مرسدس بنز

AMG GT T Pro، افعی ترسناک مرسدس در لس‌آنجلس!

خانواده‌ی جدید مرسدس-ای ام جی GT مدل سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شده و یکی از گیراترین آن‌ها مدل سفارشی AMG GT R Pro می‌باشد.


کار را با همین خودرو آغاز می‌کنیم که با تمرکزی ویژه روی پرفورمنس در پیست مسابقه طراحی شده است و از تجارب مرسدس در ساخت خودروهای مسابقه‌ای AMG GT3 و GT4 برخوردار است. ۴ ویژگی کلیدی باعث تمایز این خودرو از سایر مدل‌ها می‌شوند که عبارت‌اند از سیستم تعلیق، ساختار سبک‌وزن، آئرودینامیک و طراحی ظاهری.


مرسدس-ای ام جی یک دست فنرهای جدید برای این خودرو توسعه داده که به سادگی می‌توان آن‌ها را تنظیم نمود. GT R Pro همچنین دارای میله پیچشی فیبر کربنی قابل تنظیم و میله فولادی در عقب است. این خودرو همچنین پانلی برش داده شده در زیر بدنه است که باعث بهبود استحکام و پایداری می‌شود.


مرسدس-ای ام جی GT R Pro 2020 به‌صورت استاندارد از ترمزهای کامپوزیت سرامیکی سود می‌برد و زیر آن‌هم رینگ‌های ۵ پره‌ی سبک‌وزن پرفورمنس با رنگ خاکستری تیتانیومی به چشم می‌خورد.


بخش‌های آئرودینامیکی هم این خودرو را از دیگر مدل‌ها متمایز کرده‌اند. در نمای جلو یک آپرون جدید وجود دارد که باعث بهبود پایداری خودرو در سرعت‌های بالاتر می‌شود. مرسدس همچنین ورودی‌های هوا در گلگیرهای جلو برای کاهش بالا شدن بخش جلویی خودرو طراحی کرده است. در بخش عقب هم یک عنصر آئرودینامیکی فیبر کربنی کوچک ایجاد گردیده است.


نهایتاً به پکیج کربنی استاندارد یک و دو می‌رسیم که شامل عناصر کربنی جدید از جمله آینه‌های جانبی، اسپویلر و دیفیوزر عقب می‌باشد. نسخه‌ی پیش‌تولیدی این خودرو با رانندگی مارو انگل توانست یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۴.۶۳۲ ثانیه طی کند.


همانند مدل استاندارد AMG GT R، مدل Pro از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۱۶ اسب بخار سود می‌برد.


در ظاهر این خودرو از برادر ۴ درب کوپه الهام گرفته شده و این موضوع به ویژه در چراغ‌های جلوی LED مشهود است. دیفیوزر عقب هم متفاوت بوده و خروجی‌های اگزوز نیز برای انعکاس شکل AMG GT چهار درب کوپه اصلاح شده‌اند. مدل‌های پایه‌ی AMG GT هم‌اکنون دارای دو خروجی گرد اگزوز هستند درحالی‌که مدل سریع‌تر AMG GT C از دو خروجی با شکل چندضلعی استفاده می‌کند. مدل AMG GT R همان خروجی بزرگ مرکزی را حفظ کرده و البته دو خروجی دیگر هم در دیفیوزر پنهان شده‌اند.


مشتریان مرسدس-ای ام جی GT 2020 همچنین شاهد استفاده از رینگ‌های ۱۰ پره‌ی دوبل جدید با رنگ خاکستری تیتانیوم خواهند بود. کابین نیز دست‌خوش تغییراتی شده است که مهم‌ترین آن پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی استاندارد و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در کنسول مرکزی است. این پشت آمپرها حالت‌های متفاوتی دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حالت سوپر اسپورت برگرفته از مسابقات اشاره کرد. مرسدس همچنین دکمه‌های جدیدی در کنسول مرکزی نصب کرده است.


غربیلک فرمان هم به‌روز شده است. AMG GT از همان فرمان پرفورمنس بکار رفته در GT چهار درب کوپه و C63 به‌روز استفاده می‌کند. این فرمان به حالت D شکل بوده و از چرم ناپای مشکی سود می‌برد. روی فرمان هم پدال شیفترهای ویژه و دکمه‌های کنترل لمسی یکپارچه نصب شده‌اند که عملکرد داشبورد دیجیتال و مولتی‌مدیا را کنترل می‌کنند. یک کنترلر گرد هم در فرمان به چشم می‌خورد که با استفاده از آن می‌توان حالت‌های رانندگی را تغییر داد.


شاید مهم‌ترین به‌روزرسانی این خودرو حالت رانندگی جدید AMG DYNAMICS باشد که باعث بهبود شتاب گیری جانبی، کشش و واکنش‌های سریع می‌شود. سیستم یاد شده رفتار خودرو را بر پایه‌ی اعمال راننده و با استفاده از حسگرهای متنوع یاد می‌گیرد. مرسدس می‌گوید این سیستم احساس رانندگی بسیار خوبی را به ارمغان آورده و دینامیک خودرو در سر پیچ‌ها، کشش و پایداری و هندلینگ بهبود می‌یابد.


مدل سال ۲۰۲۰ این خانواده از پکیج پیست AMG هم برخوردار شده که این سیستم بخش استاندارد سیستم اطلاعات سرگرمی کامند مرسدس بوده و زمانی که در پیست فعال باشد بیش از ۸۰ دسته از داده‌های خودرو را در هر ثانیه جمع‌آوری می‌کند. راننده می‌تواند از این سیستم برای تحلیل و بهبود مهارت‌های رانندگی خود استفاده کند.

قدرت مرسدس-ای ام جی GT 2020 برابر با ۴۹۶ اسب بخار بوده درحالی‌که خروجی مدل GT C برابر با ۵۰۲ اسب بخار می‌باشد. هنوز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این خودروها اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ((افعی ترسناک)) چه لَقَب برازنده ای .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      رنگ ابی روباز چه جذبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Bilbo

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    این لعنتی چرا اینقدر خوبه؟ چرا تا این حد در کمال به سر می بره؟ شاید، شاید یکی دوتا ماشین تو این دنیای پر شمار اتومبیل هاست که من به اندازه این ماشین دوسش داشته باشم(سری هشت و پانامرا)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. آrمaن

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    عالیه واقعا
    ( خدایی چرا خبرهارو اینقدر دیر کار میکنین حتی دیرتر از سایت هایی که تخصصشون خودرو نیست،الان چند روزه موتور ترند لیست بهترین های سال رو معرفی کرده و به طور خیلی مفصل توضیح داده واس هر کدوم ولی شما کار نکردین خبرشو )

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. مصطفی

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (100 ديدگاه)

    با این که قشنگه ولی از لحاظ طراحی مثل داج وایپر به دلم نمیشینه تو این سبک(دماغه کشیده) وایپر یه چیز دیگس، یه هارمونی خاصی داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ای بابا بازم ک به وایپر نمیرسه تو پیست!!!
    دوستان گارد نگیرن لطفا فقط یکی بیاد به من بگه چطور بنز با این همه ابهت و تکنولوژی بعد این همه مدت هنوز نتونسته دربرابر وایپر(بدون هیچ گونه تکنولوژی خاصی و بعد گذشت این همه مدت از رکورد زنیش) تو پیست حرفی برای گفتن داشته باشه!!!!؟؟؟؟
    واقعا چرا؟؟؟؟
    سوال منطقی =جواب منطقی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كامي

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (686 ديدگاه)

      بنز ماشین میسازه واسه نیاز بازار .. نه واسه بچه بازی ..
      وایپر الان کجاست ؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        خب الان دوتا سوال پیش میاد ک اولیش نیاز بازار؟؟؟ینی این نسخه بنز برا دور دور تو خیابونه فقط؟؟؟؟دقیقا تو متنم گفته ک برا پیسته
        سوال دوم :بچه بازی؟؟؟؟ دقیقا چی بچه بازیه؟ پیست نوربرگ رینگ بچه بازیه؟
        رکورد زدن تو پیست بچه بازیه؟
        عزیزمن یکم فک کن بعد جواب بده
        نمیتونی منطقی جواب بدی چرا خودتو کوچیک میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. كامي

          ۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (686 ديدگاه)

          دوست عزیز تو دنبال جواب با چه منطقی هستی ؟ اول منطقتو توضیح بده ببینم چجور جوابی باید بهت بدم
          خودت میگی وایپر بدون هیچ تکنولوژی !! خب اگه هدف فقط گذاشتن یه موتور هشت و نیم لیتری رو یه شاسی و رکورد زدن بود که بنز هم این کارو از هر کسی بهتر بلده ..
          دو تا سوال واست پیش اومد پرسیدی حالا من یه سوال از تو دارم … میشه بگی چرا وایپر دیگه تولید نمیشه ؟! مگه نمیگی رکورد دار و خفنه .. پس چرا به تاریخ پیوست ؟
          در این که وایپر هم شخصیت خودشو داره و دوست داشتنیه شکی نیست اما بفهم چیو با چی داری مقایسه میکنی ..

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          کامی داداش خودتو خسته نکن کسی AMG GTR رو واسه پیست نمیدونه این ماشین هم مثل برادر اسبقش SLS مرحوم ( که خیلی دوسش داشتم ) چیزی برای پیست نداشت حتی باقیمت های باورنکردی البته ناراحت نشو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. AMANTE

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      Dodge Viper ACR
      زمان پیست نوربرگ رینگ: 7.1.3
      مشخصات: موتور V10 با حجم 8.4 لیتر و گشتاور 813 نیوتن متری و قدرت 645 اسب بخار.
      وایپر ACR یه سوپرکار خیابانی که کمپانی دوج گفته برای عملکرد بهتر در پیست ساخته شده.
      Mercedes Benz AMG GTR
      زمان پیست نوربرگ رینگ: 7.10.9
      مشخصات: موتور 8 سیلندر توئین توربو با حجم 4 لیتر و گشتاور 700 نیوتن متری و قدرت 577 اسب بخار.
      مرسدس بنز AMG GTR یه سوپرکار خیابانی که تا الان مرسدس نگفته برای عملکرد بهتر تو پیست ساخته شده.
      سوالی که پیش میاد چرا واپیر ACR با 68 اسب بیشتر حدودا فقط 9 ثانیه سریع تر از AMG GTR هست.
      قبول دارم که 9 ثانیه تو پیست واقعا اختلاف زیادیه ولی شما رو با زمان Porsche 911 GT3 RS در پیست نوربرگ رینگ تنها میزارم تا بدونین اگه آلمانی ها بخوان راحت با قدرت کمتر آمریکایی های پر ادعا رو شکست میدن.
      Poesche 911 GT3RS
      زمان پیست نوربرگ رینگ: 6.56.4
      این پورشه برای عملکرد بهتر در پیست ساخته شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        (((کار را با همین خودرو آغاز می‌کنیم که با تمرکزی ویژه روی پرفورمنس در پیست مسابقه طراحی شده است)))
        پس این چیه؟
        دقیقا بنز gtتمام نسخه هاش برای پیسته
        شما درس میگی وایپر با اون حجم موتور و گشتاور و قدرت اختلافش کمه !!!!!( این قضیه رو هیچ کسی نمیتونه منکر بشه ک حتی صدم ثانیه هم مهمه تو رکورد پیست چه برسه به ثانیه ،وگرن تو اعلام رکورد رند میکردن عددهارو!!)
        منکر پورشه و افتخارات المانیا نشدم تنها سوالم این بود چرا همچین محصول با ابهتی از بنز هنوز نتونسته به وایپر(به گفته دوستان اسباب بازی)برسه حتی با این نسخه جدید و پرفورمنسش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMANTE

          ۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1853 ديدگاه)

          (((کار را با همین خودرو آغاز می‌کنیم که با تمرکزی ویژه روی پرفورمنس در پیست مسابقه طراحی شده است)))
          این جمله مربوط به AMG GTR Pro است. منظور من AMG GTR هست که ماشینی نیست که فقط برای عملکرد فوق العاده در پیست ساخته شده و قابلیت استفاده شهری هم داره.
          وایپر ACR قدرت بیشتری داره و وزنش یه مقدار کم تر از AMG GTR هست و نوع تنظیمات موتور و هندلینگ و… برای پیست هست ولی AMG GTR اینجوری نیست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. FF

        ۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (15 ديدگاه)

        911 یه اسباب بازی کوچولو جلو وایپر ،ابهت وایپر کجا ،قورباغه کجا

        موافقم 0
        مخالفم 1
      3. Mohammad

        ۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        قیمت پورشه رو میشه بگید و قیمت وایپر رو مثل همون کوروت و پورشه میشه که با یک سوم قیمت فقط 2 ثانیه ازش عقب تره و تازه سال ساخت وایپر رو بگید که در زمان وایپر هیچ ماشینی در خدش نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. كامي

          ۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (686 ديدگاه)

          یه زمانی دایناسور ها هم وجود داشتن !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. AMANTE

          ۹ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1853 ديدگاه)

          قیمت Porsche 911 GT3RS 2018
          240.658 هزار دلار آمریکا.
          قیمت Dodge Viper ACR 2016
          122.490 هزار دلار آمریکا.
          با احترام به طرفداران اتومبیل های آمریکایی ولی هر وقت کم آوردید بحث قیمت رو کشیدید وسط.
          من گذشته از عکس پروفایلم، طرفدار ماشین های آمریکایی هم هستم.
          در واقع بنده بدون تعصب و یک بی طرف در دنیای خودرو هستم.
          که متسفانه فکر نکنم کسی باور کنه. ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. آrمaن

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (88 ديدگاه)

      داداش تو فقط کابین داخل این ماشین رو نگاه کن! هزار تا وایپر و دوج رو می ارزه
      درضمن هدف تولید هر خودرو فرق داره،فراری هم رکورد نمیزنه تو پیست،دلیلش این نیست که نمیتونه،دلیلش اینه که جزو اولویت هاش نیست
      واس بنز هم همینطوره دقیقا،بستگی به هدفی داره که پشت تولید اون ماشین هست
      وایپر رکوردش الان تو نوربرگ رینگ یه شوخی هست فقط!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۰ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        چه حرفای خنده داری میزنین خدایی
        شما تعیین میکنی ک فلان ماشین و فلان شرکت اولویتش رکورد زدن تو پیست نیس یا هس؟
        شما ک اینقد از برنامه های شرکت های مختلف باخبر هستین میشه بگید دقیقا هدف از ساخت بنز gt حالا هرمدلش چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Ibz2620

      ۱۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست من اگر یکمی تاریخچه وایپر رو مطالعه کنی متوجه میشی که پایه و اساس و ریشه وایپر مال مرسدس میباشد و توسط مرسدس طراحی شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Amin

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    یکی از زیباترین خودروهای حال حاضر دنیا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    (( اَفعی ترسناک )) در تیتیر مقاله ، گویای همه چیزه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایمان

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    اتاق تخم مرغی و کاپوت کشیده منو یاد بهترین ماشینای دنیا میندازه ؛ دوج وایپر ، فراری F12 ، مرسدس AMG
    سه ویرانگر ، سه اعجوبه ، سه اسطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    یه جوری گفته با الهام، انگار ماشین جدیدی ساختن !!
    همون قبلی رو یه ذره تغییرات دادن. از ایرانی ها دارن یاد میگیرن که یه جاشو عوض میکنن میگن سری جدید:|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Morteza

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (123 ديدگاه)

      عجب اوضاع ناجالبی ??
      از فیس لیفت چیزی میدونید شما؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهراد

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    چراغای جلو ترکیبی از مرسدس وان و جی تی فور دور و اس کلاس هست.
    اکثرا نمی دونم چرا چراغای جلو دچار تغییر میشن ولی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. AMG 63

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خشن بود با این چراغاى جدید خشن تر شد .
    با ابهت دوست داشتنى

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    یکی از ماشین های مورد علاقه منه، و لی کنسول مرکزی به نسبت نسل پیشش به نظرم پسرفت داشته کنسول مرکزی نسل قبل به مراتب از نسل فعلیش زیباتر و جذاب تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (221 ديدگاه)

      منم کنسول قبل فیس لیفتشو بیشتر دوس داشتم و این کنسول روی جی تی 4 در هم به دلم ننشست. دکمه هاش بزرگ و نچسبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Khosrow

    ۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    یکی به اینا حالی کنه این کنسول مال ه اون ماشین ه نه این / دسته دنده هم اصلا با این کنسول هماهنگ نیست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا