مرسدس بنز

مرسدس EQX، ترکیب یک شاسی‌بلند و یک پیکاپ!

با هجوم بی‌سابقه‌ی خریداران به خودروهای قدبلند و همچنین محبوبیت روزافزون قوای محرکه‌ی جایگزین و جدید بجای پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی سنتی، بازار شاسی بلندهای الکتریکی شده نیز نسبت به چند سال پیش تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است.


مرسدس بنز اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود با نام EQC را به تازگی معرفی کرده است. این خودرو باید به جنگ تسلا مدل X، جگوار آی پیس و آئودی E-Tron برود. بسیاری از افراد معتقدند نمای جلوی این شاسی‌بلند خیلی جذاب نیست و می‌توان با برخی بازنگری‌های AMG آن را بهتر نمود.

موضوع مهم‌تر اینکه دو پیشرانه‌ی الکتریکی که هر یک در هر اکسل قرار دارند قدرت ۴۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. مرسدس ادعا می‌کند این خودرو در شتاب گیری سنگین تنها به ۵.۱ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت EQC نیز به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

این شاسی‌بلند تمام الکتریکی در سیکل آزمایشی NEDC محدوده حرکتی رسمی ۴۵۰ کیلومتری دارد که توسط مجموعه باتری لیتوم-یونی ۸۰ کیلووات ساعتی ایجاد می‌شود. البته این برد در دنیای واقعی کاملاً به سبک رانندگی راننده بستگی دارد.

EQC تنها خودروی الکتریکی مرسدس نبوده و قبلاً نیز شاهد تست پرچم‌دار EQS بوده‌ایم. همچنین اعضای این خانواده بازهم گسترش خواهد یافت و شامل برخی مدل‌های کوچک نیز خواهد شد؛ بنابراین نهایتاً مرسدس بنز به تولید یک خودروی جمع‌وجور الکتریکی و احتمالاً با نام EQA بله خواهد گفت.

رندر مرسدس EQA
اما اخیراً رندری جالب از نسخه‌ی الکتریکی پیکاپ X کلاس توسط کلبر سیلوا منتشر شده و این طراح صنعتی نام EQX را برای آن انتخاب کرده است. مرسدس هیچ‌چیزی درباره پیکاپ خود اعلام نکرده اما زیرساخت این خودرو بر پایه نیسان ناوارا شکل گرفته و شاید گزینه‌های مهندسی مرسدس برای آن محدود باشد؛ اما قطعاً فضای زیادی برای قرار گرفتن باتری‌ها و پیشرانه‌های الکتریکی وجود داشته و این را به یاد داشته باشید که هرگز نگویید هرگز!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    ینی دیگه آلمانها هر تغییری بنز نتونه رو این پیکاپ انجام بده میزارن به حساب اینکه بر پایه ناوارا ست
    ناوارا خودش یکی از سنگ محکهای کلاس مید سایزه پیکاپهاس با بیش از هشتاد سال تاریخچه حالا بنز نمیتونه به سلیقه خودش تغییرش بده مشکل خودشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      بنز بعد 120 سال هنوز وانت(( نمىتونه)) تولىد کنه
      اىنم که ساخته به کمک نىسان بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیاب

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        واقعا بنز خودروساز خیلی عقب مونده ای هست پس :| البته بگذریم از سری جی وانت و وانت های ارتش و وانت های سری ویتو و اسپرینتر :D

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا