آئودیمرسدس بنز

رویارویی پیش‌کسوتان آلمانی؛ مرسدس بنز E کلاس در برابر آئودی A6

جدال ارباب حلقه‌ها با ستارهٔ اشتوتگارت

مرسدس بنز اخیراً نسل جدید سدان محبوب E کلاس خود را رونمایی کرده است که تقریباً به‌طور کامل با الهام از برادر بزرگ‌ترش S کلاس طراحی‌شده است. حال در اینجا ما E کلاس جدید را رودرروی سدان فوق‌العاده دوست‌داشتنی آئودی یعنی A6 قرار داده‌ایم تا گزینهٔ برتر را از میان آن‌ها انتخاب کنیم.

A6 VS E Class 01

طراحی خارجی

طراحی بیرونی نسل نوین E کلاس به‌طور کاملاً آشکار شبیه به مدل‌های C کلاس و S کلاس انجام‌گرفته است که همین امر موجب شده انتقادات فراوانی به تیم طراحی اشتوتگارتی‌ها روانه شود. این در حالی است که نسل قبلی E کلاس (خصوصاً نسخهٔ قبل از فیس لیفت) از طراحی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده زیبایی سود می‌برد. بااین‌حال طراحی نسل جدید E کلاس به‌شدت تحت تأثیر قوانین آئرودینامیک و کاهش وزن انجام‌شده است. یکی از مواردی که جهت کاهش وزن صورت گرفته، استفاده از پانل‌های آلومینیومی جهت کمک به عملکرد و بهره‌وری خودرو است. E کلاس‌هایی که در بریتانیا عرضه می‌شوند همگی مجهز به جلوپنجرهٔ اسپرت با نشان ستارهٔ سه پر نصب‌شده در مرکز بجای روی کاپوت هستند.

A6 VS E Class 02

اما آئودی A6 که به‌تازگی فیس لیفتی جزئی را تجربه کرده است، برخلاف E کلاس، در طراحی خود بیشتر از خطوط تیز سود برده است تا خطوط منحنی. جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ آئودی نیز ظاهر زیبا و باابهتی به ماشین بخشیده است. در A6 همچنین آپشن چراغ‌های جلوی ماتریس قابل سفارش است که جهت جلوگیری از خیرگی چشم رانندگان روبرویی، با شرایط جاده انطباق دارد. در کل بااینکه طراحی آئودی کهنه‌تر است اما می‌توان گفت هنوز هم تا حدودی زیباتر از طراحی نوین E کلاس به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی E کلاس ترکیبی از مواد و المان‌های باکیفیت و مجلل است که احساس لوکس و شیک بودن را به انسان منتقل می‌کنند و با کاربرد فراوان تکنولوژی، بسیار راحت و مدرن است؛ اما سیستم ارتباطی سرگرمی مرسدس کمی گیج‌کننده بوده و به‌خوبی سامانه‌های ب ام و و آئودی نیست. بااین‌حال کیفیت عالی در کابین E کلاس موج میزند به‌طوری‌که حتی کوچک‌ترین جزئیات نیز کیفیت بالایی دارند.

A6 VS E Class 04

داخل A6 نیز با صندلی‌های چرمی، بسیار مجهز و لوکس است و یک تریم سفارشی طرح چوب نیز برای آن قابل سفارش است. طراحی دکمه‌های روی داشبورد A6 بسیار ساده‌تر از E کلاس بوده و کار با سیستم ارتباطی-سرگرمی آن راحت‌تر از مرسدس است. در کل درحالی‌که طراحی داخلی A6 در نوع خود زیبا، لوکس و مجلل است اما هنگامی‌که آن را در برابر E کلاس قرار می‌دهیم، در پس کابین باشکوه مرسدس قرار می‌گیرد.

A6 VS E Class 05

رانندگی

هر دو رقیب خودروی‌های بسیار مدرن و راحتی هستند و A6 به‌هیچ‌وجه سدان ناراحتی نیست اما در اینجا هم تقریباً در تمامی زمینه‌ها در پس E کلاس قرار می‌گیرد. پاسخگویی فرمان A6 کمتر از E کلاس است و حس ثبات و آرامش را به راننده نمی‌دهد. البته سامانهٔ سفارشی چهارچرخ محرک کواترو تا حد زیادی قابلیت‌های A6 را افزایش داده و آن را برای حرکت در هر نوع آب و هوایی مناسب می‌سازد.

A6 VS E Class 03

دو نوع پکیج تعلیق برای مرسدس بنز E کلاس ارائه می‌شود؛ مجموعهٔ تعلیق سنتی معمولی و تعلیق بادی سفارشی که مورد دوم در این کلاس منحصربه‌فرد است. همانند A6 در E کلاس هم سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic قابل سفارش است که برای کسانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند گزینهٔ بسیار مناسبی است. مرسدس در مقایسه با آئودی فرمان سریع‌تری دارد که موجب شده خودرو در سرعت‌های بالا چالاک‌تر و در رانندگی شهری مانور پذیرتر باشد. تعلیق آن نیز در مواجهه با جاده‌های بی‌کیفیت عملکرد بهتری داشته و لرزش‌های کمتری را به اتاق منتقل می‌کند.

پیشرانه‌ها

موتورهای E کلاس شامل یک پیشرانهٔ دیزل جدید کارآمد ۲ لیتری با ۱۹۵ اسب بخار قدرت، یک واحد ۳ لیتری V6 دیزل قوی‌تر با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و نسخهٔ هیبریدی مدل E350 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت می‌شود. در لیست موتورهای آئودی نیز گزینه‌های ۲ و ۳ لیتری دیزلی قرار دارد اما گزینهٔ بنزینی در بین آنها وجود ندارد مگر اینکه به سراغ نسخهٔ عملکردی S6 بروید. البته موتورهای دیزلی آئودی عملکرد خوب خود را در تمامی محصولات این شرکت اثبات کرده‌اند و برای بسیاری از خریداران کافی خواهند بود.

قدرتمندترین مدل E کلاس تا قبل از عرضهٔ پرچم‌دار E63 AMG، مدل E43 AMG است که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 آن ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این درحالی‌که است که مرسدس بنز به‌زودی قوی‌ترین عضو خانوادهٔ E کلاس یعنی E63 AMG را معرفی خواهد کرد که مجهز به نیروگاه ۴ لیتری V8 با ۵۷۰ اسب بخار است که این قدرت در مدل E63 AMG S به رقم فوق‌العادهٔ ۶۰۰ اسب بخار می‌رسد. در سوی دیگر آئودی S6 با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت به‌عنوان رقیب مستقیم E43 AMG قرار دارد درحالی‌که مدل RS6 از همین پیشرانه ۵۶۰ اسب بخار قدرت بیرون کشیده و به جنگ E63 AMG می‌رود.

A6 VS E Class 06

ارزش در برابر قیمت

قیمت مرسدس بنز E کلاس از ۳۵,۹۳۵ پوند شروع‌شده و به ۴۷,۴۲۵ پوند برای مدل E350d AMG Line می‌رسد. ازلحاظ کاربردی بودن نیز مرسدس بنز فضای زیادی در کابین خود داشته و با ۵۴۰ لیتر فضای بار بالاتر از آئودی قرار می‌گیرد. قیمت آئودی A6 نیز از ۳۲ هزار پوند شروع‌شده و به ۵۶ هزار پوند برای بالاترین مدل ختم می‌شود. در داخل A6 فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد اما حجم صندوق بار آن با ۵۳۰ لیتر کمی کوچک‌تر از E کلاس است.

نتیجه

هر دو خودروی مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 سدان های لوکسی عالی هستند که عملکرد، کاربرد و بهره‌وری بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. هرچند A6 کمی ارزان‌تر از E کلاس است ولی ما بازهم E کلاس را ترجیح می‌دهیم چراکه این خودرو یک تجربهٔ رانندگی متعادل‌تر و با راحتی بیشتری را ارائه می‌کند. همچنین نسل جدید این خودرو دارای یک فضای داخلی عالی است که به میزان محسوسی برتر از A6 بوده و بسیاری از سدان های لوکس هم‌کلاس خود را نیز شرمنده کرده است.

a6eclasslead
امتیازات کلی

مرسدس بنز E کلاس ۸.۶
آئودی A6 ۷.۸
[polldaddy poll=”9441972″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تا حالا دقت کردین تو اکثر مدلها نه همه قیمت مدل پایه مرسدس از ائودی و bmw بیشتر هستش ولی تو نسخه های بالاتر قضیه متفاوت میشه بنز کمی ارزونتر مخصوصا در مقابل bmw

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      یه علتش اینه که مرسدس اغلب تو مدل های پایه آپشن های بیشتری داره. دلیل دیگه اش هم اینه که ب ام و (و حتی مینی که زیر مجموعه اش هست) آپشن هاشون یکم گرون هست. سرآمد گرون فروشی آپشن تو آلمان پورش هست که اون توری پلاستیکی پشت سر (که نقش بادگیر داره) رو تو باکستر استاندارد نمیزاره و بالای ۲۰۰ پوند روش قیمت گذاشته!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدرضا کیوان

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بله دقت کردیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammadreza4060

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ائودی پرستیژش بیشتره یا بنز(منظورم اینه. که بنظرتون کدوم تو خیابون سرهای بیشتری رو به سمت خودش میچرخونه)
    بنز +
    ائودی –
    نظر خودم ائودیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      البته بنز رو مردم خیلی وقته که دیدن از زمانی که بنز های پلیس هم اضافه شدن دیگه تا حدی بنز عادی شده البته مدل های بالای بنز هنوز هم چشم هارو به سمت خودشون میکشن ولی ماشینی مثل ائودی کم تر دیده شده نسبت به بنز و یه چیز جدیدتره انگار من خودم اولین بار که ائودی ttرو دیدم واقعا نمیتونستم چشم ازش بردارم اما انواع بنز ها یکم برام عادی شدن دیدنشون
      البته این اتفاق زمانی که شما یه بنز slsرو از نزدیک میبینی کاملا واونه میشه بدکردار اصلا یه چیز دیگس …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammadreza4060

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (870 ديدگاه)

      جوابی که کاربرای پدال به سوال پست بالام دادن نشون دهنده ی اینه که کاربرای پدال اکثرا احساسی نظر میدن
      از اینکه حداقل تو ایران پرستیژ ائودی بیشتره که شکی نیست باور ندارین برید از افرادی که اطلاعات کاملی ندارن بپرسین “بنظرتون ماشینای ائودی گرون تره یا بنز ؟”ببینید چی جوابتونو میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. asa

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    بدون لحظه ای‌درنگ و اندیشیدن مرسدس بنز . این‌شرکت تنها کمپانی المانی که من دوسش دارمو از همه لحاظ قبولش دارم . ضمنا اینرو هم بگم که نتیجه کاملا معلوم بود . مرسدس همیشه پیروزه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Lord Cezar

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کابین E کلاس می ارزه به کل ماشین های این سگمنت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد حسین

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    قطعاً E کلاس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. rrr

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بنز که واقعا همه چی رو به حد کمال رسونده مخصوصا در زمینه ی نمای داخل و عملکرد، نمای خارج ماشین رو دوس ندارم!
    ولی ولی ولی
    آئودی واقعا خیلی آقاس خیلی مردونست خیلی سربزیر ونجیبه ، همیشه مغرورانه سرش تولاک خودشه و بهترین ها رو هم ارایه میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودروسازی هم دنیایی داره بخدا.
    هردو حرفه ای های المانی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. lol

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    volvo s90 از دو تاشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mortrza

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (123 ديدگاه)

      جواب کامنتت اسم خودته lol

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Huracan

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    http://8pic.ir/images/u72fs1dv40a1tbhtfop9.jpg
    ولی طراحی اسپرت نسل قبلیشو نداره دیگه و بیشتر شبیهه برادرلوکس بزرگش شده:) من همچنان نسل قبل e رو ترجیح میدم البته انتخاب اولم تو این کلاس M5 هست، رنگ سفید:)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. داج توماهاک

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هردو عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارمان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    با لینکه به نظرم ای کلاس بنز یه خودروی کامل هست اما فکر نمیکنم اختلافش با اعودی اینقدر زیاد باشه بارها و بارها از اعودی مخصوصا a6 از راحتی صندلیها و موتور نرمش گفته شده و ارگونومی برای رانندش حرف نداره به نظرم نمیشه به این سادگی یکی رو برنده اعلام کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مسلما هر دو خودرو و هر دو شرکت، بسیار عالی هستند، ولی مرسدس در همه زمینه ها یه چیز دیگه هست، از طراحی بیرونی بگیر تا طراحی داخلی، از سرعت، قدرت، هندلینگ و … البته اختلاف بین این شرکتها بسیار کم هست، ولی به هر حال، همین اختلاف های کم تعیین کننده هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شایان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن ولی خب مرسدس بنز حتی اسمشم آدمو یاد لوکس بودن میندازه گرچه در این مقایسه هم برنده شده و اینم بگم آئودی هم عالیه ولی بازم مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. MohammadreZa

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    انتخاب من Audi هستش با وجود اینکه از نظر خیلی ها مرسدس برتری داره. خیلی عجیبه تو مقایسه سری 4 و A5 من فک میکردم سری 4 بیشتر رای میگیره ولی تو نظرسنجی کاملا برعکس بود به نظرم این خوبه که ما ایرانی ها به غیر از بنز و بی ام و ماشین دیگه ای هم ببینیم هرچند که من بی ام و رو بیشتر میپسندم. ولی چون تو ایران بنز بنز و خیلی ها فقط بنز رو قبول دارن میشه گف تو همه نظر سنجی ها بنز جلو تره و فرقی نداره با بی ام و مقایسه بشه یا Audi .
    ( ولی خب اینا سلیقه ای هستش و نمیشه بزور تحمیل کرد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بنظرتون المانیا تو پدال کشورشون در مورد چی حرف میزنن؟مثلا همش دارن میگن خودوی ملی افتخار ملی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شما نظرتون بدید درباره پیشرفت خودروسازی ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. arash66

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    وقتی آئودی A6 رو از نزدیک ببینی فقط ببینی نه اینکه سواری بگیری، اون موقعی هست که عاشقش میشی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید محمد

      ۱۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آفرین، دقیقا درست گفتید، آئودی آ۶ دارم ، منطقه ازاد اروند آبادان هستم، بیشتر که نه تقریبا همه نظرات از رو احساس یا مقایسه تصویره، در مورد امکانات و اپشنهای این دو ماشین چیزی نمیگم چون بحث تخصصیه و رقابت این دو نزدیک به هم، اما زیبایی بدنه و کابین آئودی بنظرم از بنز بهتره البته بنز c300 2017 داشتم نه کلاس E، در کل آئودی ایتم کلاس و شخصیت و اسپرت بودن یه ماشین رو باهم بهت هدیه میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    والا دیگه از رویایی خسته شدیم !
    از همه ی رویا رویی ها …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    من یه خورده با حالت 4 گوش مانند بالای داشبورد مرسدس کنار نمیام وگرنه بقیش عالیه طراحی بیرونی نسل قبل طراحی داخلی این نسل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Hamid...Audi

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یه مقایسه کاملا جانب دارانه بود…دیگه تمام دنیا میدونن که بنز ماشین خانوادگی و با سواری آروم تولید میکنه و آئودی به نسبت اون سواری اسپورت تری ارائه میده.
    کاملا طبیعیه که ماسین اسپرت تر سواری خشک تر داینامیک تری داشته باشه.طراحی داخلی و خارجی هم کاملا سلیقه ایه و هر کس یه نظری داره نسبت بهش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علیرضا4225

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    در مورد آلمانی ها اختلافات تو سواری و کیفیت کم هست بیشتر سلیقه ایه کسی از سواری اسپورت خوشش بیاد بی ام و می گیره یا ائودی و کسی که از سواری نرم و راحت خوشش بیاد بنز می گیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. shahrin

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    الحق که اخیرا خودرو های بنز طراحی های بسیار بدی دارند و همه شبیه یکدیگر شده اند و در مسائل فنی و هندلینگ اصلا به پای بی ام دبلیو نمیرسد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. shahrin

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    طراحان جدید آئودی به هیچ عنوان نتوانستند راه پیتر شرایر را به درستی ادامه بدهند خصوصا در زمینه طراحی داخلی و ارگونومی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد رضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    A6 اصلا پرستیژ و ابهت بنزو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا