مرسدس بنز

مرسدس بنز SEL 450 یک اسطوره فراموش نشدنی

با اینکه امروزه در سطح شهر خودروهای گوناگونی را با طراحی و برندهای رنگارنگ می‌بینیم، اما هنوز خودروهای قدیمی ای هستند که شکوه و جلال خود را در گذر زمان حفظ کرده‌اند. خودروهایی که در طول حیاتشان، ازهر نظر سرآمد تکنولوژی و طراحی و امکانات بودند، که مرسدس بنز SEL 450 6.9 یکی از آن مدل خودروها است.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
این اسطوره در بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۱ به تعداد ۹۱۶۹ دستگاه در خط تولید کارخانه‌ی بنز واقع در اشتوتگارت آلمان، ساخته شد . مرسدس بنز طراحی خود را از سال ۱۹۷۲ بر روی LONG VERSION از کد اتاق W 116 از کلاس S آغاز و در نمایشگاه ژنو سال ۱۹۷۴ پرده‌برداری کرد. برادران ضعیف‌تر و کوچک‌تر این مدل با موتورهای ۲۸۰۰ سی سی. ۳۵۰۰ سی سی و ۴۵۰۰ سی سی در کنار این خودرو تولید می‌شدند.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
این نسل از مرسدس بنز، جزو اولین مدل‌هایی بودند که ترمز ABS به صورت سفارشی بر روی آن‌ها نصب می‌شد. سیستم تعلیق این خودرو هیدروپنوماتیک بود. سیستمی که فقط بر روی این مدل با موتور ۶ نصب می‌شد. حتی مدلی که به موتور SEL 600 مجهز بود از این سیستم بی‌بهره بود. این سیستم تعلیق بسیار پیچیده بود. ماده ای که درون فنربندی این مدل بنز به کار گرفته شده بود، ترکیبی از گاز نیتروژن و روغن مخصوصی بود که توسط یک پمپ هیدرولیکی که از زنجیر تایم نیرو می‌گرفت تأمین می‌شد. برای اطلاع داشتن راننده از این سیستم و فشار در کمک‌فنرها یک نشانگر بر روی داشبورد خودرو تعبیه شده بود.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 1979
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
ابعاد این بنز خیلی بزرگ بود و توجه هر فردی را در خیابان‌ها به سمت خود جلب می‌کرد. طراحی بدنه و اتاق طوری است که دید اطراف خوبی را به راننده منتقل می‌کند و از کمترین نقطه‌ی کوری برخوردار است. مرسدس بنز برای این مدل تجهیزات و امکانات خوبی تدارک دیده بود که عبارت بودند از:

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL Interior
صندلی‌های گرم شونده در جلو و با روکش چرم با طراحی اصولی و ارتوپدیک که برخاستن از این صندلی‌ها را خیلی سخت می‌کرد! فضای عقب هم برای نشستن ۳ فرد درشت‌اندام کافی بود. در این حد که افرادی با قد ۱۹۰ سانت هیچ مشکلی نداشتند. در بین صندلی‌های عقب یک زیردستی قرار داشت که می‌توانست اجسام کوچکی را در دل خودش جای دهد. شیشه‌های کناری و پشت ماشین دارای پرده‌هایی پارچه بودند که در صورت باز شدن، فضای عقب را احاطه می‌کردند. از دیگر تجهیزات داخل ماشین می‌توان به سان روف دستی، شیشه‌شور چراغ‌های جلو همراه با برف‌پاک‌کن، شیشه‌بالابرهای برقی، کولر، فرمان هیدرولیک، کروز کنترل و … اشاره کرد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
ازآنجایی که برای این بنز، نهایت لذت سواری و نرمی مهم بود، سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک را طراحی کرده بودند که به راحتی از پس وزن ۲ تنی آن برمی‌آمد و کمترین ضربه و تکان‌های طولی و عرضی را به اتاق وارد می‌نمود . یکی دیگر از قابلیت‌های سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک این خودرو، امکان تنظیم ارتفاع در حد ۵ سانتی‌متر بود، که اگر بدنه به سمت پایین حرکت می‌کرد، سواری ماشین همانند یک ماشین اسپرت می‌شد و زمانی که بدنه به سمت بالا می‌رفت، شاهد نهایت نرمی و سواری می‌شدیم. همه این تنظیمات توسط یک اهرم انجام می‌شد که زیر آمپرهای سرعت‌سنج بود.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
حال می‌رسیم به قسمت‌های فنی این شاهکار عظیم‌الجثه
مرسدس بنز برای این مدل، از یک دیفرانسیلی استفاده کرد که قابلیت کنترل هرزگردی داشت. این دیفرانسیل از هرز گردی بی‌مورد چرخ‌های عقب و یا کم فرمانی داخل پیچ‌ها در سرعت‌های بالا جلوگیری می‌کرد. در تست‌های شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر که بر روی این بنز انجام شده بود، SEL 450 موفق شده بود که به عدد ۸.۵ ثانیه دست پیدا کند. طبق گفته کارشناسان تست، حرکت‌های عرضی این بنز در تغییرهای ناگهانی خطوط خیابان، بالا بود. اما زمانی که نحوه‌ی کنترل این بنز زیر پای شما قلق می‌گردد ، متوجه خواهید شد که از مسیر خارج کردن این خودرو کاری بسیار دشوار است. این مهم به خاطر وجود طبق‌های با زاویه کمبر منفی بود که بر روی شاسی عقب اتومبیل نصب شده بود. این طبق‌ها باعث کمتر شدن نیروهای جانبی وارد شده به اتومبیل می‌شد و زاویه‌دار بودن چرخ‌های عقب به طی کردن پیچ‌ها با سرعت بالا کمک شایانی می‌کرد.

خب حالا رسیدیم به مهم‌ترین قسمت خودرو: نیروگاه

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 Engine
موتور ۶.۹ لیتری بنز SEL 450 دارای ۸ سیلندر با سرسیلندر آلومینیوم بود. سوپاپ‌ها از یک میل بادامک SOHC فرمان باز و بسته شدن را دریافت می‌کردند. سوپاپ‌ها از جنس سدیم ساخته شده بودند (آلیاژ سدیم برای ساخت پیستون‌های هواپیما استفاده می‌شود). به خاطر اهمیت بالای این موتور، مرسدس بنز تصمیم گرفته بود که این موتور را با نهایت دقت و ظرافت و به شیوه‌ی دست‌ساز تولید کند، به همین منظور تست‌های بسیار سختی را برای در نظر گرفت. یکی از این تست‌ها این بود که قبل از نصب موتور بر روی شاسی، ۲۶۵ دقیقه تحت آخرین فشار ممکن موتور کار کند. برای درک بیشتر این موضوع لحظه‌ای را تجسم کنید که به مدت ۴ ساعت و ۲۵ دقیقه این ماشین را در یک جاده‌ی بی‌انتها، در دنده‌ی ۳ گیربکس ساخت ZF ، که مجهز به مبدل گشتاور نیز هست، با حداکثر سرعت برانید !!!!

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
لازم به ذکر است که حداکثر سرعت اعلام شده توسط کارخانه ۲۲۵ کیلومتر است، اما در تست‌های به عمل آمده توسط کارشناسان و نویسندگان مجلات، به رقم ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت رسیدند که برای خودرویی با این وزن، عددی بسیار قابل قبول است. همچون شتاب ۰ تا صد ۸.۵ ثانیه‌ای!!!!!

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
یکی دیگر از عجایب این موتور، شروع شدن RED LINE (خط قرمز) دور موتور از ۵۳۰۰ دور در دقیقه است. جالب‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت موتور، سیستم روغن‌کاری موتور است. موتور ۶.۹ مجهز به سیستم DRY SUMP بود که به روغن‌کاری خشک معروف است. این سیستم در موتور خودروهای مسابقه‌ای به کار گرفته می‌شد که باعث می‌شد فواصل تعویض روغن به هر ۲۰ هزار کیلومتر برسد و سرویس اولیه در ۸۰ هزار کیلومتری انجام شود!!!!!!! بله درست خواندید، تعویض روغن‌موتور بعد گذراندن ۲۰ هزار کیلومتر و انجام سرویس اولیه در ۸۰ هزار کیلومتری. اگر فاصله‌ی تهران تا مشهد را ۱۰۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم، به نوعی می‌توان گفت ۴۰ بار طی کردن مسیر رفت و برگشت تهران – مشهد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
مرسدس بنز SEL 450 6.9 در دو مدل قابل سفارش بود.

  1. سفارش اروپا
  2. سفارش آمریکا

ورژن های اروپایی به تعداد ۷۳۸۰ دستگاه و ورژن آمریکایی به تعداد ۱۸۱۶ دستگاه تولید شد و فروش رفت. موتور به کار رفته در نسخه اروپایی ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۹ نیوتن متر گشتاور داشت و در مقابل هم نمونه‌ی سفارش امریکا ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۸ نیوتن متر گشتاور داشت.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
حال شاید از خود بپرسید که ترمزها چگونه از پس این غول ۲ تنی برمی‌آمدند. این بنز به‌صورت سفارشی از ترمز ABS که به‌صورت ۴ چرخ دیسک سود می‌برد. دیسک‌های جلو هواخنک بودند و دیسک‌های عقب معمولی. در مدل‌های فاقد ترمز ABS از یک سیستم بسیار قوی و دو مداره هیدرولیک استفاده می‌شد.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
یکی از معایب این خودرو قیمت بسیار بالای آن بود . طوری که اگر بخواهیم با رقیبان خود در آن زمان مقایسه کنیم، کادیلاک فلیت وود و فول سایز حدود ۱۶ هزار دلار قیمت داشت. اما این بنز در مدل پایه از قیمت ۳۲ هزار دلاری و در مدل‌های فول سایز و فول آپشن از قیمت ۵۳ هزار دلاری برخوردار بود که گران‌تر از اکثر مدل‌های رولزرویس و بنتلی بود. همین گرانی باعث شد که در نظرسنجی مجله‌ CLASSIC AUTOMOBILE چاپ انگلستان، مقام چهارمین خودروی تاریخ را از آن خود کند.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9
سپاس گزارم از توجه شما به این مطلب.
سایر مشخصات مرسدس بنز SEL 450 :

  • موتور: ۸ سیلندر V شکل .
  • تعداد سوپاپ‌ها: ۱۶ عدد.
  • نسبت تراکم (سفارش اروپا): ۸/۸ به ۱. نسبت تراکم (سفارش آمریکا): ۸ به ۱.
  • قدرت (سفارش اروپا): ۲۸۶ اسب بخار در دور موتور ۴۲۵۰. قدرت (سفارش آمریکا): ۲۵۰ اسب بخار در دور موتور ۴۲۵۰.
  • گشتاور (سفارش اروپا): ۵۴۹ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰. گشتاور (سفارش آمریکا): ۴۸۸ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰.
  • وزن: ۱۹۸۵ کیلوگرم.
  • شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۸.۵ ثانیه. شتاب ۰ تا ۱۶۰: ۲۰.۹ ثانیه. طی مسافت ۴۰۰ متر: ۱۶ ثانیه. طی مسافت یک کیلومتر: ۲۸.۸ ثانیه.
  • حداکثر سرعت: ۲۲۵ -۲۴۰ کیلومتر بر ساعت.
  • گیربکس: ۳ سرعته ZF .
  • باتری: ۸۸ آمپر.
  • ظرفیت باک: ۹۵ لیتر.
  • میانگین مصرف: ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

جدول تعداد فروش در آمریکا و جهان:

  • سال ۱۹۷۵: جهان ۴۷۴. آمریکا ۰.
  • سال ۱۹۷۶: جهان ۱۴۷۵. آمریکا ۰.
  • سال ۱۹۷۷: جهان ۱۷۹۸. آمریکا ۴۶۲.
  • سال ۱۹۷۸: جهان ۱۶۶۵. آمریکا ۴۳۷.
  • سال ۱۹۷۹: جهان ۱۸۳۹. آمریکا ۵۷۶.
  • سال ۱۹۸۰: جهان ۱۲۹. آمریکا ۳۱۷.
  • سال ۱۹۸۱: جهان ۴. آمریکا ۰.
  • جمع کل: جهان ۷۳۸۰. آمریکا ۱۸۱۶.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

میلاد ساسانی. دیپلم مکانیک خودرو. عاشق دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۱۴۴ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    هر چقد تعریف کنی بازم کمه

    عاشق این مدل های قدیمی هستم :)

    یه ماشین تمیز تو این مدل ها بیشتر چشمو میگیره تا خیلی از ماشین های صفر جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (612 ديدگاه)

      یادش به خیر… : بنز 220 و 280 … ب ام و 518 … آئودی 100 .. تویوتا کارینا … ولووهای 200 و 700 … و … چه آرزوهایی… انقدر که به زمان خودش به اون ماشینا علاقه داشتم الان به ماشینهای این دوره مثل قدیم علاقه ندارم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۱۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      هنوزم ماشینای ما به این سطح نرسیدن!ببینید تو چه سالی دنده اتومات بوده و برا یه سدان چه قدرتی به ارمغان میاورده
      حرفی نمیزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیگما

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    خوبه منبعش رو بالا گذاشتما!
    اصلا تاریخچه رو بخون هیچ حرفی در مورد بوش نزده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      باشه زیگمای عزیز . اصلا ولش کن . اما داداشم من این مطلب

      رو چشم بسته ننوشتم . خودمم اطلاعات داشتم . با مجلاتم

      مقایسه کردم .

      جیجیلی . :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    زیگما جان من این مطلب رو پیدا کردم :

    هتریک ، یک بازنشسته صنعت بود. او در سال 1953 یک اختراع به نام خود ثبت ، اختراعی که صنعت خودرو تحت تاثیر خود قرار داد. « کیسه ای نرم برای وسایل نقلیه»!! شماره ثبت این اختراع در آمریکا 2649311 است!

    دلیل اختراع هتریک داستانی بود که درباره خود و خانواده اش اتفاق افتاده بود :

    «سال 1952 هتریک همراه همسر و دخترش در حال رانندگی در جاده نیوپورت با یک شورولت مدل 1948 بود ، آهویی در کنار جاده ایستاده بود که ناگهان به طرف خودروی وی حرکت می کند و به جلوی ماشین می خورد ، هتریک کنترلش را از دست داده و داخل گودالی در کنار جاده می افتد ، در این حادثه او و همسرش زخمی و دختر 7 ساله او به شدت به داشبورد ماشین برخورد میکند. هتریک بعد از برگشتن به خانه تمام ذهنش مشغول آن حادثه بود . از آن موقع شروع به طراحی ” کیسه نرم ” می کند » !

    او در آن زمان 250 دلار صرف اختراعش کرد. ولی در سال 1953 یک مخترع آلمانی طرح هتریک را کامل کرد : ” کیسه قابل باد شدن ” که بعد نامش ایربگ شد.

    بعد از آن کارخانه های خودروسازی زیادی مثل فورد و جنرال موتور شروع به آزمایش و استفاده از این طرح کردند. لازمه آزمایش این بود که کیسه باید سریع باد شود و نرم باشد( کمتر از 40 میلی ثانیه). در آن زمان کیسه های هوا بعد از برخورد سرنشینان به داشبورد باز می شدند ! درسال 1960 آلن کا برید که مهندس میکانیک بود سنسوری را اختراع کرد که در هنگام تصادف پیامی به ایربگ بفرستد تا آن باد شود. این فن آوری بارها و بارها از آن زمان مورد تغییر و بهسازی قرار گرفت.

    طرز عملکرد ایربگ :

    کیسه هوا متصل به یک سنسوری است که هنگام ضربه خوردن یک پیام الکتریکی به inflator میفرستد با تولید سریع گاز نیتروژن کیسه هوا باد میشود ، این عمل در حدود یک بیستم ثانیه انجام می گیرد !

    ایر بگ ممکن است برای سرنشینان خطرناک باشد . دلیلش هم این است که اولا ، کیسه هنگام عملکرد به طرف سرنشین باد میشود ثانیاً پر شدن کیسه بسیار سریع است. این دلایل اهمیت کمربند ایمنی را نشان میدهد . همچنین برای افرادی با قد کوچک ، ایربگ میتواند خطر ناک باشد. چون در این صورت ضربه ای که باید از طرف bag به قفسه سینه سرنشین وارد شود به سر و گردن او وارد خواهد شد! این موضوعات اهمیت کمربند ایمنی را نشان میدهند. به یاد داشته باشیم ایربگ هنگامی در کم کردن جراحات وارد بر سرنشین در هنگام تصادف موثر است که همراه با کمر بند ایمنی باشد.

    با رشد روز افزون خودرو و فن آوری های مرتبط با آن علم ایربگ هم رشد کرده بطوری که امروزه برای موتوسیکلتها هم ایربگ نصب میشود . آخرین فن آوری در زمینه کیسه هوا این است که اخیرا کمپانی های بزرگ خودرو سازی قصد دارند برای تصادف با افراد پیاده هم ایربگ تعبیه کنند !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      اقا میلاد چشو چال مایی با این اطلاعات مفید :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود بر شما و بر همه کسایی که منت سر من گذاشتند و تشکر کردند .

      به امید خدا یواش یواش مطلب میذارم . دوست دارم در مطالبم بیشتر اطلاعات

      باشه تا صرفا معرفی .

      من پارسال به پدال گفتم که برات مطلب مینویسم ، اما فقط دوتا نوشتم .

      دوباره امسال قول اول اردیبهشت رو دادم ، اما خوردم به یک امر خیر که

      بازم نشد ، اگر خدا یاریم کنه ، ازین پس ادامه خواهم داد .

      همین کامنتهای شما به ادم روحیه میده .

      مطالب قدیمی که نوشتم :

      غول های 16 سیلندر .

      سمند دیزل .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (156 ديدگاه)

        شما ثابت شده ای اقا میلاد

        من خودم خیلی زورم میاد مطالب طولانی رو بخونم
        ولی شما خلاصه و مفید توضیح میدی ادم راقب میشه بخوندنشون

        تشکر :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      با سلام مجدد به دوستان گرامی
      اول یه عذر خواهی می کنم از همه دوستان من هر چی دنبال اون گواهی ثبت اختراع ایربگ به اسم بنز گشتم در کامپیوترم پیداش نکردم حتما فردا دنبالش می گردم و براتون می زارم در مورد سیستم ABS باید بگم که ابداع شرکت بوش هستش و اینو حتی تو فیلم های اولیه بنز که داره این سیستم رو امتحان می کنه ارم بوش هم زیر نام ABS هست ولی مقاله اون رو هم حتما واستون می زارم به قول جرمی کلارکسون اگه می خاید ببینید که در سالهای بعد چه اسباب بازیهایی رو ماشینتون هست یه مرسدس اس کلاس سال بخرید.
      با تشکر از آقا میلاد به خاطر این مقاله زیباش راستی اگه از خوانندگان قدیمی مجله ماشین نیز باشید و یادتون باشه مجله ماشین در مورد ابداع ایربگ توسط مرسدس بنز و استفاده از اون به صورت تولید انبوه و آزمایشاتی که طی 4-5 سال انجام داده بود مقاله مفصلی نوشته بود که در مجله های قدیمیم می گردم و اون رو هم واستون می زارم
      باز هم ممنون و سپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        پدر بزرگم یدونه داشت…..یه شب داشتن تو کرج از جهانشر میدومدن فردیس که یهو خاموش میکنه.بنزین هم داشته.خلاصه از این تعویض گاه به اون تعویض گاه….اخر داداسقاطش کردن 3 میلیون گرفت.البته موتور اون2800بود.بعد اومد یه 405 اس ال ایکس خرید.الان میگه نش اون به 405 ایران خودنرو می ارزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . بله علی جان . من خواندم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. زیگما

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      اره اسم این دو نفر در لینک ها بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سیاوش

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      باسلام
      میلاد جان واقعا تبریک می گم بهت
      واقعا عالی و مفید بود
      به امید روزهایی درخشان تر….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. واروژ

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    عاشق اینجور مطالبم .. خیلی خودمونی و شیرین نوشته شده!
    پدرم 250 us version داشت مدل 68 و خودم یه 92… لذت سواری و ابهت اون دو مدل ب تمام بنزها ماشینهایی ک بعدش داشتم میچربید!
    سال 77 هم یه مدت کوتاه 450 SEL داشتم با کلی مکافات یه موتور نو براش خریدم تو جاده شیراز اسپرو سوسک میردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شلبى

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    دوستان چرا الان نصف بیشتر نظراى صفحه قبل پرید، براى شما هم اینطوریه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بعضا اینجور میشه .

      یک بار برو بیرون از سایت بعد بیا .

      اگر درست نشد ، برو صفحه اول ، دکمه های کنترل و اف5 رو با هم بزن .

      باز اگر درست نشد ، باید بزاری یذره بگذره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۱۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        ممنون میلاد جان ، درست شد
        من توى بنزهاى قدیمى از بنزهاى شکارى هم خیلى خوشم میاد، از بچگى دیوونشون بودم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . شکاری یکی از مدلهای گران مرسدس بنز بود .

          لازم به ذکر است که مدلهای شکاری هم مجهز به این موتور

          بودند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. صادق

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    میلاد جان، به دونه ای داداش

    یعنی حتی اگه از شرکت بنز متنفر هم باشید، با خوندن تاریخچه این شرکت به وجد می آیید

    خیلی مزایای حیرت انگیزی داره این ماشین
    اما چیزی که بیشتر از همه منو به وجد آورد، روغن کاری خشک بود (البته این موضوع رو میلاد قبلا برام گفته بود)

    فکر کنم توی تکنولوژی روغن کاری خشک از گرافیت استفاده میکنن

    خلاصه داش میلاد، خسته نباشی
    به امید اینکه مطالب بیشتر ازت ببینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام
    این مدل نقطه اوج تاریخ اس کلاسه، بعد از اون دیگه هیچوقت اس کلاس نسبت به ماشینای هم عصرش اینقدر متمایز نبوده و نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. مجتبی(ساروی )

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من که کف وخون قاطی کردم همین العانشم خیلی از این امکاناتی که داره رو ماشینایی که ما در ارزوی داشتنشون هستیم هم نداره .میلاد جان تازه دارم علاقت رو به بنز درک میکنم .دستت درد نکنه خیلی عالی بود .فکرکنم تا دو سه روز تو هنگ باشم.ولی خیلی کم فروخته تو 6سال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      به خاطر اینکه خیلی گرون بوده . گرون بودنش هم بیشتر به خاطر موتور و

      سیستم تعلیق بوده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا حوری

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیز دل برادر . من ی استیشن واگن 230 سال 1985دارم . خونواده عاشقشن . مدل 6.9 _450 استثنایی تعمیر نشده گیرم میاد .? 09177099062

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. مرتضی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    میلاد دقیقا دست رو یکی از اسطوره های بنز گذاشتی فاصله مرسدس در اون سالها خیلی خیلی بیشتر از رقیباش بود به نسبت الان!!! و فکر کنم 500 و 600 اس سالهای دهه نود و سری ای سالهای دهه نود آخرین هاش باشن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . هنوز ارزوی سوارشدنش رو دارم .

      :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . نه توفیقی عزیز . چرا ناراحت بشم . هرکسی نظری داره و برای خودش

    هم قابل احترام است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایرانی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (612 ديدگاه)

    یاد باد آن روزگاران یاد باد… ای کاش از پوسترهای همان دوران استفاده میکردید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    من عاشق بنزای قدیمی هستم.

    به کمک میلاد علاقم به بنز بیشتر شده.داداش اگه وقت داشتی در مورد ماشینای فراری هم مطلب بذار،خوشحال میشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sobhan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بابا بزرگم یه آلبالویی شو داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. yasin

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    http://www.bama.ir/car/details-2-1449944/1985-mercedes-benz-sel-class-for-sale جون من این آگهی بخونین مخصوصا شما میلاد جان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      یاسین میخواستی منو خرابم کنی ؟؟؟

      داغون شدم . کاشکی تو قدیم به دنیا می امدم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. hero

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    چه ابهتی داره!!!
    با وجود اینکه رو ماشینای ژاپنی تعصب دارم ولی بنز یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرزین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آخر ماشین همینه آخر بنز هم همینه الان خود مرسدس بنز میخواد محبوبیت همچین مدلهایی از خودش رو دوباره احیا کنه البته تا حدودی موفق بوده اما نه مثل قبل نمیتونه این کار و بکنه … من با مدل 280se که داشتم با 240 تا سرعت تو یکی از اتوبانهای کشور روندم :) .. اصلا انگار نه انگار این ماشین برای سالها پیش بوده و البته ماشینی که داشتم خیلی سالم و نو بود.. خلاصه بی نظیره یک کلام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. pouya

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از این ماشین مدل 1978 فول آپشن را دارم
    این خودرو فوق العادست
    با تشکر از نویسنده محترم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      خواهش میکنم . هروقت سوارش شدی یاد من هم باش . دستم ازین مدل کوتاهه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Ahmad..F12

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    میلاد عالی بود عالی

    به حرفای زننده بعضی افراد هم توجه نکن هم توجه نکن داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمد

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آقا اگه من بخوام با 90 یا 100 تومن یکی از این بنزا بگیرم
    در شرایطی که میشه رفت یه الانترای صفر یا یه چیزی تو اون مایه ها خرید
    به نظرتون کار اشتباهیه؟!

    ضمناً من کلاً عشقه بنزم و رانندگی رو با یک بنز 230 (اتاقش معماری بود) یاد گرفتم.
    یادمه وقتی بردمش واسه اسقاط (کاشکی میتونستم نگه ش دارم) مسئول پارکینگ نشست پشتش و همه ماشینایی که وسط پارکینگ بودند رو باهاش مثل لودر جابجا کرد و خوشحال بود می گفت این حالا حالاها واسه ما کار می کنه – اشک در چشمانمان حلقه زده بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد نادرپور

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، مرسی بابت اطلاعات خوب و دقیق شما، ممکن من رو راهنمایی کنید کدام مدل w116 رو برای مصرف شخصی مناسب می دونید و آیا پیشنهاد دیگری دارید، با کمال تشکر احمد نادرپور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. arash

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من یکی از این عروسک دارم.اگه طالب بودین تماس بگیرین
    09124953437

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بارمان

    ۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما خودمون یدونه طلاییشو داریم سفارش آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسن

    ۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام فقط در مقایسه با کادیلاک سویل که هم دوران هستند کدام بهتره و مجهز تر ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رامین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک دونه 6.9 دارم که عاشقش هستم
    هرکی خواست از نزدیک ببینه در خدمتشم 09121455329

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد رضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسطوره خودرو های جهان از همه امریکتیی ها سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. م.ی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، بنز sel 300 ya 500 مدتیه بدجور ذهنمو درگیر کرده ، میخواستم بدونم شما اطلاعاتی درمورد هزینه هاش دارین و لوازمش پیدا میشه یا نه. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. جواد علیزاده 371

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ابتدا عرض کنم که من هم بیوک دارم هم بنز دانشجویی هم اکورد هم مزدا هم یه ماشین کره ای و عاشقشونم. عاشق اتومبیل هستم.
    امابرگردیم به اصل مطلب واقعا نمیفهمم اینهمه بحث و جدل یعنی چی.. شماها که اینهمه اطلاعات دارید که باید فکرتون بازتر باشه. همیشه میگن تعصب الکی از روی بیسوادی و عدم اگاهیه.. شما ها که کلی اطلاعات در مورد تاریخچه خودرو دارین ،دیگه باید به این نقطه رسیده باشین که تمامی کمپانی های بزرگ و قدیمی خودرو ساز دنیا هرکدومشون سهمی در پیشرفت صنعت مهم خودرو داشتند و هرکدومشون دارای ارزش و احترام هستند. اگه صنعت خودروی المان نبود مطمنا خیلی از پیشرفتها حاصل نمیشد اگه امریکا هم نبود به همین ترتیب و انگلستان و فرانسه و ایتالیا.. همشون در نگاه کلی و با دید باز و بدون تعصبات عوامانه، قابل احترام هستند.هیچ اختراع و اکتشافی در طول تاریخ از خلا بو فقط توسط یک نفر بوجود نیومده . ده ها دانشمند در طول زمان روش کار کردند تا نهایت یک نفر محصول و اختراع نهایی رو در زمان و مکان مناسب تولید کرده. پس بهتره با دید ستایش به همه ی این بزرگان خودرو ساز نگاه کنیم و از شاهکارهایی که در طول سده اخیر برای انسانها ساختند لذت ببریم. حاصل کار دست جمعی تمامی اروپا و امریکا و بعدها ژاپن جیزی رو ساخته که بهش میگیم تاریخچه زیبای قرن خودرو.

    با سپاس.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  28. مرتضی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوند دوست دارد وقتی بنده ای کاری انجام میدهد آنرا محکم و استوار انجام دهد…. خداییش این بنز از اون کاراییه که بشر خوب انجام دادش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ایران

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام این ماشیتپ همسایمون خریده 70 موتورش رو از دبی سفارش داده 20 تومن صوفیه جفت صندلی 2 ونیم دیگه فروش بکن چند میفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. آرش عزیزی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    من عاشق 6.9هستم بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا