مرسدس بنز

هیبریدی شدن تمامی محصولات مرسدس-ای‌ام‌جی از سال 2021

الکتریکی سازی محصولات نام بازی‌ای است که رئیس مرسدس-ای‌ام‌جی در زمان معرفی هر خودروی جدید از سال ۲۰۲۱ به بعد اعلام خواهد کرد. بازوی اسپورت و پرفورمنس دایملر قبلاً محصولات هیبریدی جذابی را عرضه کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدل‌های ۶ سیلندر ۵۳ و هایپرکار وان اشاره کرد.


اما محصولات هیبریدی بیشتری در راه است زیرا مدل جدید GLS از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG و یک واحد الکتریکی ۴۸ ولتی سود خواهد برد تا یک سیستم هیبریدی ملایم ایجاد شود. موئرز به نشریه رود اند تراک گفته با آغاز سال ۲۰۲۱ هیچ خودرویی بدون قوای محرکه‌ی الکتریکی شده عرضه نخواهد شد.


رئیس ای‌ام‌جی بازهم به برنامه‌های مرسدس مبنی بر استفاده از قوای محرکه‌ی هیبریدی کانسپت مرسدس-ای‌ام‌جی GT در مدل تولیدی تأکید کرده است. این خودرو در سال‌های آینده تولید خواهد شد و خوشبختانه همان قدرت ۸۰۵ اسبی مدل نمایشی را حفظ خواهد نمود. این کانسپت پیش‌نمایش GT چهار درب کوپه بوده و نسخه‌ی پرچم‌دار فعلی آن مدل GT 63 S است اما در آینده شاهد پرچم‌داری جدید خواهیم بود که بنا به گفته‌ی مدیر شرکت از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هیبریدی شده برای رقابت با پورشه پانامرا سود خواهد برد.


گفته می‌شود ای‌ام‌جی به تدریج پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خود را بازنشست خواهد کرد اما مهندسان ماهر این شرکت در حال کار روی جایگزینی ارزشمند هستند. موئرز خاطرنشان ساخته پیشرانه‌ی ۸ سیلندر با یک پیشرانه‌ی الکتریکی نصب شده در بخش جلوی خودرو می‌تواند قلب مدل‌های ۶۵ آینده را تسخیر کند.


حداقل یک محصول از ای‌ام‌جی در آینده بدون قوای محرکه‌ی الکتریکی شده عرضه خواهد شد. ما درباره‌ی هاچبک داغ A45 جدید صحبت می‌کنیم که از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با قدرت ۴۲۰ اسب بخار سود می‌برد. احتمالاً نسخه‌های ۴۵ جدید از مدل‌های A کلاس سدان، CLA، GLA و شاید GLB نیز با این آرایش تولید شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    با هیبریدی شدن محصولات بنز نه تنها چیزی از ارزش محصولاتش کم نمیشه بلکه پرفورمنس به مراتب بالاتری ازشون شاهد خواهیم بود،یکی از سایت های خودرویی خارجی خبر داده بود مرسدس بنز قراره محصولات پرفورمنس هیبریدی شده اش رو با پسوند ۷۳ amg معرفی کنه که قدرتی معادل ۸۰۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور خواهند داشت!!! اولین محصولاتش هم g کلاس و سدان gt خواهند بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      خدایااا
      GT63S شصد اسبی پوز خیلی از سوپرکار ها رو تو نوربرگ خوابوند از جمله هوراکان ، سریع ترین لانچ رو در بین سدان ها داره ، با اینکه تو نوربرگ از جگوار پروجکت ۸ کند تر بود اما تو دو پیست دیگه زمان بهتری ثبت کرد( البته جگوار مجهز به پکیج مخصوص پیست بود ) و به این ترتیب بهترین سدان پرفورمنس در پیست .
      حالا قرار GT73 هشتصد اسبی چی کار کنه خدا میدونه ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed.AMG

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (64 ديدگاه)

        و ههمچنین یه پاسخ دندان شکن به rs7 که قرار نسل جدیدش با پیشرانه هیبریدی پانامرا ، ۷۰۰ اسب بخاری عرضه بشه و m8 گرن کوپه که دوستان گفتن بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (3047 ديدگاه)

          قراره m8کامپتیشن با 670 اسب ارائه بشه. بی ام و هم میتونه با سیستم هیبرید براحتی توان m8 را به 800 برسونه. ضمن اینکه amg gt 63s با 640 اسب، تاپ اسپیدش 315 کیلومتره و هنوز نتونسته به عدد معیار 320 برسه که یک نکته منفی بشمار میاد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Seyed.AMG

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (64 ديدگاه)

          مگه من گفتم بی ام و نمیتونه ، بترکه چشم حسود و بخیل ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Abbas

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    من فقط محو اون موتور ۲ لیتری توربو ۴۲۰ اسبی شدم،دیگه اون بزرگاش که جای خود،این بنز شاهکاره شاهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا