مرسدس بنز

معرفی رسمی مرسدس بنز G350 چهار سیلندر برای بازار چین

اوایل سال جاری مرسدس بنز مدل CLS را با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری کوچک برای بازار چین معرفی کرد و حالا همان داستان برای G کلاس هم تکرار شده است. سازندهٔ آلمانی این اس‌یووی آفرودی را برای چین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز کرده و آن‌را G350 نامیده است. این موتور که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس نُه دندهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل دهد.

G350 با این موتور چهار سیلندر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۸.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن تنها ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. برای مقایسه، مدل هشت سیلندر G63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. بااین‌حال، ویژگی مثبت G350 مصرف سوخت آن است چراکه در هر صد کیلومتر ۱۰.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

G350 که احتمالاً فقط در بازار چین باقی خواهد ماند، به‌صورت استاندارد به شیشه‌های دودی عقب، چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرم‌کن، تریم چوبی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم برمستر و… مجهز خواهد بود.

G350 اما علیرغم تجهیز به پیشرانهٔ کوچک چهار سیلندر هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود زیرا قیمت آن در چین از ۱,۴۲۹,۸۰۰ یوآن یعنی چیزی در حدود ۲۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که نسخهٔ پرچم‌دار G کلاس یعنی مدل G63 AMG در ایالات‌متحده با قیمت پایهٔ ۱۵۶ هزار دلار عرضه می‌شود. البته وقتی G63 در چین با قیمتی معادل ۳۲۶ هزار دلار عرضه می‌شود، برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار روی این نسخهٔ چهار سیلندر چندان تعجبی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    این سبک اتاقها هیچوقت از مد نمی افتن
    ولی فکر کنم تو سرعت بالا بخاطر آیرودینامیک ضعیف صدای باد زیاد باشه

    موافقم 44
    مخالفم 4
  2. پارسا عشق ماشین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    چقدر خبر های این ماشینا می پیچه الالن تو خارجی بنویسی ایران خودرو همش شایت های ایرانی میاد ولی اینا یه این ماشین شون به اونور رفته تو بزنی صد تا پیام میاد

    موافقم 15
    مخالفم 7
  3. Mad.z.Max

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    اگه واردات به این روز نیوفتاده بود، شک نکنین به ایرانم پاش باز میشد، چون دیگه اون محدودیت انجین ۲۵۰۰ سی سی رو نداشت و اینجاهم قطعا ازش استقبال میشد باهمین قیمتای فضایی!
    حیف که دیگه وارداتی هم وجود نداره…

    برای بار n اُم، خدایا چرا ایران
    چرااااا?

    موافقم 39
    مخالفم 3
    1. AMG///

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      معلم ریاضی هستی؟؟؟
      بار nام چیه؟

      موافقم 18
      مخالفم 25
      1. Mad.z.Max

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        منظور از n، تعداد زیاده دیگه..

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3505 ديدگاه)

      منظورت چرخش به ایران باز میشد درسته ?

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. Mad.z.Max

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        چرخش که هیچ، سر والف چرخشم به ایران باز نمیشه!
        حیف، جای آب معدنی هم زیاد داره :))

        موافقم 2
        مخالفم 0
  4. yazdan mopar

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کش برا ایرانم میومد

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. AMG///

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خدایا ۳ سیلندرش هم شد فقط با قیمت خوب بیاد تو ایران خدایا خسته شدیم

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. مرتضی

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (196 ديدگاه)

      نه نشد … اون cls هه که سه سیلندر شده

      موافقم 11
      مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4776 ديدگاه)

    چینیا بنز سوار میشن اونوقت ما باید گاریو بنجل چینی سوار شیم

    موافقم 23
    مخالفم 6
  7. Hussein

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این ماشین بیشتر به خاطر موتور حجیمش مورد توجه قرار میگیره
    با این موتور کم حجم اصلا قابل هضم نیست ?
    البته یه چیز مهم تر دیگه هم هست یک قیمت پایین تر هزینه نگهداری کمتر

    موافقم 13
    مخالفم 4
  8. Dr.ALi

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    بنز جی کلاس قیافه خوشگلی نداره که بخاطر قیافش بخرنش اکثرا بخاطر قابلیت های فنی مدل جی کلاس رو میخرن بنظرم موتور زیر 8 سیلندر برازنده جی کلاس نیست

    موافقم 9
    مخالفم 16
  9. Reza ar

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    قیمتش تو چین نشان دهنده همه واقعیت در مرد این کشور هست

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. بهراد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    به قول دوستمون بنز Read.گاها خوشحال میشم که نسخه مخصوص چین میزنن مثلا تسلا برد بلند که خیلیم خوبه ولی اینبار به شدت مخالفم
    خاک تو سر بنز که سر زیاده خواهیش حاضره محصولاتشو خارج از قوانین عوض کنه.لابد A کلاسو دو سیلندر یا تک سیلندر می کنه بیشتر بفروشه.با اینکه چین ارزش پولشو آورده پایین ولی بازم ارزش دلاری ماشین بالاست اونم بخاطر تعرفه ای که معلومه هیچ وقت به مردم نمیرسه و منفعتی نداره براشون.
    تفاوت قیمتی مدل G63 با G350 و تفاوت تجهیزاتش منفعتش میره تو جیب شاه دزدا.نباید این تجارت کثیفو شروع میکرد.شما ماشین درجه یکتو بساز،بزار مردمی که قوانین به نفعشونه سوار بشن و باقی افراد به قوانین غلط پی ببرن.

    موافقم 6
    مخالفم 13
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    گ واگن با موتور 1.5 مثل ببریه که درگیر قفسه.
    شکوه ببر زمانیه که وحشیانه و آزاد زندگی میکنه
    نه یه ببر محدود!

    موافقم 7
    مخالفم 4
  12. حسین دهمرد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2432 ديدگاه)

    زه بغل هم جزو آپشناشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. سیامک

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکم میری خارج شهر اکثر مزرعه دارا و کسایی که خارج شهرای بزرگ زندگی میکنن اکثرا جی کلاس دارن. مخصوصا از این دیزلی های ۲۲۰ یا ۳۲۰ . ای ام جی تقریبا ندیدم. اون ورژنای ۲ به توان ۲ هم ندیدم. اما هر روز جی کلاس سه در (مدلایی که تنها سمت راننده و شاگرد در داره) و پنج در دیزلی میبینم.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. M3csl

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ما که هر چی میریم خارج شهر فقط نیسان آبی می بینیم

      موافقم 6
      مخالفم 0
  14. پیمان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    G63 تو چین دو برابر امریکاست قیمتش!؟

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا