مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز GLC، چالش شکوه و نبوغ با گل‌ولای

فرم کلی بدنه SUV که از اواخر دهه ۹۰ به‌شدت در میان مردم جهان فراگیر شد، یکی از مهم‌ترین کلاس‌های تولید خودرو در جهان به شمار می‌رود. مدل‌هایی با گلگیرهای بزرگ، بدنه‌های حجیم، موتورهای قوی و البته تجهیزات لوکس. در این بین برندهای لوکسی همچون مرسدس هرگز نمی‌توانند از این بازار پرکشش چشم بپوشند. ازاین‌رو مرسدس در اشکال و اندازه‌های مختلف و برای سلایق مختلف SUV هایی زیبا، قدرتمند و خاص تولید می‌کند که بنزسواران را علاوه بر خط‌شکنی در جاده‌ها، به خطر کردن و تاختن در خارج از جاده‌ها ترغیب کند.

New Mercedes-Benz GLC
New Mercedes-Benz GLC
عصر دیروز و در ادامه یک روند صعودی، مرسدس بنز از مدل جدید GLK پرده برداشت! مدلی که قرار است با ظاهر و باطن و البته اسمی متفاوت دل‌های مشتاق ستاره زیبای آلمانی را فتح کند.

New Mercedes-Benz GLC
New Mercedes-Benz GLC
مدت‌های مدیدی بود که مرسدس در راستای تغییر و اصلاح شیوه بازاریابی و فروش خود به تغییر نام بسیاری از مدل‌هایش فکر می‌کرد. حالا پس از تصویب این استراتژی، در دومین حرکت اقدام به تغییر نام محصولات خود در راستای هم‌نوا نمودن کلاس‌های مختلف با یکدیگر نموده و ابتدا ML را به GLE و سپس GLK را به GLC تغییر نام داد. به‌واقع GLC نام جدید یکی از چند SUV شرکت مرسدس بنز است که بر مبنای مدل C ساخته شده و گویا قرار است به‌صورت فرمان راست در انگلستان تولید و عرضه شود. کد GLC را اگر به دو قسمت تقسیم کنیم می‌توانیم مفهوم موردنظر مرسدس در نحوه جدید نام‌گذاری محصولاتش را بفهمیم، به این صورت که بخش GL نشان‌دهنده gelandewagen (عبارتی آلمانی با این مفهوم: وسیله نقلیه‌ای که می‌توان با آن از سرتاسر آلمان عبور کند) است و حرف C به معنای تعلق این مدل به خانواده طبقه C. راحتی خودرو به‌گونه‌ای است که می‌توان با آن کیلومترها سفر کرد و امکانات آن نشان می‌دهد می‌توان در مسیرهای خارج از جاده به آن اعتماد کرد.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
با دقت در مرسدس GLC می‌فهمیم که کدها درست میگویند. حتی می‌توان ادعا کرد GLC به‌نوعی یک C class شاسی‌بلند است، طرح کلی بدنه، چراغ‌های جلو، سپر جلو و خطوط بدنه و از همه مهم‌تر فرم کابین یادآور مدل C class است و این یعنی لوکس بودن GLC تضمین شده است.GLC به نسبت GLK بزرگ‌تر، لوکس‌تر و زیباتر است. مرسدس احتمالاً فروش مدل پایه را با قیمت ۴۰ هزار دلار شروع می‌کند و گفته می‌شود برای مدل هیبریدی آن، قیمت ۳۴۹۵۰ پوند استرلینگ در نظر گرفته است و با آنکه نگرانی چندانی در مورد فروش این کراس‌اوور کامپکت ندارد اما به‌درستی فهمیده است که باید هرچه زودتر مدل کوپه را روانه بازار نماید چراکه عدم ارائه این مدل در گام نخست باعث می‌شود تا اندکی از تب‌وتاب هوادارانی که مشتاقانه منتظر GLC بودند کاسته شده و این یعنی افت فروش. شور و شوق خریداران هنگام معرفی کوپه مفهومی GLC در نمایشگاه بهار امسال نشان می‌دهد تا چه اندازه بازار این رده خاص خودرویی پرطرفدار و البته حساس است. خبرهای خوبی دراین‌باره درراه است و احتمالاً در نمایشگاه بعدی شانگهای مدل GLC کوپه معرفی گردد.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
مشخصات بدنه
۴ متر و ۶۵ سانتی‌متر طول، ۱ متر و ۸۹ سانتی‌متر عرض و چند میلی‌متر کوتاه‌تر از ب‌ام‌و x3. مرسدس ادعا می‌کند ۵۷ میلی‌متر فضای پای بیشتری در این نسل به سرنشینان اختصاص داده و حجم محفظه بار نیز بیش از ۵۷۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب تا ۱۶۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم این مدل ۸۰ کیلوگرم از GLK سبک‌تر است و مقاوم پیچشی بیشتری دارد. GLC در مقایسه با GLK حدود ۱۲ سانتی‌متر بلندتر، ۵ سانتی‌متر عریض‌تر و ۱ سانتی‌متر بلندتر است.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
طراحی داخل کابین
این خودرو قرار است با محصولاتی همچون پورشه ماکان، آکورا RDX، آئودی Q5، ب‌ام‌و x3 و ولوو xc60 به رقابت بپردازد که همگی از بزرگان بازار هستند. مرسدس ادعا می‌کند داخل خودرو همچون سالنی باشکوه بزرگ و مجلل است و درعین‌حال هنگام عبور از جاده کاملاً به‌خوبی می‌تازد! اگر بخواهیم خودرو را در سه کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم GLC زیباتر، سبک‌تر و بزرگ‌تر از GLK است. سرتاسر کابین به شکل زیبایی ساخته شده و کابین مملو از جزئیات و کیفیت و البته بی سروصداست. داشبورد بی‌اندازه زیبا و باکیفیت ساخته شده و طراحی آن هر بیننده‌ای را به تحیر وا‌می‌دارد.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC Interior
داشبورد GLC آبشار مانند است، با نمایشگری ۷ اینچی و سیستم مدیریت COMAND که با سه طرح چوبی پیانویی، چوبی گردویی و سیاه و براق کربنی در کابین جلوه گری می‌کند ازجمله تجهیزات این مرسدس عبارت‌اند از: سیستم روشنایی چند رنگ محیط، سیستم پراکنش رایحه و عطر، فرمان گرم شونده، صندلی‌های عقب گرم شونده، یک صفحه نمایش در بالای سر، سقف آفتابی پانوراما، سیستم کمک پارک فعال، یک دوربین پارک ۳۶۰ درجه با پوشش متقاطع زوایای جلو و عقب و تجسم مسیر، کروز کنترل مجهز به رادار و کنترل‌های روی فرمان.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
طراحی خارجی
در قیاس با طراحی جعبه مانند داشبورد GLK، سعی شده تا از خطوط منحنی و خم‌های زیبا استفاده شود تا چشم راننده در کوتاه مدت از داشبورد خسته نشود. البته از گوردون واگنر و تیم طراحی او چیزی جز این انتظار نمی‌رود و رایحه خوش انقلابی که او در محصولات مرسدس بنز ایجاد کرده هنوز هم در وزیدن است! گوردون واگنر تنها مرسدس را طراحی نمی‌کند، او با دمیدن روح افسانه‌ای مرسدس در مدل‌های مختلف، شکوه را به ستاره آلمانی بازگردانده و رخوت را از قامت این اسطوره زدوده است.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
واگنر با قرار دادن خطوطی عضلانی بر روی درب موتور و در راستای نماد مرسدس و همچنین رسم قوس‌هایی در دوسوی بدنه، بدنه‌ای بی‌نقص و البته شبیه به C class طراحی می‌کند و همه چیز را به ستاره‌ای منتهی می‌کند که در میانه یک جلوپنجره بزرگ و کرومی با دو خط عرضی قرار گرفته و از روزهای آفتابی می‌گوید. هواکش‌های بزرگ سپر به همراه اگزوزهای کرومی عقب در کنار چراغ‌های ترمز روی سپر زیبایی دوچندانی به GLC بخشیده است. چراغ‌های تمام led جلو در کنار سپر عضلانی خودرو باعث نگاه خیره بیننده به این مرسدس می‌شود. حجم کلی بدنه بااینکه جعبه‌ای نیست و کاملاً قوس‌دار است اما بیننده را به یاد GLK می‌اندازد.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
خداحافظ موتور ۶ سیلندر!
برمبنای برنامه‌ریزی‌ها، مرسدس بنز برای این مدل فعلاً موتورهای شش سیلندر در نظر نگرفته و GLC با ۴ موتور ۴ سیلندر بنزینی و دیزل با کدهای GLC 220d 4Matic، GLC 250d 4Matic و GLC 250 4Matic و GLC300 تولید می‌شود که به ترتیب ۱۶۸، ۲۰۱، ۲۰۸ و ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت دارند. GLC قدرت موتور را از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته به چرخ‌های خود منتقل می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل‌ها به ترتیب ۸.۳، ۷.۶ و ۷.۳ و ۷ ثانیه است. بنز مصرف سوخت سه مدل نخست را ۴ لیتر در نمونه دیزلی و ۵.۲ لیتر در نمونه بنزینی اعلام کرده است که به نظر اعجاب‌انگیز می‌رسد. به‌واسطه استانداردهای سخت‌گیرانه محیط زیستی، مهندسان مرسدس مجبور به استفاده از سیستم‌های جدید در موتور و به‌کارگیری سامانه هیبریدی در موتور خودرو شده‌اند و همین عامل باعث شده تا در عین کاهش مصرف سوخت میزان آلایندگی به حدود ۱۰۰ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد که نکته‌ای فوق‌العاده است.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
مرسدس در سال ۲۰۱۶ برنامه‌های ویژه‌ای دارد و خود را برای ارائه یک نمونه ارتقاءیافته از GLC آماده می‌نماید. بر طبق اطلاعات فاش شده قرار است مرسدس این مدل را به‌صورت هیبرید و با کد GLC 350e که مجهز به سیستم ۴matic و تکنولوژی plug in است تولید نماید که در این صورت به تنها مدل این رده از بازار تبدیل می‌شود که از تکنولوژی plug in بهره می‌گیرد. این مدل با برخورداری از قدرت بیشتر می‌تواند در ۵.۹ ثانیه به تندی صد کیلومتر و درنهایت به سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت برسد. میزان آلایندگی در این مدل تحسین‌برانگیز است و به کمتر از ۶۰ میلی‌گرم می‌رسد. با نصب اسپویلر و تجهیزات جانبی، ضریب پسار این مدل پایین آمده و GLC می‌تواند به‌خوبی هوا را بشکافد.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
بر طبق اخبار تأیید شده قرار است مرسدس نسخه AMG این مدل را عرضه کند اما هنوز بر سر عرضه GLC با موتور V8 و ۴ لیتری یا موتور ۴ سیلندر و ۲ لیتری سری A که مجهز به دوتوربوی قدرتمند است تصمیمی اتخاذ ننموده. اگر مرسدس GLC را با نسخه AMG تولید کند، به رانندگان شانس سواری با یک کراس‌اوور ۵۰۰ اسبی تندوتیز را داده است.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
در سیستم تعلیق این مدل به‌صورت استاندارد از اتصال‌های چندگانه در جلو و دامپرهای متغیر در عقب استفاده شده است. البته مرسدس برای این مدل آپشن های متعددی در نظر گرفته، و یکی از مهم‌ترین آن‌ها که باعث می‌شود GLC به نمونه‌ای منحصربه‌فرد در این کلاس تبدیل شود سیستم تعلیق ایرماتیک است که خریداران می‌توانند با پرداخت ۱۵۰۰ پوند استرلینگ خودرو خود را به آن مجهز کنند. با این اضافه پرداخت و افزودن بسته آفرود، راننده می‌تواند با اطمینان کامل به آفرود بپردازد و نگران مسیر صعب‌العبور پیش رویش نباشد چراکه با تنظیم اکسل‌ها، فنرها و ارتفاع خودرو، GLC همچون آهو در دشت و کوه می‌خرامد!

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
توماس وبر مهندس ارشد بخش فنی مرسدس بنز درباره GLC می‌گوید:

تمام امکاناتی که در سری‌های E و C وجود دارند در این مدل تعبیه شده‌اند. تمام تلاش ما ساخت خودرویی پاک، توانمند و زیبا با قیمتی متناسب است.

در قسمت عقب خودرو جایی برای کشیدن و بارگیری تعبیه شده و با سویچی که در همان بخش قرار دارد می‌توان از مزایای بی‌شمارش استفاده کرد.

Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLC
در بخش ایمنی هم مرسدس مثل همیشه سنگ تمام گذاشته و با ۹ کیسه هوا در همه قسمت‌های اتاق از سرنشینان محافظت می‌کند. همچنین صندلی هوشمند جلو به سیستمی مجهز است که کودک را تشخیص داده و حضور خردسال در صندلی جلو را از طریق یک آلارم به راننده اخطار می‌دهد. سیستم هشداردهنده نقاط کور جاده و سیستم غیرفعال سازی کیسه‌های هوا و چندین نوع سیستم ترمز قدرتمند و هوشمند از دیگر امکانات این مدل است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. ارمان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    چقدر خوب چقدر عالی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عجب طراحی داخلی جدیدی داره این مدل!!! دقیقا برخلاف بی ام و که همه طراحی های داخلش تکراره.
      جالبه, ایراد های مضخرفی که از بی ام و میگیرید بنز خیلی بیشتر بهش مبتلا به است…

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. شهرام قوامی

        ۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (19 ديدگاه)

        حجم کلی بدنه بااینکه جعبه‌ای نیست و کاملاً قوس‌دار است اما بیننده را به یاد GLK می‌اندازد.
        فک کنم همین اصالت کافی باشه تا عاشقش بشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انصافا بسیاری از تکنولوژیها رو در این ماشین گذاشته. یا ماشین بیرون نمیده یا فکر همه چیزو میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      در برابر مرسدس فقط باید سکوت کرد…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. عارف

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بی ام دبلیوX3 لایک
    مرسدس بنز GLC دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ALL CARS

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      تو این کلاس تولیدات bmw نسبت به benz بیشتر بدلم میشینن

      اما از glc کانسپت هم نمیتونم بگذرم
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/04/Mercedes-Concept-GLC-Coupe-2.jpg
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/04/Mercedes-Concept-GLC-Coupe-11.jpg
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/04/Mercedes-Concept-GLC-Coupe-10.jpg

      سپاس از محمدحسین شاوردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدحسین

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (109 ديدگاه)

        لطف داری عزیزجان :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ALL CARS

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          نوووکرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ALL CARS

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        اگه میدونستم بنز اینقدر هوادار داره هیچوقت نظرمو نمیزاشتم خخخخخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. هژبر

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      Faghat OIIIIIO

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (205 ديدگاه)

    هر کاری میکنم باز به نظرم شاسی بلندهای بی ام دبلیو قشنگتره.مخصوصا X6

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شاسی بلندهای بی ام و بیشتر اسباب بازی هستن تا ماشین آفرود. نمونه ش هم ایکس 6.اما بنز علاوه بر زیبائی و پرفورمانس کاربردی تر هم هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        بنده طرفدار بنز یا ب ام و نیستم اما خداوکیلی عده ای دیگه کارشون به جایی کشیده که ب ام و رو هم اسباب بازی میدونن.اگر ب ام و تو مورد آفرود کمی ضعیف تر عمل کرده باشه این قدر افتخار کسب کرده که شما با این عنوان ازش یاد نکنی.
        از M4 بگیر تا i8.
        شمایی که ب ام و رو اسباب بازی میدونی معلوم نیست دیگه به خودروهای وطنی چی میگی؟
        در ضمن جنابعالی چنان از کلمه ی کاربردی استفاده کردی که یکی ندونه فکر میکنه آفرود در بین تمام مردم رایجه.
        آدم میمونه دیگه چی بگه!!!
        در مورد این GLC باید بگم فوق العاده است مخصوصاً رنگ قهوه ایش با رنگبندی قهوه ای کابینش محشره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          سلام باربد جان
          من هم نه طرفدار بنزم نه بی ام و ولی هر دوتاشون خوبن
          بعضیا خودشون رو علامه دهر میدونن دیگه چه میشه کرد.
          من از طرف اونا ازت عذر میخوام

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. جی تی ار

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        بگوببینم GLE COUP چقدر توانایی آفرود داره ها???????
        تازه 26 تا لایک خورده یعن 26 نفر صحیح بودن این کامنتو تایید کرده اند وااااااااااااای!!!…

        موافقم 0
        مخالفم 1
      3. AHMADREZA

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        تو اگه یکم در باره ماشین میدونستی و تحقیق میکردی می فهمیدی که همه ی ب ام و های شاسسی بلند فیلم آفرودشون رفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهران72

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      در مورد نسل قبل x6 کاملا با نظرت موافقم.
      هیج رقیبی تو ظاهر قلدرش نداشت
      ولی نسل جدیدش فقط چهارتا رقیب از خود بی ام و داره که باعث میشه دیگه x6 اون ابهتش کم رنگ بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشینی با این وزن کارایی وقدرت مصرفش خیلی خوبه زنده باد بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    عالیه…
    همچنان منتظر نسخه کوپه هستیم که فکر کنم تنها رقیب bmw x4 هست.رقابت جلبی میشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. AHMADREZA BMW

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اصلا طراحی نشده همون سی کلاسه استیشنه که شاسی بلندش کردن
    اسپورتیج ده تا کیسه هوا داره این 9 تا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. AHMADREZA BMW

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      الان منفی یعنی چی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        الان منفی یعنی این که شما داری درباره مرسدس صحبت میکنی.نه چری!میدونم که همین واژه سی کلاس شاسی بلند رو هم از اونجا کندی اوردی برای کامنتت.آقا ستون و آهنی که این داره اسپورتیج داره؟لوکسی که این داره اسپورتیج داره؟
        اوووو مونده حالا تا کره به گرد پای مرسدس برسه.
        واقعا برای بعضی ها متاسفم که نمیدونن چی رو با چی مقایسه کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AHMADREZA

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          حقیقت تلخه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. K.MAK.MISEL

          ۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          حقیقت خیلی تلخه؟ نه؟
          دیدی حرفی نداشتی که بزنی!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فرض کنید کیفیت راو 4 یا مزدا زی ایک-5 یا حتی لکسوس دن ایکس از این ماشین بالاتر باشه.اما وقتی شما پشت فرمون این ماشین بشینید یدونه فرمون که پایینش تخت و اسپرته تو دستتونه که در مرکز این فرمون لوگوی کرومی بنز با زیبایی هرچه تمام تر حک شده.چی از این بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. موسی مهران

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      هیچی :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AHMADREZA

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      مک میسل مگه سی کلاس شاسی بلند نیست نه بگو هست یا نیست حقیقته ولی این متعصب ها قبول ندارن اگر x3 هم کپیه سری 3 بود من میگفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. AHMADREZA BMW

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بچه ها من کاری به کل کل ها ندارم من میخوام ماشینم رو عوض کنم برای ماشین می تونم 400 تا 450 تا هزینه کنم من لکسوس es دارم ازش راضیم هم پر قدرته هم راحت ولی اگه میشه یه ماشین لوکس و راحت و اسپرت بهم پیشنهاد کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      e200 یا e300

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امير

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      الان چرا اینقدر منفی دادین به این بنده خدا؟
      اقا احمدرضا به نظرم 528i یا e250 گزینه های بدی نیستن
      اگه دست دو بخواید گزینه های بهتری هم میشه پیدا کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AHMADREZA BMW

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        نه امیر جان اتفاقا انتخاب خودمم هم همینا هست ولی واسه مطمن شدن به دوستم گفتم که بزاره دو تا رو برونم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. سعید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    فکر نمیکردم اینقدر زیبا باشه،دیشب که عکساشو دیدم مات و متحیر موندم،طراحیش فوق العادس،لوکس و اسپورت،از همه لحاظ عالیه،میتونه تو کلاس خودش بهترین باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. BMW4ever

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    جدا ماشین زیباییه اما دوستانی که شکایت طراحی های شبیه به هم bmw میکردند کجان عقبش شبیه C state

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خیلی خوب شده،خیلی دوس داشتم توی شاسی بلندای بنز از جلوپنجره دیگش هم استفاده بشه ، ب نظرم خیلی جذاب تر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بنتلی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوستان دکمه استارتش کجاس؟
    خدایی مصرفش فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. milad

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    این بنز و ب.ام.و چند تا کلاس به سبد محصولاتشون اضافه کردن..دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    انصافا قشنگه.مخصوصا نمای داخلش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    زیبایی
    مهندسی
    قیمت
    مصرف
    همه خیلی عالی
    فقط پشت اش خیلی شبیه پورشه کاین نشده احتمالا ؟؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mahdi-GM

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خدایی کی دلش میاد اخه با این بره افرود؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      یه لحظه فکر کردم شما باربد هستین

      وقتی که کامارو میبینم اولین چیزی که به ذهنم میرسه باربد هست !

      باربد جان شده نماد کامارو :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        درود بر RETOLEX و mahdi-GM عزیز.
        خیلی خوشحالم که دوست گرانقدر دیگری که علاقه مند به کامارو باشد در سایت حضور دارد تا از محضرشون فیض ببریم.
        ارادتمند همه ی دوستان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. RETOLEX

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    جای بعضی ها خیلی خالیه

    عجیبه ! همه با هم نا پدید شدن .

    نکنه اعتصاب کردن( یا چیزی مث این )
    :-)
    به هر حال تبریک مخصوصا اون چراغ های عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بعضی ها؟
      یعنی من رو با نماد فولکس واگن میشناسی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. luis

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    خیلی زیباست. خوبی محصولات بنز به کنار این معرفی کردن ماشین تو این سالن و کلاسش منو کشته خیلی حرکت قشنگیه البته من سالن نمایش محصولات جدید بقیه خودرو ساز ها رو ندیدم ولی مال بنز که خدایش با کلاسه از پدال خواهشمندیم تو مقاله ها سالن بقیه خودرو ها هم نمایش بدن برای مثال همین رو نمایی سری 7 جدید یا موارد دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      سالن سری 7 فیلمش هست خیییییلی خفنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. علی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بی ام دبلیو حرف آفرود که بشه باید بگذاریش پارکینگ پیاده بری خخخ
    شاسی بلند فقط بنز حتی هامر،جیپ مقابلش تعظیم می کنند
    ماشین اسپرت و لوکس هم که تو دست های بنز هست دیگه چی میخواهید از یک شرکت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA BMW

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      متاسفانه بله امروز من با سری 5 رانندگی کردم و
      و سواریش منو شو که کرد و قتی باهاش رانندگی میکنی انگار داری از کوه بالا میری خیلی کابین نسبت به لکسوس صدا میده حالا عصر باید با e کلاس رانندگی کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (37 ديدگاه)

        با سلام. آقای AHMADREZA من 528i دارم و خیلی ازش راضی هستم و بخاطر سیستم وکیوم درهاش صدای کمی وارد اتاق ماشین میشه. همچنین با اینکه موتورش 2000 سی سی هست خیلی شتاب خوبی داره البته معلوم هست که از لحاظ قدرت موتور مثل es350 نیست ولی نسبت به بنز سری e شتابش بهتره. من که کاملا ازش راضی هستم البته به دلایلی گذاشتمش توی نمایشگاه تا بفروشمش ولی اگه سوالی داشتی در خدمتم.
        emami.ali1991@gmail.com

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. AHMADREZA

      ۱۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      بنز توی شاسی بلندا افتضاحهه آفتضاح
      ب ام و و لندرور میخورنش و تویوتا البته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. american and japan

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    به مرسدس احتمام میزارم و براش احترام شدیدی قاءلم.
    دوستان یکی پیدا میشه یه نمایندگی خوب و پر از خدمات مثل ایر تویا بزنه و ما رو به این ژاپنی برسونه؟باور کنید سود خوبی به جیب میزنه.فقط مثل نمایندگی سوبارو نشه که حال تبلیغ رو هم نداره.یه مرد پیدا بشه محصولات متنوع نیسان رو وارد ایران کنه.میخوام صدا به گوش یه نفر که میتونه برسه.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهزاد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    تکامل در محصولات بنز به شکل عجیبی کامل شده! تقریبا از لحاظ بصری بیرونی و همچنین داخلی و عملکرد در اوج قله قرار گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سوپرکار

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام…..به هم دوستان دوستاردنیای اتومبیل… ..وهمچنین همه دوستان ماشین باز…..به نظرات همه شما دوستان خوبم احترام میزارم…و تقدیر وتشکر میکنم بابت نظرات کامل و پر محتواتون…….به نظر بنده بهترین شرکت اتومبیل سازه المان ،مرسدس بنز هستش….وبی شک بهترین در دنیای اتومبیل به خاطر… تنوع محصولات…کیفیت بی نظیر محصولات…ومحبوبیت جهانیش به دلیل سابقه درخشانی که از ابتدا تا به حال داشته…. در اینجا میخوام به شعار مرسدس از ابتدا تا به امروز، اشاره کنم…(یا بهترین یاهیچ )که این شعار در سر در ،ورود به کمپانی مرسدس نوشته شده ….وتا به امروز به خوبی تونسته پیرو این شعار باشه.وبهترین باشه.در دنیای اتومبیل..دوستان خوبم مرسدس از ابتدا دنبال بهترین بوده..والان هم بهترینه ….با تشکر از ……………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. جی تی ار

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو مقاله ای از یه نویسنده معتبر مثل جناب مسیح فرزانه راجع به طراحی های اخیر مرسدس و نبود اصالت این کمپانی در طراحی های اخیرش و از اون بدتر نسبت دادن صفت شرقی مسلک و بازار پسند از سوی بزرگان طراحی مانند رییس تیم طراحی جگوار به این طراحی ها که همه یرآنها با آمدن گوردون واگنر شروع شد, می خوانیم; اما اینجا این فرد را به عنوان قهرمانی در دپارتمان طراحی بنز معرفی میکند!!!. خیلی عجیب است. این نکات است که فرق بین سایت های مختلف را مشخص می کند پدال باید خیلی بیشتر از اینها حواسش جمع باشد. نویسنده نباید در مقاله اش سلایق و نظرات شخصی خودرا بنویسد مخصوصا اگر با واقعیت های آن حرفه در تضاد باشد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      … من نمیدونم کی به کی صفت داده ولی اینو خوب میدونم شرقی ها خودشونو دارم بزنن بازم نمیتونن بگن ما میتونیم چه در تکنولوژی و کیفیت چه در حتی فروش لوکس به بنز و خیلی از اروپائی ها دیگه برسیم چون اصولا این کاره نیستن شما هم زیاد حرص نخور واسشون چون تا صد صال آینده هم شرقی هانمیتونن جذبه اروپائی ها رو به دست بیارن با چشم و ابروی قشنگ نمیشه درونه درست باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Erfan

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (246 ديدگاه)

        “چون اصولا این کاره نیستن”
        والا به خدا.
        حاجی بنز رو از کره ماه هم ببینی میتونی بگی بنزه. همیشه نهایت سعیشو کرده تا در محصولاتش اصالت رو حفظ کنه. حتی محصولات جدیدش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. متین

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      سلام …
      جی تی آر عزیز اولا مرسدس تحولی در محصولاتش به وجود آورده و سعی کرده طراحی اسپرت تری رو وارد طراحی های خودش کنه و غبارروبی از این طراحی ها انجام بده ، دوما صفت های بارز مرسدس چیه ؟
      1- لوکس بودن
      2- راحتی
      3-رانندگی عالی
      4- قدرت
      که میبینیم در طی این چندین سال این چهارصفت رعایت شده و نه تنها ذره ای ازش کم نشده بلکه به هر چهار صفت اضافه شده ( مخصوصا در قدرت که میبینیم نه تنها به عدد اسب بخار افزوده شده بلکه از مقدار مصرفی هم کم شده !) و به این ها می گن اصالت که طی چندین دهه رعایت شده …
      شب خوش …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        برادرم به پیر به پیغمبر من متعصب نیستم ولی خدا شاهده از تموم بچه های پدال بپرس دوماه پیش مقاله مصاحبه با مدیر عامل وقت دایملر رو تو همین سایت گذاشت خدا شاهده خودش گفت بی ام ائودی و لکسوس سه رقیب اصلی بنز هستن. اخه من نمیدونم اگه کسی در حد کسی نباشه که رقیب و رقابت مسخره میشه اگه بر فرض بنده تو دو 200 متر از شما 100 متر عقب بیوفتم که دیگه رقیب شما نیستم من وقتی رقیبم که در یه قدمی یا نهایت 5 متری شما باشم من بازم میگم قبلا هم گفتم فروش لکسوس کمتر رقبای المانیشه بیشتر اپشن ها رو اول المان ها به کار میبرن بعدش لکسوس و….. همه اینها عین واقعیت و قبول دارم ولی اینکه در حد اونا نیست یا باید لنگ بندازه یا ….. برام قابل قبول نیست به استناد حرف مدیر عامل وقتی میگه رقیب ماست یعنی یه چیزی تو چنته داره که در حد رقابت با بنزه .بنزه شوخی که نیست رقیبشم باید یه چیزی داشته باشه .چرا نگفت سیتروئن رقیب ماست چرا نگفت اکورا رقیب ماست چرا نگفت کادیلاک رقیب ماست؟؟؟؟ عین مصاحبه در پدال هست بمیرم اگه دروغ گفته باشم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. جی تی ار

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        حرف شما کاملا درسته آقا متین اصلا غلط کرده هرکی رو حرف شما و مفاهیم ابداعی تون حرفی بزنه. من غلط کردم تو پدال دیگه ماروبی خیال شو…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. متین

          ۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (183 ديدگاه)

          آقای جی تی آر شما همون جی تی آر 29 خردادین؟ که من جواب اونو دادم ؟ چون سوابق دیدگاه شما 334 ولی برای اون 29 خردادی 2 تاست!!!!!! بگذریم …
          اولا اینا ابداعی نیست و هر جا با هر کی صحبت بکنی و بگی چنتا صفت بارز مرک رو بگو حتما دو تا از این چهار تا رو میگه … بعدشم شما خودت با اطلاعاتی و مثه بعضیا نیستی که همینطوری بدون اطلاعات وارد بحث میشن … و صد در صد 2 تا از این چهار تارو قبول داری … نگو که قبول نداری که خودت همیشه اذعان داشتی که بنز لوکس و راحته (بین خودمون) …امیدوارم توی جوابت دبه نکنی !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. جی تی ار

          ۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          جی تی ار 29 خرداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          سوابق دیدگاه 2تا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          باکی کار داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. Kian

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نمدونم چرا بنظر من ب ام و جذابتر و بهتر از بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. نوید جهرمی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    من طرفدار مرسدس هستم اما بنظرم ب جز Gclass شاسی بلندای دیگش ب دلم نمیشینن. لندروور و ب ام و گزینه های جذاب تری هستن.
    این مدل ب نظرم قشنگ شده اما glk نسبت ب این خاص تر بود. این مدل انگار c واگن هس ک ارتفاعش زیاد شده باشه. پشتش نمیدونم چرا ب نظرم زشت میاد.
    اگه بخوام بین GLC و X3 و Q5 انتخاب کنم میگم اول X3 بعد Q5 و بعد GLC .
    اما در کل معتقدم وانت و شاسی بلند اول امریکایی بعد بقیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mohsen

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    BMW یه چیز دیگس !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. sajad

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یعنی این ماشین با پیشرانه 250 مثه بی ام و x3وx4 به ایران میرسه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حاج رضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به علاقمندان صنعت ماشین
    بنده قصد دارم یک شاسی المانی بخرم ولی بین کیو فایو و جی ال سی گیر کرده ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حاج رضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به علاقمندان صنعت ماشین
    بنده قصد دارم یک شاسی المانی بخرم ولی بین کیو فایو و جی ال سی گیر کرده ام لطفا راهنمایی بفرماییدبا ارایه قیمت حتی الامکان متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا