مرسدس بنز

معرفی مرسدس ویتو و ویتو الکتریکی 2020 با تغییرات جدید

مرسدس نسخه‌های فیس لیفت ویتو و ویتو الکتریکی را معرفی کرد.

این ون‌های به‌روز که قرار بود در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ معرفی شوند فورا با تغییرات صورت گرفته در بدنه از جمله جلوپنجره اصلاح شده قابل‌شناسایی هستند.

البته تغییرات پررنگ‌تر در کابین رخ ‌داده‌اند زیرا ویتوهای موردبحث را می‌توان به سیستم‌های اطلاعات سرگرمی Audio 30 و Audio 40 مجهز نمود. هر دو سیستم از صفحه لمسی ۷ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار هستند.

از دیگر تغییرات کابین می‌توان به پوشش جدید صندلی‌ها و ورودی‌های هوای توربین مانند اشاره کرد. پکیج کرومی سفارشی نیز باعث اضافه شدن کروم به اطراف ورودی‌های هوا می‌شود. تریم پیانو بلک هم وجود دارد.

نهایتاً باید گفت ون‌های مرسدس را می‌توان به کف حمل بار سبک‌وزن تجهیز نمود. این سطح سرسخت از پلاستیک ساخته شده و بنا به گفته مرسدس باعث افزایش ۱۵ کیلوگرمی ظرفیت بارگیری خودرو شده است.

از نظر ایمنی نیز سیستم دستیار ترمز فعال جدیدی وجود دارد که می‌تواند در صورت تشخیص تصادف به‌صورت خودکار از ترمز استفاده کند. این خودروها همچنین برای اولین بار دارای سیستم کنترل کروز تطبیقی هستند.

به این موارد باید یک آینه وسط دیجیتالی با صفحه‌نمایش باکیفیت را نیز اضافه کرد. این سیستم دید کاملی از پشت خودرو را تهیه کرده و می‌تواند با فشار یک دکمه از حالت دیجیتالی به حالت آنالوگ تغییر وضعیت دهد.

زیر کاپوت ویتو ۲۰۲۰ یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ و ۲ لیتری دیزلی قرار می‌گیرد. این پیشرانه‌ها قدرت‌های مختلفی همچون ۱۰۱، ۱۳۴، ۱۶۱ و ۱۸۸ اسب بخار دارند.

مشتریانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند می‌توانند مدل ویتو ۱۲۴ CDI را سفارش دهند که از قدرت ۲۳۶ اسبی برخوردار است. اگرچه ویتو خودروی اسپورتی نیست اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

پیشرانه‌های کم‌توان‌تر به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل هستند اما نسخه‌های فول تر را می‌توان با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک همراه کرد. این خودرو به‌صورت استاندارد از نوع دیفرانسیل عقب است اما سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس می‌باشد.

برای افراد دوستدار محیط‌زیست نیز ویتو الکتریک تورر در دسترس است که از باتری لیتیوم-یون ۹۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده می‌کند. این ون حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعتی و برد ۴۲۱ کیلومتری داشته و تا ۸۰ درصد باتری آن را می‌توان در کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ کرد.

ون‌های به‌روز شده مرسدس به سیستم تعلیق بادی جدیدی مجهز هستند که باعث بهبود کیفیت سواری شده و ارتفاع خودرو را چند میلی‌متری تغییر می‌دهد.

پیش‌فروش این خودرو از اول آگوست سال جاری شروع شده و قیمت پایه آن در آلمان ۲۲۵۹۸ یورو خواهد بود. البته فعلاً قیمت مدل الکتریکی ویتو اعلام نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    پر فروشترین و بهترین ون جهان در اروپا
    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Milad AMG

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      والبته جز زیبا ترین ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    درپوش شارژش جای نامناسبیه. جاییه که ضربه زیاد میخوره و ممکنه باعث خرابی اون بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا