مرسدس بنز

معرفی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی مرسدس S580e با بُرد الکتریکی صد کیلومتر

مرسدس بنز به‌تازگی از نسل جدید سدان پرچم‌دار S کلاس خود با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی پرده‌برداری کرده است. در زمان رونمایی، دو مدل دیزلی S350d و S400d به همراه دو مدل بنزینی S450 و S500 برای بازار اروپا و مدل‌های بنزینی S500 و S580 برای آمریکای شمالی اعلام شدند اما حالا مرسدس یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بنام S580e را هم برای بازار اروپا معرفی کرده است.

S580e از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مدل S500 استفاده می‌کند اما در اینجا یک موتور الکتریکی نصب‌شده روی گیربکس و یک پکیج باطری ۲۸ کیلووات ساعتی هم آن‌را همراهی می‌کنند تا مجموع قدرت خودرو به ۵۱۰ اسب بخار برسد. این یعنی S580e حتی از S580 معمولی که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۹۶ اسب بخار قدرت مجهز است هم قدرت بیشتری دارد. مزیت دیگر این نسخهٔ هیبریدی برخورداری از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی است و طبق معیارهای WLTP اروپا می‌تواند تا صد کیلومتر را صرفاً با استفاده از انرژی باطری‌ها طی کند.

در حال حاضر S580e فقط برای بازار اروپا معرفی شده و فعلاً مشخص نیست که به بازار ایالات‌متحده هم راه پیدا خواهد کرد یا نه زیرا سخنگوی مرسدس ایالات‌متحده گفته است این شرکت در حال حاضر در مورد عرضهٔ مدل‌های پلاگین‌هیبریدی S کلاس در آمریکا چیزی اعلام نکرده است. بااین‌حال، احتمال عرضهٔ این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی در بازارهای خارج از اروپا و خصوصاً آمریکای شمالی وجود دارد زیرا مطمئناً خریداران S کلاس از قدرت، مصرف سوخت و حالت رانندگی تمام الکتریکی S580e استقبال خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. پارسا عشق ماشین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    چی میشه گفت از این استوره واقعا عالیست چی میشه گفت تنها حرف اینکه بنزه دیگه

    موافقم 62
    مخالفم 15
    1. hamid

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      استوره نه اسطوره

      موافقم 23
      مخالفم 4
    2. blackburn

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      اسطوره ی زشتی باز جلوش بد نیست ولی خوبم نیست عقبش که اوته پلک آویزون / بچه ها کلی سرو صدا کردن گفتیم چیه

      موافقم 4
      مخالفم 40
    3. Milad AMG

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      خیلی هم عالی

      موافقم 8
      مخالفم 3
  2. پارسا عشق ماشین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ولی چرا فقط صد تا ولی بازم شروع خوبی برای خودرو های الکتریکی

    موافقم 19
    مخالفم 16
  3. پارسا عشق ماشین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ولی خوب هیبرید هستش دیگه

    موافقم 26
    مخالفم 4
  4. Khan

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    الان این فقط باید روی برق یا بنزین کار کنه یا همزمان هردوتاشون کار میکنن؟
    همزمان منظورم اینکه پشت چراغ قرمز یا تو سرعت پایین بره روی الکتریکی نیست، دقیقا اینکه موتور بنزینی و الکتریکی باهم کار کنن هستش مصرف سوخت بیاد پایین

    همچین حالتی هست اصلا و اگر هست صدی چند میسوزونه ماشین درنهایت؟ یا فقط همون حالتی اول گفتم وجود داره؟

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. بهنام

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (983 ديدگاه)

      چند حالت داره
      مثلا اکو کم تر از موتور بنزینی استفاده میکنه
      الکتریکی فقط از موتور برقی
      عادی هم موتور بنزینی هم برقی
      یا اسپورت که از هر دو موتور با تمام قدرت استفاده میکنه
      بستگی به انتخاب راننده داره
      قدرتی هم که اعلام کردن مجموع قدرت موتور بنزینی و برقیه

      موافقم 16
      مخالفم 0
  5. Mohammadreza

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    سدان فول سایز لوکس یکی از اون دسته خودروهایی هستن که تمام الکتریکی شدن راست کارشونه.
    چون کسی سدان فول سایز لوکس نمیخره که از غرش اگزوز هاش لذت ببره بلکه آرامش و سکوت الویت اصلی این کلاسه و از طرفی دیگه وزن زیادشون که گشتاور زیاد میطلبه هم مزید علته.

    موافقم 29
    مخالفم 2
  6. Hadi

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    برا یه هیبرید بردش عالیه
    اونم با این هیکل و وزن…

    موافقم 22
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    مرسدس اس کلاسو یه طوری طراحی میکنه که ۳۰سال هم بگذره بگی عجب طراحی بی نقصی مثل w140 ?

    موافقم 22
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    پدال دمت گرم از صبح تا حالا ترکوندی

    موافقم 17
    مخالفم 0
  9. ارشیاsvj

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ۵۱۰ اسب بخار!!!!!!
    اوف اوف

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. AMG///

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    صد تا کم نیست؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 16
  11. بهراد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    گفته بودم ماشینای 6 سیلندر جای 8 سیلندرا رو میگیرن اونم با قدرت بیشتر و جادوی برق. رفته رفته برد الکتریکی به 220 کیلومتر میرسه و پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری هیبریدی با قدرت مجموعا 600 اسب بخار.هم خدا هم خرما.فقط مونده اون کابلای مسخره ی شارژرو با شارژر مغناطیسی جایگزین کنن.
    تو آلمان فروشگاه های آلدی (یه چیزی تومایه های رفاه خودمون) تو پارکینگاشون جایگاه شارژ دارن که میتونی یک ساعت ماشینتو رایگان بزنی شارژ.الانم دوران اپیدمی کروناس و خیلیا روزانه به نازل ها دست میزنن اما اگه بیسیم باشه نیازی نیس. فک کن دو ماه یبار بری پمپ بنزین! یا پمپ بنزینو ببرن تو نمایندگی هر دفعه سرویس دوره ای ماشینو انجام میدی بنزینم خودشون برات بزنن.جالب میشه البته برای ما که ماشینامون صدی15 میسوزونه خیلی تخیلیه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. sina

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از اون قسمت پیمایش جدا از موتور بنزینش خوششممم اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا