مرسدس بنز

تبدیل مرسدس-ای ام جی GLE 63 کوپه به یک هایپر شاسی‌بلند 900 اسبی!

مرسدس-ای ام جی با دنیای شاسی بلندهای اسپورت و قدرتمند بیگانه نیست و البته تیونرها هم محصولات این شرکت را بسیار دوست دارند و تاکنون نمونه‌های قدرتمند زیادی از قدبلندهای ژرمنی به ویژه جی کلاس را مشاهده کرده‌ایم. با عرضه مرسدس-ای ام جی GLE 63 2021 به بازار تیونرها نیز دست به کار شده و حتی نسخه ۹۰۰ اسب بخاری این خودرو را نیز معرفی شده که قلب و لاستیک‌های شما را ذوب خواهد کرد. تیونر ژرمنی ویلز اند مور با معرفی این خودرو باعث شده داج چلنجر SRT هلکت ردای خودرویی ضعیف‌تر به نظر آید چراکه این خودرو ۱۰۳ اسب بخار کم‌توان‌تر از GLE 63 ویلز اند مور می‌باشد. (البته ما ارتباط GLE 63 و هلکت ردای را نفهمیدیم!)

خودرویی که مشاهده می‌کنید از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو سود برده و هم‌اکنون قدرت ۹۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این قدرت عظیم از طریق اصلاحات متعددی همچون توربوهای بهتر و نرم‌افزار جدید پیشرانه به دست آمده است. باید یادآوری کرد نسخه استاندارد مرسدس-ای ام جی GLE 63 کوپه با قدرت ۶۰۳ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری عرضه می‌شود. یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی نیز ۲۱ اسب بخار دیگر را به مجموعه اضافه می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند.

تبدیل این قدبلند لوکس به هیولایی ۹۰۰ اسب بخاری کار آسانی نبوده و نیازمند بهبود توربوها، نصب سیستم اگزوز جدید، پمپ‌های سوخت بهتر و مبدل‌های کاتالیتیک اسپورت بوده است. مدل استاندارد GLE 63 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای داشته و قطعاً محصول ویلز اند مور بسیار سریع‌تر خواهد بود.

کیت مرحله چهارم این تیونر قیمت قابل‌توجه ۵۹۲۱۹ دلاری داشته اما پکیج‌های ارزان‌تری هم وجود دارند. کیت مرحله اول قدرت خودرو را به ۶۳۰ اسب بخار می‌رساند که این امر با بهبود ECU و تعویض فیلتر هوا میسر می‌شود. پکیج مرحله دوم هم قدرت ۷۸۹ اسبی و پکیج مرحله سوم قدرت ۸۴۸ اسبی را ارائه می‌کند. با سفارش پکیج‌های مرحله سوم و چهارم حداکثر سرعت این هیولا به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ویلز اند مور همچنین انتخاب‌های گوناگونی را برای رینگ‌ها عرضه کرده و در حال حاضر مشغول توسعه سیستم اگزوز و سیستم تعلیق جدیدی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. chiron sport

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یه دونه از اینا داشته باشی دیگه چی میخواد آدم

    موافقم 30
    مخالفم 2
  2. Ho3ein

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    کسی که اینو میخره واقعا به صورت روزمره استفاده میکنه؟؟
    یا فقط میخره فقط نشون بده بین مردم خاصه و هر ازگاهی کل کل هارو برنده بشه
    یا برا کلکسیون؟

    موافقم 3
    مخالفم 13
  3. SF90 STRADALE

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ۹۰۰ اسب بخار و ۳۲۰ کیلومتر برای یک شاسی بلند
    به دنیای سوپر اسپرت ها خوش آمدید ….

    موافقم 20
    مخالفم 2
  4. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اوف اوف

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. SS

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    کارش قابل ستایشه اما بهتر نبود همین کار رو روی GLS انجام بدن؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. AMG///

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    عجب چیزیه???????
    یدونه ازینا میخام
    چنتا بکس پپسی هم پشتش باشه برم شمال
    لعنتی عجب صفایی داره
    ?????
    (((همشونم به حساب ژانگولر?)))

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. RoadRunner

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ایده ی بسیار مسخره و مضحکیه این ماشین، GLE 63 خودش به قدر کافی قدرتمنده. قدرت بیشتر از این فقط باعث هرزگردی و افزایش پیچیدگی و مصرف موتور میشه
    شاسی بلند اسپرت و سریع میخواید کاین توربو و اوروس، چرا که از همون اول برای سرعت و تند رفتن و رانندگی اسپرت طراحی شدن

    کلاً با این مدل تیونینگ حال نمیکنم

    موافقم 3
    مخالفم 16
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این که GLE ‌کوپه نیست!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. Milad AMG

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    از ویلز اند مور بعید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا