مرسدس بنز

مرسدس بنز SEL 450 یک اسطوره فراموش نشدنی

با اینکه امروزه در سطح شهر خودروهای گوناگونی را با طراحی و برندهای رنگارنگ می‌بینیم، اما هنوز خودروهای قدیمی ای هستند که شکوه و جلال خود را در گذر زمان حفظ کرده‌اند. خودروهایی که در طول حیاتشان، ازهر نظر سرآمد تکنولوژی و طراحی و امکانات بودند، که مرسدس بنز SEL 450 6.9 یکی از آن مدل خودروها است.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
این اسطوره در بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۱ به تعداد ۹۱۶۹ دستگاه در خط تولید کارخانه‌ی بنز واقع در اشتوتگارت آلمان، ساخته شد . مرسدس بنز طراحی خود را از سال ۱۹۷۲ بر روی LONG VERSION از کد اتاق W 116 از کلاس S آغاز و در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۷۴ پرده‌برداری کرد. برادران ضعیف‌تر و کوچک‌تر این مدل با موتورهای ۲۸۰۰ سی سی. ۳۵۰۰ سی سی و ۴۵۰۰ سی سی در کنار این خودرو تولید می‌شدند.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
این نسل از مرسدس بنز، جزو اولین مدل‌هایی بودند که ترمز ABS به صورت سفارشی بر روی آن‌ها نصب می‌شد. سیستم تعلیق این خودرو هیدروپنوماتیک بود. سیستمی که فقط بر روی این مدل با موتور ۶ نصب می‌شد. حتی مدلی که به موتور SEL 600 مجهز بود از این سیستم بی‌بهره بود. این سیستم تعلیق بسیار پیچیده بود. ماده ای که درون فنربندی این مدل بنز به کار گرفته شده بود، ترکیبی از گاز نیتروژن و روغن مخصوصی بود که توسط یک پمپ هیدرولیکی که از زنجیر تایم نیرو می‌گرفت تأمین می‌شد. برای اطلاع داشتن راننده از این سیستم و فشار در کمک‌فنرها یک نشانگر بر روی داشبورد خودرو تعبیه شده بود.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
ابعاد این بنز خیلی بزرگ بود و توجه هر فردی را در خیابان‌ها به سمت خود جلب می‌کرد. طراحی بدنه و اتاق طوری است که دید اطراف خوبی را به راننده منتقل می‌کند و از کمترین نقطه‌ی کوری برخوردار است. مرسدس بنز برای این مدل تجهیزات و امکانات خوبی تدارک دیده بود که عبارت بودند از:

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL Interior
صندلی‌های گرم شونده در جلو و با روکش چرم با طراحی اصولی و ارتوپدیک که برخاستن از این صندلی‌ها را خیلی سخت می‌کرد! فضای عقب هم برای نشستن ۳ فرد درشت‌اندام کافی بود. در این حد که افرادی با قد ۱۹۰ سانت هیچ مشکلی نداشتند. در بین صندلی‌های عقب یک زیردستی قرار داشت که می‌توانست اجسام کوچکی را در دل خودش جای دهد. شیشه‌های کناری و پشت ماشین دارای پرده‌هایی پارچه بودند که در صورت باز شدن، فضای عقب را احاطه می‌کردند. از دیگر تجهیزات داخل ماشین می‌توان به سان روف دستی، شیشه‌شور چراغ‌های جلو همراه با برف‌پاک‌کن، شیشه‌بالابرهای برقی، کولر، فرمان هیدرولیک، کروز کنترل و … اشاره کرد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
ازآنجایی که برای این بنز، نهایت لذت سواری و نرمی مهم بود، سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک را طراحی کرده بودند که به راحتی از پس وزن ۲ تنی آن برمی‌آمد و کمترین ضربه و تکان‌های طولی و عرضی را به اتاق وارد می‌نمود . یکی دیگر از قابلیت‌های سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک این خودرو، امکان تنظیم ارتفاع در حد ۵ سانتی‌متر بود، که اگر بدنه به سمت پایین حرکت می‌کرد، سواری ماشین همانند یک ماشین اسپرت می‌شد و زمانی که بدنه به سمت بالا می‌رفت، شاهد نهایت نرمی و سواری می‌شدیم. همه این تنظیمات توسط یک اهرم انجام می‌شد که زیر آمپرهای سرعت‌سنج بود.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
حال می‌رسیم به قسمت‌های فنی این شاهکار عظیم‌الجثه
مرسدس بنز برای این مدل، از یک دیفرانسیلی استفاده کرد که قابلیت کنترل هرزگردی داشت. این دیفرانسیل از هرز گردی بی‌مورد چرخ‌های عقب و یا کم فرمانی داخل پیچ‌ها در سرعت‌های بالا جلوگیری می‌کرد. در تست‌های شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر که بر روی این بنز انجام شده بود، SEL 450 موفق شده بود که به عدد ۸.۵ ثانیه دست پیدا کند. طبق گفته کارشناسان تست، حرکت‌های عرضی این بنز در تغییرهای ناگهانی خطوط خیابان، بالا بود. اما زمانی که نحوه‌ی کنترل این بنز زیر پای شما قلق می‌گردد ، متوجه خواهید شد که از مسیر خارج کردن این خودرو کاری بسیار دشوار است. این مهم به خاطر وجود طبق‌های با زاویه کمبر منفی بود که بر روی شاسی عقب اتومبیل نصب شده بود. این طبق‌ها باعث کمتر شدن نیروهای جانبی وارد شده به اتومبیل می‌شد و زاویه‌دار بودن چرخ‌های عقب به طی کردن پیچ‌ها با سرعت بالا کمک شایانی می‌کرد.

خب حالا رسیدیم به مهم‌ترین قسمت خودرو: نیروگاه

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Engine
موتور ۶.۹ لیتری بنز SEL 450 دارای ۸ سیلندر با سرسیلندر آلومینیوم بود. سوپاپ‌ها از یک میل بادامک SOHC فرمان باز و بسته شدن را دریافت می‌کردند. سوپاپ‌ها از جنس سدیم ساخته شده بودند (آلیاژ سدیم برای ساخت پیستون‌های هواپیما استفاده می‌شود). به خاطر اهمیت بالای این موتور، مرسدس بنز تصمیم گرفته بود که این موتور را با نهایت دقت و ظرافت و به شیوه‌ی دست‌ساز تولید کند، به همین منظور تست‌های بسیار سختی را برای در نظر گرفت. یکی از این تست‌ها این بود که قبل از نصب موتور بر روی شاسی، ۲۶۵ دقیقه تحت آخرین فشار ممکن موتور کار کند. برای درک بیشتر این موضوع لحظه‌ای را تجسم کنید که به مدت ۴ ساعت و ۲۵ دقیقه این ماشین را در یک جاده‌ی بی‌انتها، در دنده‌ی ۳ گیربکس ساخت ZF ، که مجهز به مبدل گشتاور نیز هست، با حداکثر سرعت برانید !!!!

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
لازم به ذکر است که حداکثر سرعت اعلام شده توسط کارخانه ۲۲۵ کیلومتر است، اما در تست‌های به عمل آمده توسط کارشناسان و نویسندگان مجلات، به رقم ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت رسیدند که برای خودرویی با این وزن، عددی بسیار قابل قبول است. همچون شتاب ۰ تا صد ۸.۵ ثانیه‌ای!!!!!

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
یکی دیگر از عجایب این موتور، شروع شدن RED LINE (خط قرمز) دور موتور از ۵۳۰۰ دور در دقیقه است. جالب‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت موتور، سیستم روغن‌کاری موتور است. موتور ۶.۹ مجهز به سیستم DRY SUMP بود که به روغن‌کاری خشک معروف است. این سیستم در موتور خودروهای مسابقه‌ای به کار گرفته می‌شد که باعث می‌شد فواصل تعویض روغن به هر ۲۰ هزار کیلومتر برسد و سرویس اولیه در ۸۰ هزار کیلومتری انجام شود!!!!!!! بله درست خواندید، تعویض روغن‌موتور بعد گذراندن ۲۰ هزار کیلومتر و انجام سرویس اولیه در ۸۰ هزار کیلومتری. اگر فاصله‌ی تهران تا مشهد را ۱۰۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم، به نوعی می‌توان گفت ۴۰ بار طی کردن مسیر رفت و برگشت تهران – مشهد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
مرسدس بنز SEL 450 6.9 در دو مدل قابل سفارش بود.

  1. سفارش اروپا
  2. سفارش آمریکا

ورژن های اروپایی به تعداد ۷۳۸۰ دستگاه و ورژن آمریکایی به تعداد ۱۸۱۶ دستگاه تولید شد و فروش رفت. موتور به کار رفته در نسخه اروپایی ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۹ نیوتن متر گشتاور داشت و در مقابل هم نمونه‌ی سفارش امریکا ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۸ نیوتن متر گشتاور داشت.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
حال شاید از خود بپرسید که ترمزها چگونه از پس این غول ۲ تنی برمی‌آمدند. این بنز به‌صورت سفارشی از ترمز ABS که به‌صورت ۴ چرخ دیسک سود می‌برد. دیسک‌های جلو هواخنک بودند و دیسک‌های عقب معمولی. در مدل‌های فاقد ترمز ABS از یک سیستم بسیار قوی و دو مداره هیدرولیک استفاده می‌شد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
یکی از معایب این خودرو قیمت بسیار بالای آن بود . طوری که اگر بخواهیم با رقیبان خود در آن زمان مقایسه کنیم، کادیلاک فلیت وود و فول سایز حدود ۱۶ هزار دلار قیمت داشت. اما این بنز در مدل پایه از قیمت ۳۲ هزار دلاری و در مدل‌های فول سایز و فول آپشن از قیمت ۵۳ هزار دلاری برخوردار بود که گران‌تر از اکثر مدل‌های رولزرویس و بنتلی بود. همین گرانی باعث شد که در نظرسنجی مجله‌ CLASSIC AUTOMOBILE چاپ انگلستان، مقام چهارمین خودروی تاریخ را از آن خود کند.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
سپاس گزارم از توجه شما به این مطلب.
سایر مشخصات مرسدس بنز SEL 450 :

  • موتور: ۸ سیلندر V شکل .
  • تعداد سوپاپ‌ها: ۱۶ عدد.
  • نسبت تراکم (سفارش اروپا): ۸/۸ به ۱. نسبت تراکم (سفارش آمریکا): ۸ به ۱.
  • قدرت (سفارش اروپا): ۲۸۶ اسب بخار در دور موتور ۴۲۵۰. قدرت (سفارش آمریکا): ۲۵۰ اسب بخار در دور موتور ۴۲۵۰.
  • گشتاور (سفارش اروپا): ۵۴۹ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰. گشتاور (سفارش آمریکا): ۴۸۸ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰.
  • وزن: ۱۹۸۵ کیلوگرم.
  • شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۸.۵ ثانیه. شتاب ۰ تا ۱۶۰: ۲۰.۹ ثانیه. طی مسافت ۴۰۰ متر: ۱۶ ثانیه. طی مسافت یک کیلومتر: ۲۸.۸ ثانیه.
  • حداکثر سرعت: ۲۲۵ -۲۴۰ کیلومتر بر ساعت.
  • گیربکس: ۳ سرعته ZF .
  • باتری: ۸۸ آمپر.
  • ظرفیت باک: ۹۵ لیتر.
  • میانگین مصرف: ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

جدول تعداد فروش در آمریکا و جهان:

  • سال ۱۹۷۵: جهان ۴۷۴. آمریکا ۰.
  • سال ۱۹۷۶: جهان ۱۴۷۵. آمریکا ۰.
  • سال ۱۹۷۷: جهان ۱۷۹۸. آمریکا ۴۶۲.
  • سال ۱۹۷۸: جهان ۱۶۶۵. آمریکا ۴۳۷.
  • سال ۱۹۷۹: جهان ۱۸۳۹. آمریکا ۵۷۶.
  • سال ۱۹۸۰: جهان ۱۲۹. آمریکا ۳۱۷.
  • سال ۱۹۸۱: جهان ۴. آمریکا ۰.
  • جمع کل: جهان ۷۳۸۰. آمریکا ۱۸۱۶.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

میلاد ساسانی. دیپلم مکانیک خودرو. عاشق دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۱۴۴ دیدگاه‌ها

  1. carbonado aventador

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4469 ديدگاه)

    وقتی به میانه مطلب رسیدم می خواستم از نویسندش تشکر کنم وقتی دیدم داداش میلاد نوشته که دیگه خیلی خوشحال شدم!!!!!!
    واقعا کارت برام خیلی ارزش داشت!عالی بود و خیلی دقیق!!!!!
    بسیار متشکرم از این مطلب زیبا!!!
    (((محمد حسین)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. bacheye yazd

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      دمت گرم داش میلاد!!
      خیلی خوب بود!!
      خدایی حق داری این همه از مرسدس و المانیها دفاع کنی!!
      به این میگن ماشین!!
      راستی خبر داری تو ایران کسی فروشندش هست یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        نوکرتم عزیز . این ماشین خیلی کمه در ایران . الا مرسدس بنز

        280 SEL اگر در حد باشه 45 الی 50 میلیون تومان قیمتشه .

        بماند موتور های 3500 سی سی و 4500 سی سی .

        حالا خودت حساب کن این چه قمتی در میاد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام دوست عزیز، چند سالی هست که خودروهای کلاسیک بسیار گران قیمت شده اند، ولی 4-5 سال پیش یدونه برای فروش گذاشته بودن که بسیار تمیز بود، سال 83 از گمرک خارج شده بود، قیمت گذاشته بود 16 میلیون که حتی 4-5 سال پیشم قیمت خیلی مناسبی بود، از طرفی این ماشین مصرف بنزین و در نتیجه خرج بالاتری نسبت به 280 ها داره مسلما. پس نتیجه میگیریم الانم اگر گیر بیاد نباید خیلی گرونتر باشه، هرچند که من خودم فقط دوبار تو ایران دیدم ازش از نزدیک! خیلی تک هستش!
          موفق و موید باشین. ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      ممنونم محمد حسین .

      از همه عذر میخوام بابت اینکه اینجا کامنت گذاشتم .

      بچه از اون عکسی که از سیستم تعلیق و دیفرانسیل گذاشتم حتما دیدن کنید .

      به خدا خیلی دنبالش گشتم . پدرم درامد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ادریس( ♪♫Edi سابق)

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        مرسی میلاد. زحمتت پایدار.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. slr722

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      میلاد جوووون عالی بود…

      خیلی کامل توضیح دادی…

      دمت گرم…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. توفیقی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    میلاد از ماشینهای جدید مطلب بزار این آت و آشغال و لگن ها چین ازشون مطلب میزاری.
    مثل پست قویترین سوپراسپرت ها یادته که.
    در کل خوب بود ولی واقعا حوصلم سر رفت.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. فورد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (856 ديدگاه)

      عزیزم این ات اشغالهایی که میگی لایق خودرو های ایرانیه که بعد از پنجاه سال هنوز نمیتونن یه ماشین رو درست منتاژ کنند چه برسه به تولید
      هرکی میگه ات اشغال از صنعت چیزی نمی دونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود بر توفیقی عزیز .

      داداشم ات و اشغال نیست . این تمیزش الان بالای 70 میلیون قیمت داره .

      چشم انجام وظیفه میکنم .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خوشت نمیاد پس چرا میخونی؟؟چرا وقت خودتوتلف میکنی و با کامنتی که میزاری نشون میدی که هیچی نمیدونی و فقط بقیه علاقمندارو ناراحت میکنی.بیخیال شو برو دنبال مطالبی که علاقه داری

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. احسان آرسنالی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    سال 1975 و کروز کنترل سال 1975 و(برای درک مطلب یعنی 44 سال پیش) و ترمز abs که پلیس ایران هنوز نتونسته اجباریش بکنه و خیلی بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1895 ديدگاه)

      شرمنده 39 سال پیش
      مملکت مهندس پرورش داده :-(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احسان آرسنالی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    راستی یادم رفت اولین مطلبت مبارک(اگه اولین باشه چون من یادم نمیاد قبلا چیزی نوشته باشی) اگه اولین نبود به خاطر قدرت بیان فوق العاده و زیبات ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1895 ديدگاه)

      آقا یه سرچ کردم سومیش بود :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . نظر لطفته . ممنون داداشم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. PEUGEOT

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    یعنی این مدل بنز 38 سال پیش سیستم ABS داشت!!!!!!!
    یعنی این مدل بنز اون موقع گرمکن داشت!!!!!
    یعنی اون موقع این مدل بنز موتورش 6.9 لیتری بود!!!!!!!
    یعنی 38 سال پیش بنز سیستم کنترل هرزگردی داشت!!!!!!!
    من دیگه حرفی ندارم
    ولی این جمله واقعا لایق بنزه
    مرسدس الگویی برای تمام خودروسازان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    بهترین و پربیینده ترین و پر کامنت ترین مطلب تو پدال همین لینک زیری بوده ولاغیر. . . .

    http://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/

    پ ن : جالبه نه از بیوک ایران نه از کَدیلاک ایران نه از شورولت نوا و…هیچ مطلبی نیست!

    خودش میدونه باکیه م . . تخم چشم بود نشون میدادم کلی نکته بهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      کافر جان . حرف شما کاملا درسته .

      کادیلاک فلیت وود . کاپریس کلاسیک . همین بنز . تویوتا کرونا و …….

      خیلی های دیگه ماشین هایی هستند که دیگر جهان هیچ وقت به خودش نمیبینه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خاوری مزراتی

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        میلادجان تلاشت شایسته ی تقدیره… انصافا این دست خودروها اسطوره ن و در یک مقاله نمیگنجن..اینا نسلی رو عاشق خودشون کردن..همه بنز رو با این مدل ها میشناسن مدلهایی که به کلاسیک مدرن مشهور شدن
        سپاس از متن زیبات و زحمتی که کشیدی ..
        یه درخواست: درباره ی SELمرسدس هم بذار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          منون .

          کدام SEL ؟؟؟؟

          حرف S نشان مدل و کلاس خودرو است .

          E نشان از انژکتور بدون خودرو است .

          L هم نشان از مدل لانگ بودن است .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خاوری مزراتی

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          داداش اشتباه نوشتم ببخشید SCL منظورمه اینم لینکی درباره ش
          http://www.gasolinealleybingley.co.uk/store/product/14-Mercedes-Benz-450SLC
          درهر صورت از کلاسیکهای بنز و جاگوار و آستون مارتین و کادیلاک و بیوک، از اسطوره های مازراتی و فراری و بوگاتی، از الهه باروک بی ام دبلیو و .. هرچی بگیم کم گفتیم

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. توفیقی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1122 ديدگاه)

      کافر این لینکی که گذاشتی یه آشغال دیگست.من دوستم پدرش پولداره یه دونشو 18 تومن 4 سال پیش گرفته بود.می رفتیم می کوبیدیم به در و دیوار و ماشینهای قدیمی دیگه حال می کردیم.اینا چین آخه الان 1970 یا دهه 70 نیست ککه از این ماشینا مطلب میزارین.الان 2014 هست.و 6 ماه دیگه همین 2014 هم به درد نمیخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (645 ديدگاه)

        آشغال چیزیه که هر شب در همه خونه ها میبینی. ماشینی که اگه یه بکرش پبدا شه امکان ندازه زیر 50 بخریش(سویل) یا بنز 6.9 که کلا تو دنیا مگه چندتا ازش مونده؟فک کن تو ایران چندتا ازش مونده،یه سالم بیرنگ موتور آکبندش اگه باشه 100 تومن هم نمیدن.ماشینی که موتورش رو هلیکوپتر استفاده شد.ینی تمام مردم دنیا که میرن موزه واسه آشغال میرن.ینی کسایی که سالی دوتا پراید هزینه نگهداری یه رولز قدیمی رو میدن(توجه داشته باش که 6.9 از رولز کمیابتر و گرونتر بوده) دارن هزینه اشغال میکنن!من کسی به اسم داریوش تو کرج میشناسم که با 13تا ماشین آمریکایی که داره کارشناسان ارزش کلکسیونشو بیش از 5میلیارد قیمت زدن.آقای قیاسی تعمیرکار ماهر کادیلاک رو میشناسم که شهرک سینمایی 180میلیون کادیلاکشو خرید و نفروخت.ناراحت نشی توفیقی جان،ولی شما خیلی خیییییلی پرتی!هفته پیش با میلاد گردهمایی بنز بودیم.کسایی بودن که اگه میگفتی به قول تو آشغالتو 100میلیون میخرم طوری نگاه میکرد که از صدتا فحش بدتر بود!شما بهتره یکم از پای کامپیوتر بلند شی بری بیرون چرخی بزنی!خانواده آلمانی رو دیدم که با 280s اتومات همین ماشین که میگی آشغاله از فرانکفورت اومده بودن!باهاشون حرف زدم هرسال تابستون از فرانکفورت تا تهران سوار یه w116 میان و برمیگردن و تمام گردهمایی های بنز رو در تمام شهرهای بزرگ شرکت میکنن!این آشغالی که میگی طرف بعد از 40 سال هنوز میشینه پشتش با زن و دوتا بچش بدون نگرانی شب و نصف شب تو جاده ها میاد و برمیگرده!بیا اونجا به طرف بگو آشغاله تا یه آلبوم عکس بذاره جلوت که کل عمرشو کشور به کشور با اون بنز رفته و هنوز موتورش باز نشده!یه سر به سایت bama بزن یه 560SEL اتاق 126 مدل 1985 با وجود رنگشدگی و تعمیر موتور گذشته 110میلیون!!!اگه اینا آشغالن من همه آشغالای دنیارو میخوام!چندتا گونی واسم بفرست.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      کافر الان اینو منظوردار نوشتی؟اگه میخوای بگی کادیلاک از بنز بهتره اینو جواب بده:
      http://www.autominded.net/brochure/mercedes/Mercedes003r.jpg
      کاتالوگ رسمی بنز.قدرت 280se روبخون. 185 اسبه!کادیلاکی که لینک کردی هم 185 اسبه!کیلوواتو میدونی که باید در 1.36 ضرب کنی که بشه اسب.درحالی که 2.9 لیتر اختلاف حجم دارن!کادیلاک با اختلافی بزرگتر از کل سایز موتور M110 2.8بنز، تازه به قدرتی مساوی با بنز رسید!اینه تفاوت انژکتور بنز و انژکتور کادیلاک،اینه تفاوته DOHC بنز و SOHC کادیلاک و تفاوت ECU بنز با کادیلاک و کلا تفاوت آلمان سلطان بی چون و چرای خودروسازی!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Constantin

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        داداچ من شرمندم ولی تو هرکاری کنی سویل رو نمیتونی ببری زیر سوال…
        اصالت غیر فابل تغییره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. PEUGEOT

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    راستی میلاد جان دوست عزیزم بابت مطلب قشنگت ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    میلاد جون دمت گرم.یکی از بهترین و جامع ترین مطالبی بود که دیدم.واقعا ماشین با ابهتیه.آمار فروشش توی چندین سال هم نشان از خاص بودنش داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا بی ام و

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      شاهین تبریک بی ام و در جدول فروش در آمریکا اول شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        احمدرضا جان من هم به تو و همه ی BMW دوستان این موفقیت رو تبریک میگم! :) به امید کسب موفقیت های بیشتر!
        اگه اشتباه نکنم بعد از BMW به ترتیب بنز و لکسوس قرار گرفتن و بعد از اونا آئودی قرار داره.میزان رشد فروش BMW از همه شون فکر کنم بالاتر بوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمدرضا بی ام و

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (394 ديدگاه)

          بله

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . به همه ی طرفداران ب ام و تبریک میگم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        مخلصیم میلاد جون.بنز و BMW برای من هیچ فرقی ندارن.همشون به یک اندازه عزیزن.ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Saeed

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    دمش گرم عجب قیمتی داشته همین الان با قیمت 53 هزار دلار یه ماشین خیلی خوب میشه خرید 40 سال پیش این قیمتو داشته…؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شلبى

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    خیلى ممنون از داداش میلاد بخاطر این مطلب عالى، واقعا این ماشین چه امکاناتى اون موقع داشته
    ولى خب ماشیناى دیگه هم اون موقع امکانات مشابه رو داشتن مانند برخى از بیوک ها که تو اون سالا کروز کنترل داشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. YaShaR

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    سعادت داشتم یکی از اینها رو از نزدیک دیدم واقعا با شکوه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    ممنونم از لطف همه . اینقدر ها لایق نیستم .

    فقط یکچیزیرو بگم :

    من این مرسدس بنز S کلاس رو با نسل جدیدش عوض نمیکنم . این یک شاهکاره .

    مرسدس بنز G کلاس و این بنز و 230 E مدلهایی هستند که هیچ نمونش دیگر

    نیست .

    ابهت این بنز از نسل جدیدش بیشتره . بنزهای سفارش امریکا ، جزو

    زیباترین مدلهای بنز هستند . حالا در هر کلاسی و مدلی .

    همون سپرهای جلو و عقبش به کل صنعت ایرانخودرو میرزه .

    سپر فقط سپر سفارش امریکایی .

    باز هم از همه بچه تشکر میکنم . کاشکی لایق تشکر شما بودم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    بچه ها توجه کردید که این مدل استیشن هم داشت . !!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      ما که حال کردیم با مطلب ، مرسی میلاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. زیگما

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    خب خدمتتون عرض کنم که
    این مطالب همشون توی ویکی پدیا بود
    لااقل میبایست از سایت های خودرویی ترجمه میشد یا حداقل یه چیزی بهشون اضافه میشد
    یکم هم از اطلاعات خود نویسنده
    بنظر میاد به ویکی پدیا بریم بهتره تا به پدال! لااقل اونجا منبع مطالب هم گفته ….بقیه چیزا که مشابهه!
    این از قیمت و مقایسه با رقبا
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_450SEL_6.9#Price_and_interior_features
    این از رتبه در مجله خودرو های کلاسیک
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_450SEL_6.9#Today
    اینم از فروش و بقیه چیزا :D
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_450SEL_6.9#Specifications
    در مورد خود این ماشین
    اسب بخار و گشتاورش کمه نسبت به هم دوره ای هاش
    گیربکسشم سه دندس! کادیلاک 60 اسپشیال مدل 1939 گیربکس 4 سرعته اتومات داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      زیگما جان متن ترجمه شده است . پس مجله ماشین و باقی نویسنده ها از کجا

      مطلب میارن .

      اما به جون جفتمون من این مطلب رو از یک مجله نوشتم . دروغی هم درکار

      نیست .

      با گیبرکس 3 دنده و رفتن 240 کیلومتر در ساعت .

      کادیلاک سویل هم با موتور 8 سیلندر 180 اسب بخار قدرت داره . در سال

      1987 .

      اینها چیزی از ارزش کادیلاک و بنز کم نمیکنه .

      وقتی دیدم هنوز کامنت نذاشتی ، فهمیدم رفتی دنبال ایراد .

      تاکید میکنم که از ویکی پدیا ننوشتم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        من با ترجمه مشکلی ندارم ولی وقتی یه مطلب ترجمه باشه در حالی که همون مطالب ویکی پدیا باشه یکم….
        اگر هم مطلبو از جای دیگه ترجمه کردی باید چک میکردی که چیه و از کجاست
        ویکی پدیا یه مرجع عمومیه و خیلی مسخرس مطالبشو توی مرجع تخصصی عنوان کنیم
        راستی اون همه علامت تعجب هم توی متن اصلی بود؟
        کادیلاک سویل رو رو با این مقایسه میکنی؟
        کادیلاک یه ماشین سایز متوسط لوکسه چه ربطی به این ماشین فول سایز داره؟
        واقعا چرا سویل رو عنوان کردی؟
        خب این واضحه همش میخوای ماشین های امریکایی رو بد نشون بدی!
        این یه ماشینه که کمتر از ده هزار تا ازش فروش رفته رو با ماشینایی مقایسه میکنی که صد هزار تایی فروش رفته؟
        تو این ماشین رو که قیمتش اینقدر گرونه رو با بهترین مدل های کادیلاک هم نمیتونی مقایسه کنی .
        باور نمیکنم نمیدونستی سویل قابل مقایسه با این نیست در حالی که توی متن رقباش رو گفتی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امین

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          الان مشکلت چیه؟ اصل اینه که من و شما این ماشین رو بشناسیم. بشخصه هیچی از این مدل بنز نمیدونستم ولی خوب الان میدونم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          ببین تورو بخدا من دارم به خواست نویسنده از مطلبش انتقاد میکنم اون وقت شما…..
          یه ذره انتقاد پذیر باشیم
          میلاد بیخیال جوابمو نمیخواد بدی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          زیگما جون من احترام خاصی واست قائل بوده و هستم ولی باور کن این رویه باعث میشه که بقیه ی دوستانی که میخوان مطلبی رو بنویسن دلسرد بشن.انتقاد خوبه،خیلی هم خوبه به شرطی که سازنده باشه.همین مطلب اگه از ویکی هم ترجمه شده باشه ارزش داره چون بعضی از دوستانمون شاید در امر ترجمه ضعیف باشن یا اصلا وقت ترجمه رو نداشته باشن.ولی من دلسرد نمیشم ها! :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          چی بگم والا….
          “دلسرد” !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. شاهین

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          کلمه ی دیگه ای مد نظرت بود زیگما؟! :)
          تازگیا ترسناک شدی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Ahmad

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          ای بابا این بشر همش دنبال ایراد گرفتنه!!!!
          حسوده چقدر ای خدا
          بخون یه چیزی یاد بگیر چیکار داری از کجا اومده؟؟!!
          معلومه دنبال خورد کردن افراد هستی
          میدونم خیلی ماهری توام مطلب بزار
          از ویکی هم بزار!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        زیگما جان به خواست خودت باهات بحث نمیکنم . اما برای تک تک

        حرفات جواب دارم . من قصد کوبیدن کادیلاک و باقیه برندهارو

        نداشتم و ندارم . اصلا مهم نیست . مهم اینه که من از کادیلاک یک

        چیز جدید بدونم . تو هم از بنز یک چیز جدید بدونی .

        صنعت و همه ساختن . گیریم که من کادیلاک و بکوبم . چیزی از

        ارزش هاش کم میشه ؟؟؟؟

        نه به خدا . اگر این مدل با این قیمت اینه هاش دستیه ، برای

        کادیلاک برقیه . کادیلاک برای شاگرد دوتا اهرم شیشه بالابر

        میذاره تا شیشه ی پشتیش رو کنترل کنه .

        یک بار گفتم :

        مدلهای قدیمی ، مدلهایی هستند که دنیا دیگر نمونشون را هم به

        خود نخواهد دید . این 10000 بار .

        در ضمن بحث گیربکس 4 سرعته کردی ، این بنز فقط در این مدل

        از گیربکس 3 سرعته استفاده میکرده . اگر نه 4 سرعته و 5 سرعته

        هم داشته .

        در ضمن این بنز قادر بود در دور موتور کمتر از 5000 هزار دور ،

        در دنده ی 3 به 200 کیلومتر برسه . این جالب نیست ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          میلاد طوری نیست بابا
          تو اس ها بهت گفتم مشکل سر چیه که احتمالا حل میشه….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Constantin

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        داداچ کادیلاک ساخت ۱۹۷۵ آمریکاست.
        محض اطلاع…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. PEUGEOT

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      زیگما جان میلاد الان جایی هست و به پدال دسترسی نداره شب میاد و به کامنتات پاسخ میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. کافر مقدس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    میلاد جان کولن یه مطلب باید در مورد همین سفارش آمریکا بودن نگاریده بشه:D

    باید رفت تو فلسفه ش که چی میشه اینقدر ماشین های سفارش آمریکا چیز جوون از آب در مییان! (در برخی از موارد ژاپنی و آمریکایی ) سفارش عرب حتی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      به نظر من برمیگرده سلیقه ی مردم انجا . ولی هرکسی طراحش بوده ، گل

      نکاشته . طلا کاشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . سرویسه اولیه 80 هزار کیلومتر . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    تعویض روغن موتور بعد از طی کردن 20 هزار کیلومتر . !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    من دیگه حرفی ندارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. توفیقی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    میلاد از حرفم ناراحت نشو واقعا من کلاسیک باز نیستم.حالم از تاریخ و گذشته و قدیمی و کلاسیک به هم میخوره.حتی تو خانواده پدر بزرگ و مادربزرگم ازم خوششون نمیاد چون آدمهای قدیمی هستن سر بهشون نمیزنم.6 ساله ندیدمشون.
    میدونم باور نمی کنی حتی وقتی یکی از پدربزگام مردن نرفتم سر خاک.

    کلا ازز آدمهای جدید و چیزای جدید خوشم میاد.
    […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سام

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    میلاد جان،مقاله ات خیلی خوب و خواندنی بود.از اینکه زحمت کشیدی و این مطلب زیبا رو نوشتی بسیار ممنونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    ممنون میلاد یه بررسی کامل و تخصصی بود.
    کلا مرسدس بنز هر چی میسازه شاهکار میشه. مرسدس بنز توی نو اوری مقام اولو داره. هر تکنولوژی جدیدی که توی این ماشین بکار بردن باعث شد که شرکت های خودروسازی جهان یک گام به جلو برن. همین امکانات و اپشن های مختلفی رو که بیشتر شرکت های خودرو سازی جهان روی ماشیناشون میذارن، بنز بوجود اوردتشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. جوان رو به موت

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با احترام

    تیتر اول رو دیدم فهمیدم کار شما هست میلاد جان.به خاطر تلاشی که برای این مطلب کشیدی ممنون.واقعا ادم ماشینای اون زمان رو می بینه سیر نمیشه. یه خواهشی داشتم میشه تعلیق هیدرو پنوماتیک رو توضیح بدی و مزایا ومعایبشو

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اطلاعات دقیقی ازش ندارم جوان جان . فقط بهت بگم که یکسری از فنربندی ها

      از هوا . گاز . روغن و …. استفاده میکردند . اخه برای درک بیشتر باید

      عکس باشه . ولی در اولین فرصت چشم . انجام وظیفه میکنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Mohammad XX

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    دستت در نکنه میلاد جان، خیلی عالی بود، همینطور عکسا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ehsan...

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (314 ديدگاه)

    بهترین و مفید ترین مطلبی بود که تو پدال تا حال نوشته شده لطفا در مورد w123 ومقایسش بالگن های ایرانی هم مطلب بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. کافر مقدس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    میلاد جان یه سرچی هم راجع ب سرویس اولیه های نوا-آکورد-گالانت میزدی بعد میدیدی که 80هزارتای بنز جلوی این 3تا که جمعا میشه 1میلیون تا چیزی نیست :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کافر مقدس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    پ ن: کارصحیحی نیست دست بردن تو مطلب و غلو کردن:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمدرضا بی ام و

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    دقیقا امروز یکی مثل همین رو دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mahdi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود میلاد جان
    مطلبت فوق العاده بود
    واقعا ماشین فوق العاده ای هست
    7 سال قبل برای یه نفر کار میکردم که یه دونه از این بنزها داشت توش کاملا چرم و رنگش تاجایی که یادم مونده سبز روشن (یواش) بود
    میدیدیش کیف میکردی
    عکسش رو توی مجله ماشین درج کردند
    این ماشین رو از نزدیک دیدم خیلی باحاله
    اما فکر نکنم ماشین ارزون قیمتی باشه
    قیمت این ماشین به نوعی توافقی هست
    والا اگه من یه دونه از این مدل داشته باشم کمتر از 100 تومن باهات اصلا صحبت نمیکنم
    اصلا نمیفروشمش
    مگه دیوانه ام ماشین به این آس بودن رو بفروشم (البته اگه داشته باشم)
    مشخصات فنی این مدل رو نمیدونستم
    اما با دیدن این مشخصات واقعا شوکه شدم
    لامصب برا خودش یه پا نابودگره
    واقعا دستت درد نکنه میلاد جان
    مطلبت جالب بود
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    من فقط یه نکته رو بگم و اون هم اینه که بنز آینده رو از گذشته شروع کرد در این مدل آقا میلاد یکی از مواردی که نفرمودند این بود که یکی از آپشنهاش تهویه اتوماتیک بود که توی یکی از عکسهای مقاله هم معلومه واقعا به نظرم زمانی که خدای نکرده اتفاق و یا تصادفی رخ می ده و فرد جون سالم به در می بره باید مدیون ابداع کنندگان اون سیستم باشه سیستم ABS , AIRBAG و نقاط جاذب نیروی تصادف برای اولین بار در این ستاره شکل گرفتند و تکامل پیدا کردند بعدا بقیه شرکتها دنباله رو بنز شدند و تا الان هم هستند
    با تشکر از میلاد گل عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      از انتشار کذبیات بپرهیزید
      http://en.wikipedia.org/wiki/ABS_system#Modern_systems
      جالبه توی این لینک اصلا یکبار هم اسم مرسدس نیومده! بس کنید بابا یکم تحقیق کنید
      به مطلب چهار تا سایت مزخرف بسنده نکنید
      http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag#Terminology
      Over time, various manufacturers have used different terms for airbags. In the 1970s, General Motors marketed its “first” airbag modules under the unwieldy name “Air Cushion Restraint System (ACRS)”.
      در متن نوشته شده
      اولین ایربگ پرده ای در کرایسلر گذاشته شده
      جیپ گرند چروکی هم اولین شاسی بلندی بوده که درش ایربگ گذاشتن
      دوج رم اولین پیکاپی بوده که ایربگ داشته
      اولین ایربگ بر روی خودرو ها توسط یه اقای امریکایی روی کرایسلر Windsor قرار میگیره که البته استاندار نبوده
      این اختراع بد ها به نام ایشون ثبت میشه( John W. Hetrick)
      http://web.bryant.edu/~ehu/h364proj/sprg_97/dirksen/airbags.html
      این بیوک دارای اولین سیستم های ایربگ بود
      http://en.wikipedia.org/wiki/File:Interior_of_1975_Buick_Electra.jpg

      اولین ایربگ استاندار کار جی ام بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        خب شما که به قول خودت ویکی رو قبول نداری و داری از بنده خدا ایراد میگیری چرا خودت داری از ویکی مدرک میاری آخه؟؟؟ جالبه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          من نگفتم قبول ندارم!
          خود من 90 درصد منابعم رو از ویکی میگیرم
          بحث بر سر چیز دیگه بود
          لطفا سکوت کن و به بحث ها دامن نزن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . زیگما جان من تا جایی که میدونم شرکت بوش مخترع ABS بوده .

      مخترع ایربگ هم المانی بوده . اسمشون رو یادم نیست . حمید اینهارو میدونه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        تاریخچه رو مطالعه کن هیچ حرفی از بوش زده نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. کافر مقدس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    باووو خواهشا یکم دنیاتونو بزرگتر کنید بیشتر راجع ب ABS و AirBag تحقیق کنید بعد ببنینش ب ناف ــــــه بنز!

    آخه کسی ک نمیدونه بیس و پایه ی ABS 15سال قبل از اختراعش کمپانی NASH بوده و ایربگ هم Buick چجوری روش میشه از این حرفا بزنه!

    اولین ایزبگ که بره Tucker و Stutz Motor بوده اون هیچ . . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست عزیز سیستم ترمز ای بی اس در اصل مال بوش هست و توی عکسهای قدیمی هست در اصل توسط مرسدس این سیتم نصب و به جهانیان عرضه شد یعنی این شرکت این جرات ریسک رو داشت که این تکنولوژی رو رو ماشینهاش نصب و به دنیا اعلام کنه در مورد ایربگ گواهی ثبت اختراع در سازمان ثبت اختراعات دولت آمریکابه اسم مرسدس هست اگه بخاید کد گواهی ثبت اختراع ایربگ که به اسم مرسدس هم هست بدم خدمتتون حتی تست های ایمنی در مورد صدای تولیدی در مورد ایربگ در مدلهای قدیمی بنز هم موجوده که تا اون موقع این صدای باز شدنش رو کسی نشنیده بوده!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        میشه بگید اولین بار ای بی اس در چه سالی توسط بوش نترس معرفی شد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          اگه بخوایم ریشه ای بحث کنیم،اولین سیستم ABS (اون زمان اسمش ABS نبود) در سال 1929 روی یه هواپیما به کار رفته!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          بله میدونم اولین بار روی هواپیما های فرانسوی بوده
          این سوال رو از این آقا کردم تا بهش ثابت کنم اشتباه کرده!
          اولین ای بی اس در جنسن اف اف در سال 1966 استفاده شد که با نمونه امروزی متفاوته
          نمونه امروزی در کرایسلر Imperial استفاده شد
          http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_(automobile)#1971
          اصلا آخه کلمه بوش Bosch رو شما اگه توی این لینک زیر بگردی پیدا نمیکنی اون وقت این میگه ای بی اس کار بوش بوده!
          http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . زیگمای عزیز این جمله ی خودته :

          اگر هم مطلبو از جای دیگه ترجمه کردی باید چک میکردی که چیه و از کجاست
          ویکی پدیا یه مرجع عمومیه و خیلی مسخرس مطالبشو توی مرجع تخصصی عنوان کنیم.

          پس خودت چرا منبع رو ویکی اعلام میکنی ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. زیگما

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          من در مورد مطالب که روی سایت میاد اینو گفتم!
          چه ربطی به کامنت ها و منابع داره؟
          من در مورد ارزش کار دارم صحبت میکنم
          میگم نباید از یه مرجع عمومی که همه به راحتی بهش دسترسی دارن به عنوان مطلب استفاده کرد چون اون دانش نامس و اطلاعات تخصصی نمیده لکه اطلاعاتی رو میده در حد همین لینکی که گذاشتم!
          یعنی میگه مخترع فلان چیز چی بود و یه سری عدد رو میگه و چیز قابل توجهی برای مطلب نداره که بشه به طور مستقیم به عنوان مطلب نقلش کنیم
          حالا شما که میگی از ویکی نبوده چرا بحث میکنی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          باشه زیگمای عزی . اصلا ولش کن . اما داداشم من این مطلب

          رو چشم بسته ننوشتم . خودمم اطلاعات داشتم . با مجلاتم

          مقایسه کردم .

          جیجیلی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. زیگما

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          قربونت میلاد جون
          ببخشید کارم اشتباه بود
          باید تو فضای شخصی بهت میگفتم…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . اصلا برام مهم نیست . این هم یک تجربه بود .

          من تورو خیلی اذیت کردم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      اساتید عزیز من ، که همه رو به تحقیق بیشتر فرا میخونید . ایربگ که اختراع Walter Linderer آلمانی هست و ماشینای امریکایی اختراع یک مهندس المانی رو استفاده کردن . این یک.دوما شما راجع به اولین سیستم ضد لغزش صحبت میکنید یا اولین ABS ؟ این دوتا خیلی فرق داره ! مثل اینه که بگی اولین ASR کار کی بود؟ جواب بدی فولکس دهه 50-60 دفرنسیال کلاچدار داشت!!! اگه منظور اولین سیستم ضد لغزش هنگام ترمزگیریه کار فرانسویا بود که رو هواپیما گذاشتن.موفقیتش هم بد نبود پس به امریکا مربوط نیست.اگه منظور ماشینای قبل از w116 هست که دست زیگما درد نکنه با لینک خوبی که ارائه کرده.تو همون لینک زیگما قسمت History,early systems دو پاراگراف آخر این قسمت رو بخونید.سیستمها مطمئن نبودن، گران بودن،تولیدکننده ها آینده ای براشون متصور نبودن و اصلا ABS نبودن!!!کجای این متن اسم ABS رو واسه Ford Zodiac و Jennson FF برده؟به این عبارت نگاه کن experimental all wheel drive Ford Zodiac
      صرفا نمونه های آزمایشی که با شکست مواجه شدن.
      ُساختار و ساز و کار:
      یه کاسه روی چرخ میذاشتن که با سرعت یکسان با چرخ میچرخید،روش دنده فلایویل میذاشتن،تغییر اگه چرخ قفل میشد فلایویل قفل نمیشد باعث میشد سوپاپ مخالف باز شه روغن بره بیرون و ترمز چرخ قطع شه!!!این چه شباهتی به ABS داره؟شما تو ABS اول ECU داری! بعد روی هر چرخ سنسور داری!بعد ECU در هر لحظه مشغول محاسبه سرعت دوران هر چرخ به صورت مجزاست!در هر لحظه ECU سرعت دوران هر چرخ نسبت به دیگری رو مقایسه میکنه!بعد توی پمپ ABS شیرها و سوپاپهای برقی داری که از ECU دستور میگیرن.بعد ECU تصمیم میگیره چقدر اختلاف سرعت خطر قفل شدن داره یا نداره!بعد تصمیم میگیره که فشار کدوم چرخ رو کم کنه!یا گاهی بجای کم کردن فشار روغن یه چرخ واسه اینکه اون چرخ از قفل بیاد بیرون در عین حال که نیروی ترمز کم نشه فشار یه چرخ دیگرو زیاد میکنه!این سیستم که نامش ABS میباشد اولین بار 1978 در w116 به کار گرفته شد.واسه بوش هم بجای اینکه لینک بدم برید ببینید توصیه میکنم برید از نزدیک ببینید.هیچ بنزی در جهان وجود ندارد مگر آنکه ABS بوش داشته باشد.تو کل ایران کاپوت هر بنز abs دار رو بزنید بالا بوش میبینید.فقط اگه یه دستگاه یک دستگاه پیدا کردین که بوش نبود من دیگه هیچی نمیگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. امید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    اصالت و زیبایی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کافر مقدس

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قدیما میگفتن ECU برای بوش هست . . . .کاشف ب عمل اومد که اولیین سازنده Delko بوده و بعد Magneti Marelli وبعد Ford و بعد Boch . . . .

    اولین ایربگ و ایربگ وسط هم بیوک بوده . یه مدل از بیوک های SkyHawk حتی مجله ماشین هم راجعبش مطلب زده بود

    بنز فقط کارو تکمیل تر کرده . . . اونم ب لطف cHERysler

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (645 ديدگاه)

      اولین ecu ساخت ب ام و بود . اسمش kommandogerat بود . سال 1939 ب ام و برای موتور BMW801 که یه موتور 14 سیلندر واسه هواپیما بود استفاده کرد. مخترع ایربگ هم Walter Linderer مهندس آلمانی است. کلیه ماشینهای آمریکایی که شما مثال میزنی اختراع Linderer رو استفاده کردن. خودشون مخترع نبودن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهرام

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      آمریکا نخبه ها و دانشمندان و اختراعات و مخترعان را دزدیده و میدزد چی میگی برای خودت …… بنز وقتی برتر از کادیلاک بوده حالا میخای بگی چی رو آمریکا اختراع کرده هر کسی اختراعش کرده خودش یا پدر و پدربزرگش آمریکایی نبود???????

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا