مرسدس بنز

پرسه مرسدس بنز کانسپت EQV در خیابان‌های بارسلونا

با حضوری کوتاه‌مدت در خیابان‌های بارسلونای اسپانیا، مرسدس بنز اولین سفر شهری رسمی کانسپت EQV را رقم زد و البته به همگان ثابت نمود که این خودرو چیزی بیش از یک چهار چرخ نمایشی است.


البته ما قبلاً این موضوع را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ فهمیده بودیم زیرا مرسدس در این رویداد اعلام کرده بود نسخه‌ی تولیدی این کانسپت را روانه ی بازار خواهد کرد. ظاهراً مدل تولیدی کانسپت EQV تا چند ماه آینده و در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.


EQV که اساساً نسخه‌ی بدون آلایندگی از مرسدس V کلاس است به دنبال ایجاد تحول شگرف در کلاس خودروهای MPV می‌باشد. این خودرو طیف متنوعی از مصرف‌کنندگان را هدف گرفته که از خانواده‌ها تا ناوگان‌های مختلف را شامل می‌شود. مرسدس با افتخار این کانسپت را اولین مینی ون لوکس تمام الکتریکی دنیا می‌نامد.


ما هنوز نمی‌دانیم که آیا نسخه‌ی تولیدی به‌صورت کامل به این کانسپت وفادار باقی خواهد ماند یا خیر اما کانسپت یاد شده فضای داخلی و کابین بسیار برجسته‌ای داشته است. مهم‌ترین نکته اینکه این خودرو برد ۴۰۰ کیلومتری دارد. یک باتری لیتیوم-یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی با عملکرد شارژ سریع وجود دارد که می‌تواند در ۱۵ دقیقه برد ۱۰۰ کیلومتری را ایجاد کند.


این باتری که در کف قرار گرفته فضای بیشتری را در کابین ایجاد می‌کند. باتری موردبحث نیروبخش یک پیشرانه‌ی الکتریکی نصب شده در اکسل جلو بوده و این مجموعه قدرت ۲۰۴ اسب بخاری دارد. به لطف حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتری، کانسپت EQV در بزرگراه‌ها نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.


جلوپنجره‌ی خاص محصولات EQ با نوار LED و چراغ‌های جلوی مدرن‌تر از جمله ویژگی‌های بصری این کانسپت هستند درحالی‌که در کابین نیز می‌توان انتظار همه‌چیز از جمله متریال نرم و تکنولوژی‌های مدرن را داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. یاس ی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    چقدر زیباست لعنتی. عاشق این مینی ونها هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مبین پورمند

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خیلی خوشگله این لامصب?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا