مرسدس بنز

پوش 500 GE، جواهر بسیار کمیاب!

در سال ۱۹۷۲ بود که شرکت دایملر بنز AG (دایملر AG کنونی) با کمپانی اشتایر دایملر پوش (مگنا اشتایر کنونی) اتریش برای تولید اولین نسل G کلاس همکاری کرد. سه سال بعد بود که تولید انبوه افسانه‌ای‌ترین آفرودر دنیا شروع شد. همچنین این دو شرکت در سال ۱۹۷۵ موافقت کردند کارخانه جدیدی در گراز اتریش به منظور تولید G کلاس تأسیس شود. این کارخانه از اول فوریه ۱۹۷۹ کار تولید G کلاس را شروع نمود.

در برخی کشورها همچون اتریش و سوئیس G کلاس تا سال ۱۹۹۹ بجای لوگوی مرسدس با نشان پوش عرضه می‌شد. این خودرویی که مشاهده می‌کنید یکی از پوش‌های موردبحث بوده اما نمونه‌ای بسیار کمیاب است زیرا تنها ۳ دستگاه از ۵۰۰ GE در سراسر دنیا تولید شده و بجای نشان ستاره سه پر مرسدس با لوگوی پوش شناخته شده است. اولین G کلاس ۸ سیلندر تنها به‌صورت ۵ درب و طویل عرضه شده است. خودروی موردبحث تنها به تعداد ۴۴۶ دستگاه و بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ تولید شده اما پیشرانه ۸ سیلندر در سال ۱۹۹۸ و با معرفی مدل G500 بازگشته است.

اما پورش ۵۰۰ GE مدنظر ما دارای رنگ متالیک Amethystblau بوده و تاریخچه جالبی دارد زیرا به منظور تست و بررسی توسط اصحاب رسانه تولید شده است. این خودرو در جلد بروشورها و مجلات زیادی در دهه ۹۰ نقش بسته و تجهیزات زیادی از جمله پله‌های جانبی، رینگ‌های آلیاژی، صندلی‌های جلوی برقی و گرم شونده، کروز کنترل و سانروف برقی دارد.

پیشرانه ۵ لیتری خودرو که با کد M117 شناخته می‌شود قدرت ۲۳۷ اسبی و گشتاور ۳۷۵ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود. پرفورمنس خودرو نسبت به استانداردهای امروزی جالب نیست اما خب باید گفت ۵۰۰ GE خودروی سبکی نبوده و ۲۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

شاسی‌بلند فوق‌العاده کمیاب پوش کارکرد ۱۶۲۹۹۲ کیلومتری داشته و نیمه دوم ماه ژوئن در حراجی RM Sotheby’s شرکت خواهد کرد. اسناد همراه خودرو نشان می‌دهند این ۵۰۰ GE اولین مدل تولیدی از نوع خود بوده و پیشرانه و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آن اخیراً سرویس شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    این مدل رو پژو هم تحت عنوان P4 برا ارتش فرانسه ریبیج کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    الان میان میگن به سفارش ایران G متولد شد ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. L

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      بله به سفارش ایران تولید شده?
      شما چرا ناراحتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ببینین حرف اینکه ایران ساخته مثل اینه که بگیم لندروور رنج روور رو هند ساخته. یا مثلا ولوو رو چین ساخته .
        کل قضیه اینه که ایران نفت میفروخته پولو سرمایه گذاری میکرده. عربستان قطر امارات بحرین و ایران از قدیم سرمایه گذاری میکردن پول نفتو. همونطور که قطر سهامدار پورش هستش یه زمانی ایران سهامدار دایملر بود. ایران پول داشت ارتش رو داشت میساخت که اگه حمله شد بتونن مقابله کنن. به المانیها یا همون شرکت دایملر گفت یه ماشین نظامی سبک میخوام برا ارتش. کل داستان همینه. نه کسی از ایران چیزی طراحی کرد. نه حتی لاستیک اون ماشین رو تو ایران طراحی کردن. کل کارا رو المانیا کردن. صفر تا صد افتخار برا المانیاست. ساخت ماشین یه صنعته. بریتانیا دیفندر میساخت. امریکا جیپ میساخت ژاپن یه چیزی مثل جیپ میساخت ساخت میتسوبیشی بود. روسیه ماز و کاماز و اوز میساخت. ایران اون موقع تو جبهه کشورای امریکا محور بود. تو جبهه غرب بود. ایران المان دانمارک فرانسه بریتانیا و چندتا کشور غربی نیاز مبرم به چنین ماشینی داشتن که هم نظامی باشه هم سبک. یه چیز جدید میخواستن. کشورا ثروتمند بودن. نه جیپ معمولی امریکایی رو میخواستن نه دیفندر جون سخت و زخمت بریتانیایی رو. پس یه چیز بهتر میخواستن و دایملر یه چیزی رو طراحی میکنه به این کشورا نشون میده. و تو خرید نظامی یه چیزی هست به اسم مناقصه. چون ارتش یه بخش حساس مملکته و همه ی کشورا بهترینا رو میخوان برا ارتش. شاید جالب باشه بدونین تو انتخاب ماشین سبک نظامی برا ارتش ایران دیفندر بریتانیا و یه مدل ژاپنی و یه مدل روسی و جیپ هم شرکت داشتن. اما شاه میاد این جی کلاس المانی رو انتخاب میکنه. فرانسه این جی کلاس المانی رو انتخاب میکنه. اسکاندیناوی جی کلاسو انتخاب میکنه. چون این کشورا ثروتمند بودن و چیزی رو میخواستن به ثروت و پولشون بیاد. اگه توجه کنین اکثر کشورایی که بنز جی کلاس رو سفارش دادن ثروتمند بودن. مثل اسکاندیناوی المان هلند دانمارک المان اتریش فرانسه. بلژیک. شاید باورت نشه اما ایران زمان شاه تانکهای ساخت شوروی هم خریده بود. چون اون موقع بهتر از شرمن بودن.

        کل قضیه همینه. کلا از قدیم تو خیلی چیزا اغراق شده. شما به صورت پیش فرض هرجا گفتن ایران و ایرانی باعث وبانیش بوده رو قبول نکن. تجربه ی شخصی خودمو در این باره بگم. سالها بود میخوندم یه شخصی این دستگاه پیس های قلب رو اختراع کرده. خود منم باور کرده بودم. اما تو یه کتاب انگلیسی زبان دیدم این دستگاه رو یه سوئدی اختراع کرده. اسم اون فرد سوئدی رو الان یادم نیست.
        یا همین مورد اخری که تو تلگرام بارها دیدم. نوشته بودن یه فرد ایرانی داروی کرونا رو کشف کرده و طرف تو سوئد زندگی میکنه. رفتم یکم جستجو کردم دیدم یه گروه تحقیقاتی سوئدی دارن رو داروی کرونا کار میکنن و این اقا تو این گروهه. کل داستان همین بود. نه چیزی کشف شده نه دارویی هنوز ساخته شده. چون ویروس اصولا دارو نداره. دارو رو برای خوب کردن تبعات ویروس میسازن. خود ویروس نیاز به پادتن داره. واکسن اصولا کارش همینه که بدنو با ویروس اشنا میکنه تا بدن پادتن بسازه. برا همینه همه دنبال واکسن هستن.
        اگه دقت کنی خیلیا میخوان خودشونو به المان بچسبونن. سالهاست میگیم نژادمون با المان یکیه. اما کرونا و انتشار نقشه ژنتیک کشورا نشون داد ما با یونان و ایتالیا بیشتر قرابت ژنتیکی داریم تا مثلا المان. اما مردم شمال هند که اکثرا سفید هستن و مردم افغانستان و اسیای میانه قرابت ژنتیکی بالایی با المانیها دارن. کلا تو دنیا هرچیزی که بهترینه هر قومی که موفق ترینه این مردم میخوان اونا رو یه طوری به اینجا بچسبونن. اما چرا این مردم مثلا نمیگن با یونان همنژادیم؟ چون یونان یه کشور تقریبا ورشکسته بود که تا الان تو بحران اقتصادی غرقه. یه کشور نسبتا معمولیه.
        شما این اغراق رو تو تک تک سطوح و زمینه ها میبینی. مثلا انیشتن موفق شد معروف شد یه ایرانی اومد به شیعه بودن چسبوند. حالا جالب باشه برات که تو سطح عالی یه درسی دارن و تو سر و کله هم میزنن که اون نامه نگاریهای انیشتن و اون مجتهد واقعی بود. چرا؟ چون انی اغراق تو خون تک تک ماست. طرف یهودیه درس خونده تلاش کرده موفق شده بعد یه ادمی تو قم بدونه هیچ زحمتی میخواد تلاشهای انیشتن رو به اسم خودش منتشر کنه. بعدم میگه با نامه های من انیشتن موفق شد.
        یا مثلا یک سال پیش خودم با یه موردی روبرو شدم که طرف شدیدا پافشاری میکرد حرفش درسته. طرف چی میگفت؟ پادشاه ژاپن اصالتا ایرانیه. تا حالا دقت کردی مراسم یلدا و کرسی و نوروز تو کشورای افغانستان ترکمنستان پاکستان اذربایجان ۱۰۰ درصد با مراسم ما یکی هست. حتی اسامی یکیه. اما کسی چیزی نمیگه. اما مثلا تو ژاپن مردمش درازترین شب رو جشن بگیرن یه عده میان سریعا به خودمون میچسبونن.حالا بهش بگو مثلا نوروز رو تو افغانستان جنگ زده و پاکستان هم جشن میگیرن. خودشونو میزنن به کوچه علی چپ.
        شما زیاد اغراقایی که میشه رو جدی نگیر. یادمون نره این اغراق کردن مردم اونقدر شدیده که تو صدا و سیما اومدن گفتن کریستف کلمب یه عرب یا ایرانی رو بردن امریکا حرف بومیهای اونجا رو ترجمه کنه. بعدم نتیجه گرفته بود کریستف کلمب کار خاصی نکرده بود و قبلش ایرانیا یا مسلمونا رفته بودن امریکا. البته بگم واقعیتش اینه که وایکینگها قبل کریستف کلمب رفته بودن امریکا. اثار باستانی وایکینگ ها رو کشف کردن تو سواحل شرقی امریکا که قدمتشون بیشتر از کریستف کلمبه. گورهای وایکینگی کشف کردن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1326 ديدگاه)

          البته بنز اون زمان محصولاتش خصوصا دیزل و اتوبوس در ایران تولید می کرد و حتی جنرال موتورز اولین شعبه بیرو ن از خاک امریکا در شرکت پارس خودرو به دلیل کیفیت بالای خط تولید راه اندازی کرد اون زمان رشد اقتصادی کشور سرسام اور بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ♤Angus_812♤

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      افتخار میکنم که به سفارش ایرانی ساخته شده
      شماهم سعی کن عادت کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        نمیخوام از کسی بد بگم یا طرفداری کنم ولی ایشون دقیقا زمانی تو کشور دیگه و واسه برند دیگه هزینه و سرمایه گذاری کرده که همون موقع کره جنوبی دنبال خودروی ملی بوده و هیچ افتخاری هم برا ایران نداره این ماشین ساخت آلمانه و برند بنز روشه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1326 ديدگاه)

          همین که شما بتونی به بنز ایده بدی خودش افتخاریه گرچه اون زمان هم بنز در ایران کمپانی داشت و در حال تولید محصول بود خصوصا کامیون و اتوبوس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حرفت اشتباهه. همون موقع ما ایران ناسیونال رو داشتیم.
          دقت کنی اون موقع ایران موفق تر بود. هم کره جنوبی هم ما مونتاژ میکردیم. بعدم سرمایه گذاری استراتژی اقتصادی میخواد. شما سرمایه میزاری سود کنی. اقتصاد مال خر نیستش که سرمایه بزاری سود نکنی. ایران ده برابر بیشتر دنبال خودروی ملی بود. برا همین بود تمام زیرساختای زمان شاه طوری چیده شده بود خودرو بسازن و صادر کنن. اونم خودرویی در حد بنز نه کیا و هیوندایی.
          شما یه سر به قطعه سازای اصفهان بزن. زمان شاه دستگاه های دقیقی که برا برشکاری داشتن چندین برابر بهتر از مثلا کره بود. چرا؟ چون هدف تولید خودروی با کیفیت بود. ایا شما میدونی ژاپن و تویوتا مونتاژ هم میکنه؟ ایا میدونی بنز خیلی از قطعاتشو تو ژاپن مونتاژ میکنه؟ چون صنعت تنها مونتاژ و یا تنها تولید بومی نیست. صنعت یعنی پایه یا فونداسیون. هرچی سود داره رو بتونی با بالاترین کیفیت و قیمت عقلانی بسازی یا تولید کنی.
          اما چرا تو ژاپن هیچکی نمیگه ژاپن مونتاژ کاره؟ چرا یه ژاپنی نمیاد فحش بده چون کشورش مونتاژ کار بنزه؟چون این حرفا برا احمقاست.
          اتریش مگنا رو داره کارشم مونتاژه. بنز تویوتا بی ام و حتی کیا تو کارخانه جات مگنا مونتاژ میکنه. اما یه اتریشی نمیاد فحش بده.
          هر پارامتری که تغییر میکنه استراتژی اقتصادی هر کشوری تغییر میکنه. مدولار بودن کارخونه ها اصولا برا همینه. و فقط احمقها هستن تغییر نمیکنن. پدر من تکنسین یه کارخونه قطعه بود که زمان شاه ساخته شده بود. باورت میشه وقتی جنگ شد تنها تو ۱ هفته محصول کارخونه شد محصولات نظامی؟ گلوله و پوکه و شنی و خلاصه هرچی بگی رو میساختن. و میدونی باید مدیون کی باشیم؟ مدیون اون عاقلایی که قبل ۵۷ بستر صنعت رو طوری چیده بودن که بشه تو ۱ هفته از قطعه ی خودرو بتونن فشنگ بسازن. بتونن قطعات نظامی بسازن.
          باید قبول کرد خودمون نخواستیم. وگرنه بعد ۵۷ بستر بود. تخصص بود. کارخونه ها به روز بودن. نخواستن مردم.
          چه قبلش چه بعدش نخواستن. کارخونه ها اونقدر به روز و های تک بودن که خیلی از شرکتای فرانسوی میومدن تو ایران مونتاژ میکردن و محصولو میبرن فرانسه. ساژم محصول تولید میکرد.
          تو خارج و کشورای غربی مردم نمیرن قطعات کامپیوتری رو جدا جدا بخرم و بعدش سرهم کنن. اکثر مردمشون کیس رو اماده میخرن. بعد میدونی حتی سالها بعد ۵۷ ایران کیس کامپیوتری سرهم میکرد و صادر میکرد غرب؟ چرا؟ چون اون خدابیامرز بسترشو ایجاد کرده بود.
          هنوز پریسکوپهای ساخت ساژم تو ایران رو تو خارج میبینی.
          هنوز فوندانسیونهای ساخت اراک رو تو خارج میبینی.
          همش رو باید مدیون اون خدا بیامرز باشیم.
          و اگه دقت کنی قبل ۵۷ شرکتا اکثرا خصوصی بودن. دولت حمایت نمیکرد. مردم تلاش میکردن بهترین چیزا رو بسازن. مردم خودشون کادیکلاک مونتاژ میکرد. دولت یه حمایت ساده میکرد و تمام. حالا فکرشو بکن وقتی کره ی جنوبی دولتش تو اقتصاد دست میبرد تو ایران اقتصاد خصوصی بود.
          و بدبختانه ۲۰ ساله دولتهای خاتمی احمدی نژاد و روحانی تو خصوصی کردن شکست خوردن.
          جالب نیست به نظرت؟

          ادمایی مثل شما فکر میکنن یه ادم بیسواد میتونه ماشین طراحی کنه. از حدود سال ۵۰ تو شیراز تبریز اصفهان تهران کارگاه های طراحی و تحقیق ساخت خودروی بومی ایجاد شده بود. هرکدوم داشتن به صورت تحقیقاتی کار میکردن. حالا به نظرت کشور باید میخوابید؟ ایا کارخونه ها باید میخوابید چون خودروی بومی تو فاز تحقیقاتی بود؟ نخیر. اومدن کادیلاک رو مونتاژ کردن. اومدن بنز مونتاژ کردن. ژیان مونتاژ میکردن. پیکان مونتاژ میکردن و بعدم به عنوان فاز اولیه بومی سازی شد. حالا چرا؟ چون هیچ کشوری حاظر نیست مفت و مجانی صنعتی که بارش زحمت کشیده رو به یه کشور دیگه بده. همونطور که ما نفت مجانی نمیدیم المان هم حاظر نیست مثلا بومی سازی یه خودرو رو مجانی بده به المان. حالا باید چیکار کرد؟ یا خودت زحمت بکشی و یا تا قرون اخر پولشو بدی. ایران روش اول رو انتخاب کرد. کلی دانشجو فرستاد. با همکاری بهترین دانشگاه های امریکایی و غرب دانشگاه ساخت. تبادل دانشجو با بهترین دانشگاه های امریکا و غرب داشتیم. استاد از امریکا از mit کلتک یو سی ال ای میومد ماهی دو سه بار تو ایران درس میداد. حتی ادمایی داشتیم دست به ترور زدن. تظاهرات میکردن چرا پرواز مستقیم بین نیویورک لوس انجلس و تهران میخواد ایجاد بشه. کارگاه های تحقیقاتی خودرو ایجاد شد. تا مردم تا کشور خودش برسه به میوه. حالا یه سری مردم فکر میکردن ۱ شبه میشه رسید. همین مردم بعد ۵۷ حدود ۲۰ ساله شکست خوردن. سرخورده شدن و الانم هرکی میتونه میچاپه و میره خارج.چون فکر میکردن یک شبه میشه ساخت و نباید مونتاژ میشد.
          قبل ۵۷ اونقدر پایه ایی فکر میکردن که کارخونه های اون موقع تا همین الان داره کار میکنه.
          و شما ببخشید که نمیشه ۱ ساله ماشین طراحی کرد. ترکیه با همین صنعتی که داره ۲۰ ساله داره کار میکنه خودروبومی بسازه.
          و شما ببخشد که ترکیه و المان خر هستن و نمیفهمن و ما ادمیم. حتی همین المان تو بحبوحه انقلاب صنعتی ۱ ساله نرسید به صنعت و تکنولوژی اون موقع. حداقل ۲۰ سال داشتن کار میکردن. تو بریتانیا محصولات المانی رو مسخره میکردن. چون بریتانیا اخر تکنولوژی اون موقع بود و المان تازه شروع کرده بود. اما مردم المان عاقل بودن . میدونستن ۱ ساله نمیشه. باید تحمل کرد باید تلاش کرد. اما ما نفهمیدیم. ما گند زدیم. فقط اینو بگم شما و پدر مادرامون مدیون اسراییل هستیم تکنولوژی پناهنگاه ها و تونل سازی رو داد به ما که سپاه شهر موشکی بسازه.
          فرودگاه های نظامی ایران و طراحیشون کار اسراییل بود. پناه گاه ها کار اسراییل بود. پروتکل های مجوز ساخت خونه و داشتن پناه گاه رو از اسراییل وارد کردن. حالا فهمیدی چرا بین تل اویو و تهران پرواز مستقیم وجود داشت؟ چون با خر طول میکشه نقشه بیارن. و تو جنگ ۸ ساله دیدی چقدر مفید بودن. حالا هی شعار مرگ بده. من دوست دارم تو المان زندگی میکنه. تو المان خیلی از خونه ها زیرزمینشون اصلا مقاوم نیست. تازه بعد ساخته شدن خونه میومدن مثلا دیوار کشی میکردن و یا سقف و ستون میزدن و باعث میشد دیوار زیرزمین مثلا نیم متر ضخامتش بشه.
          اما ایران از همون اول تجربه شرکتای اسراییلی رو پیاده کرد. مشاور اورد. استاد میاوردن اموزش بدن. حالا بحث رو اسراییل خیلی حساسه نمیگن ولی دانشجو میبردن تل ایویو تا دانشجوها با ساخت خونه ی مقاوم دربرابر موشک اشنا بشن.
          چون اون موقع دانشش تو کشور نبود. نیاز بود.
          شما یه سر به گوگل مپس بزن و فرودگاه های نظامی ایران رو ببین. بعد برو فرودگاه های نظامی که همون موقع تو المان ساخته شده رو ببین. به خدا کیف میکنی چطور فرودگاه های نظامی ایران بهتر هستن. چون کل طرحها رو اسراییل و شرکتای اسراییلی کردن. و میدونی فایده ی این کار چه بود؟ وقتی صدام روز اول جنگ یعنی ۳۱ شهریور به حدود ۶ فرودگاه حمله کرد. اما کمترین تلفات رو ایران داشت. تنها چندتا هواپیما نابود شد.
          به قول ظریف خودمون بدبختی حقارت جهل و نادونی رو انتخاب کردیم. به جایی رسیدیم حسن اقای بقال شده متخصص اقتصاد و سیاست و از همون پشت دخل مغازه به راحتی دکترین کره جنوبی و ایران رو تحلیل مقایسه و قضاوت میکنه.
          خوش باشین. شم ادمی بقیه خرن نمیفهمن

          حالا هی برین مرگ بگین.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Pou

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (6 ديدگاه)

          عزیز اگه کره ۱۰ سال حمایت کرد و صنعتش راه افتاد ما ۲۴ ساله فقط پراید میخریم و خنده دار اینکه پیشرفت نداشته که هیچ،پسرفت داشته.اونایی که پراید های قدیم سایپا (صبا)یا مدل های کیا رو سوار شدن میدونن من چی میگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. رزیتا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    تو اروپا ماشینایی که بیستو پنج شیش سال از عمرشون گذشته باشه اصلا اجازه تردد ندارن ، ماشینایی مثل این مدل بخاطر خاص بودنشون بیشتر بدرد کلکسیونرها میخورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. m40

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      پس چرا f40 و mc12 و بعضی قدیمی تر ها تردد میکنن ،حتی تو اتوبان؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رزیتا

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        منظور من کشورای درجه یک اروپایی هستش نه کشورایی مثل بوسنی و هرزگوین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. m40

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (54 ديدگاه)

          اگه تو ویدیو های ماشینی یوتوب به شهر هایی مثل لندن و موناکو و میلان نگاه کنید سوپر ماشین های قدیمی رو میبینید که خیلی هم غیر عادی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رزیتا

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          شما بهتره به جای تماشای ویدیو های یوتیوپ و آپارات و نتیجه گریهای شخصیو سطحی از اونا ، قوانین سفتو سخت اتحادیه اروپا و کشورهایی مثل آلمانو انگلیسو فرانسه رو در مورد خودروها مطالعه بفرمایید تا متوجه حرف من بشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. رزیتا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    تو اروپا ماشینایی که بیستو پنج شیش سال از عمرشون گذشته باشه اصلا اجازه تردد ندارن ، مدل ماشینایی مثل این بخاطر خاص بودنشون بیشتر بدرد کلکسیونرها میخورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. همایون

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    متن رو ادیت کردن انگار اسمی از ایران نبرده
    شاید میترسن با اسم کشور تحریک بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      متن ذره ای ویرایش نشده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    قطعا بنز جی کلاس محبوبترین آفرودر منه…
    اما یه جمله این متن میدونم به مذاق خیلیا خوش نیومده…
    +سه سال بعد بود که تولید انبوه افسانه‌ای‌ترین آفرودر دنیا شروع شد+
    چون لندرور دیفندر رو افسانه ای ترین آفرودر میدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا