مرسدس بنز

مرسدس بنز کانسپت EQ، خداحافظی با صدا!

مرسدس بنز آماده عرضه اولین محصول زیربرند خود یعنی EQ C می‌شود.


البته تا زمان اتمام کارهای توسعه‌ای، این خودروساز آلمانی روی کانسپت EQ تمرکز داشته است. این کانسپت که پیش‌نمایشی از کراس اوور الکتریکی شرکت می‌باشد در یک تبلیغ تجاری جالب حضور یافته است.


این ویدئو که “خداحافظ صدا” نام دارد نشان دهنده راندن این خودرو در جاده‌ای خالی بوده و سرنشین آن صداهایی شبیه صدای پیشرانه‌های احتراق داخلی ایجاد می‌کند. چند ثانیه بعد راننده کانسپت EQ به خاطر این صداهای ناهنجار خشمگین شده و سرنشین خود را کنار جاده پیاده می‌کند.


مرسدس بنز کانسپت EQ که حدود دو سال پیش در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۴۰۸ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۵ ثانیه می‌باشد. به لطف باتری لیتیوم-یون که ظرفیت کل ۷۰ کیلووات ساعتی دارد، این خودرو با یک‌بار شارژ محدوده ۵۰۰ کیلومتری را طی می‌کند.

نسخه تولیدی نهایی این کراس اوور بدون آلایندگی که مرسدس بنز EQ C نامیده می‌شود طبق انتظارات محدوده حرکتی مشابهی با نسخه مفهومی خواهد داشت.

از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تسلا مدل X و جگوار آی پیس اشاره کرد. پس از این کراس اوور دیگر محصولات زیربرند EQ از جمله هاچبک کامپکت EQ A، EQ E و EQ S وارد بازار خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم کانسپتای بی ام و جذاب ترت
    کاملا سلیقه شخصیمه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. فتنه گوساله سامری

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کاملا باهات موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا