مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز EQV، اولین ون تمام الکتریکی لوکس دنیا

مرسدس بنز نسخهٔ تمام الکتریکی ون V کلاس خود را با نام EQV معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌نمایش آن با معرفی کانسپت EQV در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ ارائه شده بود، به یک موتور الکتریکی مجهز است که روی محور جلو نصب شده و از فناوری بازیابی انرژی برخوردار است. این موتور ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور دارد و به گفتهٔ مرسدس بنز می‌تواند امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را برای این ون تمام الکتریکی فراهم کند.

برای تأمین انرژی موتور الکتریکی این ماشین، یک پکیج باطری لیتیوم یون با ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که در زیر کف خودرو نصب شده است و هیچ تأثیری روی هندلینگ یا فضای داخلی ون ندارد. EQV با هر بار شارژ کامل این باطری‌ها می‌تواند تا ۴۰۵ کیلومتر را طی کند. امکان شارژ باطری‌ها نیز با شارژرهای ۱۱ و ۱۱۰ کیلوواتی وجود دارد که در صورت استفاده از دومی، ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها ظرف ۴۵ دقیقه شارژ می‌شوند.

EQV در طراحی بیرونی تا حد زیادی با V کلاس یکسان است ولی بااین‌حال با تغییراتی جزئی مثل جلوپنجرهٔ خاص با خطوط افقی و رینگ‌های ۱۸ اینچی منحصربه‌فرد، کمی از همتای درون‌سوز خود متمایز شده است. فضای داخلی این ون الکتریکی نیز کاربردی‌تر شده است زیرا مرسدس شکل فضای زیر کنسول مرکزی را تغییر داده و زیر آرنجی‌های جلو را عقب‌تر نصب کرده است. در اینجا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX هم از طریق یک نمایشگر ۱۰ اینچی ارائه می‌شود که از کنترل صوتی هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، راننده می‌تواند کابین ون را پیش از ورود گرم یا خنک کند.

EQV در دو طول مختلف ۵,۱۴۰ میلی‌متر و ۵,۳۷۰ میلی‌متر به بازار عرضه می‌شود که فاصلهٔ محوری آن‌ها به ترتیب برابر با ۳,۲۰۰ میلی‌متر و ۳,۴۳۰ میلی‌متر است. علاوه بر این، ترکیب فضای داخلی خودرو هم قابل تنظیم است و امکان نصب صندلی‌های نیمکتی یا شخصی با ظرفیتی تا ۹ سرنشین در آن وجود دارد. EQV در نمایشگاه فرانکفورت برای اولین بار به نمایش عمومی درمی‌آید و در اسپانیا در کنار ون‌های V کلاس و ویتو به تولید می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    ۴۰۵ کیلومتر برای یک ون خیلی کم نیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      قاعدتا میتونستن از باتری بزرگتر با برد بیشتر استفاده کنن
      چون توی ون‌ها جا واسه مانور زیاده
      .
      و اینکه بجز دربهای بازشو ۲ طرف و درب جایگاه سوخت‌گیری بقیه موارد فوق العاده است
      .
      .
      دربهای بازشو در سمت شاگرد تنها کافی بود و این میتونست یه میز بار مفصل‌تر سمت مقابل ایجاد کنه
      درب جایگاه شارژ هم با توجه به الکتریکی بودن و تزیینی بودن جلو پنجره، میتونست توی همون قسمتهای کناره جلو پنجره مشبک مشکی، پنهان بشه
      .
      .
      ضمن اینکه بدم نمیاد آمار فروش این تیپ ونها رو بدونم
      چون ۶نفره است (والبته لوکس)
      در حالی که با تب شاسی بلند سواری فعلی، خیلی گزینه های لوکس شاسی بلند ۶ ، ۷ و حتی ۸ نفره در بازار موجوده
      حتی از خود مرسدس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. me84

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      کم نیست. مسئله اینه که شارژ مجددش زیاد طول میکشه.
      اگه شما یه ماشین بنزینی سوارشی و بعد 400 کیلومتر مجبور بشی دوباره سوخت گیری کنی هیچ مشکلی نداری چون نهایتش 5 دقیقه طول میکشه. ولی اینو باید تو هر بار شارژ کلی وقت بذاری. فست شارژ یا سوپر شارژ هم همه جا نیست که تازه اگه باشه هم همونطور که نوشته حدود 45 دقیقه طول میکشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        تو ایام تعطیلات که بیشتر مردم اروپا با خودرو مسافرت های طولانی میرن این زمان ممکنه چند برابر بشه چون اول اینکه تو بعضی ایستگاه های شارژ همه شارژرها هم زمان نمیتونن از بیشترین توانشون استفاده کنن و دوم اینکه ممکنه شما مجبور باشید دو سه برابر زمان شارژ رو تو صف شارژر باشید. البته با این ون انتظار خیلی راحت تره تا با یه خودروی شهری!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا