آئودیمرسدس بنز

مقایسهٔ نسل جدید آئودی A8 با مرسدس بنز S کلاس فیس‌لیفت

نسل جدید سدان پرچم‌دار آئودی A8 با نوآوری‌های فراوانی در برابر مرسدس بنز S کلاس قرار گرفته است؛ اما آیا این نوآوری‌ها کافی هستند تا سدان جدید ارباب حلقه‌ها بتواند برتری ستاره اشتوتگارت در این کلاس را تسخیر کند؟

سال‌ها است که مرسدس بنز S کلاس پرفروش‌ترین خودروی کلاس سدان‌های بزرگ لوکس است و آئودی A8 همیشه پس از ب‌ام‌و سری ۷، در جایگاه سوم فروش این کلاس قرار دارد. این وضعیت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ نیز تغییری نکرده است. در این مدت، S کلاس ۳۸۰۰ دستگاه در ایالات‌متحده و ۳۷۰۸ دستگاه در اروپا فروش داشته است درحالی‌که A8 در ایالات‌متحده تنها ۸۰۰ دستگاه و در اروپا ۱۳۶۱ دستگاه فروخته است.

نسل جدید آئودی A8 مانند قبل در دو نسخۀ معمولی و کشیده تولید می‌شود که نسخۀ استاندارد آن ۵.۱۷ متر طول و ۳ متر فاصلۀ محوری دارد درحالی‌که این اعداد برای مرسدس S کلاس به ترتیب برابر با ۵.۱۲ متر طول و ۳.۰۳ متر هستند. طول نسخه کشیدۀ A8 اما ۵.۳۰ متر و فاصله محوری آن برابر با ۳.۱۳ متر است درحالی‌که طول و فاصلۀ محوری نسخۀ کشیدۀ رقیب اشتوتگارتی به ترتیب برابر با ۵.۲۵ متر و ۳.۱۶ متر است. آئودی با استفاده از ترکیبی از آلومینیوم، منیزیم، فولاد و فیبر کربن، وعدۀ ارائۀ خودرویی سبک‌وزن را داده است و بنابراین هرچند هنوز وزن A8 اعلام نشده است اما انتظار می‌رود سبک‌تر از قبل باشد؛ اما S کلاس از مواد عایق بیشتری استفاده کرده تا جایی که ساکت‌ترین خودروی این کلاس است و بنابراین وزن بیشتری هم دارد.

کابین نسل جدید A8 متعلق به عصری جدید بوده و با تجهیز به سه نمایشگر، دکمه‌های فیزیکی آن به حداقل رسیده است. برای صفحه آمپر کابین مجازی آئودی یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در نظر گرفته شده درحالی‌که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI آئودی که دارای پردازندهٔ چهار هسته‌ای انویدیا است هم از طریق یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی ارائه می‌گردد. علاوه بر این، یک نمایشگر منحنی ۸.۶ اینچی نیز برای کنترل بخش‌هایی چون تهویه، سیستم صوتی و تنظیمات صندلی‌ها تعبیه شده است؛ اما در S کلاس دو صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی وجود دارد که نمونهٔ سمت چپی در اصل صفحه آمپر خودرو بوده و از طریق دکمه‌های روی غربیلک فرمان کنترل می‌شود درحالی‌که نمایشگر مرکزی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Comand Online مرسدس بنز را ارائه می‌کند و کنترل آن‌هم توسط یک پد لمسی روی کنسول وسط صورت می‌گیرد.

آئودی A8 در ابتدا فقط با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد که هردو از نوع ۳ لیتری V6 هستند اما یکی بنزینی TFSI و دیگری TDI دیزلی است. موتور بنزینی ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و پیشرانهٔ دیزلی ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. S کلاس نیز با یک پیشرانهٔ دیزلی جدید ارائه شده است که از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی است. این موتور در نسخهٔ یک توربو در مدل S350d قدرتی معادل ۲۸۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند درحالی‌که در نمونهٔ دو توربو که در مدل S400d ارائه می‌گردد، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

اما سال آینده برای آئودی A8 دو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 هم ارائه خواهد شد که بازهم یکی بنزینی TFSI و دیگری دیزلی TDI خواهد بود. نمونهٔ دیزلی ۴۳۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که موتور بنزینی ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در برابر مرسدس بنز S560 با موتور ۴ لیتری V8 به قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر قرار می‌گیرد. علاوه بر این، آئودی یک نسخهٔ هیبریدی را هم برای A8 ارائه خواهد کرد که مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی است. خروجی کلی این سیستم ۴۵۰ اسب بخار قدرت بوده و بُرد تمام الکتریکی آن برابر با ۵۰ کیلومتر است. این مدل رقیبی برای نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی مرسدس بنز S کلاس یعنی مدل S500e محسوب می‌شود.

در صدر لیست نسخه‌های استاندارد مرسدس بنز S کلاس، مدل S600 قرار دارد. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بای‌توربو است که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. S600 در برابر نسخهٔ بالا ردهٔ آئودی A8 قرار می‌گیرد که سال آینده با پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 به قدرت ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر معرفی خواهد شد. سپس به دنبال این مدل، نسخهٔ اسپرت S8 هم معرفی خواهد شد که رقیب مستقیمی برای S63 AMG خواهد بود. این مدل پس از فیس‌لیفت مجهز به یک پیشرانهٔ جدید ۴ لیتری V8 بای‌توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت شده است. همانند همیشه، آئودی A8 رفتار اسپرت‌تری نسبت به مرسدس بنز S کلاس دارد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو نیز به‌صورت استاندارد برای تمامی مدل‌های آن ارائه می‌گردد. همچنین این سدان لوکس به تعلیق هوشمند فعالی مجهز شده است که از شبکهٔ برقی ۴۸ ولت خودرو استفاده می‌کند.

اما باوجوداینکه مرسدس بنز S کلاس از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مدرن زیادی به همراه سیستم پارک از راه دور با استفاده از رابط کاربری در گوشی تلفن همراه هوشمند بهره‌مند است، نسل جدید آئودی A8 به تکنولوژی‌های بسیار بیشتری مجهز شده است. A8 جدید اولین خودروی تولیدی دنیا است که به‌طور خاص برای سطح بالایی از قابلیت رانندگی خودکار طراحی شده است. سیستم Audi AI در ترافیک‌ها و همین‌طور هنگام حرکت با سرعت‌های پایین تا ۶۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها به‌طور کامل کنترل و رانندگی خودرو را بر عهده می‌گیرد. این سیستم با استفاده از دکمهٔ Al در کنسول مرکزی فعال می‌شود. این سیستم، شروع حرکت، شتاب گیری، فرمان و ترمزها را کنترل می‌کند و بدین ترتیب نیازی نیست راننده همواره بر خودرو نظارت داشته باشد. بنابراین او می‌تواند به‌طور کامل دستان خود را از روی غربیلک فرمان برداشته و بسته به قوانین رانندگی هر کشور، بر روی فعالیت‌های مختلفی که توسط خودرو ارائه می‌گردند مانند تماشای تلویزیون تمرکز کند؛ اما به‌محض اینکه سیستم به محدودیت‌های خود برسد، از راننده می‌خواهد تا کنترل خودرو را در دست گیرد.

علاوه بر این، نسل جدید A8 به سیستم پارک از راه دور نیز مجهز شده است که به‌طور خودکار ماشین را به داخل یا خارج فضای پارک یا پارکینگ هدایت می‌کند درحالی‌که به حضور راننده درون خودرو هم نیازی نیست؛ اما راننده می‌تواند بر عملیات پارک خودکار A8 نظارت داشته باشد. برای این کار باید اپلیکیشن MyAudi روی تلفن همراه هوشمند نصب شود. سپس برای نظارت بر عملیات پارک خودکار، دکمهٔ Audi Al فشار داده می‌شود و بدین ترتیب با استفاده از دوربین‌های ۳۶۰ درجهٔ A8، فیلم زندهٔ پارک خودکار ماشین روی گوشی تلفن همراه به نمایش درمی‌آید. با توجه به این ویژگی‌های پیشرفته، می‌توان گفت درمجموع نسل جدید آئودی A8 در بخش تکنولوژی‌های کمک‌راننده بر مرسدس بنز S کلاس برتری دارد.

 

منبع: MercedesBlog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هنوز راه زیادی مانده تا ائودی و بی ام و به مرسدس بنز برسن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Carbonado Aventador

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      نه من راه زیادی نمیبینم!
      الانم آئودی برتری های خودشو داره..!
      من خودم A8 S8 و S8+ رو به S کلای و مشتقاتش ترجیه میدم!!!
      چندماه دیگه معلوم میشه که کدوم خودرو پرفروشترین سدان لوکس اروپا میشه!!!
      کمی صبر لازمه فقط!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        اینجور آمار گیری معتبر نیست، شما چند ماه دیگه چک کن که A8 جدید چند تا تو سه ماهه اول فروخته، بعد مقایسه کن با سه ماهه اول این نسل S کلاس و نسل جدیدسری هفت، وگرنه پر واضحه که به دلیل جدیدتر بودن، احتمالا تو بعضی بازارها در ماه‌های ابتدایی بیشتر میفروشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرشاد

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      آئودی A8/ S8 از نظر تکنولوژی، چیزی از بنز S کلاس و ب ام و سری ۷ کم نداره اما همیشه از نظر آمار فروش پشت سر این دو تا بوده، شاید دلیلش اینه که همیشه به جای توجه به لوکس‌گرایی، چاشنی اسپورتش بیشتر بوده، برای همینم به عنوان یه خودروی لوکس واقعی شناخته نمیشه از دید بعضی‌ها که تعدادشونم‌ کم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        شکاف بزرگ مرسدس و ائودی دقیقا همینجاست ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. audi sq7

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (95 ديدگاه)

      میشه دو تا دلیل بیاری؟؟؟؟؟
      فقط دو تا!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. امير علي

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (399 ديدگاه)

      یه دل دارم دو دلبر یکی از یکی قشنگتر?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ارمان

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      هیچم راه زیادی نمونده استاد بلکه بسیار به نظر هم گام و هم قدم میان
      من تو سالهای اخیر در انواع اقسام کلاس بندی خودرو ها جز بحث سلیقه تو انتخاب چهره من به شخصه ویژگی برتری قابل بحثی در مرسدس نمیبینم که در اعودی نبینم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. hilltwo

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      اینکه ایودی داره تکنولوژی رانندگی خودکار رو برای اولین بار تو سطح بالا ارایه میده واقعا افرین داره از نظر بنده این ماشین با سری هفت رقابت خوبی خواهد داشت و مسلما هم برتری هایی داره ولی بنز اس کلاس کلا تو نسل جدید خیلی قوی عمل کرده و بنظرم ماشینی مثل s500 برتری های زیادی نسبت به سری هفت و a8 داره ولی وقتی بحث قیمت بیاد وسط بنز واقعا خیلی گزون تره تو ایران در حال حاضر میتونی سری هفت صفر و جدید رو حدود 800 تومن بخری اما بنز اس500 سه و نیم میلیارد قیمتشه تازه اون هم اتاق جدید نیست و اتاق جدیدش اصن تو ایران نیومده هنوز قیمت a8 رو هم ازش اطلاعی ندارم تو ایران چقدره مسلما اتاق جدیدش که وارد نشده اگرم باشه مال چند سال قبله درکل اگر بحث قیمت نباشه و ایودی هم قیمتی حدود 1 میلیارد تو ایران داشته باشه انتخاب من a8 هست ولی اگه قیمت مهم نباشه بنظرم همچنان مرسدس بنز بیشتازه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehran911

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    همه چیز این ماشین‌فوق العاده است
    کاملا تکنولوژیک و مدرن
    من که خیلی دوستش دارم
    .
    البته به احتمال زیاد آئودی از موتور V4 سری TFSI استفاده نکنه
    شاید هم mercedes blog اشتباه نوشته ‌ نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهین پسر

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از آپشنا و سواری این دو ماشین چیزی ندیدم ولی تست سرعت و شتابشونو دیدم که a8 با موتور 8سیلندر توربو خیلی وحشیانه میتازید اصلا تعارف نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سلطان بلامنازع این کلاس، مرسدسه؛ پرستیژ فوق‌العاده‌ای داره، حتی نسل قبلشم هنوز که هنوزه چشمارو سمت خودش برمیگردونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      اتفاقا برعکسه شما احتمالا چون از نزدیک A8 رو ندیدن این حرف رو میزنین !
      A8 بسیار کلاس و ابهت خاصی داره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        عزیز من قبلا با S8 ده سیلندر رانندگی کردم، خیلیم دوسش داشتم، الانم نمیگم A8 کلاس و ابهت نداره، داره، اما در حد S کلاس نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. arash66

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (433 ديدگاه)

          اگر سوار شده بودی این حرف رو نمیزدی …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرشاد

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        میتونی بخشی از مطلبم رو اینجا بخونی:
        http://www.asrekhodro.com/Mobile/fa/page/36547
        کاملش رو خواستی بگو تا همراه با عکس خودم برات بفرستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارش

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          خخخخ دمت گرم اینو خوب اومدی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. فرشاد

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        من نیازی نمی‌بینم خودمو به شما ثابت کنم، دوستانی که قراره منو بشناسن، میشناسن، افکار شما چیزی رو عوض نمی‌کنه، موفق باشی ⚘

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. arash66

          ۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (433 ديدگاه)

          پس نظر شخصیت رو تحمیل نکن که A8 ضعیف تر از اس هست وسلطان سر ترِ و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    ائودی برای خودش بد نیست / باید خوشحال باشه که با مرسدس قیاس میشه / واقعا میشه بین این دو ائودی رو انتخاب کرد؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره میشه و من این کار رو می‌کنم !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        مجید جان
        کامنتت رو تو پست (( مرسدس و فراری به مکلارن موتور نمیدن )) دیدم
        .
        مجید عزیزم ممنون که مثل همیشه به من لطف داری ❤❤❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          مهران تو همیشه مهران بودی اما مجید مجید نبود
          رضا بود امیر بود …. :))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          ???
          رضا و امیر همون مجید خودمونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Schumacher

          ۲ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          قربانت مهران جان
          راستی رضا رو نمی‌شناسم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. هادی

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آره میشه دیگه بسه بنز
    از اول هی تو گوش ما ایرانی ها خوندن
    bmw یا بنز اون وقت آئودی دیده نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      فقط تو ایران اینجوری نیست، تو کل دنیا بنز و ب ام و معروف‌تر و محبوب‌تر از آئودی هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (712 ديدگاه)

        نه کل دنیا اینطور نیست
        مثلا توی چین آئودی خیلی محبوب تر و پر فروش تره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. arash66

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (433 ديدگاه)

        فرشاد عزیز باز اطلاعات اشتباه خودت رو داری تحمیل میکنی …
        برو یه سر بزن به پیج آلمانی فیسبوک audi , mb , bmw و تعداد دنبال کنندهاشون رو مقایسه کن.
        بله در ایران و خاورمیانه و امریکا حق با شماست …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      دیده میشه خوبم دیده میشه منتها تو این گلاس بنز از سایرین برتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Achtung

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    این کلاس برای بنزه شرکتهای دیگه مثل بی ام و و آئودی از رقابت با بنز نا امیدن برای همین اندازه بنز سرمایه گذاری نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      شما برو درباره سیستم تعلیق آئودی A8 جدید یه خورده مطالعه کن بعد همچین حرفی بزن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Achtung

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (420 ديدگاه)

        شنیده بودم یه کارایی کردن که با مجیک بادی کنترل بنز رقابت کنن ولی این یه تغییر کوچکیه که مجبور بودن برای واگذار نکردن کل بازار به بنز انجام بدن ولی تو این کلاس همیشه دنباله رو بنز هستند و یک قدم عقب

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Anderiaski

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    فققققققط آئودى.تو انگلیس ماشىن اول پر طرفدار اول آئودیه بعد ب ام بعد بنز کلاًَ کلاسش یه چیزه دیگس بنز و بى ام کار دارن هنوز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نت

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    خدایی ایودی از بنز قشنگتره هم از لحاظ طراحی بیرونی و هم از لحاظ طراحی داخلی مخصوصا چراغ عقبش که از هیوندای گرنجور نسل قبلی کپی کرده خیلی زیبا شده ایودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نت

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    a8 ایودی خوب کشیده و زیبا شده هم کاپوت جلو کشیده هست هم صندوق عقب ماشین.صندلیها و چراغ جلو و داشبورد و ال سی دی بزرگ و زیبا و جلو پنجره و چراغ عقبش که متصل شده به هم که از گرنجور کپی کرده قشنگتر هست نسبت به بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اعتمادیان

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      سلام ببخشید درست متوجه منظورتون نشدم : ( از گرنجور کپی کرده ) یعنی چی ؟؟؟
      ائودی با اون عظمت و اون عقبه و اون طراحیهای منحصر بفرد خصوصا داشبوردهاش که زبانزد هست ، چی رو نتونسته طراحی کنه که مجبور به کپی شده ؟؟؟ میشه بیشتر توضیح بدین ؟؟ این خودش کشف بزرگیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. نت

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    این سدان ایودی با بقیه ایودی ها واقعا فرق میکنه و خیلی کشیده و زیبا شده.بقیه ماشینای ایودی کوچیک هست و کشیده نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نت

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    حیف که این ایودی سقف سانروف بزرگ و رینگ بزرگ برای a8 نگزاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نت

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چرا ایودی هیچوقت لوکساز نبوده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماکان باند

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      اگه لوکس ساز بودن بودن به سانروف پاناروماس باید همه جمع کنن برن بلال بفروشن و هیوندای جونت بیاد لوکس ساز باشه

      هههههه چشم صندلی راننده ایودیش اندازه کل گرانجور ارزش داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. #ali.m#

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    داشبورد مرسدس یه اثر هنریه میشه قابش کرد زد ب دیوار .
    مال ائودی اصلا ب دلم ننشست مخصوصا که کنار بنز بود و مقایسه کردم .
    بهترین داشبورد ها در این سگمنت واسه s class و لکسس Ls هستن .
    بهترین طراحی ها هم به نظر من بغییر از اون دوتایی ک گفتم جگوار xj و سری 7دارن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hilltwo

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      واقعا طراحی اس کلاس چه بیرون چه داخل و داشبوردش حرف نداره خیلی عالیه داشبوردش حتی از بنتلی مولسان هم خاص تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. نت

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    داشبورد و دریچه کولر و ساعت انالوگ وصندلی چاق و حجم دار و جلو پنجره استیل بد وچراغ عقب زشت و طراحی داخلی به رنگ کرم بنز زشته و حالم به هم خورد .فقط بنز ال سی دی بزرگ و شمارشگر کیلومتر بزرگ که به هم متصل شده قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      شما تا حالا از نزدیک این مدل را دیدی که حالت بهم خورده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hilltwo

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      چنان حرف میزنی انگار سوار رولز رویس میشی هر روز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. mohammadrr

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    دقت داشته باشین که این نسل جدید آئودی آ٨ه ولی مرسدس بنز فیس لیفت!!
    مورد دیگه اینکه من آئودی آ٨ نسل قبل رو از نزدیک دیدم و به صراحت میگم یکی از بهترین ماشیناییه که تا حالا دیدم❤️
    ولی بازم من مرسدس اس کلاس رو انتخاب میکنم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    در کل هیچ کدوم از مدلای رقیب مرسدس مثل آئودی و بی ام و تو حس اشرافیت و لوکس بودن به پای مرسدس نمیرسن ولی ممکنه از لحاظ کارایی چیزی فراترم باشن ولی اینجور ماشینا برا کارای تشریفاتی استفاده میشه که بازم مرسدس از همه سرتره برا همین پرفروش تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا