مرسدس بنز

جزئیات رسمی هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی منتشر شد

یک بار دیگر هایپرکار فوق‌العاده‌ی Project One به سرخط اخبار بازگشت زیرا مرسدس تصمیم گرفته جزئیات رسمی این خودرو را منتشر کند.


قلب آهنین این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربویی است که از خودروی فرمول ۱ سال ۲۰۱۵ لوئیس همیلتون مشتق شده و راندمان گرمایی آن برابر با ۴۳ درصد است. در مقایسه با پیشرانه‌ی مدل فرمول ۱، این واحد میل‌لنگ سفارشی، پیستون‌های جدید و سیستم‌های الکترونیکی دگرگون شده‌ای دارد. این تغییرات برای کاربرد جاده‌ای خودرو صورت گرفته‌اند. رئیس AMG آقای توبیاس موئرز قبلاً گفته که این پیشرانه حداقل کارکردی در حدود ۵۰ هزار کیلومتر خواهد داشت و پس از آن باید بازسازی شود. محدوده‌ی قرمز (ردلاین) این پیشرانه از عدد شگفت‌انگیز ۱۳۵۰۰ دور آغاز می‌شود!


این پیشرانه‌ی ۶ سیلندر نه با یک بلکه با دو پیشرانه الکتریکی کار می‌کند. اولین واحد الکتریکی که قدرت ۱۰۷ اسبی دارد برای در گردش نگه‌داشتن دائمی توربو بکار می‌رود. واحد دومی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار مستقیماً به میل‌لنگ متصل شده است.


دو پیشرانه الکتریکی اضافی در اکسل جلو قرار گرفته‌اند و این دو واحد باعث خواهند شد هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی در حالت تمام الکتریکی، شعاع حرکتی ۲۴ کیلومتری داشته باشد. حدود ۱۰۰ کیلوگرم از وزن خودرو را باتری‌هایی تشکیل می‌دهند که در مرکز خودرو جای گرفته و مستقیماً از خودروی فرمول ۱ مرسدس گرفته شده‌اند. جالب اینکه تعداد سلول‌های باتری این هایپرکار ۴ برابر بیشتر از خودروی هیبریدی لوئیس همیلتون هستند.


جزئیات دقیق مربوط به وزن خودرو هنوز منتشر نشده‌اند اما حداقل می‌دانیم که وزن کل قوای محرکه ۴۲۰ کیلوگرم خواهد بود. خبری که یک ماه پیش منتشر شده بود نشان می‌دهد این خودرو وزنی کمتر از ۱۳۱۵ کیلوگرم خواهد داشت اما این خبر تأیید نشده است. پیشرانه و گیربکس بخشی ساختاری از شاسی خواهند بود و کاملاً از فیبر کربن ساخته می‌شوند.


با همکاری ۵ پیشرانه، خروجی کل قوای محرکه‌ی Project One بیشتر از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود و این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته تک کلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. مهندسان مرسدس-ای‌ام‌جی برای توقف سریع خودرو از ترمزهای کربن سرامیکی در هر چهار چرخ استفاده کرده‌اند.


تنها ۲۷۵ دستگاه از این خودروی افسانه‌ای ساخته خواهد شد و تمامی آن‌ها نیز قبلاً فروخته شده‌اند. ای‌ام‌جی قول داده تمامی این خودروها را تا پایان سال ۲۰۲۰ تحویل مالکان دهد. این خودرو به جز چین در تمامی دنیا حالت قانونی در جاده‌ها دارد.

رونمایی رسمی از هایپرکار جدید مرسدس در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    میشه یه دونه با هم بخریم، حالا ۲۷۶ تا بشه می میرن؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Aminspoort

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (71 ديدگاه)

      عمر مفید پیشرانه ۵۰۰۰۰ کیلومتر!!!!!!!!!بوگاتی شیرون با موتور پلمب شده و عمر نامحدود پیشرانه بسیار برتر از هر هایپرکار دیگه ای در دنیاست،این مدل مرسدس فقط به درد کلکسیونردارا میخوره که میخوان ثروت خودشونو به رخ دیگران بکشند،وگرنه اگر کسی دنبال یه هایپرکار هیبریدی باشه ۹۱۸spyder با نصف قیمت این ماشین و استهلاک بسیار کمتر گزینه برتری نسبت به این ماشینه،گرچه لافراری هم اونقدر فوق‌العاده ست که حرفی واسه گفتن نمیزاره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MB

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        میدونستی بالاترین کارکرد بوگاتی که دست صاحبش بوده حدود ۴٠هزار کیلومتره و مدلش ٢٠٠۶ عه؟
        مطالعه خودرویی دارین اصن؟
        چهارتا سایت که نشد مطالعه

        کسی با این ماشینای یونیک و کلکسیونی نمیره شمال که کارکردش بشه ۵٠ هزارتا?

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. asa

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (569 ديدگاه)

          اتفاقا هایپر کار برای نهایت استفاده از توانایی ماشین ساخته شده .
          شیرون با اون مهندسی رو که نساختن فقط یک گوشه خاک بخوره، ساختن برای اینکه دارندگانش بتونن سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر رو تجربه کنند. این مرسدس هم برای پیست هست ولی متاسفانه به خاطر خرج بالای نگهداری نمیشه زیاد استفاده کرد و همین باعث میشه ماشین یک گوشه فقط خاک بخوره. برای همینم از این جور ماشین ها خوشم نمیاد. برای لذت رانندگی ساختن ولی کسی جرات لذت بردن نداره.
          من ترجیح میدم یک چلنجر دیمون بخرم که هم زیباست، هم ارزونه، هم شاهکار مهندسی هست که پنج سال ضمانت داره و همچنین یک موتور همی ۸۵۰ اسبی هشت سیلندر آمریکایی داره که این خودش یعنی یک دنیا لذت.
          دیگه نگران چکاپ های گرون قیمت و تصادف نیستی تازه این جوری یک بار مصرف هم نیست.۱۰۰هزار دلار میدی هم خودت ازش لذت میبری هم ۲۰ سال دیگه فوق‌العاده کلکسیونی میشه و میتونی ۶یا ۷ برابر قیمت بفروشی. راستی صداش هم بینظیره ❤❤❤❤?????

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Cvm

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (544 ديدگاه)

          asa جان چلنجر دمون ماشین قابل ستایش و عالی هستش ولی اصلا قابل مقایسه با این هایپرکار نیس مثل اینه که چلو شیشلیکو با بشقاب سالاد مقایسه کنی.این کجا و آن کجا

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. ونوم اف ۵

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          ام بی جان شاید طرف نخواسته استفاده کنه وگرنه بوگاتی به راحتی چندین برابر اینی که شما میگی میتونه پیمایش داشته باشه مثل کسی که ظرف غذا جلوش باشه و نخواد بخوره با کسی که اجازه ندن بخوره ولی دلش بخواد

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        من به شما قول میدم ۵۰۰۰۰ کیلومتر کاملا کافی باشه
        .
        مردم این ماشین رو برای تورهای دور دنیا خریداری نمی کنن
        .
        این عدد برای یک هایپرکار کلکسیونی عدد خوبیه
        .
        با همین ۵۰۰۰۰ تا میشه ۲۵۰۰ بار تو مسیر ۲۰ کیلومتری nurburgring تایم گیری کرد ???

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. vahid 956

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (474 ديدگاه)

          یاد حرف مسئول فراری افتادم که میگفت ما قبلا در انزو امتحان کردیم تبدیل خودروی فرمول به جاده ای بی نتیجه است یه همچین چیزی گفت .حالا سلطان اومده این فرضیه رو نقض کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. silver

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        مطمین باش از تاریخ تحویل آخرین نمونه تا ۱۰ سال بعدش هیچ کدوم از این ها برای تعمیر به کمپانی فرستاده نمیشن .
        تویوتا پریوس نیست که بندازی زیر پا هر روز باهاش بری بچه ها رو برسونی مدرسه !
        مالکش خیلی بخواد راه بره آخر هفته ها یه دوری توی پیست میزنه و در همایش های سوپر اسپرت ها و هایپر کار ها بره .
        ماشین های هم کلاس این مدل مانند لافراری بعضا سالی هزار کیلومتر هم مسیر طی نمیکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Amir

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز این قضیه رو اینقدر الکی پیچیده نکن …
        بعد از 50/000 کیلومتر موتور ماشین یک سرویس میخواد.
        قرار نیست ماشین رو اوراق کنن یا ازت بگیرن که …
        فقط موتورش رو تعویض میکنن.
        شاید هزینش از هزینه ی یک مهمانی آخر هفته ی کسایی که این ماشین رو میخرن کمتر باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عطا

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (186 ديدگاه)

          ما یه زمونی میخواستیم ماشین بخریم میگفتم ماشین مدل بالا بخریم پدرم میگفت اونی که اونهمه پول به ماشین مدل بالا میده باید اونهمه پول همه تو جیبش باشه.چه بسا که طرف گاو و به قول خودمون (مال داوار) خودشو میفروشه یه پورشه میخره میره تهران ، بعد ماشینش ایراد پیدا میکنه یه میزنه و تا قیامت تو پارکینگ میمونه و پول نداره بده
          تعمیرش. اینهمه حرف نتیجه اینکه اونی که اینو میخره بعد 50000 تا کارکرد صد در صد پولشو داره که بده موتورشو تعمیر یا تعویض کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. پیمان

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بوگاتی کونیخ زگ هم سرویس ادواری سنگینی دارند همیشه برای بهترین باید هزینه گزاف داد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Khan

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    ما به تماشای جهان آمده‌ایم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      اره واقعا ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. fcmz

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    فقط خدا کنه مثل بنز باشه!
    منظورم سیستم صوتی و نویگیشن و کولر و صندلی برقی و…. رو با خودش راشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MB

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    حرفی برای گفتن باقی نذاشت??

    دوستان امریکایی باز و ژاپنی باز و… هم فعلا ماستارو کیسه کردن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi US CARS

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      هنوز نیومده
      بزار بیاد بعد شعار بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        یعنی شما احتمال میدی که نیاد ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. asa

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      اتفاقا هایپر کار برای نهایت استفاده از توانایی ماشین ساخته شده .
      شیرون با اون مهندسی رو که نساختن فقط یک گوشه خاک بخوره، ساختن برای اینکه دارندگانش بتونن سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر رو تجربه کنند. این مرسدس هم برای پیست هست ولی متاسفانه به خاطر خرج بالای نگهداری نمیشه زیاد استفاده کرد و همین باعث میشه ماشین یک گوشه فقط خاک بخوره. برای همینم از این جور ماشین ها خوشم نمیاد. برای لذت رانندگی ساختن ولی کسی جرات لذت بردن نداره.
      من ترجیح میدم یک چلنجر دیمون بخرم که هم زیباست، هم ارزونه، هم شاهکار مهندسی هست که پنج سال ضمانت داره و همچنین یک موتور همی ۸۵۰ اسبی هشت سیلندر آمریکایی داره که این خودش یعنی یک دنیا لذت.
      دیگه نگران چکاپ های گرون قیمت و تصادف نیستی تازه این مثل اونای دیگه یک بار مصرف نیست . راستی صداش هم بینظیره ❤❤❤❤????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        چلنجر دیمون بدرد حرکت توی یک خط مستقیم می خورد
        مرسدس ای ام جی یک سوپر اسپرت هستش اسباب بازی که نیست چرخ جلوش بلند شه ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. asa

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (569 ديدگاه)

          خخخخخ
          کوروش جان حرفت واقعا با نمک بود.
          یکی برای شما باید توضیح بده که این اسباب بازی ها براچی چرخشون بلند میشه.
          ۸۵۰اسب داره به محور عقب انتقال پیدا میکنه اونم بدون یک زره هرزگردی و اتلاف نیرو شتاب ۲.۳ ثانیه ثبت میکنه بعد میخواستی مثل سمند راه بیوفته؟ ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. كوروش

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          نه ولی همین دیمون فقط یک درگستر هست همین مقایسه اون با یک همچین هیولایی اتفاقا با نمک هستش قیافه راننده اون دیمون وقتی بخواد با سرعت وارد پیچ بشه بنظرت چه شکلی خواهد شد ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. كوروش

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          من خدا رو شکر ماشین کم ندیدم خودرو تقویت شده از گودزیلا دو هزار اسبی گرفته تا فولکس گلف نسل یک هزارو دویست اسب بخاری که کارش فقط جابه جایی رکورد ها هم بوده دیدم پس دیمون میشه مثل بقیه منتها خود دوج تقویتش کرده

          همین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز با اسم این هایپرکار میتونی به شیک ترین و مجلل ترین مهمانی ها بری و با معروف ترین بازیگران هالیوود و مشاهیر جهان قرار ملاقات بذاری.
        با عملکردش میتونی همه جا حرف اول رو میزنی

        اما چلنجر دمون چی ؟؟؟!؟؟!

        احترام و وجهه ای که با خرید یک هایپرکار بنز به دست میاری با خرید تمام خط تولید چلنجردمون نمیتونی به دست بیاری.

        شخصیت بنز کجا ، چلنجر کجا ؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          قصدم توهین به چلنجر نبود

          اما هایپرکار بنز قراره مثل یک تیکه الماس نگاه ها رو به خودش جذب کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. asa

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (569 ديدگاه)

          شما میخوای از داشتن ماشین لذت ببری یا احترام؟
          اول تکلیف خودتو معلوم کن.
          برای احترام حتما نمیخواد هایپر کار داشته باشی، با علم، نوآوری و هنر هم میشه کنار بازیگران هالیوود بود و احترام داشت.
          منم همینو میگم. کسانی که اینا رو میخرند اصلا ماشین نمیخوان. فقط میخوان توی چشم باشند وگرنه یک چلنجر لذت بیشتری برای یک عشق ماشین داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آسا جان میشه هم از ماشین لذت برد و هم پرستیژ و احترام داشت

          این 2 تا منافاتی با هم ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Bilbo

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (516 ديدگاه)

        asa جان، بنظرت کسی که یک میلیون و اندی هزار دلار میده برای یک ماشین، نگران هزینه چکاپ و تصادف و ایناش میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. asa

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      MBA
      اره اره تو راست میگی ??
      ما آمریکایی باز ها شش ماهه فورد gt رو ساختیم که توی مسابقات لمانز اول شد شما صد ساله روی ماشینی کار میکنید که بعد از ۵۰ هزارتا باید کلا عوض بشه. بابا سفینه که نمیسازید ، ماشینه .زودتر رونمایی کنید خسته شدیم دیگه ?
      به خدا آمریکا f35 رو که ساخت این قدر طول نکشیده.
      رسما یکبار مصرفه ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ونوم اف ۵

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      هر موقع تاپ اسپیدش بالای ۴۵۰ بود ما ماستمون رو کیسه میکنیم اونوقت ونوم اف ۵ اون رو لوله میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Bilbo

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چه نمایشگاه فرانکفورتی قرار هست داشته باشیم????

    به به….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PaRHaM

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    خیلی هم عالی??
    بیشتر از همه درگیر عدد ۱۳۵۰۰ شدم❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      تصور کن در اون دور صدای موتورش چقدر باید قشنگ باشه …. !!!❤❤❤❤❤❤❤
      13500 تا !!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PaRHaM

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        صداش مطمئنا فوق العاده خواهد بود…..?
        مثل این‌لینکی ک پایین میزارم باید باشه تقریبا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari SFXSuperFast

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        اگه صدای موتور ماشینای الان فرمول قشنگ باشه.صدای اینم قشنگه!!
        این پیشرانه 1/6لیتری خیلی انتقادها برای صداش بهش شده.
        اگه از صدای موتور لذت میبرید.
        برید صدای ماشینای فرمول دهه 1990و دهه2000 رو گوش بدید.
        V10 و V12 با دور موتور بالای 20000rpm
        صداشون بی نظیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. کارال

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام دوستایی ک گیر دادن ب کارکرد پنجاه هزارتایی این خودرو . کسایی ک این چنین خودرو هایی با قیمت نجومی میخرن ک اکثرا کلکسیونر هستن مولتی میلیاردن ک این پولا پول خرده ی تو جیبشون هم نیست مطمئن این فاکتور واسشون مهم نیست ب قول یارو فقط میخوان جنسشون جور بشه . اون کسی ک بوگاتی شیرون میخره مطمئن ی هایپرکار amg هم میخره مگه اینکه دیگه شانس نیاره و لیست فروشش پر شده باشه . شما فقط رونمایی ک شد ببین و لذت ببر از این شاهکار مهندسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. كوروش

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    یه اثر هنری دیگه به جهان خودرو از سمت المان های ((((ماشین ساز )))) بله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2407 ديدگاه)

    نمیدونم همچین نوع رونمایی از یک ابرخودرو در تاریخ داشتیم یا خیر اما این اولین باری هست که میبینیم یک خودرو با عمر محدود موتور معرفی میشه.
    برخی از دوستان گرامی هم کارکرد کم خودروهای اسپرت را دلیل این استفاده از موتور قرار میدن که نمیتونه عمر موتور این خودرو را توجیه کنه و بهتر بود مرسدس با توجه به امکانات و دانش خودش یک موتور جداگانه طراحی میکرد.
    البته از نظر اقتصادی این کار مرسدس توجیه پذیره چون در این چند سال که موتور فرمول یک ساخته با چند تغییر بر روی این خودرو قرار میده و با یک تیر چندین نشان میزنه و احتمالا موتورهای برگشتی از فورس ایندیا و ویلیامز هم دیگه گوشه انبار خاک نمیخوره و به فروش میرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ‌.
      برام جالبه این فضای بدی که در کامنت های پدال درست شده ، باعث متاسفانه دوستانی که از ابتدا بی طرف بودن حالا تبدیل به متعصب ترین افراد بشن.
      بلایی که دقیقا 7 ماه پیش خودم رو مبتلا کرد و به سختی ازش خلاص شدم.
      محیط کامنت های پدال تعصب آوره متاسفانه. من به این باور رسیدم. جون بعضی ها فضای این سایت رو با جبهه بندی و تیم درست کردن دوقطبی و چند قطبی کردن.

      جناب بهزاد ؛

      کسایی که این ماشین رو میخرن و حداقل 3 میلیون دلار براش پول میدن و با همه ی این حرف ها بصورت گزینشی انتخاب میشن ، هیچ وقت نمیذارن مرسدس سرشون کلاه بذاره و بخواد ماشین یک بار مصرف یا از اون بدتر با موتور کهنه ( ??????) تحویلشون بده ، مشتریان این هایپرکار درصد بزرگیشون ساکن خاورمیانه هستن و جزو شـاهزاده های بسیار ثروتمند و قدرتمند محسوب میشن. این افراد هم ثروت بسیار زیادی دارن و هم قدرت بسیار فراوان. خیلی هاشون سهامدار و جزو هیئت مدیره ی دایملر هستند و کاملا بر روند تولید و ساخت این هایپرکار ها نظارت دارن. دایملر شرکت خودشونه و زیر نظرشون کار میکنه ، از تمام جزئیات این ماشین ها اطلاع دارن و حتی اگر چیزی از مهندسیش سر در نیارن مطمئنن که از بهترین مواد و قطعات برای ساختش استفاده شده . بنز اگر سر این افراد کلاه بذاره یا موتور کهنه و برگشتی تحویلشون بده اینقدر چوب لای چرخش میذارن تا برای تمام خودروسازان جهان درس عبرت بشه.

      مشتریان این هایپرکار جزو 1 درصد جمعیت جهان هستند که 99 درصد منابع ثروت و قدرت رو در اختیار دارن.

      این کامنت شما 8 خط بود اما 8 کلمه ی مفید نداشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        – راستی فیصل جان شک نکن هزینه ی نگهداری لافراری تفاوت چندانی با هایپرکار بنز نداره. فقط فیصل جان دقت داشته باش که تفاوتشون در اینه که هایپرکار بنز لافراری رو نقطه میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ferrari

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          اقای محترم چرا انقدر حرف بیخود میزنی فعلا که اکثر کمپانی ها حتی استون مارتین که زیان ده بود بهترین هایپرکار هارو ساختن و لامبو فقط داره بوق میزنه. ضمنا شماهم با اطلاعات ناقصت به شدت به این. چندقطبی شدن دامن زدی و بخاطر اینکه کامنتت بالا بره تو هر پست . زیر هر کامنتی شما کامنت گذاشتی با اینکه اطلاعاتت نصفه نیمه بود جلوی همه کسایی که حرف منطقی زدن واستادی و از هر کلمه ی زشتی که خواستی استفاده کردی.8000 تا کامنت گذاشتی دریغ از 2تا کامنت درست حسابی. همبشه باکامنت هات باعث تنش بین کاربرا شدی . دست بردار از این کارا. ضمنا فراری هم با مدل Fxxk اماده رقابته و جانشین لافراری هم سه چهار سال دیگه تولید میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. FERRUCCIO LAMBORGHINI

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          در طول این چند سال که در پدال بودم فهمیدم یکی از مهم ترین کاربرد های پروفایل های تقلبی در پدال یارکشی و افزایش حامی در بحث هاست.

          در این کامنت میخوام 2 مورد از راه های تشخیص پروفایل های تقلبی رو با استفاده از این اصل به کاربران پدال آموزش بدم :::

          1- فراری جان یکی از بهترین جاهایی که میشه پروفایل های متعدد یک نفر رو تشخیص داد دفاع ها و حمایت های الکی ، هندونه زیر بغل دادن ها و تعریف های الکی هست که یک کاربر از یک نفر دیگه میکنه. دیروز این مورد رو شاهد بودیم . کاربری آمد به آقا بهزاد گفت : ( بهزاد جان خیلی شما خیلی زرنگی !! دمت خیلی گرم !! هر چی شما بگی من قبول دارم !!! ).

          2- یکی دیگه از کلید های تشخیص پروفایل های تقلبی همین خشمگین شدن های الکی و بی مورده در حالی که دو نفر دیگه با هم بحث میکنن یک دفعه یکی دیگه میاد با خشم و عصبانیت وارد بحث اون دو نفر میشه و به دفاع از یک کدوم به دیگری حمله میکنه.

          .

          الان شما به من بگو دقیقا برای چی عصبی شدی ؟؟؟؟؟
          من به فراری توهین کردم ؟؟؟ با شتابی که هایپرکار های بنز و استون خواهند داشت تمام هایپرکار های امروزی رو نقطه خواهند کرد. این که توهین نبود.
          اینکه گفتم هزینه ی فراری مثل هر سوپراسپرت ساز دیگه ای بالاست هم که جای ناراحتی نداره.

          پس شما دقیقا واسه چی اینقدر خشمگین شدی ؟؟؟؟
          چرا اومدی در بحث من و بهزاد جان با این عصبانیت به من حمله کردی ؟؟؟

          این دفاع الکی شما و ورود نامناسب و همراه با عصبانیتتون به این بحث 2 نفره که هیچ توجیهی نداره باعث شد نسبت به صحت پروفایلتون شک های زیادی در ذهنم ایجاد بشه. ضمن اینکه یکی از خودروسازان مورد علاقه ی بهزاد جان هم فراری هست و اسم پروفایل شما هم همینطور!!! یکی دیگه از قطعات این پازل اینه که شما دو نفر در بسیاری از موارد همزمان با هم با من بحث میکردید. هیچ وقت دوست ندارم بفهمم این همه مدت به حتی 2 نفر داشتم با یک نفر بحث میکردم ولی مثل اینکه یکی دیگه از پروفایل های بهزاد جان بعد از پروفایلی با اسم فیصل که دیروز لو رفت رو هم پیدا کردم.

          ضمنا برام خیلی جالبه این قدر که شما و آقا بهزاد به تعداد کامنت های من توجه دارید خودم توجه ندارم !!! برای من 8000 تا و 100/000 تا هیچ فرقی نداره. این جمله ی ” باعث تنش شدن ” دقیقا 3 روزه مدام در کامنت های آقا بهزاد دیده میشه !!! و حالا شما تکرارش کردی !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. کارال

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (91 ديدگاه)

          آقا خداوکیلی بیگ لایک داشت حرفت . دمت گرم ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2407 ديدگاه)

        برادر گرامی باز شما زدی به جاده خاکی!
        برای روشن شدن موضوع؛
        شرکت فراری هر سال تعدادی از خودروهای فرمول یک سابقش را به مشتریان خاص میفروشه که البته از قدرت کمتری برخوردارند و حالا یا به کلکسیون منزلشون اضافه میشه یا توسط فراری نگهداری و در روزهای تعطیل برای سواری در اختیار مشتریان قرار میگیره.
        حالا بنز اومده یک مدل اقتصادی و بازرگانی دیگری استفاده کرده که طی آن موتور و گیربکس و سیستم برقی فرمول یک خودش را در یک کالبد دیگر قرار داده تا درآمدزایی کنه.
        همه ی موتورهای 1.6 لیتری که در چند وقت اخیر ساخته دوباره بازسازی و با تغییراتی که بالا گفته مورد استفاده قرار میگیره و به فروش میرسه.
        شما در مورد مشتری های میلیونر این شرکت درست گفتید اما اینکه این مشتری ها پای خط تولید وای میستن! یا نظاره گر و مسئول کنترل کیفیت شدن از اون توهمات دنیای خودرویی هست!
        آخه برادر باهوش ما فردی که هنوز ماشین را ندیده و پولشو پرداخت کرده براش مهمه بره در خط تولیدش قدم بزنه ببینه چه خبره!
        اینارو بی خیال ، شما از کجا میدونی مشتری این مدل بنز عضو هیئت مدیره است؟؟!!
        شما اینجا ده نفر از اشخاص حقیقی که در مرسدس سهامدارن نام ببری ما اینجا دربست مخلص شما هستیم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. FERRUCCIO LAMBORGHINI

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ((( شما اینجا ده نفر از اشخاص حقیقی که در مرسدس سهامدارن نام ببری ما اینجا دربست مخلص شما هستیم! )))

          بهزاد جان ببین خودت قول دادی بصورت دربست مخلصم باشی !!!
          کله گنده ترین سهامداران و اعضای هیئت مدیره رو برات نام میبرم ، نه 10 تا سهام دار خرده پا و جزئی ) !!!
          برو که رفتیم …

          این ساختار سهام داران دایملره : این سهام داران حقوقی :
          1- Institutional shareholders) 74.8%)
          2- Private shareholders (15.3%)
          3- Kuwait Investment Authority (6.8%) ( اداره ی سرمایه گذاری کویت که یک موسسه ی دولتی هست با نام اختصاری KIA )
          4- Renault–Nissan Alliance (3.1%)

          حالا سهام داران حقیقی ، هیئت مدیره ی دایملر !!!
          1- Dieter Zetsche ، ( رئیس هیئت مدیره )
          2 – Martin Daum ( عضو ارشد هیئت مدیره ، بخش تراک و اتوبوس )
          3- Renata Jungo Brüngger ( عضو ارشد هیئت مدیره ، بخش همبستگی و امور قضایی )
          4- Ola Källenius ( عضو ارشد هیئت مدیره ، مسئول امور تحقیقات و توسعه )
          5- Wilfried Porth ( عضو ارشد هیئت مدیره ، مسئول منابع انسانی و پروژه ی ون ها ) .
          6- Britta Seeger ( عضو ارشد هیئت مدیره ، مسئل بازاریابی )
          7- Hubertus Troska ( عضو ارشد هیئت مدیره ، کارشون رو دقیقا نمیدونم ، فکر کنم مسئول بازار چین )
          8- Bodo Uebber ( عضو ارشد هیئت مدیره ، مسئول امور مالی )
          9- Mohammad Al Hashel ( از اعضای ارشد هیئت مدیره ی KIA و وزیر اقتصاد کویت )
          10- صباح احمد جابر الصباح ( امیر کویت و عضو ارشد هیئت مدیره ی KIA )

          .

          بهزاد جان حالا مخلص ما هستی یا نه ؟؟؟؟!!!! ????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ونوم اف ۵

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          امیر جون پس اینایی که گفتی این ماشین رو میخرن دیگه طبق فرمایشات شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1883 ديدگاه)

          دوست عزیز بیخود کارگاه بازی درنیار من میگم چرا بیخود تنش ایجاد میکنی . شما گفتی فراری گرون فروشه مشخص شد لامبو گاری هاشو چندبرابر قیمت میفروشه. گفتی ائودی TT شتابش 4.2 ثانیست من چند وقت پیش رفتم به اون دوئل سر زدم دیدم شمت بازم کولاک کردی که مشخص شد اطلاعاتت اشتباهه البته دیگران به شما گفتن که این شتاب درست نیست اما شما بد جوری از خجالتشون در اومدی در اخر متوجه شدی که حق با اون دوستان بود. گفتی قیمت اونتادور sv حدودا420 هزارتاست که مشخص شد اشتباهه گفتی قیمت اونتادوراس 350000 تاست من همون موقع زیر کامنتت گفتم که قیمتش کمتر از 420 هزارتا نیست شما به من گفتی درمورد چیزی که نمیدونی نظر نده یادته؟؟ اما همین چند وقت پیش یه پست درمورد اونتادور اس در این سایت قرار گرفت متوجه شدیم حق با شما نبوده. گفتی قیمت مکلارن 650s بالای 340 هزارتاست تو کاراند درایو نوشته اما بعدا مشخص شد اشتباه بوده. شما حتی روش درست تحقیق رو متاسفانه بلد نیستی نمیدونی برای اطمینان از درستی این اطلاعات باید به دو سه سایت دیگه هم سر بزنی. یه مطلب درمورد کیلومتر شمار فراری بود شما نمیتونستی یه متن فارسی رو بخونی درک کنی این همه کامنت و ادعا برای چیه؟؟ تازه میای میگی 90 درصد کسایی که میان پدال از ماشین چیزی نمیفهمن زشت این کارا من که رشتم مکانیکه مطالعم تو این زمینه بیشتر از شماست چون رشته ی تحصیلیمه اینقدر ادعا ندارم .الانم کارگاه بازیو یاد گرفتی .اسم من مهدی منصورپور هستش رشتم مکانیک و لاهیجانیم ادبیاتمم کاملا مشخصه وقتی عصبی بشم چه چیزهایی میگم و فقط هم درمورد فراری عصبی میشم من و اقای بهزاد یه نفر نیستیم
          عصبانی شدم چون ادعات بیشتر اروز ادعاته و همیشه دیگران و ازجمله منو ازار میدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بهزاد

          ۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2407 ديدگاه)

          خب برادر گرامی اون 4 سهامدار اصلی که هرکدامشون به تنهایی یک شرکت و نهاد جداگانه هستند و روشنه.
          شما نام مدیران این شرکت را بردی و دستت درد نکنه ولی مشخص نکردی این ده نفر چه میزان سهام در مرسدس یا دایملر دارند؟
          چون یک فرد مدیر یک قسمت از یک مجموعه هست حتما سهام داره؟
          البته هر فردی حتی خود شما یا ما یا سایر دوستان میتونن برن در بورسشون و تعدادی سهام خریداری کنند و سوال ما روشن بود این میلیونرهای سهامدار کیا هستند و شما چطور متوجه شدی اونها این ابرخودرو را سفارش دادن؟
          حالت سوال را کمی تغییر میدیم به نظر شما حتما سفارشات از سوی سهامداران بوده یا افراد ثروت مند دیگر که دخلی به سهام این شرکت ندارند نمیتونند ثبت سفارش کنند؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ferrari SFXSuperFast

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          من چی؟؟
          من هم بهزاد نیستم؟؟؟
          Ferrari SFXSuperFast
          با Ferrari یه نفر نیستم؟؟
          ???????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Sajjad.a8

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مثل آدم یه ماشینی بسازین که بشه ازش لذت برد نه بزاریش تو موزه و فقط نگاهش کنی
    این خودرو هر چقدر کمالات هم داشته باشه و مهندسی شده باشه، وقتی نمیشه از رانندگی باهاش لذت برد و ازش استفاده مفید کرد به درد هیچی نمیخوره
    مثل داستان اون مرده هست که یه پنیر گذاشت تو شیشه، به بچهاش گفت نون بزنید به شیشه، داخل شیشه رو نگاه کنید و فکر کنید دارین نون پنیر میخورین!
    برای کمپانی بنز احترام قائلم ولی باید بدونه که این عشق ماشینا هستن که موجب پیشرفت میشن نه کلکسیونرها که فقط به فکر به رخ کشیدن پول هاشون هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دوستان چطور واقعا چطور نتیجه گیری می کنید که ازین ماشین نمی شود لذت برد؟؟؟؟؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. GT

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه این ماشین برای کمالات و مهندسی ساخته نشه برا برا چی ساخته بشه؟همین مهندسی که از نظر شما ارزش چندانی نداره باعث پیشرفت خودروسازی میشه.شما فکر میکنید این همه هزینه صرف فرمول 1 میشه همش برا تفریحه؟نخیر برای پیشرفت و افزایش روزافزون بهره وری خودروها اللخصوص پیشرانه هست این مسابقات. در ضمن شما به چه دلیل میگین لذتی از این ماشین نمیشه برد مگه مالکان لافراری و 918 از رانندگی ماشیناشون لذت نمیبرن؟؟این مرسدس که دیگه هم مالکیتش و هم رانندگیش از همه ی ماشینا هم لذت بخش تر وخاص تره اتفاقا. این ماشین داره یه دوره ی جدید از مهندسی و پیشرفتو تو تاریخ خودروسازی رقم میزنه اونوقت شما میگین برا به رخ کشیدن پوله.لطفا ارزش زحمات یه خودروسازو با این حرفا که مشخصه به خاطر چی زده میشه رو پایین نیارین دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مسعود

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    عاغا الان توو چه ماهی هستیم؟؟؟
    پس این سپتامبر کی میرسه؟؟؟؟ مردم از انتطار
    شوق عجیبی دارم واسش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Machine

      ۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      الان سی‌ام ماه می هست.
      نمایشگاه فراکفورت در تاریخ 14 تا 24 سپتامبر 2017 برگزار میشه که میشه 23 شهریور تا 2 مهر 96.
      بعد از می، ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. italia &german

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دوستان متعصبی فراری بازی که به لامبو توهین میکنن و میگن گاری ساز اینو بدونین که لامبو با همون گاری هاش رکورد نوربرگ رینگ رو جابه جا کرد کاری که فراری با لافراری خیلی اصیلش هیچوقت نتونست بکنه لطفا یک کمپانی بزرگ رو با تعصباتتون زیر سوال نبرید لامبورگینی تو مدل های رودر رو با فراری خیلی محبوب تره تو دنیا همونطور که ما به فراری احترام میزاریم از شمام انتظار احترام داریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..Laferrari

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بله لامبورگینی در مدل های روبرو خیلی بهتر از فراریه حق با شماست?
      مرسدس جان برو رو ماشین فرمول یک امسالت کار کن داداچ ? همیلتون غر غراش شروع شده?
      این هایپرکار هم چیزی نیست یه ماشین فرمول یک باظاهر خودروهای جاده ای و به هیچ وجه ، هرگز یک خودروی یونیک و بی همتا نخواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا