مرسدس بنزهفته نامه

معرفی مرسدس بنز EQE، دومین سدان الکتریکی اشتوتگارتی‌ها

EQS اولین سدان تمام الکتریکی مرسدس بنز بود که نهایت توانایی‌های این شرکت در زمینهٔ خودروهای الکتریکی را نشان داد؛ اما EQS برای بسیاری بیش‌ازحد بزرگ و گران خواهد بود و به همین دلیل حالا مرسدس در نمایشگاه مونیخ، سدان الکتریکی کوچک‌تر EQE را معرفی کرده است.

این خودرو با ظاهر کوپه مانند خود، در ظاهر شباهت‌های زیادی به EQS دارد. به‌عنوان‌مثال، در عقب دقیقاً مثل برادر بزرگ‌تر شاهد چراغ‌های LED سراسری هستیم و در جلو نیز بجای جلوپنجره، یک پانل مشکی‌رنگ بزرگ با نشان مرسدس و الگوی ستارهٔ سه‌پر (در نسخهٔ AMG Line) دیده می‌شود که چندین سنسور و رادار را پشت خود پنهان کرده است. البته طراحی چراغ‌های جلو کمی با EQS متفاوت است ولی بااین‌وجود، به‌طورکلی انتظار می‌رود تشخیص EQE از EQS از راه دور دشوار باشد.

بااین‌حال، EQE با ۴,۹۳۴ میلی‌متر طول، به میزان قابل‌توجهی از EQS با ۵,۲۶۵ میلی‌متر طول کوتاه‌تر است هرچند که فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۲ میلی‌متری آن بسیار به برادر بزرگ‌ترش نزدیک‌تر است. همچنین طراحی کلی این خودرو نیز مثل EQS روی آئرودینامیک تأکید داشته و به همین دلیل به ضریب درگ ۰.۲۰ دست یافته است. این سدان میان سایز الکتریکی فعلاً در یک نسخهٔ EQE350 با پکیج سفارشی AMG Line معرفی شده که سپرهای متفاوت، رینگ‌های بزرگ‌تر و صندلی‌های اسپرت را به همراه دارد.

کابین EQE تحت سلطهٔ هایپراسکرین است که برای اولین بار در EQS معرفی شد و در اینجا به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. این صفحهٔ شیشه‌ای بزرگ که کل عرض داشبورد را پوشش داده، سه نمایشگر مجزا زیر خود دارد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را به همراه تکنولوژی‌هایی مثل سیستم احراز هویت بیومتریک و ناوبری واقعیت افزوده را ارائه می‌کند.

EQE350 به یک موتور الکتریکی مجهز است که در عقب نصب شده و ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این موتور توسط یک پکیج باطری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که طبق معیارهای WLTP، با هر بار شارژ امکان پیمودن ۶۶۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. با استفاده از شارژرهای سریع نیز می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف ۳۱ دقیقه شارژ کرد. بعداً نسخهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم برای EQE ارائه خواهد شد که یک موتور الکتریکی به محور جلوی آن اضافه می‌شود.

EQE از سیستم تعلیقی مشابه S کلاس استفاده می‌کند و تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیقی و همین‌طور سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب تا حداکثر ۱۰ درجه هم برای آن قابل سفارش است. تولید مرسدس بنز EQE از اواسط سال ۲۰۲۲ در کارخانهٔ برمن برای اروپا و ایالات‌متحده آغاز خواهد شد درحالی‌که تولید آن برای بازار چین به‌صورت محلی در همان کشور انجام خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Aran+Milan

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    به نظرم یکمی زشته

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. محمدرضا

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      ولی این یکی از بهترین طراحیه اشتوتکارتی ها توی چند سال اخیره.
      آئودی که بحثش جداست ولی حتی از خیلی از bmw های جدید بهتره

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Audi rs e_tron gt

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        آره آئودی الان داره طراحی های بهتری نسبت به بی ام و و مرسدس می زنه
        اما باز طراحی ماشین های بی ام و ix و i4 را بیشتر از eqe دوست دارم
        طراحی eqs را بشدتتت دوست داشتم اما طراحی همون سری e کلاس بنزینی هم به دلم ننشست
        البته منظورم از طراحی جلوی eqe هست عقبشو که دوست دارم اما عقبش خییلییی شبیه به eqs است

        موافقم 2
        مخالفم 5
    2. Reza Waffen SS

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      نه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Iman99

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بحث ظاهر که یه بحث سلیقه ایه که مربوط به مسائل فنی نیست از این که بگذریم
        بریم سر اصل مطلب یعنی بحث مهندسی و فنی مرسدس بازم پیشتازی و برتری خودش رو نشون میده داخل کابین با هایپر اسکرین و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید mbux که مثل یک شاهکاره تو قسمت های دیگه هم که عالی شده و نیازی به تعریف نداره مرسدس تو هر چیزی بهترین و پیشرو ترینه و تنها رقیبش امریکایی ها هستن آلمان و امریکا تو هرچیزی بهترین هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. کیانوش

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      منم اولش همین فکر رو داشتم ولی الان بنظرم خیلی خوشگله و خیلی خیلی خلاقانه
      بقیه خودرو های برقیشون از نظر طراحی فرقی با بنزینی ها نداره اما مرسدس کوبیده از نو ساخته سدانش رو فضای کابینش خیلی از نمونه های بنزینی بیشتر تمام فاصله بین محور هارو اختصاص داده به کابین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Porsche

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    به نظرم خوشگل شده
    این فرم چراغ و دیلایت هاش خوشگلش کرده
    فقط ایکاش جواب از اون باله کوچیک یه نقطه تفاوتی بین این و EQS ایجاد میکردن ولی بازم خوبه
    قدرتش هم واسه نسخه پایه کافیه
    برد خوبی هم داره
    خلاصه پکیج خوبیه
    اگه قیمتش مناسب باشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. بهنام

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (812 ديدگاه)

    آلمانی ها طراحی رو تعطیل کردن چسبیدن به امکانات و کابین.این چیه آخه ؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Iman99

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      واسه اونایی که گول ظاهر یه چیزی رو میخورن ساخته نشده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Iman99

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        مهم بحث فنی و مهندسیه که بهترین ها همین مرسدس و پورشه و لوسید ایر و … هستن کلا آلمان و امریکا تو همه چیز بهترین هستن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. کافر مقدس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    به زودی اکثر ماشین های برقی سدان شبیه تخم مرغ خواهند شد. بنز هم برای حداقل رسوندن صریب پسا ماشین ش شبیه تخم مرغ شده

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Karl Benz

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      رسما تخم غاز دارن میشن نه مرغ 😐

      موافقم 4
      مخالفم 0
  5. MNM

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چیه این آخه زشته داخلشم که داغون انگار یه تلویزیون بزرگ گذاشتی اون جلو اههههههه دیگه شورشو دراوردن .

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      من که خیلی خوشم اومد مخصوصا از غربیلکش

      موافقم 2
      مخالفم 2
  6. Philipp

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    باز خوشگل تر EQS
    این فرم رو برای رسیدن به ضریب درگ پایین انتخاب کردن که یجورایی مهمه ولی اگه یادتون باشه مرسدس 500E با اون طراحی جعبه ایش ضریب درگش 0.26 هست که ثابت می کنه برای رسیدن به ضریب درگ پایین نیازی به نابود کردن فرم خودرو نیست!

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      عزیز فرم خودرو نابود نشده درسته جلو و عقب خودرو اورهنگ هاش خیلی کوتاه تر ار نسخه های بنزینیه که دلیلی واسه بلند تر بودنشون نیست چون خبری از انجین هشت سیلندر توی اس کلاس نیست اینجا پس اومده تقریبا کل فضای بین محور رو اختصاص داده به کابین
      بنظرم بهترین کار رو کرده هم کابین بزرگ و هم از نظر مصرف انرژی کم ترین مصرف رو داره به خاطر آئرودینامیکش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Karl Benz

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    طراحیش از EQS بهتره .

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    EQS خوشگل تره. ولی این هم واقعا بد نشده ( نظر شخصی )
    بعد اینکه واقعا آدم به اون هایپر اسکرین نیازی نداره اصلا برای چی باید باشه ؟ چرا ؟؟
    قدرت بیشتری می تونست داشته باشه ولی بد نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. محمد مختاری آذر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    ببینید زیبا هستش لوکس هستش ولی یک مقدار طویل هستش و خودرو خوب به نظر نمیاد دلیل نمیشه بنز بخواد الکتریکی تولید کنه باید حتما خودرو طویل باشه همون پلتفرم AMG Gt هم میتونه موتور الکتریکی داشته باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. سهند

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    خیلی خوشم آمد ولی ای کاش چراغ های عقبش کمی متفاوت تر از eqs بود ولی بازم خیلی زیباست.
    من از طراحی های جدید مرسدس خوشم میاد.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. آرین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    داره شبیه ماشینهای چینی میشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. AMG GT R

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    خیلی زیباست مخصوصا که طراحی تهاجمی داره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    مرسدس همه چیش عالیه غیر از این طراحیش که اصلا در حد یه دونه بنز نیست من عاشق بنزم از همه ماشینا بیشتر دوستش دارم مخصوصا ای کلاس رو اماطراحیش درحد یه بنز نیست بنز باید یه قیافه ی آروم داشته باشه جلو پنجره اش چند تیکه باشه طراحیش خیلی خشن نباشه اما وقتی پاتو گذاشی روی گاز همه رو بشونه سرجاشون تا برات خط و نشون نکشن یه کلام همه چی عالی غیر از طراحی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. یانکی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    طرفدارای آلمانی خداوکیلی با خودتون لج کردید.آخه این جرزومه فساد چیه میگید قشنگه یه افتضاح به تمام معنا.یک سوم جلوی ماشین رو از بغل نگاه کنید یه فاجعه به تمام معنا.نکته بعدی اونا که تسلا رو مسخره میکردن مدل yو 3 شبیه هم هستند حالا بخورید.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      فقط کاپوتش یکم زشته وگرنه خودش خیلی قشنگه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  15. محمد

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    طراحی های مرسدس همش شبیه هم شده اینطوری روی محصولات گرونترش نمیتونه فروش خوبی کنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد مخصوصا کابینش ، مرسدس خیلی توی برقی شدن داره خوب عمل میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. pouyan

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    خداحافظ دوران باشکوه طراحی،خداحافظ اصالت طراحی
    “بر او نمرده به فتوای من نماز کنید”

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. MjM

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (718 ديدگاه)

    برقی ها مثل برق دارن میان!
    ولی به شخصه از نظر من صدای موتور و اگزوز و بوی بنزین و دنده دادن یه حس و حال دیگه ای داره و هیچی جاشو نمیگیره!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. ❤Potus45❤

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (38 ديدگاه)

    حالم به هم خورد طراحی گلگیراشو…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این مدل به دلم ننشست،یکم طراحی ناجوری داره خصوصا از جلو،کابینش عین بنزای دیگه معرکه ست اما طراحیش حتی از eqsهم بدتره، برعکس اون سه مدل دیگه که بالاتر معرفی شدن خیلی بهترن…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. فرامرز

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (221 ديدگاه)

    با سلام
    مهندسین عزیزی که هرچی ماشین توی دنیا اونم شرکتهای معتبر و اسم و رسم دار تولید میکنن میفرمایید زشته تشریف ببرید شرکتهای ایران خودرو و سایپا چندتا ماشین درست و حسابی تولید کنید
    ایرانی جماعت فقط ادعا
    توی کشوری که موتور هشت سوپاپ پراید رو یک توربو میذارن روش و نصب میکنن روی پلت فرم برلیانس و به اسم یک ماشین دیگه میفروشن نبایدم بنز خوشگل باشه
    شاهین خوشگله
    جمع کنید اینهمه ادعا رو بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. joojoo

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    جدا از قوای محرکه اش که رسما شده اسباب بازی(بیس ساختاری مشترک با ارمیچر ماشین کنترلی)
    قیافشم شده عین نقاشیای بچه ها….
    از چه وقته دیگه خبرای ماشینی رو چک نمیکنم…چون دیگه جذابیتی نمونده

    گند خودروی الکتریکی چند سال بعد درمیاد با این باتریای فاسد کننده ای که چند برابر بنزین آلاینده ی محیط زیستن…

    همه چیز دنیای خودرو اسباب بازی طوری شده….
    قوای محرکه….طراحی….حتی اپشن ها…
    اپشنی مثل لانچ کنترل…گرم کن دسته دنده… نورپردازی های هزار رنگ داخل خودرو…..یا حتی سرعت سنج های دیجیتال
    سلیقه ی انسان قرن 21 با سرعت سرسام اوری داره به سمت تباهی میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آریا ماشین

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از نظرات جنابان یاد معرفی s کلاس جدید افتادم که همه از طراحی بی اصالت و … میگفتن ولی بعد همه نظرشون عوض شد
    صبر کنید دوستان صبر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Younes

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این زشت ترین بنزیه که تا حالا دیدم!!…چرا کیت سفیدش ع پشت شبی سانتافه اس😐😂

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا