مرسدس بنز

مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

خودروهای کلاس سدان کامپکت هنوز هم بیزینس و بازار کسب و کار پر رونقی دارند. حال هرچه این خودروها از ظاهر لوکس‌تر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مشتریان بیشتری هم جذب آن‌ها می‌شوند. مرسدس بنز C کلاس جدید، امسال نسبت به BMW و آئودی طویل‌تر، لوکس‌تر و پرزرق و برق‌تر شده است، و به هدف ارتقاء سطح رفاهی نیز، بسیاری از امکانات داخلی و خارجی خود را از برادر بزرگ‌ترش، S کلاس به ارث برده است. پس جای تعجب هم ندارد که با وجود کشیده‌تر شدن نسبت به رقبا هوادارانش را از دست ندهد.

رقبای آلمانی در برابر هم
رقبای آلمانی در برابر هم
همچنین تریم های مختلف موتور و ویژگی‌های کارآمد آن نیز، برای کاهش صورت‌حساب مالیاتی مشتریان، در نوع خود یک مزیت حساب می‌شود. این در حالی است که C کلاس جدید بسیار جادارتر، مجلل‌تر و عملی‌تر از نسل قبل خود شده است. انتظار می‌رود پیشرانهٔ دیزلی C220 CDI در بین تریم های مختلف AMG بهترین فروش را داشته باشد. در مجموع ما می‌خواهیم به بررسی مدل C220 BlueTec با پکیج AMG نسبت به دو رقیب دیگر در بحث بیزینس خودرو و فروش بهتر آن در بازار بپردازیم.

کلاس سی جدید تازه نفس و خوش استیل
کلاس سی جدید تازه نفس و خوش استیل
تازه‌نفس بعدی ما، ایستاده در خط قهرمانی، BMW 320d با پکیج M می‌باشد. این خودرو با تجربهٔ زیاد خود، رانندگی بی‌عیب و نقص را در قبال هزینه و استهلاک کم به شما ارائه می‌دهد.

مرسدس سی کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4
مرسدس سی کلاس، ب ام و سری ۳ و آئودی A4
دیگر رقیب بزرگ مرسدس، آئودی A4 TDI S Line است. این خودرو نیز از جمله سدان های کامپکت مورد علاقه مشتریان می‌باشد، از چابکی و فرمان پذیری بالایی بهره برده و قطعات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

شاخ به شاخ

مرسدس سی کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4
مرسدس سی کلاس، ب ام و سری ۳ و آئودی A4
سیستم تعلیق

دامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد. C کلاس از نظر آئرودینامیک نیز نسبت به رقبا بهتر عمل نموده و بدنهٔ خودرو به لطف کیت ۸۹۰ پوندی در مدل AMG کاملاً صیقلی و بدون درز بوده (الهام گرفته از مدل S کلاس) و هوا را بهتر عبور می‌دهد. سیستم تعلیق نیز می‌تواند ارتفاع خودرو را تا ۲۵ میلی‌متر تغییر دهد.

آئودی A4
آئودی A4
مرسدس بنز کلاس C
مرسدس بنز کلاس C
ب‌ام‌و سری 3
ب‌ام‌و سری ۳
امور زیست محیطی

C کلاس در بین دیگر خودروها با هدف انتشار کم گازهای گلخانه‌ای CO2 تولید شده است. در اینجا آئودی A4 را داریم با انتشار ۱۲۰ گرم بر کیلومتر و BMW سری ۳ با ۱۱۹ گرم بر کیلومتر و مرسدس بنز C کلاس با کمترین میزان ۱۱۳ گرم (طبق کاتالوگ ۱۰۶ گرم) بر کیلومتر کم‌خطرترین خودرو برای محیط زیست در بین رقبا به شمار می‌رود.

کابین مرسدس بنز سی کلاس جدید
کابین مرسدس بنز سی کلاس جدید
پیشرانه و انتقال قدرت

هر سه خودرو پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی دیزل دارند. گیربکس مرسدس ۷G-TRONIC هفت سرعته اتوماتیک ۱۵۰۰ پوند قیمت دارد. آئودی A4s با سیستم محرکهٔ جلو و یک گیربکس CVT با قیمت ۱۴۸۰ پوند عرضه می‌شود. بهترین گیربکس هشت سرعته نیز با قیمت ۱۵۵۰ پوند بر روی BMW قابل سفارش است.

داشبورد آئودی A4
داشبورد آئودی A4
حکم
جایگاه نخست: BMW سری ۳

هرچند رتبهٔ سری ۳ با مرسدس C کلاس تفاوت آن‌چنانی ندارد ولی پیروز میدان را سری ۳ انتخاب می‌کنیم. دلایلی چون پویا بودن، هزینه‌های کم، کاربردی بودن، کیفیت ساخت عالی، تجهیزات مناسب و معقول در کنار برند BMW مارا برآن داشت تا بهترین سدان کامپکت در بحث بازار فروش، BMW M320d را انتخاب کنیم.

جایگاه دوم: مرسدس بنزC کلاس

جایگاه یک برای مرسدس بسیار نزدیک بود، تمام بخش‌های خودرو عالی و درجه یک هستند، طراحی داخلی و خارجی پر زرق و برق هستند که به زیبایی هر چه تمام‌تر، یک اثر هنری را خلق کرده است، به طوری که حس یک مینی لیموزین لوکس را القاء می‌کند. در تولید گازهای گلخانه‌ای نیز نسبت به رقبا بهتر عمل کرده است. کیت بدنهٔ AMG عالی است و آپشن های زیادی را با فناوری و تکنولوژی بسیار بالا در اختیارتان قرار می‌دهد. ولی به دلیل استفاده از موتور ضعیف‌تر نسبت به BMW به جایگاه دوم دست پیدا کرد.

فضای داخل اتاق ب ام و
فضای داخل اتاق ب ام و
جایگاه سوم: آئودی

با وجود پیشرفت‌های بسیاری که دو رقیب دیگر نسبت به آئودی در یک سال اخیر داشته‌اند، هنوز هم A4 یک گزینهٔ بسیار مطلوب است. موتور و گیربکس به خوبی باهم هماهنگ هستند و قدرت کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. ولی هزینه‌های بالاتر، انتشار CO2 بیشتر، رانندگی ضعیف‌تر و طراحی ساده‌تر نسبت به دو رقیب دیگر، از دلایل پایین‌تر بودن رتبهٔ A4 می‌باشد.

BMW 320d M Sport Mercedes C220 BlueTEC AMG Line Audi A4 2.0 TDI S line 177
قیمت پایه/ قیمت مدل تست £۳۱,۷۷۵/£۳۹,۴۸۰ £۳۴,۳۵۵/£۴۲,۷۵۰ £۳۰,۸۷۵/£۳۰,۸۷۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰۰۰۰) £۱۳,۶۶۳/۴۳.۰% £۱۵,۵۶۳/۴۵.۳% £۱۳,۲۱۵/۴۲.۸%
طول / فاصله ی دو محور ۴,۶۲۴/۲,۸۱۰mm ۴,۶۸۶/۲,۸۴۰mm ۴,۷۰۱/۲,۸۰۸mm
ارتفاع/ عرض ۱,۴۲۹/۱,۸۱۱mm ۱,۴۴۲/۱,۸۱۰mm ۱,۴۲۷/۱,۸۲۶mm
موتور / حجم ۴ سیلندر خطی ۱۹۹۵cc/ ۴ سیلندر خطی ۲۱۴۳cc/ ۴ سیلندر خطی ۱۹۶۸cc/
بیشینهٔ قدرت ۱۸۱/۴,۰۰۰ bhp/rpm ۱۶۸/۳,۰۰۰ bhp/rpm ۱۷۵/۴,۲۰۰ bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور ۳۸۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm ۴۰۰/۱,۴۰۰ Nm/rpm ۳۸۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm
گیربکس ۶ سرعته دستی RWD/ ۷ سرعته اتوماتیک RWD/ ۶ سرعته دستی FWD/
حجم باک ۵۷ لیتر ۶۶ لیتر ۶۳ لیتر
وزن خودرو/ حمل بار/ وزن بکسل ۱,۴۹۵/۴۷۵/۱,۶۰۰kg ۱,۵۷۰/۵۶۵/۱,۸۰۰kg ۱,۴۸۰/۵۵۰/۱,۶۰۰kg
دایره دور زدن خودرو ۱۱.۳ ۱۱.۲ ۱۱.۴
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نا محدود)/ ۳ سال ۳ سال (نا محدود)/ ۴ سال ۳ سال (۶۰.۰۰۰)/ ۳ سال
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده ۱۰/ ۲۴ ۹/ ۱۲ ۱۲/ ۲۳
یورو NCAP: بزرگ‌سالان/کودکان/پا/امتیاز ۹۵/۸۴/۷۸/۵ ۹۲/۸۴/۷۷/۵ ۹۳/۸۴/۳۹/۵
۰ تا ۶۰ مایل/ ۳۰ تا ۷۰ مایل ۷.۳/۶.۷ ۷.۴/۷.۳ ۸.۴/۷.۴
حداکثر سرعت (مایل) ۱۴۶ (محدود) ۱۴۵ (محدود) ۱۴۳ (محدود)
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ ۶۰/ ۳۰ مایل ۴۷.۱/۳۴.۴/۸.۶ متر ۵۰.۳/۳۶.۶/۹.۵ متر ۴۴.۷/۳۲.۴/۸.۵ متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین ۴.۸۲/ ۳.۱۶/ ۳.۷۴ لیتر ۴.۴۱/ ۲.۹۹/ ۳.۵۸ لیتر ۴.۵۷/ ۳.۴۱/ ۳.۸۳ لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات ۱۶۶/۱۱۹g/km/19% ۱۹۹/۱۱۳g/km/18% ۱۵۸/۱۲۰g/km/20%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۳۰ پوند ۷ عدد/ دارد/ دارد/ دارد ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۲۵ پوند
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل ۱۵۵۰ پوند/ دارد/ دارد ۱۵۰۰ پوند/ دارد/ دارد ۱۴۸۰ پوند/ دارد/ دارد
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی دارد/ دارد/ ۳۲۵ پوند دارد/ دوخت دستی/ دارد دارد/ برخی قطعات/ ۳۰۰ پوند
رنگ متالیک/ چراغLED / ورود بدون کلید ۶۴۵ پوند/ خیر/ ۴۹۵ پوند ۶۴۵ پوند/ دارد/ ۱۵۹۵ پوند ۶۱۵ پوند/ خیر/ ۴۷۰ پوند
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث ۸۹۰ پوند/ دارد/ دارد/دارد دارد/ دارد/ دارد/ دارد ۱۶۹۵ پوند/ دارد /دارد/ دارد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    سی کلاس از لحاظ طراحی یه سر و گردن از همشون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      وحید جان من سرو گردنی اینجا نمیبینم! ;)
      توی اکثر آیتم ها BMW بالاتره! طراحی هم امری سلیقه ای هستش!
      پرچم بالا میباشد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (399 ديدگاه)

        شاهین جان منم گفتم از “لحاظ طراحی” غیره اینه؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          یادش بخیر قبلا یکی میفرمود:

          ________ پرچم بالاست________

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          دست آقا احمد گل گلاب هم درد نکنه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          وحید جان منم نوشتم “طراحی هم امری سلیقه ای هستش!”
          غیره اینه؟! :)
          شوخی کردم داداش،به دل نگیر!
          خیلی عزیزی،ارادتمندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          رضا جان قربونت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. DRAGONBORN

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        C class سروره آلمانی هاست.

        پرچم بالاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          !!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
          !!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
          !!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
          !!……………………………………………………………………….
          !!……………………………C CLASS……………………………..
          !!……………………………………………………………………….
          !!##################################
          !!##################################
          !!##################################
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      هر 3 تاشون سرورن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا.2272

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (186 ديدگاه)

        دقیقا
        هر سه بهترینن
        درود بر آلمان و آلمانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ME 84

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      1 بنز
      2 بی ام و
      3 آئودی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ME 84

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      کاری به رتبه بی ام و ندارم، کاملا درست. اما معروفه که هزینه و استهلاک بی ام و از بنز بیشتره. تو همین پدال یه سرچ کنین مقاله قابل اعتمادترین خودروها از نظر استهلاک و هزینه رو بخونین، اختلاف بنز و بی ام و رو خودتون ببینین. در صورتی که نگارنده محترم به هزینه کم بی ام و اشاره کرده ولی در مورد بنز ….. .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        سلام ME84 جان

        من حرف شمارو قبول دارم

        و اینکه همیشه متنی که شما میخونید ترجمۀ یه سایت معتبره و نویسنده دستش باز نیست که بتونه هرگونه تغییری رو بده

        این هم به همین شکله

        وگرنه استهلاک پایین خودروهای مرسدس بنز هم بر همگان روشن و واضحه

        شما اگر توی مصرف سوخت

        ارزش خودرو پس از سه سال

        گارانتی

        رتبۀ شرکت و فروشنده در جهان

        گشتاور

        گیربکس

        آپشن های ایمنی

        امکانات

        و… رو نگاه کنید،

        میبینید که مرسدس بالاتر از دورقیب دیگه قرار گرفته

        پس قانع باش :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          من که حتی اگه تمام خطوط تولیدش هم منحل شه بازم عاشقش میمونم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. me84

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          احمد جان،من منظور بدی نداشتم. میدونم که این مقاله ترجمه بوده. دست شما هم درد نکنه. منظورم از نگارنده ، کسی بوده که این مقاله رو تهیه و منتشر کرده نه شما که زحمت ترجمه رو کشیدی. از سوءتفاهم پیش آمده معذرت میخام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          ME84 جان میدونم چی میگی، نه بابا این حرفا چیه

          ارادتمند ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      تو این کلاس بی ام و بهتره به دلایلی:
      طراحیش بیشتر به دلم نشست تا بنز و ایودی
      نمای داخلیش قشنگ تره
      اسپرت و جوون پسنده
      قیمتش حدود3هزار یورو از بنز کمتره
      در ضمن سرعن و قدرت بی ام و با اینکه حجم موتورش کمتر از بنزه بیشتره…
      البته قصد کوبوندن مرسدس رو ندارما!
      یه وقت فکر نکنین دارم بر علیه بنز حرف میزنم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. *MAK MISEL*

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        پس:
        1-بی ام و
        2-بنز
        3-ایودی
        100000000000000000000:دنا!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. *MAK MISEL*

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          همونطور که در مطلب دیدید،در این کلاس بی ام و بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. فرامرز

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      مقایسه روی کاغذ بدون در نظر گرفتن این که طراحی آئودی ۷ سال پیش و طراحی بی ام و ۳ سال پیش انجام شده و کلاس سی تازه وارد بازار شده خیلی عادلانه نیست. اما این کلاس سی خیلی از کاستی های نسل قبل رو جبران کرده و نظر ارزش در قبال پول پرداختی بالاترین جایگاه رو داره مگه این که خریدار خودرو راننده حرفه ای باشه که بی ام و رو ترجیح بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        رده بندی ده برند برتر خودروساز جهان در سال ۲۰۱۴ و ارزش برند آنها به شرح زیر است:
        ۱ – تویوتا – ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار
        ۲ – ب ام و – ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار
        ۳ – مرسدس – ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار
        ۴ – هوندا – ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
        ۵ – فورد – ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار
        ۶ – نیسان – ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
        ۷ – فولکس واگن – هشت میلیارد و چهارصد میلیون دلار
        ۸ – آئودی – هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
        ۹ – شورلت – چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار
        ۱۰ – هیوندای – چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار

        منبع: وبسایت Automotive News

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          http://www.delgarm.com/albume-gallery/etc-picture/116244-photos-richkidsoftehran-instagram
          دوستان ببخشیدا ولی الان یه صفحه رو دیدم و فهمیدم که ما گاری سوار میشیم چه منی که تیانا دارم چه شما که صدتا ماشین از من بهتر دارید .همشم داخل ادرس زیر روشن است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    7. وحید

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      مرسی داش شاهین لطف داری. دوباره گفتنش خالی از لطف نیست… بنز واسه c کلاس فراخوان داده خفن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۲۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        الان چند روزه با دلیل و بی دلیل همین یه جمله رو میگی این فراخوان خفن!!! مثلا یک میلیون دستگاه تویوتاست؟؟ یا بقیه ژاپنی ها؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. وحید

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          این دومین باره گفتم. تو اون پست اولی که دادم بی ربط بود صلاح دونستم اینجا که مربوط به بنز خودم کلاس سی میشه بگم. ضمنا تویوتا و جنرال موتور همیشه پرچمدار فراخوانن اما هیچی ازشون کم نشده یه نگاه به آمار بنداز متوجه میشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    8. ابوالفضل

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      طرف مشخصه خودش عشق بی ام و بوده!!!!
      اگر دقت کنید توی جایی که بی ام و رو اول اعلام میکنه نوشته به خاطر برند آن!!!!!!!!!!!!
      توی کل جهان پرستیژ مرسددس از بی ام و بالاتره!! پس این یک نظر شخصی توی یک تحقیق قلمداد میشه و از لحاظ علمی رد میشه!
      زنده باد مرسدس بنز………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    من یه بار گفتم تکنولوژی های که بقیه خودرو سازها استفاده میکنند واسه بنز خاطره است اینم یه سند دیگه واسه حرفم((دامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد)) حالا 20 30 سال طول میکشه تا اینو کره ای ها بزارن رو جنیسس و اپتیما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M Power///

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      حرف شما درست. ولی باید اینو هم قبول کنی و کنید که ماشین های مرسدس هیچ وقت هندلینگ و سواری BMW رو نداشته و نخواهد داشت‌.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        M power جان پیشگو شدی!!!
        …نخواهد داشت؟…

        بعدشم اینکه تو تجربه سواری با بنز و BMW رو داشتی عایا که اینطوری میگی؟!؟!؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احمدرضا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      همیشه ب ام و بهتر از بنز بوده و هست و خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ahmad

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    BMW کارش درسته هر چند بنز یه چیزه دیگس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یه پسر

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    از نظر طراحی بیرونی مرسدس اما

    از نظر طراحی داخلی فقط بی ام و

    اما از نظر قیمتی ائودی امتیاز محسوسی داره

    سواریشون رو هم من نمی دونم چطوره اما مطمئنا اگه استفاده خواندگی داره ماشین فقط بنز

    البته اینا صرفا نظر شخصی منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      طراحی داخلی بی ام و؟؟؟!!!

      واقعا از طراحی داخلی بی ام و خوشت میاد؟

      من که طراحی خارجیشو بیشتر قبول دارم قابل مقایسه با مرسدس هست ولی خدایی طراحی داخلیش دیگه خیلی خز شده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. *MAK MISEL*

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        رضا اگر توجه کنی میبینی خوشگلی مبهمی توی طراحی داخلی بی ام و هست
        و از بنز بهتره گر چه امکاناتش کمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          نه خیر توجه نمیکنم و الا هم قبول ندارم

          هیچوقت از طراحی بی ام و خوشم نیومده و نمیاد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          …اصلا هم قبول ندارم….

          {غلط املایی}

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. datsun

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    انتخاب من c کلاسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Frankenstein

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    من هرچی مطلبو میخونم نمیتونم رو هیچ کدوم عیب بزارم و بگم کدوم بهتره و کدوم بد تر….
    ولی خوب ظاهر بنز قابل قبول تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. junior

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اگر حق گمرکی، مالیات و هزار تا سهم خواهی دیگه از ارگان های ریز و درشت دولتی نبود حتی با این قیمت افتضاح دلار هم میشد با تقریبا 45 میلیون تومن به جای ال نود یا پژو پارس یه BMW 320 یا Audi A4 با 3 سال کارکرد سوار شد. اینجاش خنده داره (با عرض تاسف) که دولت یه خودرو رو به قیمت تقریبی دو الی سه برابر قیمت اصلیش به مردم میفروشه بعد با سایر ارگان ها میشینن (از حق مردم) تقسیم غنائم می کنند داخلی و خارجیش هم هیچ فرقی نمی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. YaShaR

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    با اینکه همیشه طرفدار بنز بودم ولی در این مقایسه انصافا آیودی به صرفه تر و درکل بهتر بود!
    مصرف میانگین زیر 4 لیتر اونم با موتور دو لیتری!
    یاد 405 خودم با موتور 1.8 لیتری و مصرف میانگین بیشتر از 8 لیتر!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      ایودی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        با تبلت یا گوشی مینویسه صفحه کلیدش همزه نداره مجبوره اینطوری بنویسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرتضی

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          فکر کردم باز قضیه انگلیسی پروندن بعضیاست!!!! فولکس رو طرف میگه وولکس!!!!!!!!!!!!!!!! باعث ننگه این همه انگلیسی پروندن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. moein

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (890 ديدگاه)

    هر سه ماشین خوبن
    اما بنز یه کم متشخص تره و مجلسیه
    برای منه جوون بی ام و بهترین گزینه است
    یه بی ام و لطفا . . .!! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      یعنی بنز مال پیراست؟؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. شاهین

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    سلام دوستان
    احمد جان،داداش خیلی ممنون از مطلبت ;)
    BMW سری 3 یه معیاره تو این کلاس،پس تعجبی نداره که طبق معمول اول شده!

    اینم برگ زرین دیگری از افتخارات BMW:

    “گروه خودروسازی ب ام و توانست با رشدی 5.3 درصدی و فروش 199799 دستگاهی بهترین آمار فروش ماه سپتامبر تاریخ طولانی مدت خود را ثبت کند.
    ب ام و و باز هم از رقبای هم وطنش فاصله گرفت
    این میزان از رشد کافی است تا ب ام و بتواند جلو تر از مرسدس- بنز با 162746 دستگاه و آئودی با 159950 دستگاه درصد فهرست پر فروش ترین تولید کنندگان خودروهای لوکس جهان قرار گیرد.

    یان روبرتسون، عضو هیئت مدیره ب ام و، گفت: این ماه ب ام و می تواند رکوردهای پر شماری را جشن بگیرد. فروش بیش از 10 هزار دستگاه خودروی i3 و فروش 341 دستگاهی i8 از زمان عرضه اش در تابستان امسال جزء این موفقیت ها هستند.

    فروش نه ماهه نخست گروه ب ام و (شامل برندهای مینی و رولزرویس) با جهشی 6.5 درصدی در مقایسه با سال گذشته به نزدیک 1530000 دستگاه رسید. بعد از آن آئودی با 1300000 و مرسدس – بنز 1200000 دستگاه در جایگاه های بعدی قرار دارند.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      نوکرم شاهین جان :)

      من خودتو bmw و هرچی که توبگی رو اصن قبول دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        سلطان اینا رو در حد خودش ندید گفت بزار ببرن دلشون شاد شه یکم!
        ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          رضا جان در واقع جایگاه مرسدس و بی‌ام‌و یکیه

          و فقط اگر مرسدس از یه موتور قوی تر استفاده میکرد مطمئناً نه تنها جایگاه نخست رو کسب میکرد بلکه اختلاف امتیازاتش هم با رقبا بسیار بالا میرفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          امشب یه اس به «زیتچه» جان میدم میگم به جفت شاخ سیبلت این یه موردو باید پی گیری کنی بچه های پدال دلخورن رد خور نداره…!!!!!!!

          شما از الآن مشکلو حل شده بدون واسه نسل بعد :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      شاهین چقدر از بی ام و پول میگیری که سنگشو به سینه میزنی.

      بنز بنز بنز هر چی باشه بهتر از بی ام و هست.

      گفتم هرچیییییییییییییییییییییییییییی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        نیما این که گفتن نداره کاملا واضحه … خودتو خسته نکن! :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          احمد جون داداش شما سرور مایی! ;)

          Dragonborn جان پول نمیگیرم! فقط واقعیات رو میبینم و کمی هم علاقه رو بهش اضافه میکنم! نتیجه ی این مخلوط(واقعیات+علاقه) میشه همین چیزی که میبینی!
          من هیچ وقت(تاکید میکنم هیچ وقت!) نگفتم بنز بده! اصلا! اتفاقا اگه الان یه بنز بهم بدن با کمال میل قبول میکنم :)
          ولی خب جون به جونم کنن BMW رو دوس دارم!
          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. ببخشید. شاهین جان زیر کامنتت کامنت گذاشتم که بخونیش. توی مجله آتوکار خوندم که ب ام و فضای داخلی بیشتری داره. اونجا هم ب ام و اول شده بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. وحید

        ۲۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (399 ديدگاه)

        dragonborn جان آمار و ارقام یه چیز دیگه رو نشون میده چه تو فروش چه تو تست های معتبر همه چی به نفع بی ام و ست. هر چند من انتخابم از لحاظ ظاهری بنزه به عنوان یه بی طرف

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Ehsan

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      کاملا درسته شاهین ، BMW سری 3 در این کلاس یک شاخص برای بقیه است
      من که قبلا گفتم BMW M3 ( هرچند که در این تست M3 نبود ) یک اسطوره است یه چیزی مثل مارادونا یا پله در فوتبال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مهدی 911

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    چیزی که منو شگفت زده میکنه مصرف سوخت بی نظیر هر سه اوناست زیر 4لیتر میانگین=تکنولوزی ومهندسی بی نظیر المانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    حالا سه خودروی ایران پیکان پراید سمند بله اونا اونجوری ما اینجوری اونا بنز قدیمیشون به پراید های الان می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. walid

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بنز رو عشقست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. پیمان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بنز طراحیش از همه پویایی بیشتری داره تازه با این مبلغ که آدم می خواهد پرداخت کنه بنز از همه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرهاد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    از نظر من بهترین ماشینا تو این کلاسن
    همشونو دوست دارم
    بی ام مرسدس آیودی
    راستی lexus is هم خیلی عشقه تو این کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      جای یه پورشه خالیه تو این لیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. e36

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    100 تا تست دیگه هم بگیرن BMW اوله
    خودتونم میدونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      دقیقا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      ممنون داش احمد میلیاردر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        قربونت دراگون جان

        داش میلیاردر نیستم به خدا

        این دوبار :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. مجتبی (ساروی)

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقامن مشکل دارم تو مقایسه همه چیزو به نفع بنز گفت بعد اومد در نهایت تعجب بی ام رو در جایگاه نخست قرار داد اشکال نداره .اون هم مطلق نیست .قبول کنید این هم تنها نظر نویسنده ی اون مقاله نویسه که دوستمون ترجمش کرد ولی مشکل من اینجاست .شما به خاطر 13اسب بخار ناقابل اومدی گفتی بی ام .؟؟؟؟؟؟13اسب بخار ؟؟؟؟؟تازه گشتاوربنز 20تاازش بیشتره من میگم اشکال نداره بگو بی ام ولی نگو به خاطر 13اسب بخار .بگو نظر شخصی منه در واقع از نظر تکنولوژی و مشخصات فنی اینقدر نزدیکن که نمیشه نظر قطعی داد و لی پای سلیقه بیاد وسط حرف یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      مجتبی جان،ببین اول اینکه 10خط اخر مطلب رو بخون،پارنمتر های بی ام و رو با بنز مقایسه کن،حساب هم کن که3000پوند ارزون تره،بعد بیا اینجوری نظر بده
      به نظر من بی ام و از هر لحاظ قهرمانه،درسته که خیلی به هم نزدیکن…
      در ضمن احمد جان در کامنت هایی که من دیدم عرض فرمودن که بنز و بی ام و در اصل هر دوتاشون اول هستند.
      در ضمن میلاد و رضا اینطور نظر نمیدن که شما میدی در ضمن خود احمد هم عشق بنزه اوتارشم سی کلاس قدیمیه اگر توجه کنی.
      (پرچم خیلی خیلی بالاست…)
      منظورم پرچم المانه ها نه بنز!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      مجتبی جان اینطوری نگو

      اول اینکه من خودم طرفدار مرسدس هستم تا BMW، پس نگو سلیقه شخصیت گفته که BMW اول باشه

      دوم اینکه مطلب ترجمه شدست نه زبان حال، و طبق سایت AutoExpress که این مطلب رو

      قرار داده بود تنها دلیل قرار گیری بنز در جایگاه دوم، استفاده از موتور ضعیف تر بود،

      همونطور که کسرا جان گفتن، هم تو متن، هم تو کامنت ها به این موضوع اشاره کرده بودم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        کسرا جان راستی این C نیست، SLK است

        شریک زندگیم دیگه ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          قرمزم گرفتی دیگه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          رضا جان دست رو دلم نزار…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مجتبی(ساروی)

        ۲۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (551 ديدگاه)

        مک میسل مگه مدرسه ها باز نشده تو که هنوز توپدالی ؟؟؟؟شوخی کردم داداش گلمی
        احمد جان منم نگفتم نظر شخصی شماست منم گفتم اینم نظر شخصی نویسنده ی مقالست که مترجم عزیز ترجمش کرده ممنون از ترجمه هات که اگاهی ما رو بالا می بره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          فدات مجتبی جان

          ارادت دارم

          بله بله متوجه شدم ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۲۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          مدرسه ها(انفرادی ها)باز شده منتها ما عشق ماشینیم دیگه داداش،معتاد شدیم به پدال،نمیتونیم ولش کنیم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. hrf

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    همون جور ک S کلاس بنز همیشه معیار سنجش هست تو کلاس خودش ب ام و سری 3 هم تو این کلاس همیشه این حکم رو داشته پس الکی اول نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیبایی،توانایی،قدرت همه و همه در خودروهای BMWتجلی پیدا میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      ولی آئودی پایداری بیشتری نسبت به دوتای دیگه داره ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      ولی آئودی پایداری بیشتری نسبت به دوتای دیگه داره ها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    دست گلت درد نکنه احمد جان عالی بود مثل همیشه. :D
    در کل ب ام و رو از هر نظر میپسندم البته باید بگم طراحی سنگین و با وقار آئودی هم آدمو قلقلک میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      باربد جان ممنون از لطفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. DRAGONBORN

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    پدال تو رو خدا اصلا قسمت تعداد کامنت من رو بردار تا این همه بچه ها گیر ندن بهم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یونس

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    بنظر من بی ام و بهتره طراحیش بنز هم با وجود علاقه ای که بهش دارم خیلی شبیه s کلاس جدیده و این خوب نیست.
    +
    جناب DRAGONBORN لطفا لوگوتون رو تغییر بدید کمونیس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

      بابا دست بردارین دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. شهریار

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    فقط بنز
    فقط سی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. میلاد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من 320 2014 و c200 2013 داشتم ولی c200 یه چیز دیگس درسته موتور بی ام و با توربو بودن خیلی قویتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. بله. شما دنبال چیزی بودی که در C200 وجود داشته. برای همین به نظرت یه چیز دیگس. به نظر خیلی ها هم 320 یه چیییییز دیگس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. sam

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    با تشکر از احمد عزیز بابت این مطلب بسیار جالب.من معتقدم که ب.ام.و رو حتما باید از نزدیک دید و لمس کرد،این ماشین یک اثر هنریه، بخصوص ب.ام.و 528.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از لطف شما سام عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. 4MATIC

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    سی کلاس روعشقه البته به نظرم مدل2014فول اپشن خیلی بهتربود این شبیه اس کلاس2014شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ali

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی از جلوی بی ام و و داخل بنز همچنین عقب بنز رو میپسندم…از لحاظ سواری و کیفیت هم بهم خیلی نزدیکن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. DRAGONBORN

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    آئودی بیشتر مردانست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیرحسین

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    من با اینکه طرفداره دو آتیشه آئودی هستم ولی تو این کلاس سری 3 رو بیشتر دوست دارم و به نظرم ماشین بهتری هست در مقایسه با A4

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا