مرسدس بنز

معرفی نسل جدید مرسدس GLA45 AMG با 420 اسب بخار قدرت

مرسدس-آام‌گ نسل جدید کراس‌اوور اسپرت GLA45 را معرفی کرده است. پرچم‌دار خانوادهٔ GLA به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که در سینهٔ مدل‌های A45 و CLA45 هم قرار دارد و خروجی آن‌هم تغییری نداشته است؛ بنابراین خروجی این موتور در نسخهٔ معمولی GLA45 برابر با ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ GLA45 S به ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

نیروی پیشرانه در هردو نسخه توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم ۴Matic+ به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سیستم کنترل گشتاور AMG نیز قدرت را بین چرخ‌های جلو و عقب و همین‌طور چرخ‌های چپ و راست عقب توزیع می‌کند. نسخهٔ معمولی GLA45 ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد اما مشخصات پرفورمنس نسخهٔ قوی‌تر هنوز اعلام نشده است. بااین‌حال GLA45 S هم مثل هاچ‌بک داغ A45 S باید بتواند دودهم ثانیه زودتر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

به لطف سیستم تعلیق جدید که در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است، GLA45 وعدهٔ شتاب جانبی بیشتر و کنترل آسان در سرعت‌های بالا را داده است. این کراس‌اوور اسپرت همچنین به کنترل سواری AMG سیستم تعلیق تطبیقی با سه حالت مختلف هم مجهز شده است. ترمزهای استاندارد GLA45 شامل دیسک‌های سوراخ‌دار خنک‌شونده با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب می‌شود. این کالیپرها خاکستری‌رنگ بوده و لوگوی AMG به رنگ سفید روی آن‌ها کار شده است.

برای این ماشین پکیج داینامیک پلاس AMG هم قابل سفارش است که ترمزهای بزرگ‌تر با کالیپرهای شش پیستونهٔ قرمزرنگ و نوشتهٔ مشکی‌رنگ AMG را به همراه دارد. در این کراس‌اوور اسپرت حالات رانندگی مختلفی شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی تعبیه شده که پکیج مذکور حالت مسابقه را هم به آن‌ها اضافه می‌کند. ES5 کراس‌اوور اسپرت AMG نیز از نوع سه مرحله‌ای است.

GLA45 جدید در بیرون هم مثل پیشرانه از برادران کم‌ارتفاع‌تر خود پیروی کرده در و در اینجا هم همان فرم سپرهای جلو و عقب، اسپویلر روی سقف چهار سر اگزوز برجسته و جلوپنجرهٔ پانامریکانا با خطوط عمودی دیده می‌شود. رینگ‌های خاص GLA45، تریم مشکی براق و نشان‌های منحصربه‌فرد نیز تکمیل‌کنندهٔ ظاهر این کراس‌اوور قدرتمند هستند.

GLA45 جدید در داخل مثل نسخه‌های معمولی نسل جدید GLA به نمایشگر دوقلوی بزرگ و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مجهز است ولی در صفحه آمپر آن گرافیک‌های ویژهٔ AMG گنجانده شده است. علاوه بر این، افرادی که قصد دارند با GLA45 به پیست بروند می‌توانند سیستم AMG Track Pace را سفارش دهند که بر اطلاعات مختلفی نظارت می‌کند و مواردی مثل لپ تایم را به نمایش درمی‌آورد.

GLA45 مدل ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد به صندلی‌های اسپرت با روکش مشکی‌رنگ، دوخت قرمزرنگ، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و تریم فیبر کربنی مجهز است. با پرداخت هزینهٔ اضافی اما می‌توان صندلی‌های AMG پرفورمنس، تودوزی خاکستری‌رنگ، تریم آلومینیومی و چهار روکش چرمی مختلف را هم سفارش داد. نسل جدید مرسدس GLA45 AMG برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو در تاریخ ۳ مارس به نمایش عمومی درمی‌آید و از اواخر امسال فروش آن آغاز خواهد شد. در ایالات‌متحده اما فقط نسخهٔ پایهٔ عرضه می‌شود و نسخهٔ GLA45 S در سایر نقاط جهان قابل خریداری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    توی سایز کوچیکای suv ها به نظرم از همه جذاب تر و وحشی تره و اسپرت تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Hemn

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خوب از آب درومده
    ولی بنظرم بازم جاداشت طراحی کناریش بهتر باشه
    در کل عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    فکر میکنم ارزش خرید x3 m comption از این بالاتره . و البته زیباتر . منتها این gla خودش سطح بالایی از آپشن و پرفورمنس ارائه میده و رقیب قابلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ترجیحا x3m comption چون هم سابقه بیشتری داره هم معتبرتره هرچند gla آپشن و پرفورمنس بالایی ارائه میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      X3 M رقیب GLC63 هست نه GLA45

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۸ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (425 ديدگاه)

        بله حق با شماست . شاید x3 رقیب مستقیمش نباشه . اشتباهمو میپذیرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. F22RAPTOR

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    از نمای بغل که نیگاه میکنم
    جاداشت اور هنگ عقبش یکم
    کشیده تر بود در حد هفت سانتینتر
    یکم از حالت هاچ بک گونه خارج میشد
    البته که در مقابل نسل قبلیش(که صرفا یه آکلاس قد کشیده بود)زیباتره
    انتخاب من تو این سگمنت بی او و ایکس 1 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    بله یک مرسدس با طرح کره ای رو شاهد هستیم / اعلام میکنن کار عزیزامون تو هیوندا هستن ایشون / مگر نبینمت گوردون که توسان درست کردی برامون ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    انصافا عالیه ، مخصوصا کابین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بی طرف

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    تنفس طبیعی ۶/۵ لیتری هم نمی تونه به این قدرت برسه(مگر توسط سلطان فراری!!!!!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      موتور 5.2 لیتری تنفس طبیعی موستانگ GT350 شلبی 520 اسب قدرت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا