مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز A250e و B250e پلاگین هیبریدی

شایعات منتشر شده به حقیقت پیوست و مرسدس بنز سرانجام برخی از محصولات کامپکت خود را با نصب قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی در A کلاس هاچبک و سدان و B کلاس مینی ون وارد جاده‌ی الکتریکی‌ها کرد. این خودروها که با پسوند ۲۵۰e و برند EQ Power شناخته می‌شوند در بخش طراحی تفاوت چندانی با نسخه‌های استاندارد ندارند اما در روی گلگیر عقب آن‌ها یک درپوش اضافی برای شارژ باتری ۱۵.۶ کیلووات ساعتی دیده می‌شود.


در قلب مدل‌های ۲۵۰e همان پیشرانه‌ی ۱.۳۳ لیتری توربوی بکار رفته در A و B کلاس عادی قرار گرفته است. این پیشرانه قدرت ۱۵۸ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری داشته و با یک واحد الکتریکی که خروجی ۱۰۱ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند همکاری دارد. کل این سیستم خروجی ترکیبی ۲۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری تولید کرده و با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک همکاری می‌کند.


قوای محرکه‌ی الکتریکی شده به هاچبک ۵ درب مرسدس کمک می‌کند در عرض ۶.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که برادر سدان یک‌دهم ثانیه کندتر است؛ اما این زمان برای B کلاس به ۶.۸ ثانیه افزایش می‌یابد. حداکثر سرعت مدل‌های هاچبک و مینی ون مرسدس برابر با ۲۳۵ کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که A کلاس سدان به سقف سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت هر سه خودرو در حالت الکتریکی به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


مجموعه باتری آب خنک این خودروها حدود ۱۵۰ کیلوگرم وزن داشته و برد بین ۶۰ تا ۶۸ کیلومتری را برای A250e هاچبک ایجاد می‌نماید. برد مدل سدان هم بین ۶۱ تا ۶۹ کیلومتر است؛ اما B250e محدوده‌ی حرکتی ۵۶ تا ۶۷ کیلومتری دارد.

با شارژرهای کنونی حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید تا باتری این خودروها شارژ شود درحالی‌که شارژرهای قوی‌تر باعث می‌شوند ۸۰ درصد ظرفیت باتری در ۲۵ دقیقه شارژ شود.

مرسدس می‌گوید به لطف فضاسازی هوشمندانه‌ی صورت گرفته استفاده از سخت‌افزار جدید تأثیر چندانی روی فضای بار نداشته است. یکی از مثال‌ها دراین‌باره سیستم اگزوز است که بجای گسترش یافتن در انتهای خودرو در همان مرکز خاتمه پیدا کرده و خروجی اگزوز زیر کف پنهان شده است. همچنین باک سوخت نیز در فضای نصب اکسل قرار گرفته و فضا برای جا دادن مجموعه باتری زیر صندلی‌های عقب فراهم شده است.


این خودروساز آلمانی پیش از این فروش نسخه‌های الکتریکی شده‌ی A و B کلاس را شروع کرده است. قیمت A250e هاچبک در آلمان از ۳۶۹۴۳ یورو آغاز می‌شود و قیمت A250e سدان و B250e مینی ون هم به ترتیب برابر با ۳۷۳۰۰ و ۳۷۶۶۳ یورو است.

از سال ۲۰۲۰ به بعد بیش از ۲۰ خودرو با برند EQ Power تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    متاسفانه مرسدس a کلاس از زمان معرفی چندین رقابتی که مجلات خودرویی ازش انجام دادن اون انتظاری که ازش میرفت رو برآورده نکرده.برای مثال مجله اتو اکسپرس a35 amg رو مقابل هوندا سویک و گلف r قرار داده که a35 آخر شده.
    مجله wat car مرسدس a35 amg رو مقابل ب ام و
    m140 نسل قبل قرار داده که m140 اول شده وa35 amg دوم شده.
    مجله auto car مرسدس a35 amg رو مقابل گلف r قرار داده که گلف r اول شده و a35 amg دوم.
    مجله auto sport مرسدس a200 رو مقابل کیا سید
    قرار داده که بازهم کیا سید اول شده و a200 دوم شده.
    چندین رقابت دیگه همین نتایج رو داشتن.البته رقابت های هم هستش که جایگاه بهتری داره اما تعداد اونا کمتره.اما بعید میدونم a45 amg اینطور باشه وقطعا عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت نسبت به a35 amg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      باید منتظر رقابت های بیشتری بود.که دید نتایج اونها چطورقراره بشه.چون نمیشه با چندرقابت قضاوت کرد.!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    باید در بعضی از مجله ها رو گِل گرفت دوست عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Me

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    خبر خوب اینکه این همون پیشرانه مشترک رنو نیسان و بنز هستش که روی داستر کپچر و قشقایی هم سوار شده.این یعنی این کانفیگ به مرور به ماشینهای ارزونتر هم میرسه.یا مدلهای میان قیمت مثل جوک و مگان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا