مرسدس بنز

مرسدس به دنبال حذف گیربکس دستی و اکثر پیشرانه‌های درون‌سوز

احتمالاً تاکنون شنیده‌اید که مرسدس به دنبال الکتریکی سازی اکثر محصولات خود حتی AMG و مایباخ بوده و G کلاس نیز از این برنامه‌ها در امان نخواهد بود. سدان های EQE و EQS به همراه برادران قدبلند خود یعنی EQA و EQB نیز راه مشابهی را طی خواهند کرد. سرمایه‌گذاری سنگین روی خودروهای سبز نیازمند چیزی بیشتر از بودجه پر و پیمان بوده و به همین خاطر مرسدس بنز در حال پیگیری برنامه کاهش هزینه‌های جامعی است که خب منطقی هم جلوه می‌کند.

در حرکتی که شاید برای اکثر ما سورپرایز کننده نیست اما ناراحت‌کننده هست (!)، مرسدس گفته گیربکس دستی را حذف خواهد کرد. البته این فرایند طی یک روز انجام نخواهد شد اما مارکوس شافر مدیر تحقیق و توسعه مرسدس به خبرنگاران گفته که این برند گیربکس‌های دستی را بازنشسته خواهد کرد. حذف تدریجی گیربکس دستی اکثراً مدل‌های بازار اروپا را تحت تأثیر قرار خواهد داد چراکه در آمریکا چنین گیربکسی برای محصولات مرسدس دیگر عرضه نمی‌شود.

مرسدس روی دیگر اقدامات کاهش هزینه‌ای نیز کار می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش قابل‌توجه پیشرانه‌های سنتی اشاره کرد. این خودروساز آلمانی می‌گوید سرمایه‌گذاری روی توسعه پیشرانه درون‌سوز سریعاً کاهش خواهد یافت. مرسدس به دنبال کاهش ۷۰ درصدی نسخه‌های متنوع پیشرانه‌های درون‌سوز خود تا پایان دهه جاری میلادی است. شانس زیادی برای حذف پیشرانه‌های دیزلی وجود دارد زیرا اروپایی‌ها قوانین آلایندگی سفت و سختی را به مرحله اجرا درمی‌آورند.

علاوه بر این‌ها مارکوس شافر گفته برنامه‌هایی هم برای کاهش تعداد پلتفرم‌ها وجود دارد؛ به عبارت دیگر محصولات بیشتری از مرسدس دارای معماری‌های مشترک خواهند بود تا هزینه‌ها کاهش یابند.

اگرچه سبد محصولات مرسدس بزرگ‌تر از هر زمان دیگری است اما حذف مدل خاصی اعلام نشده هرچند اخیراً S کلاس کوپه و کانورتیبل حذف شده‌اند.

هدف کوتاه‌مدت ژرمن‌ها کاهش بیش از ۲۰ درصدی هزینه‌های ثابت تا پایان دهه جاری میلادی است. مرسدس می‌گوید در همین زمان هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    خیلی هم بهتر اینطوری منابع و متخصصاش ازاد میشن و شاهکار هایی برای اینده خلق میکنن

    موافقم 25
    مخالفم 14
  2. Ramiin

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یهو بگو AMG رو جمع کنیم دیگه

    موافقم 14
    مخالفم 14
  3. Malt hill

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    آقا بیار اون آرمیچر ها رو :)))

    موافقم 22
    مخالفم 4
  4. MC20

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    اگه طراحی ماشیناشو اینجوری گند نمیزد الان محبور نبود این کار هارو کنه

    موافقم 16
    مخالفم 24
  5. بهراد

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    کمی جلو تر پیشرانه بنزینی رو فقط با برند AMG میده
    متاسفانه E , C کلاس ۶٣ وجود نخواهند داشت.مدلای کوپه و کانورتیبل زودتر از همه از پیشرانه ٨ سیلندر محروم میشن.
    از اونور میشه امیدوار بود که موتور الکتریکی و باتری میتونه جون دوباره به بنزینی ها بده تا با قوانین جدید سازگار بشن و مقرون به صرفه باشن ؛ توازن وزن ۵٠/۵٠ داشته باشن که همراه با مرکز ثقل پایین هندلینگ خوبی داشته باشن.
    GT 73 4door و GT فعلا جولان میدن تا مرسدس برای نسل آیندشون یه فکری بکنه(ترکیب٨سیلندر با برق یا ۶ سیلندر با دو سه تا موتور الکتریکی)
    ولی دیگه بنزینی خالص نخواهیم داشت. حیف اس کلاس کانورتیبل که منقرض شد،مام هنوز پژو پارس و تیبا میسازیم قیمتم نگم برات.
    راستی کمری هیبرید ١١۶٠$ ارزونتر شد،این ارزونی به پلاگین هیبرید ها سرایت می کنه و کار دست بقیه میده.

    موافقم 10
    مخالفم 5
  6. نامجو

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    صنعت خودرو میره سمت برقی شدن و با ارزونتر شدن باطری ها و تقویت زیرساخت های پمپ های الکتریکی سوخت های فسیلی کم کم رو به افول میرن. آفرین به مرسدس بنز بابت چنین حرکتی

    موافقم 9
    مخالفم 7
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    به نکته خوبی اشاره شده تو متن. واقعا ناراحت
    کننده ست.
    پس دیگه باید با موتور های دست ساز AMG هم خداحافظی کنیم…

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. AMG_73///

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    AMG الکتریکیش هم هیجان داره

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا