مرسدس بنز

مرسدس بنز EQS نسخه‌های کوپه و کابریولت نخواهد داشت

هرچند در نسل قبلی مرسدس بنز S کلاس علاوه بر نسخهٔ سدان، نسخه‌های کوپه و کابریولت هم وجود داشت اما این نسخه‌ها در نسل جدید حذف شده‌اند و S کلاس جدید صرفاً به‌صورت سدان عرضه می‌شود. حال همین موضوع در مورد سدان الکتریکی جدید EQS هم صدق می‌کند و مرسدس قصد ساخت نسخه‌های کوپه و کابریولت آن‌را ندارد. مدیر ارشد طراحی مرسدس «گوردون واگنر» در مصاحبهٔ اخیر خود با اتوکار گفته است که محصولات کوپه و کابریولت مرسدس بنز کمتر خواهند شد.

وی دراین‌باره گفته است:

این نوع خودروها، مدل‌های ویژه‌ای هستند و در آینده آن‌ها را کمتر و کمتر خواهیم دید. به‌طورکلی، این مدل‌های خاص تنها ۱۵ درصد از بازار آینده را تشکیل می‌دهند درحالی‌که سهم شاسی‌بلندها حدود ۵۰ درصد و سدان‌ها حدود ۳۰ درصد خواهد بود؛ بنابراین ما قطعاً نسخه‌های کوپه و کابریولت را در هر سگمنتی نخواهیم داشت.

واگنر همچنین بر عدم ساخت نسخه‌های کوپه و کابریولت در نسل جدید S کلاس هم تأکید کرده و گفته است:

وقتی به اعداد نگاه می‌کنید، کوپه‌ها تنها یک‌سوم فروش S کلاس را تشکیل می‌دهند و بنابراین این‌طور نیست که اگر این نسخه‌ها را بسازیم، ارقام رشد بزرگی داشته باشند. البته ما هنوز هم خودروهای رؤیایی زیادی خواهیم داشت و SL جدید امسال رونمایی خواهد شد ولی ما همیشه کوپه یا کانورتیبل نخواهیم داشت. ما چنین کاری نمی‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Porsche

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    به شدت منتظر نسل جدید افسانه SL هستم
    امیدوارم طراحی خوبی مثل قدیم ها داشته باشه و طراحی یکسانی با برخی مدل های بنز نداشته باشه
    در مورد EQS هم بگم که عاشق این خودرو شدم بر خلاف نظر محترم برخی دوستان
    درسته که سری های EQ کم و بیش شبیه هم هستن ولی زیبایی چشم نوازی رو دارن البته از نظر من
    در این سری تک من EQC و EQS رو بیش از همه دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 3
  2. محمد رستمی نژاد

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    آقایون من در اینترنت
    مجله ماشین که هر ماه میخرم و می‌خوانیم
    هفته نامه
    سایت پدال
    ………

    گشتم که فرق بین این مدل هارا پیدا کنم
    که به چیز هایی رسیدم ولی نه خیلی جامع
    فرق بین کروک …. کانورتیبل …… کابریولت…… رودستر
    ……… اسپایدر ……. رو پیدا کنم
    مثلا تا اینجا فهمیدم که اسپایدر بیشتر متعلق به سوپر اسپرت های اصطلاحا بدون سقف است
    شما هم اگر چیزی میدانید بگویید
    یا پدال خودش مطلبی در این بازه به خصوص قرار دهد

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. Angus_812

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (100 ديدگاه)

      کانورتیبل و کابریولت یه معنی میده یعنی کوپه چهار صندلی بدون سقف
      کروک کلن معنی بدون سقف میده
      رودستر و اسپایدر به کوپه دو صندلی بدون سقف میگن
      هر شرکت از یه واژه استفاده میکنه
      بی ام و=کانورتیبل،مرسدس=کابریولت
      لامبورگینی و مک لارن=اسپایدر
      فیات،مزدا،لوتوس=رودستر
      همه این واژه ها زیر شاخه کلمه کروک میشه
      و کروک به معنی ازاد یا رها هستش
      البته این واژه ها مختص خود شرکت نیست
      شاید موقع معرفی یا مقاله ای جا به جا گفتن واژه رو ولی تفاوتی ندارن
      فقط باید به تعداد صندلی دقت کرد تا واژه دقیق یادت بیاد

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. M

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (160 ديدگاه)

        واژه کروک هیچ جای دنیا استفاده نمیشه ، من درآوردی ایرانی هاست مثله شاسی بلند …

        موافقم 14
        مخالفم 0
    2. Reza

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      همشون معنی رودستر یا سقف متحرک رو می‌رسونن. مثلا مال سقف پارچه ای داریم مثل لامبورگینی هوراکان یا سقف فلزی داریم مثل فراری F8 یا سقف فلزی غیرمتحرک داریم مثل ۱۲ سیلندر های لامبورگینی و . . . .

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. JANGI

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    یه پیشنهادی میخواستم بدم
    خیلی خوب میشه اگر توی دوئل ها رای و انتخاب خود نویسنده های سایت رو هم ببینیم
    که چه ماشینی رو انتخاب کردن
    به نظرم جالب میشه

    موافقم 17
    مخالفم 10
  4. پیام

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    چرا اینقد این ماشینا بد طراحی کردن هر چقدم ادم نگاه کنه باز نمیتونه یه تیکه خوشکل از توش در بیاره

    موافقم 36
    مخالفم 27
    1. JANGI

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      دلیلش اینه که شما بد سلیقه ای

      موافقم 23
      مخالفم 49
      1. RezaRs

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        جنگی جان من مرسدس فنم البته خدایی هیچوقت سعی نکردم فن به معنی که اینجا جا افتاده باشم اگر هم بودم شرمنده
        اقا خداییی سلیقه خودشه منم خوشم نیومد از بیرون داخلو دوست داشتم همون روزم گفتم
        راجع خیلی خودرو ها این برام صدق میکنه
        اقا مک لارن فنم اما sf90 رو به شدت قبول دارم اما فیسشو دوس ندارم ربطی نداره حالا این دوستمون ایمان اسمشم گذاشته sf90 دوستمونه ( کل کل مک لارن فراری ??) سلیقش فرق داره چه اشکالی داره یه دوسته دیگه دارم سروش sf90 والپیپر گوشیشه اصلا ربطی نداره

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. RezaRs

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          ۶۶۶ سه تا ۶ داره ….

          موافقم 4
          مخالفم 3
  5. Amirreza

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    زیادم مهم نیست چون علاقه ای نداریم صدای زیبای اس ۶۳ و اس ال رو با صدای جاروبرقی و سشوار عوض کنیم

    موافقم 12
    مخالفم 4
  6. Aryan kia

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    دوستان به نظر من این ماشین یه بدی تو طراحیش داره اینکه از بغل وقتی به ماشین نگاه میکنیم شبیه شوتی هستش رینگ عقب ماشین از جلوش بزرگتره البته سلیقه ای هست و شاید خیلیا این طراحی رو بپسندن
    مثل پارس ای ال ایکس هست
    البته برای مزاح گفتم وگرنه مرسدس برند فوق العاده قابل احترامی هست

    موافقم 11
    مخالفم 8
  7. ماکان

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . من به اضافه خیلی از افراد دیگر ، خیلی دوست دارم که انشاالله تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر به اضافه نسخه ۱۲سیلندر مایباخ کلاس S ، نسخه S63 و S73 را هم از نسل جدید بنز کلاس S رونمایی و معرفی رسمی کنند ، مخصوصاً نسخه S73 AMG

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Shervin

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام خدا قوت
    آقای دهقان این عکسی گذاشتین برای مدل EQS نیست

    موافقم 0
    مخالفم 3
  9. گربه سرابی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اگه نسخه مایباخ داشت چی میشد ?

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. کیانوش

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    اشتباه کوپه سری اس رو نساختن چون اس کوپه رقیب گرند تور های بنتلی و استون مارتین بود ی جورایی با قیمت خیلی کمتر با اونا رقابت میکرد و اگر واقعا طبق گفته خودش یک سوم فروش سری اس کوپه بوده که وتقعا حماقت کردن اگر ادامه ندن تولیدش رو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا