مرسدس بنز

سیاه و سفیدِ مرسدس AMG S65 مدل 2018

مرسدس AMG S65 بر روی کاغذ چندان هیجان برانگیز بنظر نمی‌رسد؛ در حدود ۸۲,۵۰۰ دلار گرانتر از S63 sedan است و حتی شتاب ۰-۶۰ آن به میزان ۰.۷ ثانیه کندتر است. بیشینه سرعت هر دو مدل یکسان بوده و از نظر امکانات رفاهی و آپشن‌ها نیز نفاوتی میان این دو برادر وجود ندارد. بنابراین لااقل بر روی کاغذ، مزیت S65 چندان واضح نیست.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مرسدس AMG S65 مدل 2018
آقای «نیک مارتین» مدیر محصولات بخش AMG، این چنین توضیح می‌دهد:

همواره یک مشتری وجود خواهد داشت که ۱۲ سیلندر بخواهد؛ آنها نهایت پرفورمنس را خریداری می‌نمایند، چرا که این همان چیزی است که آنها هستند

مرسدس AMG S65 مدل 2018
تعداد خودروهای کمی در دنیا باقی‌اند که همچنان با پیشرانه ۱۲ سیلندر عرضه می‌شوند و اس۶۵ یک خودروی ویژه در این میان است، چرا که بسیار متفاوت است. موتور این خودرو، تنها پیشرانه مرسدس اس کلاس است که برای سال۲۰۱۸ بدون تغییر باقی خواهد ماند. گذشته از اینها آقای مارتین اظهار نظر جالبی در این زمینه بیان می‌کنند:

مشتریان اس۶۵ را تنها به دلایل منطقی نمی‌خرند، آنها این خودرو را خریداری می‌نمایند چرا که بهترین محصول ماست و مدل برتر اس۷۵ وجود خارجی ندارد.

مرسدس AMG S65 مدل 2018

نقاط قوت

قدرت بالا: پیشرانه ۶ لیتری بی توربو این خودرو قادر به تولید توان خروجی ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور کم نظیر ۱۰۰۰ نیوتن‌متر است که موجب می‌شود تا اس۶۵ به طرزی بی پروا به پیش برود و کمتر خودرویی در مسیر یارای حرکت دوشادوش با آن را خواهد داشت. همچنین اس۶۵ تنها به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و از لاستیک‌های ۲۰ اینچی سود خواهد برد.

مرسدس AMG S65 مدل 2018

طراحی داخلی ویژه AMG: این اولین و بهترین خودرویی است که طراحی داخلی آن توسط AMG، متناسب با پرفورمنس کم نظیر آن، همگام سازی شده است. غربیلک فرمان بی نظیر به همراه شیفترهای بزرگتر، همچنین صفحه نمایشگر پشت غربیلک که دلالت بر مفاهیم اسپورت دارد، از جمله شاخصه‌های کابین است.

مرسدس AMG S65 مدل 2018

کنترل هوشمند شاسی در مسیرهای منحنی شکل:
سه حالت مختلف در تنظیمات شاسی به چشم می‌خورد: کامفورت، اسپرت و کورو( curve). گزینه سوم عملکردی را فعال می‌کند که به وسیله آن خودرو در هنگام عبور از مسیرهای منحنی به میزان ۲.۶۵ درجه کج می‌شود تا از نیروهای جی وارده بر سرنشینان کاسته شود. این سیستم فقط در خودروهای دیفرانسیل عقب قابلیت نصب دارد چرا که به یک مخزن تحت فشار هیدرولیکی نیاز دارد تا موقعیت شفت حائل در مدل‌های ۴matic را تغییر دهد.

مرسدس AMG S65 مدل 2018

معایب

گیربکس قدیمی: اس۶۵ تنها خودروی اس کلاسی است که با گیربکس هفت سرعته از مد افتاده عرضه می‌شود و قدمت گیربکس مذکور، خود گویای کیفیت تعویض دنده‌هاست. البته این گیربکس تنها گزینه مطلوب برای انتقال گشتاور عظیم تولیدی توسط پیشرانه ۱۲ سیلندر است. در دنده معکوس‌ها صداهای نابهنجار به گوش می‌رسد.

مرسدس AMG S65 مدل 2018

نیاز به یک اتوبان با سرعت نامحدود: مقامات مرسدس بر این موضوع که مزیت بزرگ اس۶۵ تنها در بزرگراههای آلمان قابل حصول است، صحه می‌گذارند. جایی که پیشرانه وحشی ۱۲ سیلندر می‌تواند آزادانه تمام ۶۲۱ اسب بخار نهفته در درونش را رها نماید؛ قطعا در کشوری با محدودیت سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، پیشرانه پرقدرت عملا دیگر امتیازی ویژه محسوب نخواهد شد.

مرسدس AMG S65 مدل 2018

قیمت بسیار گزاف: اگر شما برای خرید این خودرو پا به بازار گمارده‌اید، مشکلی نیست اما باید بدانید که برچسب قیمت ۲۲۹,۵۰۰ دلاری آن گرانتر از هر مرسدس مایباخ و برخی سوپرکارهای قدرتمند است. در ضمن این قیمت مربوط به مدل پایه بوده و خودروی مورد بررسی در این مقاله ارزشی معادل ۲۴۱,۲۹۵ دلار دارد.

مشخصات مرسدس AMG S65 2018

  • پیشرانه: Biturbocharged 6.0-Liter V12
  • قدرت: ۶۲۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۱۰۰۰ نیوتن متر
  • شتاب ۰-۹۶: ۴.۱ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت (شهر-بزرگراه-ترکیبی): ۱۸ لیتر-۱۰.۷ لیتر-۱۴.۷ لیتر
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب
  • وزن: ۲۲۲۲ کیلوگرم
  • ظرفیت صندوق عقب: ۴۶۱ لیتر
  • قیمت پایه: ۲۲۹,۵۰۰ دلار
  • قیمت نسخه تست شده: ۲۴۱,۲۹۵ دلار

مرسدس AMG S65 مدل 2018

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    Wow

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Yaser1986

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    پیشرانه های ۱۲ سیلندر یه دنیایه دیگه هستن واسه خودشون یعنی به معنای واقعی کلمه وحشی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. .....::::LAST VIPER::::.....

      ۱۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      ولی یه موتور ۱۲ سیلندر ۶لیتری
      اونم با دو تا توربو چارجر چرا باس این همه کم بازده باشه همش ۶۲۱ اسب؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مانی

        ۱۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        قصدِ جسارت ندارم برادر
        اما میشه بازده رو معنا کنی‌؟
        فکر می‌کنم سو تفاهم شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. .....::::LAST VIPER::::.....

          ۱۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (589 ديدگاه)

          میدونی داداش بذار با مثال بگم مثلا موتور z06که هشت سیلندره
          با توربو ۶۵۰ اسب قدرت داره
          به نظرت موتور بنز با اون همه تکنولوژی بالا که از ls4 هم بیشتره نباس بیشتر از اینا قدرت داشته باشه؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. .....::::LAST VIPER::::.....

        ۱۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        داداشایی که دیس لایک دادین
        اگه به نظرتون حرفم اشتباس بهم بگین
        نه مثه عاشقا فقط دیس بدین دلیلش چیه خب؟
        اگه اشتباهی هست بگین

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. بی نام

          ۱۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (92 ديدگاه)

          اون دیسِ تعصبه لست وایپر جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. CNA

          ۱۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (235 ديدگاه)

          آخه برادر من اون ماشینی که تو راجع بش حرف میزینی کوروته
          این مرسدس. S classهستش
          اون کجا این کجا
          اون تو پیست باهاش چرخ میزنی
          این ماشین فوقش تو ازاد راه باهاش سرعت میری
          وگرنه رولز رویسم باید ٩٠٠ اسب بخار قدرت داشته باشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. محمد

        ۱۲ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        جناب بیشتر برمیگرده به مسائل اصطحلاک و عمر مفید موتور و سایر مجموعه انتقال نیرو.نه اینکه نتونن.وگرنه براباس و یا منصوری میتونند تا ٨٠٠ الی ٩٠٠ اسب از دل موتورهایی با حجم کمتر نیرو بکشند.ارادتمند

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. .....::::LAST VIPER::::.....

          ۱۲ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (589 ديدگاه)

          Cna خان الان بحث سر ماشین نیست داداش
          بحث سر انجینه
          اره

          موافقم 0
          مخالفم 1
  3. Mehran

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بهتره قبل از خریدش گزینه های دیگه هم بررسی کنه خریدارش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    V12احترام خاصی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی 911

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    به نظرم اگه اسکلاس فقط 12 و 8 سیلندر باشه با ابهت تره نه 4 و 6 سیلنر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Kamran

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ?سلطان کره خاکی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دوازده سیلندر دنیای خاص خودش رو داره، اما اختلاف قیمتش با S63 خیلی غیر منطقیه؛ S63 سریع‌تره، گیربکسش مدرن‌تره، قیمتش خیلی ارزون‌تره. . ‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد رضا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    البته گیربکس هفت سرعته اونقدر هم قدیمی و از مد افتاده نیست و از لحاظ کیفیت تعویض دنده هیچی از نه سرعته کم نداره.
    من خودم E320 اتوماتیک پنج سرعته دارم و هیچ کمبودی احساس نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Khosrow

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    قیمت بسیار گزاف 229000 دلار / حاجی برای ایرانیا از میلیون دلار حرف بزن / دیگه نکن از این شوخیا ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    ببخشید اینجا این کامنتو میزارم،ولی مک لارن 720s با اقتدار کامل خودروی پرفورمنس سال road and track شد.?????
    جملاتی که درباره ی 720s گفته شده حیرت انگیزه و غیر قابل وصف.
    سومین تایم پیست هم زده.
    به قل تراویس اکالسکی (( مک لارن 720s آینده ی خودرو های اسپرت و سوپراسپرته?))
    پدال هر چه سریع تر پوشش بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید(تهران)

    ۱۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    هنوز S63 خیلی منطقیتر به نظر میرسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شاهين

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به خدا مفته!!!! تا همین ۴-۵ سال پیش اگه وارد ایران میشد با دلار هزار تومنی و گمرکی ١٠٠٪‏ قیمتش میشد ۵٠٠ میلیون.یعنی پول یه s350 سال ٢٠٠٩…
    از نظر من ٢٢ میلیون واسه پراید گزاف تره تا ٢٢٠ هزار دلار واسه این ماشین شکوهمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماتئوس

      ۱۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (687 ديدگاه)

      درود بر تو ?
      خیلیا نمیفهمن جریان دلار و بالا رفتن قیمتش دست کی و با چه هدفی بوده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مانی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    از دیدن فرمونش آدم سیر نمیشه:د

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    یه حقیقتی وجود داره،هیچکس به این اعجوبه با دوازده سیلندر نیاز نداره، کارش با هشت، شش و حتی چهار سیلندر هم خیلی راحت راه میفته… کما اینکه لکسوس تو پرچمدار جدیدش از شش سیلندر به همراه توربوچارجر استفاده کرده… انجینهای پورخوران و تعداد سیلندر بالا مخاطبین خاص خودشو دارن که حاضر نیستن با هیچ گزینه‌ای عوضش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Arian

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلطان تو کلاس خودشه دست خوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sami

    ۱۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط بشینی نگاش کنی صبح تا شب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا