مرسدس بنز

معرفی فیس‌لیفت مرسدس E63 AMG، غرشی در برابر M5

تقریباً هم‌زمان با معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و M5، مرسدس بنز هم فیس‌لیفت خانوادهٔ E63 را برای مدل ۲۰۲۱ معرفی کرده است. E63 جدید در ظاهر از همان تغییراتی بهره بُرده که نسخه‌های پایین‌تر E کلاس اخیراً تجربه کرده‌اند. این تغییرات از جلوی خودرو با چراغ‌های LED جدید، سپر جدید و تجهیز به جلوپنجرهٔ پانامریکانا شروع می‌شود. علاوه بر این، در اسپلیتر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است. این اسپلیتر به‌صورت استاندارد نقره‌ای‌رنگ است اما در صورت سفارش پکیج شب AMG به رنگ مشکی براق درمی‌آید و با سفارش پکیج فیبر کربنی AMG به‌صورت فیبر کربنی ارائه می‌شود.

واضح‌ترین تغییر در عقب E63 مدل ۲۰۲۱ چراغ‌های باریک و زاویه‌دار افقی است که کاملاً با قبل متفاوت هستند. چراغ‌های نسخهٔ استیشن اما تغییری نداشته و مثل قبل است هرچند که گرافیک داخلی آن‌ها برای مطابقت با نسخهٔ سدان بروز شده است. E63 سدان جدید همچنین به‌صورت استاندارد به اسپویلر لبهٔ درب صندوق مجهز شده که به‌صورت همرنگ بدنه یا فیبر کربنی قابل انتخاب است.

کابین E63 فیس‌لیفت برای مالکان نسخهٔ کنونی این خودرو بسیار آشنا خواهد بود اما بااین‌حال در اینجا جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX از طریق صفحه‌نمایش بزرگ‌تری با پد لمسی ارائه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کابین این ماشین غربیلک فرمان بازطراحی شده است که از دکمه‌های لمسی هم سود می‌برد.

زیر کاپوت E63 AMG مدل ۲۰۲۱ همان نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که مثل قبل در نسخهٔ S (در هردو مدت سدان و استیشن) ۶۱۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد. به گفتهٔ مرسدس، نسخهٔ سدان E63 S ظرف ۳.۳ ثانیه و نسخهٔ استیشن در ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

E63 S جدید مثل نسخهٔ کنونی به سیستم AMG Ride Control+ با تعلیق بادی چند محفظه‌ای و کمک‌فنرهای قابل تنظیم تطبیقی مجهز است که سه حالت مختلف شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را ارائه می‌کند. همچنین مثل قبل حالت دریفت هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود تا راننده بتواند تمام نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کند. وظیفهٔ متوقف کردن این هیولای چموش هم بر عهدهٔ دیسک‌های ترمز ۳۹۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب است. همچنین ترمزهای سرامیکی بزرگ AMG هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    وای عجب کابینی عجب طراهی بیرونی زیبایی بی نظیر شده

    رقیبا تو کف زیبایی کابینت دارن دوش میگیرن مرسدس جان

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      چیش قشنگه ؟
      دوتا صفحه مستطیل گذاشته اونجا بدون هیچ طراحی خاصی
      قبول دارم پایین صفحه نمایشا فوق العاده است ولی اون صفحه نمایشا نه طراحی دارن و نه گرافیگ خوشگل با احترام به نظر شما

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. پارسا

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (63 ديدگاه)

        آرمان اصلا می دونی گرافیک صفحه نمایش چی هست خود مت واتسون گفت این ام بی یو ایکس که روی ای کلاس نسل جدیدی نصب شده از آی درایو بی ام و خیلی بهتره

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. آرمان

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (148 ديدگاه)

          من صفحه اصلی رو نگفتم صفحه ی کیلومتر رو گفتم شما برو با بی ام و ها مقایسه کن تازشم این به سلیقه ربط داره
          به نظر من صفحه کیلومترش خیلی جالب نیست با احترام به نظر شما

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. مرتضی

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (196 ديدگاه)

          دوستان چه اشکالی داره به MBUX بگیم امباکس؟

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. MASIHA

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          من نمیدونم یعده وقتی کم میارن چرا شروع میکنند برند طرف مقابل رو هیت کنن!
          اخه برادر طرف نظر داده!!!
          حتما باید بحث بی ام و رو بکشی وسط؟؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. Arman

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اتفاقا توی نظر سنجی پیج carwow که بین داخل بی ام و و آیودی و پورشه و بنز بود بی ام و اول شد و بنز آخر و آئودی هم دوم شد

          موافقم 0
          مخالفم 4
      2. محمد

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (353 ديدگاه)

        کل دنیا داره به سمت نمایشگر بزرگ می‌ره یه نگاه به گوشی موبایل بکنید میفهمید همشون سال به سال بزرگ تر میشن.البته صفحه نمایشگر خیلی بزرگ منم نمی‌پسندم مثل ماشینای‌ تسلا ولی ماشین های آلمانی اکثرشون خوبند .البته من دوست نداشتم دوتا صفحه رو یکی کنم باید مثل قبل دوتا صفحه نمایش متوسط میزاشت برا کیلومتر شمار و داشبورد

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. MASIHA

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      Ferrari fxx k evo
      منم موافقم بسیار زیباست
      بنظرم طراحی خارجیش از جلو بهتر شده
      ولی هنوز به عقبش عادت نکردم
      خیلی عالی و دلنشینه
      ولی من مثل نسل های قبل باز هم m5 رو ترجیح میدم یه چیز دیگس
      این e63 یَک لانچی میکنه لامصب لحظه ای که درگ شروع میشه خیلی وحشیه از ام5 هم وحشی تره چون 100 نیوتون متر تورک بیشتری داره و وحشیانه لانچ میکنه خیلی❤❤❤

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        یکی از چهار تا بهترین سدان های دنیا اینه.(ام۵ و E63 و M3 و C63)
        کابینش خیلی زیباست.
        من برعکس بقیه از همون اول ازش خوشم اومد.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. M سابق

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      جفتشون قشنگن …
      ولی نه به اندازه قبل فیس لیف
      هردو تا خراب کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. The best or nothing

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    عالی شده هم داخل هم بیرون فوق العادست و با روح amg همخونی داره ,, جادوی مرسدس ینی همین ,,تو نگاه اول ب زمین و زمان فحش میدی بابت طراحی جدید ولی به مرور دیگه عادت نمیکنی بعش بلکه عاشقش میشی !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      :// . تو نگاه اول فحش میدی بعد عادت نمی کنی بعد عاشق میشی. مثه این می مونه با یه آدم درب و داغون ازدواج کنی بعد عادت کنی بعدم بگی حتما قسمت بوده عاشقشم اصن. خودت خندت نگرفت از این حرفت. تعصب و طرفداری الکی یه عده از مردم این مملکتو نمی فهمم. اکثرا یا صفریم یا صد. حالا خوبه جزو آدمای دنیا اصن به حساب نمییایم. روح amg چیه دیگه ؟؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        رامین
        پیشنهاد میکنم یکبار دیگر با دقت کامنت ، مثال زدن و انتقادت را بخوان ، ببین مطمئنی از نقدت یا بیشتر نمایان هست که تنفر از بنز در اون نَهُفته هست .

        به گفته شما در مورد عادت ، اشتباه و عشق در ازدواج فهمیدم و دیدم پس این همه طلاق از کره شمالی آمده و برای ایران نیست .

        مرد مومن بنز خاصیتش اینه که هرچه بگذره ، دلرباتر میشه اما قبول هم دارم که نسل‌های جدید کمی از بنز بودن دور شدن .
        اما فکر نمیکنم در ازدواج ، عادت ، جایگاهی داشته باشه ، اتفاقاً ظاهر در ازدواج برای برخورد اول مهمه اما وقتی زمان کوتاهی میگذرد ، تازه متوجه میشی اصالت و اخلاق رُکن اول در ازدواج هست و سپس باقی قصایا .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامین

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          نوید
          من طرفدار بی ام و هستم اما همیشه ماشینای بنزو تحسین می کنم. اما با یه نگاه ساده به این نسل از بنز می فهمی یه عقب گرد فاجعه بار هست چه بیرون چه اون دو تا مستطیل داخل ماشین. چیزی که بده نباید الکی تعریف کرد. تنفر و این چیزا مال یه مشت فن متعصب بچه مغزه. همون قدر که از سری 4 جدید بدم اومد از این نسل بنزم بدم اومد. شده مثه یه آدم عقب افتاده تو خاندان سلطنتی. جزو خاندان سطلنتی هست اما در واقعیت یه عقب موندس. مثال منم متوجه نشدی اتفاقا عادت تو زندگی جایگاه مهمی داره چه ظاهری چه اخلاقی اما من منظورم برای مثال اون دوستمون بود که میگه اول فحش میدی بعد عاشقش میشی !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          درسته
          نظر شما محترم .
          اما اون دوستمون هم که میگه اول فحش میدی بعد عاشقش میشی برای خودروهای امروزی درست میگه .

          به شخصه با بیشتر محصولات جدید بنز همین نظر را دارم مثل cls نسل دوم یا بخصوص سوم که همه میگفتیم ای وای این چیه رونمایی کرده ، ولی گذر زمان اینقدر زیباش کرد در تصوراتمان که با دیدنش حتی اگر هروز هم ببینیم خسته نمیشیم .
          اما در رابطه با مثال زدنتان برای ازدواج ، مخالفم ، چون عادت برای زندگی‌های امروزی وجود نداره که اگر داشت ، طلاقی صورت نمیگرفت و همه می‌سوختند و می‌ساختند .

          در ازدواج وقتی تفاهم و درک دو جانبه نباشه ، عادتی هم وجود نداره .
          میشه عادت کرد به تحمل فامیل دو طرف یا سلیقه غذایی یا مدل لباس پوشیدن یا لحجه یا هر رفتار دیگر ، اما عادت به قیافه یا اخلاق مگه میشه ، مگه داریم ، البته در روستاها و شهرهای کوچک بخاطر تعصب‌ها و مردسالاری داریم اما مطمئناً فساد و دروغ با خودش میاره و تظاهر و دو رویی در رابطه برقراره ، همین اتفاقات چند وقت اخیر گویای همه چیزه که یا با داس سر میبرن یا با تبر یا با آتش زدن و… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Behrouz. anzali

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    خیلی خوشکل شده از قبلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامین

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بدترین طراحی تاریخ بنز. حس می کنم دادن ایران خودرو طراحی کنه واسشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ♤ANGUS_812♤

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      ببخشید که نتونستن طراحی های ۱۰ سال پیشو که شما دوست داشتینو همینجوری تولید کنن نمیدونستن ناراحت میشید
      وقتی همه خودرو سازا زبان طراحی خودشونو عوض میکنن چرا پدر دنیای خودرو این کارو نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        مرسدس در طول عمر بیش از صد سالش، بارها و بارها زبان طراحیش رو تغییر داده و همیشه هم جذاب و ماندگار بوده، فقط این 10 سال اخیره که گند زده تو طراحی‌هاش
        کسی مخالف تغییر نیست ولی تغییری که زیباتر و بهتر بشه، نه عقب‌گرد
        چرا کسی به طراحی‌های آئودی انتقاد نمیکنه؟ چون در عین مدرن بودن بشدت جذابه، اما مرسدس چی؟ طراحی‌های جدید مرسدس به‌هیچ‌عنوان قابل مقایسه با دوران برونو ساکو و پیتر فایفر نیست و بنظر من فقط متعصبین هستن که معتقدن این طراحی‌ها از قبل بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رامین

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        اتفاقا باید هر نسل طراحیش پیشرفت کنه. مثه اینکه داریم مرسدس بنز صحبت می کنیم. چند تا کمپانی تاریخ و اصالت مرسدس بنزو داره. من ناراحتم چون هر دو تا کمپانی بنز و بی ام و این نسل خرابکاری زیاد داشتن و از همه بدتر توجیهات مسخره و خنده داریم دارن. با angus بودم امیر آقا کامنتا قاطی نشه :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Milad AMG

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      حست رو مطرح نکنی بهتره داداش من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Moein

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    بی نهایت دوسش دارم
    بنظرم از m5 از نزدیک با ابهت تر باشه
    مرسدس همیشه در اوج?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ♤ANGUS_812♤

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    به نظر من که عالی شده
    امروز این دو تا رقیب M5 و E63 با هم فیس لیفت شدن
    واقعا که بنز شاهکاره نمیدونم چرا همه ازش ایراد میگیرن؟؟؟
    این طراحیش ترکیب اسپرت و لاکچری هست میخواد حمله کنه به پیست ولی قیافش خیلی ریلکسه
    ♡مرسدس بنز♡
    ♡بی ام و♡

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Milad AMG

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      درسته دوست عزیز
      فقط نمیدونم چرا موقعی که فیس لیفت شد همه گفتن زشته
      ولی الان همه دارن تعریف میکنن؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Peyman56

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ای خدا.دوباره مشکل همبشگی من شروع شد.تا قبل از این با خیال راحت نظرم M5بود ولی دوباره سر دوراهی فرار گرفتم که تا قیام قیامت تکرار میشه و بددن نتیجه ست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. دانیال روشنی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    زیباترین فرمان حال حاضر ژرمن هاست . خیلی زیباست.
    بقیش زیاد شاخ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    طراحی رو دوست دارم ?
    طراحی در حد بنز نیست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    به نظرم زیباترین طراحی بنز تو چند سال اخیر اس کلاس ۲۰۱۹ هست
    خدا رحم کنه به جدیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    زیباترین عنصر این ماشین فرمونشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    من که راضیم همه چیش خوبه رینگش لامصب خیلی قشنگه اون عکس بزرگ دومیه هم خیلی با ابهته امیدوارم E66 شتابش زیر ۳ ثانیه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. OMID

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    خوشگل شده
    جلوش خیلی خشن و با ابهت شده
    عقبشم خوبه (عالی نیست ولی خوبه )
    پرفورمنس همونه که به m5 نمی‌رسه مگه مرسدس تو نسل بعدی جبران کنه
    کابین هم خوب و مدرنه و مثل بقیه مرسدسهاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کیانوش

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ای کاش کاش همون چراغ های عقب رو نگه میداشتن واسه صد سال اینده یعنی قشنگ ترین قسمت مرسدس عقبش بود که خرابش کرد و قراره این چراقای باریک تو کل محصولاتش باشه البته اگه من جای خریدارای نسل جدید باشم اون قسمت از چراغ که تو صندوقه به هر طریق حذف میکنم قابل تحمل تر میشه ولیخوب در کل بازم e63 بهترینه باوجو احترام به m5 و rs6 ائودی این سه تا بهترینن تو بهترین کلاس خودر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MAHDI

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خوب اینم از E63s که مدرن تر و جوان ترشده.
    طراحی جلویی ماشین طراحی اسپرت تری نسبت به قبل داره و البته جوان پسند تر شده طراحی عقب هم خوبه هرچند بدون شک چراغ های عقب قبل ازفیس لیفت خیلی جذاب تر بود اما درکل E63 فیس لیفت تازه نفس شده واسه رقابت با رقبا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیررضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با احترام به عظمت و ابهت بنز، این سگمنت یه سلطان داره اونم M5 وسلام.
    E63s هم فوق‌العادس و کمتر ماشینی تاب رقابت باهاش رو داره ولی M5 اسطوره این سگمنته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقد کابین این ماشین با اون تبلت درازی که قرار هست چند تا کار رو انجام بده بی اصالت و بی هویت شده.
    حتی کوچکترین هماهنگی با خطوط کرو و منحنی سراسر کابین نداره

    یعنی مرسدس اومده از بدترین و ساده ترین و دم دستی ترین برای مثلا مدرن کردن کابین استفاده کرده.

    اینو با کابینای مدرن آئودی مقایسه کنیدکه اونجا صفحه کیلومتر شمار به بهترین و مدرنترین شکل سر جاش هست
    صفحه نمایش و سرگرمی هم قشنگ یه کم به سمت راننده چرخیده و همشون با یه هارمونی قشنگ با کلیت کابین کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. SS

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    امیر دهقان عزیز در یک قسمت از متن به جای E63 نوشتید E66
    اما به غیر از اون میان بنز و بی ام و ، من باز با فیس لیفت بنز بیشتر تونستم ارتباط بر قرار کنم تا اون جلو پنجره ی وحشتناک بزرگ بی او و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فرشاد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اون چراغ مثلثی های بنز تو نسخه سدان جذابیتشو 2 برابر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    وظیفهٔ متوقف کردن این هیولای چموش هم بر عهدهٔ دیسک‌های ترمز ۳۹۰ اینچی…
    آقا امیر اون سانت باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ایوب

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    تنها مشکل ظاهریش چراغای جلوشه که کمی کوچیکه و جا داشت انتهای چراغا کشیده تر بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهنام

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    نمای جلو عالی ،نمای عقب ضعیف ترین نمای تاریخ بنزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Nikzad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به نظرم مدل استیشنش زیاد قشنگ نیست همون مدل سدان بهتره انگار برای استیشن فقط عقبشو بزرگ تر کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Urus

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من چراغای عقب مدل قبلی رو دوست داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Martin

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان این رو باید همه ی اونایی که اهل ماشین هستند بدونن
    .
    .
    .
    هیچ ماشینی بی ام و نمیشه هیچ بی ام و ، بنز نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    من استیشن رو بنز رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا