مرسدس بنز

برنامه‌های مرسدس بنز برای ساخت مدل‌های AMG 53

مرسدس بنز هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعهٔ یک قوای محرکهٔ هیبریدی عملکرد بالا است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و یک موتور الکتریکی با ۷۰ اسب بخار قدرت تشکیل شده است. خروجی کلی این سیستم نیز ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. محصولاتی که به این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید مجهز خواهند بود، تحت نام AMG 53 عرضه می‌شوند و بنابراین خانوادهٔ AMG 53 هم به محصولات مرسدس بنز اضافه خواهد شد. این قوای محرکه برای اولین بار در نسل آیندهٔ مدل CLS ارائه خواهد شد و همان‌طور که مشخص است، CLS53 AMG نام خواهد داشت. تاریخ دقیق عرضهٔ این خودرو هنوز مشخص نیست اما به‌احتمال‌زیاد تا پایان سال آینده راهی بازار خواهد شد.

به گفتهٔ منابع مختلف، S کلاس نیز از عضو جدید AMG 53 بهره‌مند خواهد شد اما این مدل در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. به گزارش Automotive News، سدان پرچم‌دار S53 AMG تنها در خارج از آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. خانوادهٔ AMG 53 مرسدس بنز جایگزین مدل‌های AMG 43 خواهد شد که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 مجهز هستند؛ اما این سیستم هیبریدی جدید نه‌تنها قدرتمندتر است بلکه انتظار می‌رود به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کارآمدتر باشد، سوخت کمتری مصرف کند و گازهای مضر کمتری تولید نماید.

پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید مرسدس بنز از یک سیستم استارت-آلترناتور یکپارچه (ISG) و یک کمپرسور کمکی الکتریکی (eZV) سود می‌برد که تنها در ۳۰۰ میلی‌ثانیه، دور توربوشارژر را تا ۷۰ هزار rpm افزایش می‌دهد. درنتیجه قدرت اضافه و گشتاور موتور الکتریکی کمک می‌کند تا تأخیر توربو از بین رفته و شتاب بهتری از لحظهٔ شروع حرکت ارائه گردد. تمام محصولات مرسدس بنز که بر روی پلت‌فرم MRA این شرکت ساخته شده‌اند به قوای محرکهٔ AMG 53 مجهز خواهند شد که شامل سدان‌های C کلاس، E کلاس و S کلاس و کراس‌اوورهای GLC، GLE و GLS می‌شود. بدین ترتیب نهایتاً تمام محصولات مرسدس-آام‌گ به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز خواهند شد درحالی‌که ساخت مدل‌های تمام الکتریکی نیز چندان دور نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. mans

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    6سیلندر 3لیتری توربو با یک موتور الکتریکی که مجموعش میشه 500HP به نظرم خیلی هوشمندانه و عالیه به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (188 ديدگاه)

    مرسدس خیلی وقته از شش سیلندر خطی استفاده نکرده.یعنی دارن تغییر ایجاد می کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا