مرسدس بنز

مرسدس بنز S کلاس 2020، فقط هیبریدی!

ظاهراً مرسدس در نظر دارد نسل جدید S کلاس را تنها با قوای محرکه‌ی هیبریدی عرضه کند. این خودرو دارای قوای محرکه‌ی متنوعی خواهد بود و راه را برای تولید مدل تمام الکتریکی EQ S باز خواهد کرد.


اتوکار می‌گوید هفتمین نسل سدان لوکس و پرچم‌دار مرسدس خواهد توانست تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را با نیروی الکتریسیته طی کند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic کاملاً جدیدی برخوردار خواهد بود که می‌تواند گشتاور را به‌صورت متغیر بین اکسل‌ها توزیع نماید.


مرسدس می‌خواهد از جدیدترین نسخه‌های پیشرانه‌های ۳ لیتری و ۲.۹ لیتری بنزینی و دیزلی برای قوای محرکه‌ی هیبریدی جدید خود استفاده کند. در قلب این خودرو همچنین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری AMG نیز جای خواهد گرفت.


انتظار می‌رود نسل جدید S کلاس از نسخه‌ی به‌روز شده‌ی معماری MRA سود ببرد و تنها به‌صورت LWB عرضه شود تا فاصله‌ی بیشتری بین آن و E کلاس ایجاد گردد.


از طرف دیگر مدل تمام الکتریکی EQ S را خواهیم داشت که اولین خودروی مرسدس با پلتفرم الکتریکی MEA نام می‌گیرد. این پلتفرم از صفر توسعه یافته تا فضای مناسب و متنوع برای جای‌گیری پیشرانه‌های الکتریکی و مجموعه‌های باتری در آن وجود داشته باشد.


پرچم‌دار الکتریکی مرسدس از دو پیشرانه‌ی الکتریکی در دو اکسل خود بهره خواهد برد. انتظار می‌رود نیروی این خودرو بیشتر از قدرت ۴۰۰ اسبی EQ C باشد. حتی مرسدس در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی نسخه‌ی AMG آن با خروجی بیش از ۶۰۰ اسب بخار است. این خودروساز خوش‌نام می‌خواهد سدان جدیدش برد بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد.


علیرغم استفاده از معماری‌های متفاوت، نسل جدید S کلاس و EQ S دارای سیستم تعلیق فعال مشترک خواهند بود که می‌تواند با سیستم ۴۸ ولت همکاری کند. دوربین‌های بکار رفته نیز می‌توانند جاده را اسکن نمایند.

انتظار می‌رود نسل جدید مرسدس بنز S کلاس اواخر سال جاری پدیدار شود و مدل الکتریکی EQ S نیز در سال ۲۰۲۲ وارد بازار گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. mg

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    ای کاش همون 12 سیلندرمیموندند
    ولی بنز یه کمپانی بزرگه که باید رقابت کنه و رولس رویس کمپانی مادر داره که ضررو جبران میکنه واسه اینه که بنز داره این کارو میکنه
    یادمه وقتی خبر حذف 12 سیلندرا اومد گفتم یه یهسال نمیخوره همه شش سیلندر میشن و خندیدی بهم
    حالا دیدید داره میشه
    و تا 2020 تقریبا چیزی به اسم موتور درونسوز تو ماشینای کاربردی نیست مگر هایپرا و سوپر لوکسایی که میباخم توشونه ( اما اونم میشه 8 هیبریدی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car Lover

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      پیش بینی من که این نی
      حداقل تا سی چهل سال اینده ماشین های بنزینی خواهند بود حالا گاها یه موتور الکتریکی هم کنارش پیش بینی من اینه که ی چیزی میشه مث دنده ای و اتومات امروز که هردو نشخه برای ماشینا هست اینم همینه احتمالا هم یه نسخه الکتریکی هست هم بنزینی برای یه مدل کاربردی مثلا روفور چون تقاضای بنزینی به نظر من زیاده و تا سی چهل سال اینده به صفر نمیرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mg

        ۱۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        موتور های بنزینی میمونند فقط واسه ماشینای لووکس و خاص و چند گروه دیگه ولی یادت باشه گیربکس دستی واسه دو تا قشر موند یک خیلی حرفه ای ها و دوم عاشقای دنده دستی چون میخواند ارتباط و اینا برقرار کنند ( اگر پشت دو کلاچه بشینه همه رو فراموش میکنه ) حالا اگر میخوایی تشبیه کنی نمیشه بگی کلا حذف میشه یا نه چون چیزی به اسم هیبریدی به اندازه برقی در حال پیشرفته اما یادت باشه فقط سه سیلند و 4 سیلندر ته تهش توربو میمونه و ما که ندیدیم ولی صدای دلنشین موتور های پر حجم و پر سیلندر واسه همیشه حذف میشه و ( بازم میگم مگر رو هایپر کارا واسه مدت طولانی تر ماندگاره شاید 40-50 سال ولی اون نسل به صدای تسلا باباش یا ….عادت داره و وقتی هم پولدار شه یه ریماک رو به احتمال زیاد به مثلا پاگانی دوست داشتنی ترجیح میده یا اگرم نه حداقل باهاش مشکلی نداره ) ولی رو مااشینای معمولی به سرعت در حال حذف هست چون سود ده تره و 50 دلیل دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      من عشق آمریکاییم خوب دلیلی نداره بیام از اس بد بگم اینم از اون ماشیناست که دنیای خودرو بهش مدیونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اگه اس کلاس جدید قرار باشه شبیه عکس رندر شده باشه
    فاجعه ست… فاجعه
    نه هیچ زیبایی و نه هیچ ابهتی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. iman

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (26 ديدگاه)

      فک کنم فتوشاپه
      چون من قبلا این عکسرو دیده بودم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرزاد

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بعید می دونم شبیه عکس بالا باشه چون همیشه با معرفی نسل جدید اس کلاس به نوعی زبان طراحی جدید بنز هم باهاش معرفی میشه در حالی که عکس بالا در اصل ادامه همون amg gt و cls هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. دانیال

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (134 ديدگاه)

      شبیه عکس های تست اش که هست. از طرفی ماشین های جدید دارن با این قیافه میان بیرون. اما S کلاس این شکلی بشه به معنای واقعی فاجعه است. اما اگه شبیه amg sedan بشه عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. shirko

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    نکنه اس کلاس جدید شبیه این عکس رندر باشه ؟!؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید علیرضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    .
    خدا کنه نسل جدیدش مثل این نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من هم در این باره با شما موافقم.چون این تصاویر نشان دهنده خودرویی بس زشت است!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا