مرسدس بنزهفته نامه

سرانجام مهم‌ترین خودروی سال، نسل جدید مرسدس S کلاس رونمایی شد

پس از انتظاری طاقت‌فرسا، انتشار تصاویر جاسوسی بی‌شمار، افشای تصاویر مختلف و انتشار ده‌ها تیزر رسمی مبهم، سرانجام مرسدس بنز رسماً نسل جدید سدان پرچم‌دار خود، S کلاس کبیر را به جهانیان نشان داده است. سازندهٔ آلمانی در نسل جدید سدان پرچم‌دار خود لیستی بسیار طولانی از ویژگی‌های جدید را به نمایش گذاشته که هدف از آن‌ها ارائهٔ حس جدیدی از تجمل به راننده و سرنشینان است.

طراحی بیرونی، محافظه‌کارانه و آئرودینامیک

طراحان مرسدس در طراحی بیرونی S کلاس جدید محافظه‌کارانه عمل کرده و با تغییراتی نه‌چندان بزرگ، این سدان پرچم‌دار را وارد دههٔ جدید کرده‌اند. بیشتر ویژگی‌های طراحی این خودرو مثل چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره به سایر مدل‌های مرسدس شباهت دارد و برای اولین بار طی سه نسل اخیر S کلاس، در آن از چراغ‌های عقب افقی استفاده شده است.

در طراحی این خودرو به آئرودینامیک هم بسیار توجه شده و به همین دلیل طراحان از دستگیره‌های بیرون‌آی برای درها استفاده کرده‌اند که در حالت عادی کاملاً با بدنهٔ خودرو هم‌سطح هستند. به لطف این ویژگی و موارد دیگر، ضریب درگ S کلاس به ۰.۲۲ رسیده و آن‌را به یکی از آئرودینامیک‌ترین خودروهای دنیا تبدیل کرده است.

از لحاظ ابعاد، پرچم‌دار مرسدس ۳۳ میلی‌متر کشیده‌تر (در نسخهٔ فاصله محوری بلند)، ۵۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۰ میلی‌متر بلندتر شده است؛ اما مرسدس برای حفظ تناسبات S کلاس، فاصلهٔ محوری آن‌را ۵۱ میلی‌متر، فاصلهٔ عرضی چرخ‌های جلو را ۳۵ میلی‌متر و فاصلهٔ عرضی چرخ‌های عقب را ۵۱ میلی‌متر افزایش داده است؛ بنابراین حالا S کلاس درعین‌حالی که در داخل فضای بیشتری را ارائه می‌کند، با اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب، همچنان تناسبات اسپرت خود را حفظ کرده است.

داخل، مدرن و تکنولوژیک

بزرگ‌ترین تغییرات S کلاس جدید در کابین آن رخ داده است و بدیهی است که در اینجا صفحه‌نمایش ۱۲.۸ اینچی مرکزی جدید بلافاصله جلب‌توجه می‌کند. این نمایشگر جدید که جایگزین نمونهٔ ۱۰.۳ اینچی قبلی شده، از نوع OLED بوده و در مقایسه با نمایشگر LCD سنتی، گرافیک واضح‌تر و رنگ‌های طبیعی‌تری دارد و درعین‌حال ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. این نمایشگر جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کند که یکی از تغییرات آن برخورداری از ناوبری با قابلیت واقعیت افزوده است. همچنین سیستم دستیار صوتی مرسدس نیز بهبود پیدا کرده و تا ۲۷ زبان مختلف را متوجه می‌شود؛ اما ارتقاء مهم‌تر اینکه حالا حتی سرنشینان عقب هم می‌توانند از دستیار صوتی استفاده کنند.

در مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که امکان سفارش حالت سه‌بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص هم برای آن وجود دارد. این ویژگی از دو دوربین یکپارچه برای تشخیص موقعیت چشم راننده و ایجاد نمای سه‌بعدی استفاده می‌کند. این صفحه آمپر مثل قبل بسیار قابل تنظیم است و امکان انتخاب چهار حالت مختلف شامل محتاط، اسپرت، انحصاری و کلاسیک برای آن وجود دارد. علاوه بر این، سه نمایشگر دیگر هم به‌صورت سفارشی برای S کلاس ارائه شده که شامل دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی سرگرمی عقب (نصب‌شده روی پشتی صندلی‌های جلو) و یک تبلت ۷ اینچی قابل جابجایی در کنسول مرکزی عقب می‌شود تا مجموع نمایشگرهای کابین به پنج عدد برسد.

کابین نسل جدید S کلاس ۲۷ دکمه و سوئیچ فیزیکی کمتری نسبت به نسل قبلی دارد زیرا تقریباً همهٔ این عملکردها به کنترل‌کننده‌های لمسی یا صوتی منتقل شده‌اند. از لحاظ طراحی هم چهار دریچهٔ تهویهٔ افقی در بالای داشبورد یعنی درست بالای صفحه‌نمایش مرکزی قرار گرفته‌اند که جایگزین دریچه‌های دایره‌ای قبلی شده‌اند. همچنین بسته به تیپ خودرو، تریم‌های مختلفی مثل فیبر کربن، مشکی پیانو و چوبی در کل طول داشبورد کار می‌شود. یک سیستم صوتی برمستر سطح بالای فراگیر با ۳۰ بلندگو نیز برای خودرو قابل سفارش است.

S کلاس به نسل جدید غربیلک فرمان مرسدس هم مجهز شده که کنترل‌های خازنی آن بروز شده و یک پد سنسور دو منطقه‌ای هم روی چرخ فرمان تعبیه شده است. این سنسورها به‌منظور اطلاع سیستم‌های کمک‌راننده، تشخیص می‌دهند که آیا دست راننده روی فرمان قرار دارد یا نه. در همین حال، صندلی‌ها مثل قبل همچنان با چرم باکیفیت ناپا ارائه شده‌اند که در چندین رنگ مختلف قابل انتخاب بوده و از گرم‌کن، تهویه، ۱۰ نوع ماساژ و ویژگی جدید موسوم به انرژی‌بخش برخوردار هستند که از طریق نمایشگر لمسی قابل‌کنترل است.

این ویژگی سفارشی انرژی‌بخش که سال گذشته در محصولات مرسدس ارائه شد، شش گزینهٔ مختلف انرژی‌زایی شامل تازه‌سازی، گرمابخش، نشاط‌آور، لذت‌بخش، راحتی و آموزش را ارائه می‌کند که هرکدام از آن‌ها موارد مختلفی مثل موسیقی، نور کابین، موقعیت صندلی و تهویه مطبوع را تنظیم می‌کند تا حالت موردنظر را ایجاد کند. حال در نسل جدید S کلاس، این ویژگی با همان گزینه‌ها به‌عنوان بخشی از پکیج سفارشی «انرژی‌بخش عقب»، به صندلی‌های عقب هم تعمیم یافته است.

به لطف افزایش ابعاد و فاصلهٔ محوری S کلاس، فضای داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. البته فضای سر و پای جلو تقریباً ثابت باقیمانده اما فضای زانوی جلو ۳۸ میلی‌متر بیشتر شده است. در عقب نیز فضای سر ۱۵ میلی‌متر، فضای پا ۲۵ میلی‌متر و فضای زانو ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته درحالی‌که فضای صندوق بار هم ۲۲ لیتر رشد کرده است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های داخلی نسل جدید S کلاس اما نورپردازی آن است که تعداد چراغ‌های LED آن در کل کابین از ۴۰ عدد نسل قبلی به ۲۵۰ عدد افزایش پیدا کرده است. این چراغ‌ها درون یک فیبر نوری جای گرفته‌اند که در همه جای کابین از رو دری‌ها و داشبورد گرفته تا کف خودرو و حتی صندلی‌های عقب کشیده شده است. به گفتهٔ مرسدس، هدف از این ویژگی ایجاد یک خط نور مداوم در سراسر کابین خودرو بوده است. این سیستم نورپردازی همچنین با سیستم‌های ایمنی خودرو هم پیوند خورده است و برای تقویت هشدارهای بصری با سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلف همکاری می‌کند. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که دستیار فعال نقاط کور هشدار می‌دهد، نورپردازی داخلی به رنگ قرمز درمی‌آید.

ایمنی و تکنولوژی رانندگی خودکار

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل جدید S کلاس تقریباً به همهٔ سیستم‌های ایمنی که مرسدس هم‌اکنون ارائه می‌کند مجهز شده است. این سیستم‌ها شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، دستیار فعال فرمان، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار تغییر خط، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، هشدار ترافیک جلو و عقب و سیستم فعال پایش نقاط کور می‌شود. S کلاس همچنین برای خروج راننده از خودرو هشدار نقطهٔ کور ویژه‌ای دارد و همین‌طور اولین خودرویی است که به ایربگ‌های عقب برای محافظت از سرنشینان عقب در برخوردهای روبه‌جلو مجهز شده است. مرسدس در این ماشین سیستم ایمنی جدیدی بنام Impulse Control را هم ارائه کرده که احتمال برخورد وسایل نقلیه با طرفین خودرو را تشخیص داده و ارتفاع S کلاس را کمی افزایش می‌دهد تا از شدت برخورد احتمالی کاسته شود.

علاوه بر این، نسل جدید S کلاس به تکنولوژی راندگی خودکار سطح سه هم مجهز شده که می‌تواند در شرایط خاصی مثل ترافیک سنگین یا قسمت‌های خاصی از بزرگراه‌های آلمان تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت خودرو را به‌طور اتوماتیک برانَد. این سیستم که Drive Pilot نام دارد، از یک لیدار به همراه طیف گسترده‌ای از سنسورها و نقشهٔ دیجیتالی وضوح‌بالا استفاده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های S کلاس برخورداری از سیستم ورود با پین کد روی در راننده است که در نسل جدید به سه قابلیت شناسایی جدید شامل اثرانگشت، تشخیص چهره و تشخیص صدا مجهز شده است تا S کلاس از همیشه امن‌تر شود.

زیر کاپوت

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در ابتدا با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های شش سیلندر و هشت سیلندر بنزینی و دیزلی همراه با تکنولوژی هیبریدی خفیف EQ Boost به بازار عرضه خواهد شد درحالی‌که چند ماه دیگر مدل پلاگین‌هیبریدی جدید S580e با بُرد تمام الکتریکی در حدود صد کیلومتر هم به آن‌ها اضافه می‌شود. در اروپا، خریداران می‌توانند از بین مدل‌های شش سیلندر بنزینی و دیزلی شامل S450، S500، S350d و S400d یکی را انتخاب کنند. مدل‌های دیزلی هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل مجهز هستند که این موتور ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در مدل S350d و ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در مدل S400d تولید می‌کند. برای مدل قوی‌تر، سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم قابل سفارش است.

زیر کاپوت دو مدل بنزینی S450 و S500 هم یک موتور شش سیلندر خطی توربوی هیبریدی خفیف قرار می‌گیرد که در مدل اول ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و در دومی ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل قوی‌تر S500 که به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic برخوردار است، ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

مرسدس برای بازار آمریکای شمالی اما فعلاً فقط دو مدل بنزینی S500 و S580 را در نظر گرفته که دومی به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت EQ Boost مجهز است. این موتور ۴۹۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر دارد و سیستم هیبریدی خفیف هم می‌تواند به‌طور موقت ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به آن اضافه کند. S580 هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است. حداکثر سرعت این دو مدل بنزینی به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و هردو از پنج حالت رانندگی مختلف شامل اکو، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی برخوردار هستند.

چابکی و مانور پذیری در حد A کلاس

برای نسل جدید S کلاس سیستم کنترل بدنهٔ E-Active ارائه شده است که به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی Airmatic و کمک‌فنرهای قابل تنظیم همراه است. این سیستم اساساً همان آنتی‌رول بارهای فعال است که برای از بین بردن بادی رول (حرکات گهواره‌ای بدنه) از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت استفاده می‌کند.

علاوه بر این، S کلاس جدید به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده که به‌صورت یکپارچه در سیستم تعلیق چند اتصالی عقب جای گرفته است. این سیستم موجب بهبود مانور پذیری خودرو می‌شود و دایرهٔ چرخش نسخهٔ فاصله محوری کوتاه S کلاس را به ۱۰.۵ متر کاهش می‌دهد. مرسدس سیستم فرمان گیری محور عقب را در دو نسخه ارائه می‌کند که نوع اول به چرخ‌های عقب تا ۴.۵ درجه و دومی ۱۰ درجهٔ کامل زاویه می‌دهد. البته اگر نوع دوم انتخاب شود، اندازهٔ رینگ‌ها به ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۵۵ محدود می‌شود. نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در سه‌ماههٔ اول سال آینده راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    خبر به این مهمی را خیلی دیر پوشش دادید خیلی از سایت ها که در زمینه های دیگه فعالیت دارند خیلی زود تر پوشش دادند

    ظاهرش به نظرم یک عقب گرده نسبت نسل پیش
    اما داخلش خیلی خوب شده

    چراغ های جلوش منا یاد نسل قبل آزرا میدازه

    موافقم 80
    مخالفم 86
    1. محمد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (599 ديدگاه)

      به نظر من هم خیلی دیر پوشش داد خبر به این مهمی رو.. ولی در خصوص بحث طراحی، خیلیهایی که زود قضاوت کرده بودن، الان نرمش قهرمانانه میکنن?

      موافقم 57
      مخالفم 42
      1. XLE

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (134 ديدگاه)

        عقبش به جذابی نسل قبل نیست

        موافقم 71
        مخالفم 44
        1. Hadi

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          یک ویژگی بنز ها اینه که قبل رونمایی وقتی رندر هاش منتشر میشه یه عده میگن این دیگه چیه خیلی زشته تاریخچه این ماشینو نابود کردنو و از این حرفا…
          بعد که رونمایی میشه همونا عاشقش میشن…
          امسال منم جز این دسته بودم…
          واقعاً زیباست و پیشرفت تکنولوژیکی زیادی نسبت به قبل داشته
          ولی از نظر ظاهر یکم محافظ کارانه عمل کردند ولی بازم زیباست…
          فقط با کابینش نمی‌تونم ارتباط بگیرم و به نظرم کابینش ‌پسرفت داشته از نظر طراحی
          نمای جلو میتونست بهتر باشه ولی بازم بد نیست…
          در کل مثل بقیه s-class ها عاشقش شدم و امیدوارم بتونه به موفقیت نسل های قبل برسه
          اینم از نسل هفتم قصر متحرک ?
          سلطان s-class ?

          موافقم 48
          مخالفم 25
    2. Zonda R

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      هنوز کلیپشو ندیدم
      ولی اونطور که نوشته خیلی رو زیر ساختهاش کار کردن یجز چابکی و مانور پذیری جنس متریال و…
      یادمه نسل قبل ک معرفی شد حرفهای خیلی زیادی تو طراحی کابین داشت و بسیار نوآورانه بود خب نسل جدید اینطور نیست
      از نظر طراحیه بیرونی سلیقه ای هستش
      ولی نظر منو برآورده کرد
      انگار طراحی e کلاس و دیگر محصولات تو s جدید به بلوغ رسیده

      موافقم 36
      مخالفم 10
      1. Hadi

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        امروز منتظر رونمایی جیپ واگونیر ساعت ۱۷:۳۰ باشید…

        موافقم 26
        مخالفم 8
      2. Sina

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        ولی من که همیشه از طرفدارای S کلاس بودم هم به نظرم شاید به عنوان یه ماشین عادی خوب باشه ولی برای اس کلاس بودن کابینش و بیرونش جذابیت کافی رو نداره

        موافقم 24
        مخالفم 15
      3. Mohsen. G

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        همه نوآوریش تو کابینه…. عجب

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Masoud v12

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (145 ديدگاه)

      با سلام از لحاظ تکنولوژی و ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته ولی نمیدونم چرا از نمای جلویی با طراحی جلو پنجره نتونستم کنار بیام مثل یک قطعه اضافه که به جلو ماشین چسبیده شده است به نظر میاد البته اینو هم بگم که مرسدس اس کلاس مثل بعضی از سوپر استارها و فاشیونها اصلا خوب فتوژن نیست یعنی عکسها گویای زیباییش نیستند ولی وقتی از نزدیک میبینی زیبایی خیره کننده ای داره که این مدل هم مستثنی از این مسئله نیست. با تشکر

      موافقم 41
      مخالفم 15
      1. مانی

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        فاشیون دیگه چیه؟منظورت فشنه؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
    4. مزدا

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      طراحی چراغ عقب درسته یه کم تو ذوق میزنه ولی تکنولوژی پشم ریزونی داره.
      ما اینجا درسته راحت ایراد میگیریم ولی بهترین نخبه های خودروسازی روی این کار کردند

      موافقم 15
      مخالفم 5
    5. امیر دهقان

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      سلام
      ما سعی داشتیم کامل‌ترین مطلب رو در مورد S کلاس جدید کار کنیم و بطور کامل همۀ ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های اون رو معرفی کنیم. به همین دلیل برای تهیۀ این مطلب از چند منبع مختلف استفاده شده و آماده کردن اون کمی طول کشید
      ارادت

      موافقم 32
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        منم اوایل مطلع نبودم چرا مطالب رو دیر انشار میدین ولی
        بعدش متوجه شدم میخواین با تمام جزئیات مطلبرو درون سایت بزارین ولی میتونین از این پس یه پیش معرفی یه ساعت بعد از معرفی و یک معرفیه کامل هم سر فرصت بگذرارین

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. علی

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (164 ديدگاه)

        ?

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. reza s4

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    از هر لحاظی پیشرفت کرده به جز طراحی صندوق عقب هرچند من کی باشم که درباره صندوقش بخوام نظر بدم اما
    اما به عنوان یک خودروی لوکس یکمی باید دکمه های بیشتری داشت ن اینکه همش تکنولوژی محور باسه
    مثلا اگر بین این البته نسخه میباخ که کمی نزدیکتر به رولزرویس و بنتلی هست
    ترجیح من اول گوست هست بعد بنتلی بعد بنز

    موافقم 52
    مخالفم 13
    1. ممد ژانگولر

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      داداش این ماشین شاه ماشیناست
      یک هتل لوکس متحرک
      به همراه دفتر کار مدرن
      جون میده دوتا منشی بندازی ردیف عقب گوشیتو بدی دستشون بگی هی جواب بده
      اون یکی هم برات آب معدنی تگری از بار وسط در بیاره هی بریزه نوش جان کنی
      این ماشین کاملا کاربردیه مثل گوست نیست تا میایی بشینی رو کاپوت ماشین اون مجسمه لوگوی گندش نذاره ?

      موافقم 27
      مخالفم 22
      1. reza s4

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (143 ديدگاه)

        حجی این همه جا باید منشی رو ببری رو کاپوت؟
        صندلی های فرشته رو با یکی از دکمه هایی که کنار دری یا هر جا که گذاشتن بزن بره جلو
        بعد هم منشی هارو به راه راست هدایت کن
        بعد کی هتل به مانند قصر بود

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. ممد ژانگولر

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          هتل آزادی عملش بیشتره
          ولی قصر یهو کپ میکنی همش میپره ??

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. ممد ژانگولر

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        منتظر نسخه amg هستم
        مطمئنا میترکونه
        این ماشین همه چی جز off road بودنو تو خودش داره
        به قول کاپیتان هادوک لعنت بر ریش شیطون ??

        موافقم 5
        مخالفم 1
  3. رضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (544 ديدگاه)

    حرفى واسه گفتن نمیذاره

    موافقم 11
    مخالفم 4
  4. ارش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    واقعا لذت بردم از معرفی چنین مدلی بارها کلیپ های نمایش و پرده برداریش رو در یوتوب و اینستا دیدم .فوق العاده ست طراحی زیبایی هم داره .به لحاظ تکنولوژی هم که از بقیه ماشینها پیشرفته تر و رقبا باید دو سه سال تلاش کنن تا به این سطح برسند طراحی داخلیش هم سورپرایزمون کرد عالی و متفاوت. جالب اینجاست مرسدس هم در فرمول یک پیشتازه و آقایی میکنه هم در ارائه محصولات تجاری و لوکس و هم در حمل و نقل و ماشین آلات سنگین . برترین نشان تجاری در خودروسازی براوو???

    موافقم 42
    مخالفم 13
  5. AMG///

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    شاه تمامی خودرو ها S class
    خدایی طراحیش عیبی نداره الکی بهونه بنی اسرائیلی میگرید

    موافقم 45
    مخالفم 32
    1. رامین

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      ولی قبول کن طراحی داخلیش خوب نیست

      موافقم 33
      مخالفم 45
      1. AMG///

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        بازم داری بهونه بنی اسرائیلی میگیری

        موافقم 17
        مخالفم 10
        1. رامین

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          مثه متعصبا نظر نمی دم

          موافقم 8
          مخالفم 14
    2. Mf1

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      طراحیش بیشتر به ماشینهای کره ای میخوره حداقل پشتش و داخل ماشین عالی کار شده

      موافقم 12
      مخالفم 17
      1. ارش

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        طراح ماشینهای کره ای آلمانیه پیتر شرایر در واقع طراحی کره ای ها آلمانی شده

        موافقم 12
        مخالفم 5
  6. Hl>i

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    نکته جنجالی که تو طراحی نسل هفتم S کلاس جلب توجه میکنه چراغ های عقب ان است که بصورت مثلثی طراحی شده.
    مرسدس بنز بعداز ٢ نسل دوباره چراغ های عقب s کلاس را بشکل مثلثی طراحی کرده اما نسبت به نمونه های قبلی، این مثلثی کوچکتر و بصورت برعکس با فاصله گرفتن از گوشه ها و لبه های خودرو حالت کشیده ای بخود گرفته، حالا کار به زیبای و زشتی ان ندارم چون سلیقه ای است
    اما داستان چراغ های مثلثی شکل عقب بنز که به جرات میتوان انرا یک شاهکار طراحی و یکی از زیباترین طراحی های دانست که مرسدس بنز برای چراغ های عقب خودروهایش انجام داده،
    در نسل اول C کلاس w202 سال 1993 متولد شد و در نسل چهارم S کلاس w220 سال 1998 و سالهای 2002 و 2003 در نسل هفتم E کلاس w211 و نسل دوم C کلاس w203 به تکامل رسید.

    i>|+

    موافقم 36
    مخالفم 5
  7. Hosseinbimmer

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (133 ديدگاه)

    طراحی جلوش خوبه
    طراحی داخل بجز مانیتور خیلی بزرگش خوبه.
    چراغای پشت افتضاح!
    در کل خوبه.
    ولی بی شباهت به سری E نیست

    موافقم 31
    مخالفم 16
  8. net

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    چراغ جلو زیبا و به روز نیست اگر کشیده تر و باریک بود قشنگتر میشد مثل چرا جلو باریک ایودی a8 و بی ام و سری ۸.اگر دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر میشد.این مدل خط سفید اطراف شیشه مثلثی در ب دوم قدیمی شده اگر در قسمت مثلثی درب دوم خط سفید تیزتر بود قشنگتر میشد.تبلت پشت صندلی راننده و شاگرد ضخامتش کلفت هست و صفحه نمایش بزرگ جلو داشبورد که چسبیده به کنسول بد هست و اگر صفحه نمایش بزرگ چسبیده بود به داشبورد و جدا از کنسول بود قشنگتر میشد و اونجایی که صفحه نمایش قوص پیدا میکنه به داشبورد چسبیده میشه بد هست.صندلی با دوخت شطرنجی بنز بد هست جالبه این دوخت شطرنجی در دربها هم استفاده کرده که نیاز نبود در دربها از این دوخت شطرنجی استفاده کنه و تو ذوق میزنه.
    سدان لوکس فقط ایودی a8

    موافقم 10
    مخالفم 28
  9. SF90 STRADALE

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به عنوان پرچمدار لوکس مرسدس بنز انتظار بیشتری ازش داشتم
    نه در بحث تکنولوژی و ایمنی ؛ در بحث طراحی که اونم سلیقه ای هست
    کابین نسل قبل توقعات همه رو بالا برده بود ؛ برای همینه که کابین نسل جدید برای طرفداران مرسدس بنز سورپرایز کننده نبود

    موافقم 40
    مخالفم 13
  10. بهنام

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد.

    موافقم 33
    مخالفم 15
  11. بهنام

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    از نظر تکنولوژی و امکانات جهشی بلند داشته و البته طبق انتظارات عمل کرده، کمی نقد به طراحی ظاهری وارد هست ولی خودم به شخصه فکر میکردم خیلی بدتر از اینها از آب در بیاد مثل سی ال اس ولی، رفتم از نت کارشو عکس هاشو دیدم حقیقتاً از اکثر زوایا زیباست و به مرور این زیبایی چند برابر هم خواهد شد.

    موافقم 25
    مخالفم 8
  12. رامین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خودم به شخصه انتظار نداشتم طراحی بیرونیش خوب از آب در بیاد ولی طراحی داخلیش برعکس اصلا خوب نیست. کلا چهار تا تبلت انداخته کنار هم.

    موافقم 12
    مخالفم 22
    1. AMG///

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      چون تو بی ام و فنی
      شما الکی از همه چی بنز ایراد می گیرید

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. رامین

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        عقده ای من نسبت به بی ام و هم بدترین کامنتارم گذاشتم. مثه تو به خاطر تعصب الکیت چشمو رو عیب و ایرادای ماشین نمی بندم. این ماشین یه عقب گرده.

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. AMG///

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (579 ديدگاه)

          آره چراغ عقباش چیز جالبی نیست
          کابینشم چیزی نبود که از بنز انتظار میرفت
          (((ولی کامنتت منو ترکوند از خنده

          موافقم 3
          مخالفم 1
  13. AMIR-REZA

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    این ماشین انتظارات رو از یه ماشین لوکس و مدرن برآورده میکنه ولی انتظارات من رو از یه ((بنز))برآورده نمیکنه………..

    موافقم 27
    مخالفم 7
  14. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    از لحاظ امکانات و تکنولوژی که پیشرفت داشته ولی من از طراحی عقبش خصوصا چراغاش خوشم نیومد البته اون مانیوتر گنده هم تو چشمه ،سایر موارد مشکلی نداشت

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. Sina

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      باید قبول کرد که این نسل اس کلاس شاید ماشین خوبی باشه ولی اس کلاس خوبی نیست، نسل قبل همه ازش راضی بودن ولی نظرات مخالف این نسل جدید خیلی زیاده

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. محمد

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (353 ديدگاه)

        آره نسل قبلی واقعا خوب من خودم نسل قبلی رو بیشتر دوست داشتم تا این

        موافقم 4
        مخالفم 7
  15. JDM

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ویروسی بین خودروسازان افتاده به نام طراحی نامرتبط
    به این صورت که نسل جدید نسبت به نسل قدیم ضعف طراحی داره
    اینم شبیه جنسیس شده تا بنز?

    موافقم 22
    مخالفم 17
  16. MjM

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (718 ديدگاه)

    عالیه
    دستگیره درها و زاویه چرخش محور عقب خیلی خوبن
    غربیلک فرمان ازون فرمان دوتیکه زشت قبلی خیلییی بهتر شده
    فقط!
    هنوزم میگم داشبورد(فقط داشبورد) مدرنه، خیلی، ولی جنبه لوکسش کم شده و صرفا دوتا تبلت گذاشتن اونجا فقط!
    و یکم چراغاش(هم عقب هم جلو) کوچیکتر شده ابعادش نمیدونم خوب شده یا نه!

    موافقم 13
    مخالفم 14
  17. بی ریا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    به شخصه بنز اس ۵۰۰ مدل ۲۰۰۸ داخل ایرانو به این ترجیح میدم
    چارتا تبلت گذاشته اسمشو گداشته نهایت لوکس
    بازم میگم در مقابل آئودی آ۸ کم میاره

    موافقم 12
    مخالفم 26
  18. بی ریا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    پرچمدار سدان های لوکس فقط آئودی آ۸ هست و بس

    موافقم 6
    مخالفم 25
    1. AMG///

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      با جنسیس g90 اره

      موافقم 10
      مخالفم 6
  19. مهدی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    آره … حتما قابل دفاعه،زیباست و و و خلاصه بنزه دیگه
    ولی در کل،خیلی هم چیز شاخی نیست
    یعنی در حد s کلاس،تاپ و تک نیست

    موافقم 11
    مخالفم 15
  20. javad

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عقبش:///

    موافقم 4
    مخالفم 7
  21. بهنام

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (983 ديدگاه)

    من که عاشقش شدم ?

    موافقم 15
    مخالفم 11
  22. حسین دهمرد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    تکنولوژی و امکانات رو که با لودر ریختن توش زیبا تر و لوکس تر شده اما از اون تیپ مافیایی که داشته فاصله گرفته. بنظرم زیادی دستکاری کردن به اندازه ی دو نسل تغییر دادن قیافه شو

    موافقم 16
    مخالفم 1
  23. Elmiraj

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    هر چند سلیقه ای هست ولی طراحیش نسبت به W222 یک عقبگرد کامله ، خصوص طراحی داشبورد و نمای جلو ماشین…
    ‌.
    با این حال تکنولوژی های کاربردی و جالبی را به دنیای خودروهای لوکس وارد کرده .

    موافقم 29
    مخالفم 15
  24. Bilbo

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (516 ديدگاه)

    وقتی کمال طراحی داخلی رو تو نسل قبلی شاهد بودیم طبیعی بود هر تغییری به شدت تو ذوق بزنه و باعث بشه حتی همین طراحی داخلی عالی دیگه آنچنان به چشم نیاد. ولی اگه بطور مجزا به این طراحی داخلی نگاه بشه بسیار عالیه.
    طراحی بیرونی هم بارها و بارها بهتر شده از رندرها ولی خب خیلی جلو تر نرفته از نسل قبل. کلا نسل قبل یه نسل خیلی ویژه بود و مشکل خیلی ویژه بودن هم همینه.
    از منظر تکنولوژی هم همون کلیپ معارفه بنز تو اینستا کافی بود که باریدن پشم از پوست شروع بشه.

    در کل
    نسل قبل 10 از 10
    این نسل 9 از 10

    موافقم 11
    مخالفم 7
  25. ارشیاsvj

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ولی من کلا با طراحیش مخالفم.
    اون گوست جدیده هم یه جوریه.
    اصلا طراحی های خوبی ندارن.

    موافقم 10
    مخالفم 13
  26. Alireza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    توش زشته فرمونش زشته??

    موافقم 11
    مخالفم 15
  27. ارشیاsvj

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    راستی این فیبرنوری چیه؟
    اون اینترنت جدیده است؟(Li-Fi)
    اگه اونه پس کادیلاک های قدیم چجوری دارنش؟
    اینم دارتش؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. OMID

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      فیبر نوری یه رشته از جنس پلاستیک یا شیشس
      که نور از بدنش خارج نمیشه و از اولش نور وارد میشه و از انتهاش تقریبا با همون قدرت خارج میشه مثل یه جور لوله واسه نور
      اینترنت lifi هم چون از فیبر نوری برای انتقال سیگنال استفاده می‌کنه به جای سیم مسی بهش گفته میشه اینترنت فیبر نوری
      در واقع این فیبر نوری که داخل ماشینا هست ربطی به اینترنت ندارم بلکه برای نورپردازی هست

      موافقم 6
      مخالفم 0
  28. ماکان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . خیلی از لحاظ کلی خوب شده . انشاالله که اگر نسخه ی S63 ی آن را به صورت رسمی معرفی نکرده اند هرچه سریعتر معرفی کنند . نسخه ی S73 را هم اگر که نسخه ی S63e را جایگزین آن نکرده اند خیلی دوست دارم که خود نسخه ی S73 را هم ببینم انشاالله .

    موافقم 10
    مخالفم 4
  29. امیر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    تکنولوژی که تو این ماشین بکار رفته به اندازه کل صنعت آی تی ایران ارزش داره! ?

    موافقم 21
    مخالفم 4
  30. MASIHA

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    دوستش دارم.

    موافقم 14
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا