مرسدس بنز

معرفی مرسدس A35 AMG سدان

همان‌طور که انتظار می‌رفت، مرسدس بنز مدل A35 AMG سدان را معرفی کرده است. این ماشین بسیار شبیه به همتای هاچ‌بک خود بوده و از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ اسپیدشیفت AMG و سیستم پیشرفتهٔ ۴Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. A35 سدان ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

مانند نسخهٔ هاچ‌بک، A35 سدان هم در ظاهر با برخی قطعات اسپرت از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به اسپلیتر جلو با تریم کرومی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، رکاب‌های اسپرت AMG Line، اسپویلر کوچک عقب، دیفیوزر عقب و دو سر اگزوز اشاره کرد. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج‌های AMG Aerodynamics و AMG Night را هم برای این خودرو سفارش دهند که اولی عناصر کوچک آئرودینامیکی را به خودرو اضافه می‌کند و دومی شامل عناصر مشکی‌رنگ می‌شود. رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی نیز به‌صورت سفارشی ارائه شده‌اند.

A35 سدان در داخل به جدیدترین نسخه از غربیلک فرمان AMG با قسمت پایینی صاف و قسمت‌های چرمی سوراخ‌دار مجهز شده است. در پشت این غربیلک فرمان نیز پدال‌های تعویض دندهٔ گالوانیزه جای گرفته‌اند. علاوه بر این، یک کنترلر کوچک برای انتخاب برنامه‌های رانندگی نیز روی غربیلک نصب شده است. A35 سدان اما مثل تمامی مدل‌های نسل جدید A کلاس از همان سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX استفاده می‌کند. این سیستم از طریق صفحه‌نمایش بزرگ مرکزی و همین‌طور صفحه آمپر تمام دیجیتالی خودرو ارائه می‌شود.

در A35 سدان راننده می‌تواند از بین پنج برنامهٔ رانندگی شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی یکی را انتخاب کند. این حالت‌ها پارامترهای کلیدی خودرو مثل پاسخ پیشرانه و گیربکس را تغییر می‌دهند. در حالت شخصی اما راننده می‌تواند با توجه به اولویت‌هایش، پارامترهای شخصی خود را تنظیم کند. به‌منظور مهار کردن این سدان اسپرت نیز مرسدس ترمزهایی با دیسک‌های ۳۵۰ میلی‌متری و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری و کالیپرهای تک پیستونه در عقب را در نظر گرفته است.

برای A35 سدان همچنین سیستم کنترل سواری AMG هم قابل سفارش است که امکان انتخاب از بین سه تنظیم مختلف تعلیق را فراهم می‌کند. این سیستم با توجه به شرایط رانندگی و جاده، به‌طور خودکار کمک‌فنرهای هر چرخ را تطبیق می‌دهد. انتظار می‌رود مرسدس A35 AMG در نمایشگاه نیویورک رسماً به نمایش عمومی درآید اما فعلاً هیچ اطلاعاتی از قیمت و زمانهٔ عرضهٔ آن منتشر نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    عجب اگزوز های جذابی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    عقبش به نظرم زیادی پف کردست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    در یک کلام؛
    محشره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    بینهایت زیباست / فیلمش رو ببینید / بی رقیب ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    بنزه دیگه هیچ مثل خودش نیست مثل بی ام دبلیو مثل آئودی مثل پورشه اینها محشرن واقعا چند سال هم بگذره همین کیفیت و کارایی داره ببیندی طراحی آلمانی ها تا کجا جلو اومده که در عین آینده گرا بودن کابین بدنه زیاد فضایی نیست کاری که کره ای ها و ژاپنی ها دارن به اشتباه انجام میدن حیف زمانی شرایر داشت محصولات کیا به آئودی و فولوکس نزدیک میکرد دانکرلوک اومد با فضایی کردن تریم خارجی همه چی بهم زد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا