مرسدس بنز

جزئیات کامل مرسدس بنز GLC F-Cell جدید

پیرو رونمایی در سال پیش به عنوان خودرویی پیش‌تولیدی، مرسدس بنز هم‌اکنون جزئیات کامل شاسی‌بلند GLC F-Cell را منتشر کرده است.


اولین نمونه‌های این خودرو از اواخر ماه اکتبر به دست مشتریان خواهند رسید. این خودروی جدید از قوای محرکه پلاگین هیبریدی منحصربه‌فردی سود می‌برد که ترکیبی از تکنولوژی سلول سوختی و الکتریکی بوده و برای اولین بار در دنیای خودرو معرفی شده است. به عنوان نتیجه، GLC F-Cell هم از الکتریسیته و هم از هیدروژن سود می‌برد.


شاسی‌بلند مرسدس در حالت هیبریدی و با باک پر ۴.۴ کیلوگرمی از هیدروژن محدوده حرکتی ۴۷۸ کیلومتری دارد. این باک را می‌توان درست همانند یک خودروی بنزینی در سه دقیقه پر کرد. البته خودرو در حالت تمام الکتریکی برد ۵۱ کیلومتری دارد.


باتری لیتیوم-یونی GLC F-Cell ظرفیت ۱۳.۵ کیلووات ساعتی داشته و همچنین به عنوان منبع انرژی پیشرانه الکتریکی ۱۵۵ کیلوواتی عمل می‌کند. این باتری را می‌توان با استفاده از شارژر خانگی یا جایگاه شارژ عمومی شارژ نمود. رساندن شارژ ۱۰ درصدی باتری به ۱۰۰ درصد حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد.


سیستم سلول سوختی جمع‌وجور این خودرو در محفظه پیشرانه نصب شده است. پیشرانه و باتری نیز در بخش عقب جای گرفته‌اند.


چهار حالت کارکردی برای این خودرو وجود دارد که شامل هیبریدی، سلول سوختی، باتری و شارژ می‌باشد. این خودرو در حالت هیبریدی قدرت را از هر دو حالت سلول سوختی و الکتریکی می‌گیرد. در حالت F-Cell شاهد به‌کارگیری سیستم سلول سوختی است و تنها هیدروژن به عنوان سوخت مصرف می‌شود.


حالت باتری هم تضمین کننده‌ی استفاده از حالت تمام الکتریکی GLC F-Cell بوده و سیستم سلول سوختی از مدار خارج است. نهایتاً به حالت شارژ می‌رسیم که به معنی در اولویت بودن شارژ باتری می‌باشد. عملکرد ریکاوری انرژی در تمامی حالت‌ها فعال می‌باشد.


تمرکز اولیه مرسدس در تحویل این خودرو روی در شهرهای بزرگ آلمان و مکان‌هایی است که زیرساخت‌های هیدروژن وجود دارد. از جمله این شهرها می‌توان به برلین، هامبورگ، فرانکفورت، اشتوتگارت، مونیخ، کلن و دوسلدورف اشاره کرد. GLC F-Cell را نمی‌توان به‌صورت مستقیم خریداری کرد بلکه آن را در حالت اجاره‌ای با سرویس کامل پیدا خواهید کرد که شامل تمامی هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌باشد.

مرسدس می‌خواهد به گسترش جایگاه‌های هیدروژن کمک کند و قبلاً برنامه‌هایی برای این کار داشته است. این خودروساز به همراه شرکت همکار H2 Mobility هدف‌گذاری گسترش شبکه هیدروژن از ۵۱ به ۱۰۰ ایستگاه را دارد. این برنامه درازمدت شامل تأسیس نهایی ۴۰۰ جایگاه سوخت‌گیری هیدروژن می‌باشد. پروژه‌های مشابهی هم در اروپا، آمریکا و ژاپن در دست اجراست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Morteza

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خیلی جالب بود
    ولی دلیلش چیه که نمیشه خریدش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    همون طوری که خودروی الگتریکی تو چند سال اخیر یه استارت جدی داشت
    خودروی هیدروژنی هم استارت جدی و محکمی داشته باشه واقعا خوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      داداش سجاد کمبود جایگاه سوخت ،همچنین گرون بودن هیدروژن باعث میشه تو بعضی از کشورا که زیر ساختشو محیا کردن بتونه عرضه بشه
      ولی خب درکل خیلی خیلی سوخت پاک هست پیل سوختی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        آره خب
        الکتریکی هم وقتی تازه وارد بود این مشکلات رو داشت
        انشاالله یه روزی هم میاد که هیدروژن ارزون و به صرفه باشه
        چون هیدروژن قدرت بسیاربیشتری نسبت به بنزین و الایندگی بسیار کمتری نسبت به بنزین داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (159 ديدگاه)

    هییییییییییییییی
    اینها کجای دنیا هستن ما کجای دنیا هستن طرف ماشین ساخته با همه نوع سوختی میتونه کار بکنه ما هنوز تو برخی از شهرها جایگاه های گاز تعطیل هستند …..
    بسیار زیبا و کاربردی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا