مرسدس بنز

شیطان لاجوردی: مرسدس AMG GT C رودستر 2018

هم زمان با ظهور مرسدس AMG GT در سال ۲۰۱۴ که به عنوان یک نسل جدیدتر، سبک‌تر و چابک‌تر از مرسدس SLS AMG پا به میدان گذاشته بود، سرانجام حلقه گمشده این شرکت برای رقابت با پورشه ۹۱۱ کاررا پیدا شد.

مرسدس AMG GT C رودستر
نکته کلیدی درباره این محبوبیت طولانی‌مدت پورشه ۹۱۱، به تنوع محصولات ارائه شده تحت این نام باز می‌گردد؛ از نسخه پایه گرفته تا مدل ۵۸۰ اسب بخاری توربو S کابریولت و گل سرسبد آنها یعنی GT3، همه در محبوبیت بیش از پیش این برند سهیم هستند. بنابراین مرسدس هم برای اینکه از این قافله عقب نماند، تصمیم گرفت تا انواع و اقسام طعم دهنده‌ها را چاشنی دست‌پخت GT خود نماید.

مرسدس AMG GT C رودستر
در طی سه سال گذشته، کوپه های AMG بهینه‌سازی های اندکی را تجربه نمودند و توان خروجی آنها تا محدوده ۴۶۹ و ۵۱۵ اسب بخار افزایش یافت. اما خط تولید این خودرو در سال ۲۰۱۸ شاهد محصولاتی نظیر GT C کوپه و رودستر جدید با قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار و ارتقای فراگیر پرفورمنس آنها، به همراه مدل ویژه پیست، موسوم به GT R با قدرت ۵۷۷ اسب بخار، خواهد بود. وجود شش محصول در خط تولید AMG GT موجب می‌شود تا این خودرو با سهولت بیشتری در برابر پورشه ۹۱۱ قد علم کند؛ اما آیا هر یک از آنها به اندازه کافی خاص هستند تا از عهده این مهم برآیند؟ ما در پی موشکافی از این مسئله هستیم و بدین منظور مدل GT C رودستر جدید را که گمان می‌رود به منظور رقابت تنگاتنگ با پورشه ۹۱۱ GTS کابریولت طراحی شده است، مورد بررسی قرار می‌دهیم. ممکن است روی کاغذ همه چیز یکسان به نظر برسد اما AMG برگ‌های برنده مختص به خود را در اختیار دارد.

شیطانی در برابر چشم‌ها

انحنای استادانه به کار رفته در طراحی بیرونی این خودرو بسیار چشم نواز است؛ از جلو پنجره پانامریکانا محدب در بخش جلو گرفته تا نمای جذاب قسمت عقب. همانند پورشه ۹۱۱GTS و شورولت کوروت، GT C در قسمت عقب با افزایش عرض مواجه شده و به دلیل استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر، به میزان ۲.۷ اینچ تغییر پهنا داشته است. سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به صورت استاندارد ارایه شده و تا حداکثر ۱.۵ درجه کاربرد دارد. رکاب های جانبی و اسپلیترهای فعال جلو درخشش خاصی دارند و البته می‌توانید با هزینه کردن مبلغ ۷۵۰ دلار و خرید پکیج نایت، از رنگ مشکی براق در این موارد بهره ببرید.

مرسدس AMG GT C رودستر
این خودرو توجه بسیاری از افرادی که چشمشان به آن می‌افتاد را به سمت خود جلب می‌کند و موجب برگشتن سرها به سوی خود می‌شود. افرادی که خودرو را نمی‌دیدند می‌توانستند صدای اگزوز پرفورمنس AMG را که به صورت استاندارد روی این هیولای زیبا نصب شده است، بشنوند. به ویژه اگر حالت S+ در رانندگی برگزیده شود، این غرش بسیار گوشنواز و در عین حال نهیب خواهد بود.

هدف: پورشه ۹۱۱GTS

این خودرو در پیست، عملکردی نزدیک به رقیب سرسختش یعنی پورشه ۹۱۱ از خود به نمایش گذاشته است. صفر تا ۹۶km/h را در بازه زمانی ۳.۳ ثانیه ثبت کرده که ۰.۳ ثانیه بیش از رکورد ۹۱۱ است اما در یک زمان مساوی با یکدیگر، به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت دست یافتند که این زمان برابر ۷.۳ ثانیه است. این درحالیست که مرسدس از اینجا به بعد دست حریفش را خوانده و در سرعت‌های ۲۰۹ و ۲۴۱ کیلومتربرساعت، به ترتیب یک و دو ثانیه از هم‌نبرد هموطنش پیش افتاده است.

مرسدس AMG GT C رودستر
با انجام یک سری آزمایش های دیگر به این نتیجه رسیدیم که مرسدس GT C چابک تر از پورشه ۹۱۱GTS عمل نموده است و البته ارقام مرتبط با تست شتاب مرسدس GT S با قدرت ۵۰۳ اسب بخار، در حدود ۰.۱ تا ۰.۴ نسبت GT C بهتر بوده است. شایان ذکر است که مرسدس GT C از بروزرسانی‌هایی نظیر گیربکس اصلاح شده، توان بیشتر پیشرانه و توزیع بیشتر وزن در عقب، نسبت به GT S بهره برده است. گشتاور ۶۸۱ نیوتن-متری از دور موتور ۱۹۰۰rpm بدون کوچک‌ترین وقفه ای آماده انجام وظیفه خواهد بود و به خصوص در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس نهایت هیجان را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

مرسدس AMG GT C رودستر
شتاب جانبی این خودرو برابر ۱.۰۴ جی است و با فشردن پدال ترمز در حین حرکت با سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، پس از طی مسافت ۴۶ متر به طور کامل متوقف می‌شود. با وجود بهره‌گیری GT C از ترمزهای کربن سرامیکی به ارزش ۸۹۵۰ دلار، عملکرد مدل GT S در ترمزگیری به میزان تقریبی ۳ متر، بهتر بوده است.پدال ترمز نیز از همه جهت احساس درجه یکی را منتقل می‌نماید.

مرسدس AMG GT C رودستر
اگرچه در این تست ما پورشه ۹۱۱GTS را رقیب این خودرو معرفی نمودیم و تا حدودی هم برتری‌های مرسدس را نیز شاهد بودیم اما بایستی به ذکر این نکته بپردازیم که شخصیت این دو با یکدیگر متفاوت است؛ مرسدس با فاصله محوری بیشتر، درب موتور برجسته، موقعیت رانندگی متفاوت و کابین set-back، شخصیتی شبیه به آستون مارتین DB11 دارد و تجربه رانندگی مشابه به آن را ارایه می‌دهد.

مرسدس AMG GT C رودستر
در داخل کابین لوکس GT C حس بسیار ویژه‌ای به انسان القا می‌گردد. چرم ناپا به صورت استاندارد در همه جا حضور دارد اما تریم فیبر کربنی مات که جزیی از پکیج تزییناتی ۳۱۵۰ دلاری است به صورت انتخابی در دسترس مشتریان بوده و به قیمت پایه ۱۵۸,۹۹۵ دلاری این خودرو اضافه می‌شود. آپشن های دیگری نظیر: پوشش فیبر کربنی موتور به قیمت ۱۵۰۰ دلار، سیستم صوتی Burmester به ارزش ۴۵۰۰ دلار و کروز کنترل Distronic Plus با قیمت ۲۲۵۰ دلار، نیز قابل سفارش هستند. قیمت نهایی نمونه مورد بررسی برابر با ۱۸۰,۰۶۵ دلار است.

در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که اگر چه از نظر عملکرد، GT C نسبت به ۹۱۱GTS برتری خفیفی داشته و در عمل کمی سریعتر از آن است، اما هر دو خودرو بسیار قابل احترام هستند و گویا که هرکدام در سیاره‌ای متفاوت توسعه یافته اند.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    دریچه های کولرش میشد بهتر طراحی شه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من تا قبل از اومدن این نسل از محصولات بنز همیشه پورشه رو در اولویت میزاشتم و بعد از اون بنز و ب ام و رو…اما الان به نظرم بنز جای پورشه رو گرفت.زیبایی بنز همیشه قافله رو به پرفورمنس بهتر پورشه میباخت.اما الان دیگه پورشه هیچ دست بالایی نسبت به بنز نداره و تجمل و قدرت و سرعت باهم خلاصه شدن تو بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    از راه نرسیده اصالت 911 رو نسخه پیچ کرد / طراحی داخلش رویایی ه /اصالت فقط تغییر حداقل تو زوایا نیست / میشه نو رسیده بود و اصیل – مثل مرسدس جی تی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shirko.mercedesbenz

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (499 ديدگاه)

    عاشقشم ولی ای کاش فرمونش شبیه اس کلاس ای ام جی جدید بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    فوقلاده زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید(تهران)

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بنظر میاد فقط مرسدس روی آستین تاثیر نداشته بلکه این سود مشارکت به هردو شرکت رسیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    همین یه خودرو برای اثبات کردن The Best or Noting کافیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بی نقص …
    به نظر من زیباترین محصول فعلی بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (210 ديدگاه)

    عالی و تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا