مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس AMG GLC63

پیشرانه هر دو نوع GLC 63 کوپه و شاسی‌بلند از سایر ۶۳ها به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه ۴ لیتری V-8 تویین توربو، اقتباسی کامل از انواع سدان و کوپه C63 است. توان خروجی این موتور برابر ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور حاصل نیز چیزی در حدود ۶۵۰ نیوتن-متر است.

مرسدس AMG GLC63
گشتاور مذکور از دور موتور ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ قابل دسترسی است. توان این موتور با نصب در نسخه S، تا ۵۰۳ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن-متر افزایش یافته است.
اهدا کننده بعدی عضو حیاتی به این خودرو، E63 سوپرسدان است که گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic+ را به GLC اهدا نموده است. یک مجموعه کلاچ چندصفحه‌ای وظیفه مبدل گشتاور را برعهده گرفته تا مدت زمان تعویض دنده‌ها و اتلاف توان موتور به حداقل برسد.
این مجموعه در حدود ۶۰ درصد گشتاور را به جلو تحویل می دهد. البته در اکثر حالات، این خودرو از توزیع نیرو متمایل به چرخ‌های عقب بهره می‌گیرد و این موضوع با عبور از مسیرهای بارانی بخوبی قابل تشخیص است.

مرسدس AMG GLC63
در نسخه GLC63 S شاهد یک دیفرانسیل عقب لغزش محدود کنترل شده الکتریکی هستیم و نسخه‌های دیگر با یک LSD استاندارد عرضه می‌شوند.

مرسدس AMG GLC63
حالات رانندگی مختلفی همچون کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و حالت تنظیمات اختصاصی وجود دارند که اگر به اندازه کافی هیجان انگیز نیستند، شما می‌توانید حالت ریس را برگزینید؛ در این وضعیت، میزان شاخصه‌های تهاجمی پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق، کنترل پایداری و سامانه چهارچرخ محرک، تا حداکثر مقدار ممکن ارتقا می‌یابد.

مرسدس AMG GLC63
سیستم تعلیق این خودروی ۲۰۴۱ کیلوگرمی، در جلو به صورت اتصال چندگانه و در عقب به فنرهای بادی و کمک فنرهای تطبیق‌پذیر مجهز شده است. شاسی و بدنه بسیار مستحکم بوده و فنرهای بادی موجب تنظیم نرخ فنرها و کمک فنرها می‌شود.

مرسدس AMG GLC63
جلو پنجره میله عمودی پانامریکانا که با AMG GT به عرصه ظهور رسید، چهره جذابی به این خودرو بخشیده است. زه باریک روی گلگیر جلو به طرز زیبایی در دور تا دور قسمت زیرین خودرو امتداد یافته و به همنوعان عقبی خود پبوند خورده است. همچنین یک اسپویلر نیز در بالای شیشه درب پشتی خودرو خودنمایی می‌کند.

مرسدس AMG GLC63
در داخل کابین نیز همه چیز به همان صورت استاندارد AMG است. مدل‌های S با یک نشان ویژه در موقعیت ساعت ۱۲ غربیلک فرمان متمایز شده‌اند. تریم فیبر کربنی به صورت سفارشی قابل نصب است و همه نمونه‌ها در حالت استاندارد ملبس به روکش صندلی‌ از نوع faux-suede هستند.

در بخش خارجی نیز پکیج های نایت با اجزای ویژه مشکی رنگ و بسته تزییناتی فیبر کربنی قابل سفارش هستند. همچنین صندلی‌های بسیار راحت و مخصوص AMG به همراه کابین تمام چرم، از جمله موارد برجسته گنجانده شده در پکیج پرفورمنس استودیو محسوب می‌شوند.

مرسدس AMG GLC63
رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی به صورت استاندارد عرضه شده و رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج شده با پرداخت مشکی رنگ قابل سفارش هستند.

مرسدس AMG GLC63
چیزی که مشخص است این است که GLC63 S تصمیم دارد تا خیلی سریع باشد. مرسدس تصدیق نموده که در حال حاضر پورشه ماکان تنها رقیب این خودرو است. آئودی SQ5 و جگوار F-Pace در حدود ۱۰۰ اسب ضعیف‌تر هستند. AMG ادعا می‌کند که GLC63 S coupe شتاب ۰ تا ۹۶km/h معادل ۳.۷ ثانیه را ثبت نموده است و این دقیقا برابر رکورد پورشه ماکان مجهز به پکیج پرفورمنس است.

رکورد یک چهارم مایل نیز زیر ۱۲ثانیه تخمین زده می‌شود. البته تمام این رکوردها به کمک لانچ کنترل میسر شده است. همچنین بسیاری از تکنولوژی‌های ایمنی موجود در سایر خودروها را یکجا در این خودرو مشاهده خواهید نمود و این مورد مایه تحسین و تعجب شما را فراهم خواهد نمود.

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 S

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو
  • قدرت: ۵.۳ اسب بخار در دور موتور ۵,۵۰۰ تا ۶,۲۵۰ دور بر دقیقه
  • گشتاور: ۷۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۱,۷۵۰ تا ۴,۵۰۰ دور بر دقیقه
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک اسپید شیفت AMG
  • انتقال نیرو: ۴MATIC+ all-wheel drive
  • شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۷ ثانیه
  • مصرف سوخت (شهر): ۱۴.۷ لیتر در صد کیلومتر
  • مصرف سوخت (جاده): ۱۰.۷ لیتر در صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    بنز و دیگر هیچ…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. شاهين

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    وقتی پادشاه کلاس خودت باشی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. cfz

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    شتاب 3.7 واسه یه شاسی بلند

    چند سال پیش این شتاب واسه یه سوپر کار بود ولی الان…

    دنیای خودروسازی بشدت در حال پیشرفته و شاسی بلندها و سدان ها دارن نزدیک سوپراسپرت ها میشن با این قدرت ها

    همین الانشم سدانایی مثل m5 و E63 با ماشینای قدر قدرت دارن سرشاخ میشن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا