این نسبت به بقیه ماشینای مطرح چه نو اوری هست ؟؟ اگر منظورتون رو توضیح بدید احتمالا بهتر متوجه شیم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          من نمیفهمم چرا اخیراً همه دوست دارن از شیرون بد بگن و علیه‌ش جبهه بگیرن؟
          اینطوری میخواین نشون بدین خیلی از ماشین سر درمیارین و شیرون رو قبول ندارین؟
          البته منظورم شما «s.h» نیست، کلی میگم.
          بابا به پیر به پیغمبر شیرون شاهکار تکنولوژی و مهندسیه، اینقدر نگین تو پیست اینطوریه اونطوریه، این ماشین اصلاً برای پیست ساخته نشده.
          شیرون یه هایپرکروزره، یعنی ماشینی که تو سرعت 400 کیلومتر در ساعت آرامشی مثل یه رولزرویس داره.
          اگه این مهندسی نیست پس چیه؟
          مگه تکنولوژی فقط تو موتور خلاصه میشه؟ اصلاً از پیچیدگی‌های مهندسی خارق‌العادۀ شیرون خبر دارین؟ چه ماشین دیگه‌ای غیر شیرون وجود داره که بتونه تو سرعت‌های باورنکردنی آرامش و وقاری مثل یه بنتلی داشته باشه؟ این خوش اوج تکنولوژیه.
          فراموش نکنین که پایه و اساس توسعۀ شیرون به حدود سال 2000 و مدل ویرون برمیگرده و اون زمان تو این ماشین از موتور 16 سیلندر با چهار توربوشارژ، آئرودینامیک فعال و صدها تکنولوژی خارق‌العادۀ دیگه استفاده شده بود.
          شیرون برای این ساخته شده که تو یه بزرگراه خلوت، با سرعت یه هایپراسپرت و آرامش و راحتی یه بنتلی رانندگی کنی و نهایت لذت رو ببری.
          از طرف دیگه، سازندۀ شیرون یعنی گروه فولکس‌واگن ماشین‌هایی ساخته که بهترین عملکرد رو تو پیست دارن، یعنی لامبورگینی اوراکان پرفورمانته یا اونتادور SVJ، بنابراین آیا برای همچنین شرکتی کاری داشته که شیرون رو هم طوری بسازن که بتونه پیست‌ها رو به آتیش بکشه؟
          نه خیر دوستان، اصلاً هدف شیرون عملکرد تو پیست نبوده، هدف این ماشین همونیه که گفتم، پس خواهشاً دیگه هی پیست پیست نکنین.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. s.h

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          امیر اقا ببین دو تا فیلم از سرعت ویرون و شیرون بیشتر موجود نیست درسته ؟ و اینو در نظر بگیر که فیلم حرفه ای گرفتند و نشون ما عوام میدن اگر مثل رکورد گیری هنسی و کونیک زگ حالا دور از هر بحثی فقط با یه دور بین ساده تو کابین راننده فیلم میگرفتند اونوقت میشد بگی که ارومه یا نه و دوست من ببین همه این ماشینا تو سرعت پایدارند و کونیک زگ پایدار تر چون تو سرعت بیشتر خودشو نشون داده ولی دلیل اصلی این حرف شما حجم بالا و تعداد سیلندر بالا مثل ماشینایی نظیر بنتلی و میبا خ و رولس رویس هست که چون مثلا 12 سیلندر هستند وقفه بین احتراق پیستونا به چشم نمیاد و هر چه سیلندر بیشتر شه این موضوع بیشتر خودشو نشون میده و اگرم منظورت به اون فیلم جیمز می تو ویرون و تو پیست مخصوص و بیضی گون بوگاتی هست که خودت شریطو بهتر درگ میکین وگرنه ائرو دینامیک کونیک زگ و مخصوصا مدل وان اف وان رو هیچ کدوم ندارند !!!!
          و منظور دوستان از پایداری همون صدای کمتر موتور گنده الکی نسبت به بقیه هست اگر بخواییم معیار ارامشو تو این رقبا بسنجیم که البته رقبای بوگاتی تو این مورد ادعایی ندارن باید تو شرایط یکسان باشه یعنی یا این 8 سیلندر 5 لیتری یا اون 16 سیلندر 8 لیتری تا ببینیم کدوم کمپانی میتونه موتور ارام تری بسازه !!
          اصلا اگر موتور بوگاتی لرزش و سر وصدا داشت باید بهش شک میکرد دقیقا عین همون ماشینای لوکسی که اسم بردی
          اما من نه ادعا کردم سر در میارم نه چیز دیگه ای فقط میدونم با یه دست نمیشه دوتا هندونه بلند کرد یا مثل استون مارتین باید فقط دنبال ارامش باشه یا مثل بقیه دنبال سرعت واسه اینه که تو هیچ کدوم توان رقابت با استون یا کونیک زگ رو نداره
          و جالب اینجاست که من از تکنولوژی کونیک زگ یا فراری و چندتا دیگه دلیل میارم و میگم به برادشت من به عنوان یه ادم عادی اینا قوی تر کار کردند ولی کسایی که از بوگاتی به عنوان غول تکنولوژی یاد میکنند فقزط همین جمله رو میگند و اصلا دلیلی براش ندارند اخه!!!
          و اصلا نمیشه تو پیست فعلا از بوگاتی توقعی داشت تا دیوو رو رو کنه ولی من پیش خودم فکر میکننم یا سنا یا fxxk که ته تکنو لوژی فراریه عین خیابون مثل کونیک زگ خرابش میکنند تا الان که کونیک زگ دست برتر رو داره حالا هنسی و بووگاتی احتمالا امسال دوباره رکورد گیری میکنند تو پیستم xx ها اصلا بی کار نمیشینند
          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      خب پروجکت وان که با اختلاف تکنولوژیک ترین خودروی خیابانی پرفومورمنسه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. s.h

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      مهدی جان بوگاتی کاملا به فولک واگن وابسته هست ولی لامبور گینی فقط زیر شاخه اونه و هر چی داره از خودش داره و نیازی نداره فولکس واگن خیلیل یل اصلا زیر پر و بالشو بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. اشکان

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقا آ ام گ چیه؟!!!!!!!!!! مگه مجبورید همه چی رو فارسی کنید اونم اینجوری!!! آخه بنز آ ام گ؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      AMG در زبان آلمانی آ.ام.گ تلفظ میشه و ما هم فقط این تلفظ رو بصورت فارسی نوشتیم مثل BMW که در انگلیسی بی.ام.دبلیو است اما در زبان آلمانی ب.ام.و تلفظ میشه و در متون ماشینی فارسی هم عمدتاً همین ب‌ام‌و نوشته میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Sevlan

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (50 ديدگاه)

    دوست عزیزی که گیر دادی به استهلاک موتور پروجکت وان ، در نظر داشته باش که مرسدس بنز با این کار خواسته تکنولوژی موتور وان رو واسه کسانی که عاشق این سگمنتن عرضه کنه ، والا تو تولید موتور دست بسته نیست ، این یه موتور با پیچیدگی فوق العاده ست که تا ۱۱۰۰۰۰هزار تا دور میگیره و شور و اشتیاق خودروهای فرمولا رو واسه دارنده اش به ارمغان میاره ، در ضمن مرسدس موتور رو مجانی و برای همیشه واسه خودرو تامین میکنه و حتی اگه شما سالی ۵۰۰۰۰هزارتام برونی بازم ملالی نیست و اونا این وارانتی رو واست در نظر گرفتن ، اینکار بنظر من کار بسیار بزرگ و خاصیه که مرسدس واسه عاشقان خودروهای هایپر اسپورت و موتور وان توامان بوجود آورده و جای تحسین داره ، والا همه در سگ جونی موتورهای معمولی مرسدس شنیدن و نیازی نیست که بگم بنزهای چهل سال پیش مثل ساعت کار میکنن و مرگ ندارن!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. s.h

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اونوقت تو تو خودت چی دیدی که بقیه رو مسخره میکینی ؟؟؟ نکنه میخوایی بگی اونم روندی ؟؟؟
    اگه به دیدین باشه خیلی ها دیدن خریدن و داشتنش حرفه ؟؟
    منم 5 سال تو قطر هر وسیله ای که بگی دیدم ولی هیچ وقت نروندمشون
    الان چه ربطی داره ؟؟؟ فقط نظرشو گفت مثل همه !!!
    الان اگر بگم دوستان با هم بهتر حرف بزنیم متهم میشم به اینکه کس دیگه ای هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Muty

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    بنز از بزرگانه
    ولی توی این کلاس ؛ این کاره نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ایلیا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      سلطان فرمول یک این کاره نیست؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. Khosrow

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    شیرون پیش این مثل کدو تنبل میمونه رخش / در ضمن مهندسی شیرون پیچیده نیست بلکه دردسرش خیلی پیچیده س / اخه اون چه سبک روغن موتور عوض کردن ه / فیزیک کوانتوم اینقدر پیچیده نیست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. emad1990

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بیایید با ایراد گرفتن از بهترین خودروهای دنیا(پروجکت1-بوگاتی ویرون-فراری812-مک لارن 720س و…)خودمون رو گنده و همه چیز دون جلوه بدیم
    #گنده****

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Behrouz anzali

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    فکر ایرانی اینه همیشه صفر بگیر بفروش سود کن . کسی که سه میلیون دلار پول یه ماشینو میده میخواد ازش لذت ببره یا به کلکسیون خودش اضافه کنه . یه سری از دوستان از ماشین چیزی نمیدونن با این ماشین با اون ماشین مقایسه میکنن !! من درک نمیکنم اینارو .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا