مرسدس بنز

مرسدس و شاسی‌بلند فوق‌لوکس مایباخ

به نظر می‌رسد که دوره‌ای از شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای لوکس در انتظار ما باشد. البته شاید نیازی هم به ذکر این موضوع نباشد؛ چرا که همین حالا هم موج زیادی از خودروسازان به این کلاس خودرو برای جستجوی فرصت‌های جدید موجود در آن هجوم آورده‌اند. مسلماً یکی از مدل‌های جدید و پر سر و صدای این دسته، بنتلی بنتِیگا شاسی‌بلند است که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، بازخوردهای مثبتی نیز دریافت کرده است.

Mercedes-Maybach SUV
Mercedes-Maybach SUV
مطمئناً بنتلی اولین کسی نیست که یک کانسپت در این کلاس خودرو بیرون داده است؛ چرا که به عنوان مثال، آستون‌مارتین قبل از بنتلی EXP 9F، مدل کانسپت لاگوندا SUV را ارائه کرده است. ولی در همین حال، بنتلی اولین خودروسازی است که یک مدل تولیدی در این کلاس عرضه می‌کند؛ یک خودروی شاسی‌بلند از یک برند با پرستیژ مانند «بنتلی» که می‌تواند واقعاً یک ماجراجویی خطرناک باشد. ولی همین موضوع کافی است که دیگر خودروسازان نیز مجبور شوند به سراغ این کلاس خودرویی بیایند.

Mercedes-Maybach SUV
Mercedes-Maybach Badge
به همین ترتیب، مطابق گزارش «اتوموتیو نیوز»، مرسسدس نیز در حاضر به فکر معرفی یک کراس‌اور فوق‌لوکس، و احتمالاً تحت نام «مایباخ» است. در این گزارش، آندریاس زیگن (Andreas Zygan)، رئیس بخش توسعه شاسی‌بلندها در مرسدس می‌گوید:

به نظر می‌رسد که تقاضا برای وسایل نقلیه شاسی‌بلند و کراس‌اور رو به رشد باشد و این خودروساز آلمانی به دنبال تمام فرصت‌هایی است که در این کلاس خودرویی وجود دارد.

به‌علاوه، استیو کانن (Steve Cannon)، مدیر فروش برند در ایالات متحده، از رویکردهای احتمالی برای رقابت با بنتِیگا می‌گوید:

اشتیاق موجود برای شاسی‌بلندها، تقریباً تمام‌شدنی نیست و خودروهای شاسی‌بلند لوکس نیز این موضوع را ثابت می‌کنند. شما به اتفاقی که برای بنتلی افتاده نگاه کنید؛ حتی لامبورگینی نیز به این کلاس خودرویی فکر می‌کند. وقتی ما هم به نقطه‌ای رسیدیم که گزینه‌های خط تولید مایباخ را افزایش دهیم، طبیعی است که چنین خودرویی را درنظر داشته باشیم.

Mercedes-Maybach S600
Mercedes-Maybach S600
Mercedes-Maybach S600
Mercedes-Maybach S600
البته این اولین بار نیست که مرسدس در مورد یک شاسی‌بلند لوکس مایباخ مبتنی بر مرسدس صحبت می‌کند، ولی وقتی برای سومین بار چیزی گفته می‌شود، احتمالاً باید آن را جدّی گرفت.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    غافلگیر کننده بود…هم برای مشتری هم رقبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شایان

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    غافلگیر وشدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جنوب

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (315 ديدگاه)

    عالیه این مایباخ
    بقیه برندهای معتبر هم عالین
    چه المانی چه امریکایی یا ژاپنی
    اما من به شخصه عاشق بنز و پورشِ تکراری هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اقا ول کن دارم دیوونه میشم ………………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان آرسنالی

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    عالی خواهد بود ولی نه به اندازه بنتایگا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      بنتلی بار ها اثبات کرده که ازآلمانی ها بهتره :
      توی مقایسه بین بنتلی mulsanne و مزسدس sclass maybach بنتلی 2 بار مرسدس رو شکست داد با اینکه 2 برابر مرسدس قیمت داشت و اپشن های کمتر
      اما چیزی که مرسدس خیلی راه داره تا بهش برسه اصالت بنتلی هست که بی نظیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        جلوی آلمان ها از اصالت حرف میزنی؟؟ اونم بنتلی؟ کم بشین فیلم هالییودی نگاه کن پسر جان چند بار گفتم هیچکی با فقط چوب و چرم نمیتونه بهترین باشه چه واسه نوجوونامون بنتلی شاخ شده!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mohsen

        ۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        یه جور گفتی فکر کردم بنز اصلا اصالت نداره!!
        تو اون مقایسم بنز از لحاظ فنی بهترین بود و پول دو برابر بنتلی واسه معیار های لوکس شدن بود
        همون طور که میدونید بنتلیم ماله فولوکسه رولز رویسم ماله بی ام وه هست و این دو شرکت بعد خریداری صاحبای المانیشون نبض تازه گرفتن و به اوج رسیدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیاوش

          ۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          بنز s maybach از لحاظ فنی حتی توان رقابت با flying spur رو هم نداره چه برسه به mulsanne
          برای افزایش اطلاعاتتون میگم که مولسان 506 اسب بخار و 981 نیوتن متر گشتاور داره :
          بنز s class هیچ وقت به همچین اعدادی نرسیده
          ضمنا اگه تو چند تا فیلم هالیوودی از بنز استفاده شده هیچ ربطی به اصالت نداره(احتمالا بودجه ی استفاده از بنتلی رو نداشتن)
          بنتلی از لحاظ فروش و کیفیت هم رقبایی مثه رولزرویس فانتوم رو زمین زده چه برسه به بنز s class
          در حقیقت بنز اصلا رقیب بنتلی محسوب نشده و نخواهد شد حتی اگه تو همه ی فیلمهای هالیوودی ازش استفاده کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          سیاوش عزیز
          یک سری اطلاعات از s600 میباخ و مولسان مینویسم شاید به دردت خورد
          اول اینو بگم که کسی منکر خوب بودن بنتلی نیست خیلی از دوستان هم از تاریخچه این برند مطلع هستند که از سال 1931 به مالکیت رولزرویس در اومد و به چه وضعیت اسف باری در آمد که خوشبختانه بلاخره به یاری فولکس واگن نجات پیدا کرد .
          فکر میکنم همه ی دوستان هم از پیشینه مرسدس و بهتر بگم پیشینه خودرو سازی باخبر باشند ونیازی به توضیح نباشه
          برای مقایسه ی موتورها اول از s600 شروع میکنم
          میباخ با توان 621 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتون متر که به 523 اسب و 830 نیوتون متر محدود شده کاملا از پس مولسان با 530 اسب و 1100 نیوتون متر گشتاور بر خواهد آمد
          زمان 0-60 مایل 4/8 ثانیه ای میباخ و در مقابل 0-60 مایل 5 ثانیه ای
          مولسان
          و برتری زمانی 13/2 میباخ در مقابل 13/6 مولسان در مسافت 400 متر حرفی که من بالا اشاره کردم رو تایید میکنه
          از نظر دینامیکی هم فکر نمیکنم کسی منکر برتری 100 % میباخ در مقابل مولسان باشه چون که مرسدس در سری S از یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق بهره میبره که شتاب ثقل 0/9 رو میتونه تحمل کنه
          از لحاظ وزن هم که میباخ با 2413 کیلو گرم و مولسان با 2746 کیلو گرم حرفی باقی نمیگذارند
          در مورد قیمت هم که حرفی زده نشه بهتره ! آخه 191 هزار دلار کجا و 341 هزار دلار کجا
          تنها چیزی که میمونه استفاده بنتلی از چوب و چرم با کیفیت هستش
          که البته مرسدس هم به کمک میباخ چیزی کم نگذاشته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mohsen

        ۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        پیشنهاد میکنم بخونید از همین سایتم دادم
        http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D8%A8%D9%86%D8%AA%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D8%AE/
        بنتلی شاید رو کاغذ حرفش زیاد باشه ولی تو عمل که در حد بنز نبود و نیس
        بنزم خیلی وقتاس به اون اعداد رسیده تاسیسه بنزو بنتلی چیزی حدود 7 8 سال با هم متفاوته ولی افتخارات بنز تو انواع زمینه ها کجا بنتلی کجا اگه بنزم فقط ماشین لوکس میزد الان رقیبی نداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیاوش

          ۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          مهران جان اعدادی که گفتی مربوط به مدل brooklands هستش
          مثال شما مثال افرادی هست که میخوان اثبات کنن ماشینی مثل هیوندای جنسیس مثلا از بی ام و سری پنج خیلی بهتر است
          چرا؟؟؟؟؟
          چون مثلا قیمت کمتری داره یا شاید هم از لحاظ موتور و هم از لحاظ امکانات توی قیمت کمتر قوی تر هست
          اما این کجا و آن کجا؟؟؟؟
          ضمنا اگر بنتلی توی یک دوره ای حنی ورشکست شده این موضوع هیچ ربطی به شرایط امروزی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. enzo

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    من موندم بعضی از کلاسها مثل این و cla و غیره رو برای کدوم بازار میزنن! مرسدس واقعا خر تو خرش کرده اینقدر کلاسهای زیاد و عجیب و قریب داره که تمرکزش رو کیفیت پایین اومده. مرسدس تو اون ماشینهای با کیفیت دهه 90 رو نمیسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهریا ر

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (176 ديدگاه)

      خوبی شما واقعا؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohsen

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ببخشید حرف کیفیتو اصلا قبول ندارم بنز تو همه ماشیناش این امرو خیلی عالیی رعایت میکنه
      ولی اینکه زیاد مدل میزنه دلیل داره میخواد فروش بره بالا و میشه گفت یه خورده تمرکزش کم شده رو بعضی ماشینایش ولی این اصلا چشم گیر نیس و تو بعضی مدلاش شاید یه خورده باشه اونم سلیقه ای مثلا به شخصه Sclass قبلیرو خیلی دوس دارم از لحاظ طراحیش . بنز تو فرمول 1 هم الان بالاست تو ماشین های سنگینم کنار رقیباش داره میره و این سرمایه عظیم و کنترل عظیم میخواد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ali ayat

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      آقا enzo داداش چند سالته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا وقتی پای مرسدس به میان بیاد، معرکه است، میتونه مثل مایباخ، یک شاسی بلند فوق لوکس با هزینه خیلی کمتر از رقبا تولید کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. moein

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (890 ديدگاه)

    واقعا خسته نشد مرسدس از بس یه مدل رو دستکاری کرد و به اسم جدید داد بیرون؟؟؟؟
    هر مدل مرسدس رو الان نگاه کنی همین چراغ و همین جلو پنجره رو داره اما به یه اسم دیگه :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      CLS هم از قانون شما پیروی میکنه؟
      من که خیلی با قیافش حال میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیر.عارف

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ممنون آقای حسینی از نوع نگاهت به خودرو ترجمهات خوشم میاد . suv ها آینده لوکسها .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پشت هر ماشینی که بنز میسازه ساعت ها یا سال ها فقط فکر میشه اینم رمز موفقیته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AHMADREZA

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    غافل گیر کننده نبود خیلی وقته داره خبره gls میباخ میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. benz and porche

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    *** توی فیلم اخر اون متن مقایسه گفت از لحاظ عملکردوپرفورمنس مایباخ s600خیلی بهتراست ولی چون بنتلی دو برابر قیمت داره و با اصالت ولوکس تر است مردم ثروتمند به طرف مولسان میرن و گرنه اصلا سیستم magic body control تعلیق بنز تو پایداری و راحتی وهندلینگ خیلی بهتر از مولسان به گفته خود فیلم عمل کرده.و ذکر شده که سیستم الکترونیکی بنتلی فاجعه است و لی کیفیت قطعات هر بیننده ای رامجذوب میکند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      دقیقاً حق با شماست.علی الخصوص Magic Body control یه استثنا محسوب میشه.خیلی کاربردیه.بنتلی این امکانات رو ارائه نمیکنه تنها دلیلی که باعث شکست مرسدس از رولز رویس و بنتلی میشه اینه که اجزای اون دوتا تماماً دست سازه و این برای طرفدارای فوق لوکس معیار اصلی محسوب میشه.رولز رویسی که 17 تا 20 روز فقط روی دوخت صندلی هاش وقت صرف میشه معلومه قیمتش هم بیشتر میشه.
      هرچند به شخصه دست ساز بودن قطعات بنتلی و رولز رویس رو برتری نمیدونم چون از لحاظ زیبایی ضعیف تره امکانات بنز رو ارائه نمیکنه و بسیار هم گرون تره اگر هم یه وقت پولشو داشتم هیچ وقت اون پول رو صرف خرید بنتلی یا رولز رویس نمیکردم.
      سپاس از جناب انیس حسینی عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        باربد جان اگه پولشو داشتی شاید نگاهت به این مساعل عوض میشد و میخواستی خیلی خاص تر به نظر بیای راستی باربد جان پولت اینقدر شد یه لنسو اوو واسه منم بخر قسطی نوم با نوت حساب میکنه :دی

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا