مرسدس بنز

مرسدس AMG GT 4، محبوب‌ترین سدان کوپه به انتخاب مخاطبین پدال

هرچند سدان‌های سنتی از قدیمی‌ترین نوع خودروها هستند اما سدان‌های کوپه سابقه و پیشینهٔ بسیار کوتاه‌تری دارند. این خودروها که به آن‌ها کوپه‌های چهاردر هم گفته می‌شود، همان‌طور که از نامشان مشخص است ترکیبی از سدان‌ها و کوپه‌ها هستند. مرسدس بنز با معرفی مدل CLS در سال ۲۰۰۴ رسماً برای اولین بار این کلاس نوظهور را پایه‌گذاری کرد و سپس به دنبال آن دیگر خودروسازان نیز به آن وارد شدند. بااین‌حال گروه سدان‌های کوپه خلوت‌ترین گروه در رقابت‌های پدال بود و تنها شش شرکت‌کننده در آن حضور داشتند که این خودروها عبارت‌اند از:

ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌کوپه

آئودی A7

ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریزمو

مرسدس CLS

مرسدس AMG GT 4

پورشه پانامرا

در مرحلهٔ مقدماتی این شش کوپهٔ چهاردر طی سه دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق سه خودرو مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه هم که در مرحلهٔ مقدماتی با کمتری اختلاف شکست خورده بود به برندگان پیوست تا تعداد آن‌ها به چهار خودرو افزایش پیدا کند. از بین این چهار شرکت‌کننده، نهایتاً آئودی A7 و مرسدس AMG GT 4 به‌عنوان فینالیست توسط شما انتخاب شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند.

این دو سدان کوپهٔ آلمانی در آخرین دوئل گروه خود رقابت جذابی را به نمایش گذاشتند و هردو شایستهٔ کسب عنوان قهرمانی بودند ولی نهایتاً باید یکی از آن‌ها با رأی شما انتخاب می‌شد. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۴۵ رأی به ثبت رسیده است که سهم مرسدس از آن ۸۸۷ رأی و آئودی ۶۵۸ رأی بوده است. بدین ترتیب نهایتاً این AMG GT 4 است که با کسب ۵۷ درصد از کل آراء و با اختلافی نه‌چندان زیاد، رقیب هم‌وطن خود را مغلوب کرده و محبوب‌ترین سدان کوپه لقب گرفته است. این ماشین برای رسیدن به این عنوان در مرحلهٔ مقدماتی پورشه پانامرا را مغلوب ساخت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه را از سر راه برداشت.

 

رقبای مرسدس بنز AMG GT 4 در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی پورشه پانامرا ۵۹
نیمه‌نهایی ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌کوپه ۷۵
نهایی آئودی A7 ۵۷

 

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، مرسدس بنز با مدل CLS برای اولین بار کلاس کوپه‌های چهاردر را ابداع کرد. از سوی دیگر اما مرسدس که در سال ۲۰۱۴ مدل AMG GT را برای رقابت با پورشه ۹۱۱ معرفی کرده بود، تصمیم گرفت نسخهٔ چهاردر این خودرو را هم برای رقابت مستقیم با پورشه پانامرا تولید کند. این خودرو که AMG GT 4 نام گرفت، پس از معرفی یک کانسپت در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷، دقیقاً یک سال بعد در همان نمایشگاه رسماً رونمایی شد. این خودرو در سه نسخهٔ ۴۳، ۵۳ و ۶۳ به بازار عرضه می‌شود که آخری خود در دو نسخهٔ استاندارد و S قابل خریداری است. AMG GT63 S که قوی‌ترین عضو خانوادهٔ این ماشین محسوب می‌شود، به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

 

مشخصات فنی

مدل GT63 S
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت
طول ۵,۰۵۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۵۱ میلی‌متر
وزن ۲۰۴۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۱.۳ لیتر ترکیبی
قیمت ۱۵۵,۰۰۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    معلوم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10059 ديدگاه)

      به غیر از این میشد تعجب میکردیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        یعنی پورشه پانامرا انتخاب میشد تعجب میکردید؟
        شخصا که تعجب کردم چرا پانامرا انتخاب نشده
        پورشه پانامرا نشانه این کلاسه
        .
        اما بهرحال جالبه نتایج و سلایق هموطنان عزیز
        و همینطور هم قابل احترام

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Seyed AMG

          ۲۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          همونطور که در متن هم اشاره شده CLS بنیان گذار این کلاس بعد چجوری پانامرا میشه نماد این کلاس ؟؟ البته من به شخصه خیلی از پانامرای نسل جدید خوشم میاد ولی فرم استیشن داره به همین دلیل هم نسبت به AMG GT63S برتری هایی داره اما اصلا یک صدم از جذابیت GT4 رو نداره …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (10059 ديدگاه)

          پورشه پانامرا هم توپه .

          سخته انتخاب بین اینها .

          ولی فُرم و مدل پانامرا خاص پسندتر هست و اینکه حالت خشونت و فرم بدنه بنز دیوانه کنندست .

          در یک کلام ، هر گُلی یه بویی داره که بنز GT4 بوی دلنشینتری دارد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    پورشه پانامرا اصلی ترین رقیب AMG GT۴ هست
    جاش تو فینال بود ولی تازه نفس بودن بنز کار خودشو کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Me

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      نه دوست عزیز.من تو هامبورگ زندگی میکنم خیلی وقتا میشه که تو خیابون هردوتاشون رو باهم میبینم اصلا از لحاظ ظاهری و گیرایی نمیشه بهش ایراد گرفت.در واقع پورشه پانامرا کنارش گم میشه.هرچقدر که ظاهر پانامرا روی لوکس بودن تمرکز کرده این خشن و اسپرت و تهاجمیه.ولی متاسفانه زیر کاپوت شرایط کاملا متفاوته و پانامرای هیبرید میتونه نظر ادم راجع به ظاهرش کاملا عوض کنه.کاش مرسدس یا حداقل فقط آ ام گ یه پاورترین هیبرید در اون حد به بازار ارایه بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Seyed AMG

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    سلطان سدان ها در پیست و گل سرسبد محصولات مرسدس خیلی طرفدار داره???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    سلطان سوپر‌سدان ها ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. BMW

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (577 ديدگاه)

    من که پانامرا رو تو این کلاس بهترین میدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ADAK

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    پانامرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مرسدس مایباخ

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    مثل همیشه مرسدس برنده میشه??
    اون از A کلاس تو هاچبک های کامپکت لوکس
    اون از AMG A45 تو هاچبک های اسپرت
    اون از E کلاس تو سدان های متوسط لوکس
    اون از S کلاس تو سدان های بزرگ لوکس
    تو سدان های فوق لوکس هم مایباخ با اختلاف فقط ۸ رای باخت
    اینجا هم AMG GT4 بهترین سدان کوپه شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید جهرمی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    چقد مات بهش میاد. صداش جیگرتو حال میاره. شاید آخرین ماشینایی باشن که اینجور میشه تمام و کمال ازشون لذت برد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    وقتی پانامرا رو انتخاب نمیکنن دوستان!!!
    حرفی برای گفتن نمی مونه واقعا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      پانامرا به هم تو درگ هم تو پیست توسط این له میشه
      حالا چون چهارتا پانامرا تو ایران هست که نباید حتما بهش رای بدیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. porschesport

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        اها یعنی چون۴ تا پانامرا تو ایران هست بهش رای میدن؟ یعنی هیچ دلیل دیگه ای نداره؟ معیار برتر بودن یه خودرو هم فقط درگ و پیست نیست و گسترده تر از این حرفاست ، پانامرا از ۲۰۰۹ در حال تولید و فیسلیفت دادنه و تا حالا ۲۲ جایزه برای پورشه به ارمغان اورده حتی با اینکه مدل ۱۰ سال پیشه باز هم جوایز رو درو میکنه ، gt63s هم خودروی قابل احترامیه و عالی عمل کرده ولی اگه میخوای تعریف کنی خودروی مقابلو نکوب.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. porschesport

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بسیار هم عالی , با اینکه انتظار دیگه ای داشتم ولی قطعا GT63s هم شایستگیهای زیادی داره و از هر نظر عالی عمل کرده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بهترین انتخاب.جدا از زیبایی های ماشین که وصف ناپذیره صدای موتور خیلی جذابی هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کابینش فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا