مرسدس بنز

معرفی مرسدس GLE63 AMG کوپه، خرس قطبی گرسنه!

مرسدس نسل جدید GLE63 AMG کوپه را در دو نسخهٔ معمولی و S معرفی کرده است. این کراس‌اوور کوپهٔ آتشین مثل دیگر محصولات جدید AMG در بیرون به جلوپنجرهٔ پانامریکانا مجهز شده تا از نسخه‌های معمولی GLE کوپه متمایز شود. نسخهٔ پایهٔ GLE63 کوپه با رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی با نوشتهٔ AMG ارائه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ S به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۲ اینچی مجهز است. خریداران همچنین می‌توانند با سفارش پکیج شب AMG، ظاهر خودروی خود را تهاجمی‌تر کنند. این پکیج ویژگی‌هایی مثل اسپلیتر جلو، قاب آینه‌های جانبی، فریم پنجره‌ها و رکاب‌های مشکی‌رنگ به همراه سر اگزوزهای مشکی براق را به همراه دارد.

زیر کاپوت GLE63 کوپهٔ مثل نسخهٔ معمولی GLE63 همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که در نسخهٔ معمولی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد در مدل S اما به ۶۱۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. این پیشرانه در هردو مدل به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost با استارت-ژنراتور یکپارچه مجهز است که به‌طور موقتی ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی استفاده می‌کند.

انتقال نیروی پیشرانه در GLE63 توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که از حالات مختلفی شامل M، اسپرت و اسپرت پلاس برخوردار است. این گیربکس در مدل GLE63 S حالتی بنام مسابقه را هم ارائه می‌کند. سامانهٔ ۴Matic پلاس پرفورمنس AMG نیز نیرو را از گیربکس تحویل گرفته و با توزیع کاملاً متغیر گشتاور به هر چهارچرخ می‌رساند. به لطف این ترکیب، GLE63 کوپه ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که GLE63 S کوپه برای انجام این کار به تنها ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت GLE63 نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده درحالی‌که GLE63 S می‌تواند تا ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

هردو مدل GLE63 کوپه به دیفرانسیل عقب قفل شونده با کنترل الکترونیکی مجهز هستند که در پیچ‌ها به‌منظور به حداکثر رساندن کشش، لغزش چرخ داخلی را به حداقل می‌رساند. این کراس‌اوور کوپهٔ استاندارد همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی و کنترل سواری AMG با تنظیم تطبیقی کمک‌فنرها مجهز است که حالات مختلفی شامل معمولی، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، تریل و شن و ماسه را ارائه می‌کند. این سیستم همچنین به تنظیم خودکار ارتفاع هم مجهز است و می‌تواند بدون در نظر گرفتن میزان بار درون خودرو، ارتفاع آن‌را به‌طور خودکار ثابت نگه دارد. برای متوقف کردن این خرس قطبی نیز ترمزهایی با دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۳۷۰ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب در نظر گرفته شده و ترمزهای کربن سرامیکی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

در داخل GLE63 کوپه اما همان زیبایی دیگر مدل‌های GLE وجود دارد. این یعنی در اینجا هم همان نمایشگر دوقلو به چشم می‌خورد که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کند. البته این سیستم در این خودرو به منوی اختصاصی AMG مجهز شده که مواردی مثل لپ تایمر، کرنومتر، اطلاعات پیشرانه، G متر و امکان سفارشی‌سازی تنظیمات قوای محرکه را ارائه می‌کند. از طریق این منو همچنین می‌توان بر اسب بخار خروجی، دمای روغن‌موتور و دمای روغن گیربکس هم نظارت داشت؛ اما علاوه بر این منو، برای افزودن حس اسپرت به کابین GLE63، از تریم فیبر کربنی هم استفاده شده است. مرسدس GLE63 AMG کوپه برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Behnam

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    Gle63 amg ??
    X6m??
    بنظر من ک ایکس شیش خیلی جذاب تره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      هیچ کدوم. فقط سلطان آئودی RSQ8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کاملا جذاب تر هستش نسبت به نسل قبل،و رقیب درخور و قابل احترامی هستش واسه X6M و کاین توریوS کوپه!!!!
    ((اما شباهت بیش از 90 درصدی GLE53 کوپه با GLE63 کوپه که در نسخه GLE53 اگزوزها دایره ای هستش و در نسخه GLE63 به شکل مربعی، و سپر جلو هم یه تفاوت جزئی داره، که این شباهت خیلی زیاد از یه نظر خوبه و از یه نظر خوب نیست!!!
    *خوبه چون افرادی که پول GLE63 رو ندارن اما دوست دارن چنین طراحی داشته باشه مرسدس کوپشون میتونن GLE53 رو انتخاب کنن!!!!
    * بده چون شباهات خیلی زیاد این دو نسخه باعث میشه نسخه GLE63 کمتر خاص باشه چون نسخه GLE53 همون طراحی رو داره.
    در هرصورت GLE63 کوپه پیشرفت خیلی خوبی نسبت به نسل قبل داشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ♤Angus_812♤

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    چقدر نسبت به قبل خشن تر شده
    X6m و rs8 باید مواظب باشن چون خیلی پیشرفت کرده
    عشق فقط بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    با عرض پوزش اما هیچوقت نمیتونم با طراحی نامتناسب و زشت این ماشین و x6 کنار بیام.
    شدیدا ماستا رو ریختن تو قیمه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      زشت!!!!!!!
      بخدا چه الان وچه زمانی که عشق ماشین نبودم وقتی ب ام و X6 رو تو جاده میدیدم دلم ضعف میرفت براش، یه کارخونه دار هست منطقه ما که یه X6 سفید داره،کارخونه اون شخص کنار جاده است که چند ده متر باید از جاده خارج بشه البته آسفالته،بار اول که دیدمش طرف با چنان سرعتی از جاده اصلی یهوپیچید سمت کارخونه اش که تو فکرم گفتم یا خدا الان چپ میکنه اما انگار داشت بادنده یک میپیچید اونقدر چسبندگی داشت، بارها اون صحنه.رو دیدم چون صبح ها تو یه زمان تقریبا بهم برخورد کردیم و هربار حس ترس بهم دست میده وقتی طرف میپیچید، ب ام و X6 های ایران که مال 2نسل قبل هستن اونم نه X6M بلکه X6 معمولی وقتی از روبرو تو جاده میبینیش واقعا ترسناک و به شدت جذاب دیده میشه و من جذاب ترین SUV که دیدم X6 هستش، حتی X4 هاینسل قبل که جدید تر از X6 های سری اول هستن یک چندم. X6 جذابیت ندارن!!!!
      خودروهایی مثل X6M و GLE63 کوپه واقعا دلربا هستن، خیلی ها تو دنیا عاشق این طراحی هستن.این جدای از عملکرد شگفت انگیز این خودروها هستش.
      SUV های پرفومنس یکی از جذاب ترین کلاس خودرویی هستش که میتونن خیلی از کوپه های اسپرت و پرفومنس رو به چال بکشن که اکثر این خودروها در آلمان دیده میشه جز لامبورگینی اوروس و آلفارومئو استلویو QV و جگوار F PASE SVR
      ((این کلاس خودرویی شبیه یه حیوان درنده غول پیکری هستش که میخواد یهو حمله کنه به طرف شکارش،یه جورایی شبیه به کرگردن هم هستن خخخخخخخ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        کاین توربو s

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Car lover

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    خرس قطبی گرسنه???
    یاد بهروز عشقی افتادم چند وقت پیش میگفت لقب من ببر خفتس???
    کپ همم هستن گنده بک بدرد نخور سوسول

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته خیلی از خودروسازها نمیتونن یک SUV بسازن که بتونه پرفومنس و هندلینگی در حد کوپه های پرفومنس داشته باشه،این کلاس اونقدر جذاب هستش که خیلی از خودروسازها دوست دارن یک نامزد تو این کلاس داشته باشن!!!
      بین خودرو سازهای آمریکایی فقط جیپ ترک هاوک هستش که البته بازم حرفی واسه گفتن نداره مقابل آئودی Q8 RS و مرسدس GLE63 و GLE63 کوپه و ب ام و X5M وX6M و پورشه کاین توربو، البته در خط مستقیم رقیب قدرتمندی هستش اما در پیست حرفی واسه گفتن نداره.تازه اونم با قدرتی بیش از 700 اسب بخار نمیتونه از پس SUV هایی با 500 اسب بخاربر بیاد!!!!
      شما فکر کردی همه SUV ها باید به اندازه مینی ون ها بزرگ باشن با هندلینگی به شدت ضعیف!!!!! و الا چه مرسدس و چه ب ام و هم SUV های بزرگ و لوکس با بالاترین کیفیت و راحتی و جذابیت و کارایی دارن مثل GLS و X7 و G کلاس، با این تفاوت که اوناهم هندلینگ خیلی خوبی دارن. فعلا که این کلاس مثل نقل فروش میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. car lover

        ۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        شاسی بلند تهش ی پدر بزرگ مهربون میتونه باشه
        خرس قطبی گرسنه بیشتر برای ی دی بی اسه سوپرلگراس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Farzad

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خرس قطبی خیلی بهش میاد ، کلا این کلاس از ماشین هارو خیلی دوس دارم ! خیلی باحالن‌ …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10166 ديدگاه)

    این ماشین باید مشکی باشه تا متوجه گنگ بالاش باشید .
    دوستان میگن x6 یه چیز دیگست ، اما هر کدامشان خوفی خودشان را دارند .
    فقط فکر میکنم نمای عقب جای کار بیشتری داشت تا خشن تر و پهن تر به چشم بیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      همیشه میگن صورتی گنگش خیلی بالاس
      شاید باید صورتی‌ش کنی تا متوجه گنگش بشی!=)))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        نه ولی خارج از شوخی ، همین سفید خیلی بش میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (10166 ديدگاه)

        صورتی ، گنگ ، بالا ، شیب ، بام ….
        اینو به یه مافیایی روسی بگی ، ترورت میکنند به چند روش کلاشینکفی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Me

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    تنها نکته منفی طراحی خارجی ش از نظر من گوشه داخلی چراغ عقب هاشه اون دوتا تیزی رو میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Milad AMG

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خود من بین همه مدل های بنز عاشق GLE کوپه ام
    کلا با این سایز SUV ها حال میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا