مرسدس بنز

تبدیل پوش G به یک خانه‌به‌دوش جذاب توسط لورینسر

تا سال ۲۰۰۰ مرسدس بنز G کلاس افسانه‌ای در برخی بازارها با عنوان پوش G عرضه می‌شد. کمپانی لورینسر کلاسیک قبل چندین دستگاه پوش G ارتش سوئیس را فروخته و البته برخی را نیز به محصولات زیباتری تبدیل کرده است. مارکوس لورینسر مدیر این شرکت می‌گوید تقاضا برای چنین خودروهایی بالا بوده است.

یکی از این خودروهای نظامی از نوع ۲۳۰ GE دو درب با سقف سخت بوده و لورینسر به فکر تبدیل آن به یک خانه‌به‌دوش خشن افتاده است. این خودروی تازه متولد شده هم‌اکنون با قیمت ۶۹۹۰۰ یورو برای فروش آماده شده است. لورینسر برای بدنه‌ی خودرو طرحی اردویی در نظر گرفته و برای مثال پوشش سقف آن به نقشه‌ی قرن ۱۷ مربوط می‌شود که ادای احترامی به سفرهای سخت آن زمان می‌باشد.

البته امروزه سفر به اقصی نقاط جهان بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد و اگرچه اکثر مسیرهای جست‌وجو و گشت‌وگذار شناخته شده هستند اما هنوز هم یافتن راه‌هایی متروک و دست نخورده به منظور تجربه‌ی یک حس ناب جالب به نظر می‌رسد. دقیقاً به همین دلیل است که لورینسر کلاسیک چنین خودرویی را تولید کرده است. پوش G موردبحث همچنین دارای دیفرانسیل عقب می‌باشد.

خودروی یاد شده از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۶ اسبی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. لورینسر به منظور آماده‌سازی پوش G کار زیادی انجام داده به گونه‌ای که مدیر شرکت می‌گوید:

ما بدنه را به رنگ سبز و خاکستری مات درآورده و پوشش محافظتی در بخش‌های زیرین بکار بردیم. همچنین صندلی‌ها تعویض شده و کارهای دیگری را صورت گرفته است. پیشرانه در شرایط خوبی بود و تنها ۸۸ هزار کیلومتر کارکرد داشت.

بخش کلاسیک این تیونر همچنین قلاب تریلر، چراغ‌های جلوی LED و فاصله دهنده‌ی رینگ‌ها را نیز نصب کرده است. زیر خودرو هم لاستیک‌های بی اف گوودریچ و رینگ‌های فولادی داکار بکار رفته است.

اما ویژگی اصلی این خودرو به بخش داخلی آن مربوط می‌شود که دارای تغییرات زیادی می‌باشد. علیرغم فضای داخلی جمع‌وجور، این خانه‌به‌دوش مدرن شده از تجهیزات زیادی سود می‌برد. مالکان این پوش می‌توانند شاهد بخاری، سوکت های ۲۲۰ ولتی، ماکرویو، ظرف‌شویی، میز تاشو و دو تختخواب باشند. حتی دوش آب در بیرون از خودرو نیز در نظر گرفته شده است.

باتری دیگری هم برای راه انداختن لوازم برقی وجود دارد که توسط پانل‌های خورشیدی روی سقف شارژ می‌شود. به این ترتیب با یک آفرودر بسیار عالی برای افراد ماجراجو روبرو هستیم.

این پوش ۲۳۰ GE ویژه هم‌اکنون در دسترس است اما افرادی که وسیله خاص‌تری می‌خواهند می‌توانند به مقر لورینسر مراجعه کرده و خانه‌به‌دوش‌های دیگری را نیز سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    یادتونه میگفتم بعضی ماشینا جون میده بری باهاش جوج بزنی
    فقط اون منقل جلوی یارو تو عکس آخر ببینید ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این موضوعی که میگم ربطی به مطلب بالا نداره ولی خیلی برام جالبه. واقعا جریان این دیسلایکهای فله ایی که زیر کامنت بعضی دوستان بخصوص اوناییکه راجع به صنعت و تکنولوژی آمریکا نظر مثبت دارند ، میاد چیه ؟؟!! پدال جان یه توضیحی نمیدی ؟ مراقب ارزش سایتتون باشید بالاخره اینجا فقط راجع به صنعت و تکنولوژی حرف میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بهترین کمپری طوری که میشه داشت / فول امکانات با سایز استاندارد پوش ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Malt hill

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    موتور و گیربکس جالبی نداره.
    باید دنده دستی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا