مرسدس بنز

تائید عرضه مرسدس-ای‌ام‌جی GT 43 چهار درب 2021 در آمریکا

مرسدس-ای ام جی نسخه پایه از GT چهار درب کوپه با نام GT 43 را عرضه خواهد کرد. همانند مدل رده میانی GT 53، این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با سیستم هیبریدی ملایم EQ بوست مجهز خواهد بود.

با قیمت پایه ۸۹۹۰۰ دلاری، GT 43 چهار درب کوپه ۱۰۰۵۰ دلار ارزان‌تر از GT 53 می‌باشد. البته این خودرو حدود ۲۰ هزار دلار گران‌تر از مدل تقریباً هم‌توان CLS 450 4Matic است. همچنین محصول پایه مرسدس حدود ۸ هزار دلار گران‌تر از CLS 53 است و به همین خاطر جایگاه عجیب‌وغریبی بین محصولات مرسدس دارد. شاید این خودرو انتخاب افرادی باشد که به محصولات خاص AMG اهمت می‌دهند اما هنوز هم سخت است تصور اینکه کسی GT 53 یا GT 63 را رها کرده و نسخه پایه را انتخاب کند.

با این وجود چهار درب کوپه مرسدس که در واقع هاچبکی پنج درب است فضای کابین بیشتری نسبت به CLS دارد. همچنین این خودرو در بحث هندلینگ و پرفورمنس برتر ظاهر شده و هرچه باشد توسط AMG توسعه یافته است.

AMG می‌گوید این خودرو قدرت ۳۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد درحالی‌که نسخه GT 53 خروجی ۴۲۹ اسبی و گشتاور ۵۲۱ نیوتون متری را ارائه می‌کند. سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی یاد شده نیز قدرت ۲۱ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری داشته هرچند نقش آن بهبود عملکرد خودرو در سرعت‌های پایین و نرم‌تر کردن تحویل گشتاور در زمان تعویض دنده‌ها می‌باشد.

همانند مدل GT 53، این خودروی پایه از سیستم ۴Matic+ و گیربکس ۹ سرعته اسپید شیفت استفاده کرده است. سیستم چهار چرخ محرک مرسدس به توزیع گشتاور متغیر مجهز بوده و این امر به بهبود انتقال قدرت در زمان خروج از پیچ‌ها و حداکثر شدن کشش در شرایط خیس و مرطوب کمک می‌کند.

سیستم تعلیق کنترل سواری AMG نیز به‌صورت استاندارد در GT 43 چهار درب کوپه وجود دارد. قدرت توقف خودرو نیز توسط ترمزهایی با ۶ پیستون در جلو تأمین می‌شود.

مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو تغییراتی در کابین نیز داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX اشاره کرد. این سیستم در تمامی مدل‌های چهار درب کوچه ۲۰۲۱ بکار رفته است. همانند E کلاس فیس لیفت، این سیستم دارای دستورات صوتی نیز هست. یک سیستم صوتی برمستر نیز به‌صورت استاندارد در GT 43 دیده می‌شود.

مرسدس-ای ام جی GT 43 چهار درب کوپه ۲۰۲۱ تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ب ام و m5 جدید معرفی شد
    لطفاً خبرش رو بذارید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عکس اولی رو نگاه تورو خدا، چه ابهتی داره این سلطان ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واسه کسایی که این ماشین رو دوست دارن اما توان خرید GT63S رو ندارن خیلی خوبه این مدل ها،خیلی ها هم هستن که به اون میزان قدرت واقعا نیازی ندارن،پس این مدل گزینه خیلی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Joker

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (530 ديدگاه)

    فقط منتظر معرفی نسخه ۷۳ این ماشین باشید،چنان دهنی از رقبا سرویس میکنه که تو تاریخ موندگار بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بنظرم خرید gt43 وقتی گرونتر از cls 53 است اشتباهه. مگه اینکه gt43 توانش حداقل از 360 به 400 برسونند که کار بسیار ساده ای برای مرسدس است که این توان را از موتور 6 سیلندر بگیره که در اینصورت از نظر فنی به cls53 که 430 اسب هست نزدیک بشه. ضمنا قیمتش هم در حد 5 درصد کم بشه که مشابه cls53 بشه. من اگر 90هزار داشتم که در واقع یک ثروتمند به نوعی محسوب میشدم تحت هیچ شرایطی نسخه 43 را نمیخریدم، چون 10هزار روش میزاشتم و نسخه 53 این جی تی را میخریدم که گرچه 18هزار دلار گرونتر از cls53 در میومد و از نظر فنی مشابه، اما چون کلاس و محصول متفاوتیه کسی ایراد نمیگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا ماشین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    این ماشین رقیب مستقیم بی ام و 840i هست و GT53 رقیب m850i
    GT63 رقیب m8 و GT63 S رقیب M8 کامپیتیشن
    بحث های زیادی شده بین این دو سری از محصولات بی ام و و ای ام جی ولی انتخاب من همون GT63 هست چون امکانات دو مدل پرچمدار بنز خیلی بالاتر از دو مدل پایه هست ولی GT63 S به اندازه اختلاف قیمتش برتری زیادی نداره برا همین انتخاب معقولانه GT63 هست ول نمیشه از اون هیولا هم گذشت?
    ❤MERCEDES AMG GT63 S❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا