مرسدس بنز

لحظه‌شماری برای معرفی مرسدس بنز A250e

اسناد منتشر شده توسط وزارت حمل‌ونقل آلمان نشان می‌دهد در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد رونمایی مرسدس بنز A کلاس پلاگین هیبریدی خواهیم بود.

این خودرو که نام A250e را یدک خواهد کشید از پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری توربوی مدل A200 با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. مرسدس این پیشرانه را با یک پیشرانه‌ی الکتریکی نصب شده روی گیربکس همراه خواهد کرد. این واحد الکتریکی خروجی ۱۰۱ اسبی و گشتاور ۲۹۹ نیوتون متری داشته و بنابراین این خودرو قوی‌تر از A250 کنونی خواهد بود.


نیروبخش پیشرانه‌ی الکتریکی مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱۵ کیلووات ساعتی خواهد بود که ظاهراً برد الکتریکی ۵۹ کیلومتری را ارائه خواهد نمود. انتظار می‌رود گیربکس A250e همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بکار رفته در دیگر محصولات کامپکت مرسدس همچون GLB باشد.


مجموعه باتری این خودرو زیر صندلی عقب قرار خواهد گرفت و پشت آن نیز باک سوخت جا خواهد گرفت. به منظور ایجاد فضای لازم برای باتری، باک سوخت این خودرو تنها ۳۵ لیتر گنجایش خواهد داشت. این امر باعث کاهش وزن A250e می‌شود اما خب اضافه کردن باتری و پیشرانه‌ی الکتریکی باعث خواهد شد نسخه‌ی پلاگین هیبریدی A کلاس به سنگین‌ترین عضو خانواده تبدیل شود.


هنوز قیمت این خودرو مشخص نشده اما واضح است که بهای آن بیشتر از نسخه‌های استاندارد A250 خواهد بود. شایان ذکر است A250e سریع‌ترین A کلاس غیر AMG خواهد بود و حداکثر سرعت آن در حالت الکتریکی ۱۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مشتاق دیدار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    رو دستش نیست
    عاشق ماشین های پلاگین هیبریدی ام
    سرعت خواستی معمولی برو
    آرامش خواستی الکتریکی برو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا