اینفینیتیچشم اندازکادیلاکلکسوسلندروور-رنجروورلینکلنمرسدس بنز

آزمون بزرگ: صف‌آرایی شاسی‌بلندهای لوکس در مقابل هم

کشور امریکا یکی از پهناورترین کشورهای دنیا است اما واژه بزرگ تنها به وسعت این کشور محدود نمی‌شود. مردم امریکا از هر چیزی بزرگش را دوست دارند: همبرگرهای بزرگ، ساختمان‌های بزرگ و همچنین خودروهای بزرگ. می‌توان گفت در این کشور واژه بزرگ‌تر اغلب همان معنای بهتر را می‌دهد.
در این آزمون ما به سراغ رده‌ای از خودروها می‌رویم که مختص فرهنگ بزرگ‌تر =بهتر هستند، یعنی شاسی بلندهای فول سایز لوکس.

Large Luxury SUVs
Large Luxury SUVs
شش خودروی شرکت‌کننده در این بررسی که همگی مدل ۲۰۱۵ هستند عبارت‌اند از: کادیلاک اسکالید پلاتینوم، اینفینیتی QX80 لیمیتد، رنجرور HSE، لکسس LX570، لینکلن ناویگیتور و مرسدس بنز GL450.
درست است که SUV های بزرگ‌تری نسبت به خودروهای حاضر در این تست وجود دارند (شورولت سابربن، فورد اکسپدیشن EL، تویوتا سکویا و …) ولی آن‌ها در سطحی از لوکس بودن نیستند که بتوان آن‌ها را در این سگمنت قرار داد. ما درباره رده‌ای از خودروها صحبت می‌کنیم که تنها در ایالات‌متحده سالانه دارای فروشی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه می‌باشد. درحالی که کادیلاک و مرسدس هرکدام به‌تنهایی بیش از ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال فروش دارند. اگر حجم فروش این سگمنت شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد باید به خاطر داشته باشید با این که خودروهای لوکس و پرمیوم فقط ۱۱ درصد کل خودروهای تولیدی را تشکیل می‌دهند اما نزدیک به ۵۰ درصد سوددهی ایجاد می‌کنند. بنابراین با در نظر گرفتن سود به ازای تولید هر دستگاه از این خودروها (که رقم بالایی است) به‌آسانی می‌توان فهمید که این خودروهای غول‌پیکر تا چه اندازه برای تولیدکننده آن پراهمیت است.

Large Luxury SUVs
Large Luxury SUVs
خودروهای حاضر در این آزمایش همگی در حدود ۹۰۰۰۰ دلار قیمت دارند. در این بین ناویگیتور که به‌تازگی اصلاحاتی روی آن صورت گرفته با ۷۴۶۳۵ دلار قیمت ارزان‌ترین اتومبیل گروه است. در سمت دیگر رنجرور با ۹۶۴۵۶ دلار گران‌ترین SUV حاضر در این تست لقب می‌گیرد و تنها خودرویی است که ردیف سوم صندلی‌ها را ندارد.

سواری و هندلینگ:
سواری و هندلینگ در هر خودرویی معمولاً به یک اندازه اهمیت دارند. با این حال داستان در مورد این لوکس‌های غول‌پیکر کمی متفاوت است و به نظر می‌رسد که سواری در اینجا شاخصه مهم‌تری باشد، بنابراین اجازه بدهید که در مورد هندلینگ کمتر صحبت کنیم. هیچ‌کدام از این‌ها خودروهای اسپرتی نیستند. کادیلاک، اینفینیتی، لکسس و لینکلن همگی به‌صورت بدنه روی شاسی (Body on frame) هستند. به‌عبارت‌دیگر ساختار آن‌ها تقریباً مشابه ساختار یک تراک است. به‌علاوه سه تای آن‌ها وزنی بیش از ۳ تن دارند و کادیلاک ۲۶۶۲ کیلوگرم را حمل می‌کند. GL دارای شاسی و بدنه یکپارچه است و ۲۵۲۴ کیلوگرم وزن دارد. رنج‌روور ۵ نفره نیز با ۲۴۲۶ کیلوگرم سبک‌ترین SUV حاضر در این جمع است.

2015-mercedes-benz-gl450-4matic-front-three-quarter-in-motion
با تمام این شرایط پنج دستگاه از این خودروها مسیری به شکل ۸ انگلیسی را در زمانی بین ۲۷ تا ۲۸ ثانیه طی کردند. (از این مسیر برای آزمون پایداری و فرمان پذیری خودروها استفاده می‌شود و کارکردی شبیه به آزمون اسلالوم دارد). مرسدس GL با زمان ۲۷.۳ ثانیه سریع‌ترین و QX80 با اختلاف کمی با ۲۸.۳ ثانیه کندترین خودرو گروه بود. برای اینکه به شما مبنایی برای مقایسه بدهیم باید بگوییم که خودروی مزدا ۶ به ۲۷.۳ ثانیه و کیا اپتیما به ۲۸.۳ ثانیه برای طی کردن همین مسیر نیاز دارند.

2015-infiniti-qx80-front-three-quarter-in-motion
اما اگر بحث در مورد قابلیت سواری این خودروها باشد وضعیت خیلی بهتر خواهد شد. جایی که ساختار صلب و فاصله بین دو محور زیاد باعث فراهم آوردن یک سواری بسیار خوب برای این خودروها شده است. تنها خودرویی که می‌توان گفت از این لحاظ به‌اندازه کافی خوب نیست ناویگیتور است، تا جایی که بنسون کنگ دستیار سردبیر، سواری آن را با نسل قبلی فورد F-150 مقایسه کرده است. البته این اصلاً اظهار نظر درستی نیست ولی در مقام مقایسه با سواری عالی رقیبان شاید لینکلن این‌گونه به نظر برسد، چون ناویگیتور بیشتر از بقیه حس سوار شدن به یک وانت را ایجاد می‌کند.

2015-lincoln-navigator-front-three-quarter-in-motion
اوضاع درمورد اینفینیتی گونه دیگری است، جایی که با وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی کیفیت سواری خیلی خوبی فراهم می‌آورد، با این حال اگر شما به سواری خودروهای اروپایی علاقه داشته باشید اینفینیتی خیلی تحت کنترل به نظر نمی‌رسد.

2015-land-rover-range-rover-hse-front-end-in-motion
رنج‌روور به دلیل داشتن سیستم تعلیق و فنربندی بادی سواری شگفت‌انگیزی فراهم می‌آورد. مرسدس بنز هم دارای تعلیق بادی است که یک سواری عالی و اسپرت را فراهم می‌کند.
اگر بخواهیم باز هم در مورد سیستم‌های تعلیق تجملی صحبت کنیم باید از کمک‌فنرهای مغناطیسی کادیلاک بگوییم. کمک‌فنرهایی که به نظر می‌رسد بیشتر به حالت اسپرت متمایل هستند تا لاکچری (حتی هنگامی‌که شما آن را روی حالت راحت تنظیم می‌کنید). اگرچه رینگ‌های غول‌آسای ۲۲ اینچی و برند لاستیک‌های آن کمکی به این قضیه نمی‌کنند. با تمام این شرایط کادیلاک هنوز به‌اندازه کافی سواری خوبی ارائه می‌دهد.

2015-lexus-lx-570-front-end-turn
سیستم تعلیق بادی و کمک‌فنرهای مغناطیسی کاملاً لوکس و تجملی هستند اما لکسس دارای یک تنظیمات هیدرولیکی است که تا حدی یادآور خودروهای سیتروئن است.LX570 از نظر طبیعت شبه تراک خود دو دیدگاه مختلف را در مورد آن به وجود می‌آورد: بعضی به سواری آن خیلی علاقه‌ای ندارند و بعضی سواری آن را بیشتر شبیه یک مرسدس می‌دانند تا یک لکسس. با این حال یک سواری فوق‌العاده ساکت را به ارمغان می‌آورد و برای یک سفر جاده‌ای طولانی گزینه‌ای عالی است.

2015-cadillac-escalade-platinum-front-three-quarter-turn
آیا درمجموع می‌توان از لحاظ کیفیت سواری برنده‌ای انتخاب کرد؟ نه، ولی می‌توان گفت QX80، رنجرور HSE، LX570 و GL450 از این نظر عالی هستند.

عملکرد:
ضعیف‌ترین SUV حاضر در این رقابت رنج‌روور ۳۴۰ اسب بخاری است که از پیشرانه ۳ لیتری سوپرچارجر V6 بهره می‌برد. اما به یاد داشته باشید که رنج‌روور وظیفه حمل وزن کمتری را به دوش می‌کشد، بنابراین جای تعجب نیست که زمان شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر در ساعت این خودرو فقط ۶.۳ ثانیه است و از این لحاظ در میانه‌ی گروه قرار می‌گیرد.QX80 هم به‌طور مشابه در ۶ ثانیه به ۹۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد. درصورتی‌که لینکلن و مرسدس هر دو این عمل را در ۶.۲ ثانیه انجام می‌دهند..

2015-lexus-lx-570-rear-three-quarter-in-motion
مقام کندترین SUV تست با زمان ۷ ثانیه به لکسس می‌رسد و کادیلاک سریع‌ترین خودروی گروه لقب می‌گیرد به‌طوری که فقط در ۵.۹ ثانیه به این سرعت می‌رسد. کادیلاک در مصاف یک‌چهارم مایل (شتاب ۴۰۰ متر) هم برنده‌ی گروه است که آن را در ۱۴.۴ ثانیه و با حداکثر سرعت ۱۵۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند، جایی که لکسس یک بار دیگر عقب‌تر از دیگران این مسافت را در ۱۵ ثانیه و با سرعت ۱۴۶.۱ کیلومتر در ساعت می‌پیماید.

2015-cadillac-escalade-platinum-rear-three-quarter-in-motion
اسکالید بدترین عملکرد ترمز در گروه را به نمایش گذاشت (با مسافت توقف ۴۰.۵ متری از سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت) با این حال اینفینیتی قهرمان ترمزگیری فقط ۳ متر زودتر متوقف شد و این مسافتی است که گستره وسیعی از سدان های اسپرت در همین مسافت متوقف می‌شوند.

2015-lincoln-navigator-rear-three-quarter-in-motion
فارغ از تمام این اندازه‌گیری‌ها تصور و برداشت ذهنی افراد تست کننده نسبت به این شش SUV شایان توجه است. همه ما کادیلاک را دوست داریم و اگرچه این یک ویژگی قابل اندازه‌گیری نیست ولی طنین پیشرانه‌ی حجیم ۶.۲ لیتری و V8 این خودرو مبهوت‌کننده است. قطعاً اسکالید بهترین صدا را تولید می‌کند. کادیلاک همچنین در مقایسه با سایرین بیشترین صدای پیشرانه را در داخل کابین دارد.
پیشرانه اکوبوست لینکلن همه ما را تحت تأثیر قرار داد. یک V6 تویین توربو ۳.۵ لیتری با عملکردی اسپرت، ضمناً دارای یک سیستم انتقال نیروی درجه یک است البته تا زمانی که شما مایل به فدا کردن جنبه‌های دیگری از این SUV باشید.

2015-infiniti-qx80-rear-three-quarter-in-motion
موتور بزرگ اینفینیتی هم دوست‌داشتنی است. موتور ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری تنها نقطه قوت این ماشین در بحث عملکرد است که با قدرت بالای خود (۴۰۰ اسب بخار) شتاب خوبی را رقم می‌زند.
لکسس اگرچه در شتاب گیری بدترین اعداد تست را رقم زد ولی در خیابان‌های شهری احساس خوبی از شتاب گیری را منتقل می‌کند. بالعکس پدال ترمز آن اصلاً احساس خوبی منتقل نمی‌کند و دقت لازم را ندارد طوری که عملکرد آن را می‌توان این‌گونه توصیف کرد: وقتی شروع به فشردن پدال ترمز می‌کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، درنتیجه پدال را کمی بیشتر فشار می‌دهید ولی بازهم اتفاقی نمی‌افتد، با اصرار بیشتر ناگهان دماغه خودرو شیرجه زده و ترمزها به‌طور کامل درگیر می‌شوند!

2015-mercedes-benz-gl450-4matic-rear-three-quarter-in-motion
مرسدس بنز برای GL450 از یک پیشرانه ۳ لیتری V6 جدید استفاده کرده که به لطف بهره بردن از سامانه تویین توربو دارای گشتاوری عالی در دور موتور پایین است به طوری که باور این مسئله که این خودرو دارای یک پیشرانه شش سیلندر است نه یک V8 را سخت می‌کند.

2015-land-rover-range-rover-hse-rear-three-quarter-in-motion
درنهایت ممکن است فکر کنید این رنج‌روور است که از لحاظ عملکرد و پرفورمنس سرآمد گروه و بهترین است ولی به‌راحتی می‌توان گفت که خارج از پیست این‌گونه نیست و با وجود قدرت کافی در شتاب گیری خیلی کند عمل می‌کند.

مصرف سوخت:
مطابق اعداد اعلام شده از سوی سازمان EPA رنج‌روور کم مصرف‌ترین خودروی این تست است. این موسسه مصرف سوخت این خودرو را ۱۳.۸/۱۰.۲/۱۲.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر (به ترتیب شهر/بزرگراه/ترکیبی) تخمین زده است. ولی در عمل نتایج مصرف سوختی که به‌دست آمد چندان جالب نبود. اعداد به‌دست آمده در این تست برای این خودرو ۱۶.۳/۱۱.۸/۱۴.۳ بود که اختلاف زیادی را نشان می‌دهد.
بقیه خودروها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اعداد اعلام شده توسط EPA برای اسکالید ۱۵.۷/۱۱.۲/۱۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود ولی در واقع ۱۶.۷/۱۱.۵/۱۴.۳ به‌دست آمد.
QX80 بر اساس EPA 18.1/12.4/15.7 مصرف دارد و در عمل معادل ۱۸.۸/۱۳.۱/۱۶.۲ بنزین مصرف می‌کند.
مصرف ناویگیتور ۱۵.۷/۱۱.۸/۱۳.۸ اعلام شده که در تست ۱۶.۹/۱۳/۱۵.۲ به‌دست آمد.
مرسدس بنز در عمل مصرفی نزدیک به مصرف اعلام شده توسط EPA (13.8/11.2/12.4) کسب کرد که این اعداد در عمل ۱۴.۱/۱۱.۴/۱۲.۹ بودند.
اما تنها شگفتی این گروه در این بخش لکسس بود که در تست مصرفی بهتر از مصرف اعلام شده توسط EPA به‌دست آورد. مصرف اعلام شده برای آن معادل ۱۹.۶/۱۳.۸/۱۶.۸ است اما بهترین نتایجی که در تست ما کسب کرد ۱۷.۷/۱۳.۴/۱۵.۸ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر بود. با این وجود هنوز هم مصرف بالایی محسوب می‌شود خصوصاً اینکه به علت مخزن سوخت نسبتاً کوچک آن (۹۳ لیتر) همیشه یک پایتان در پمپ بنزین است.

2015-large-luxury-suv-frot-end-in-motion
اتاق / کابین:
همه‌ی تیم تست کننده متفق‌القول کابین اسکالید پلاتینوم را بهترین کابین در بین ۶ خودرو اعلام کردند. درون این خودرو، بسیار مجلل، پوشیده از چرم نرم و با قطعات چوبی تحسین‌برانگیز است. به طوری که کیفیت آن شما را شوکه خواهد کرد. با این وجود سامانه CUE کادیلاک و کنترل‌های لمسی در این خودرو چندان عالی به نظر نمی‌رسند.

2015-land-rover-range-rover-hse-cockpit
اگر فکر کرده‌اید که رنج‌روور هیچ مشکلی از لحاظ کیفیت داخلی ندارد کاملاً در اشتباهید. سامانه اطلاعات و سرگرمی به کار رفته در این خودرو همانند CUE کادیلاک برای خودرویی به این قیمت راضی‌کننده نیست. در حقیقت این سیستم پس از سیستم CUE در کادیلاک جایگاه دوم بدترین رابط کنترل را از آن رنج‌روور می‌کند. از نظر کیفیت مواد به کار رفته در کابین نیز رنج‌روور در پس کادیلاک قرار می‌گیرد. نکته عجیب در این خودرو صدای جیرجیری است که از کابین آن به گوش می‌رسد و با کمی دقت موفق به یافتن کانون صدا می‌شوید که حاصل تماس صندلی با کنسول وسط این خودرو است!

2015-infiniti-qx80-cockpit
مواد به‌کار رفته در داخل کابین اینفینیتی ما را تحت تأثیر قرار داد. چرم انعطاف‌پذیر و چوبکاری براق در همه جای کابین آن به چشم می‌خورد. مشکل اصلی اینفینیتی (همانند لینکلن) این است که پایه و اساس ضعیف و سطح پایینی که این خودرو بر اساس آن شکل گرفته (نیسان پاترول) را کاملاً نشان می‌دهد. QX80 خودرویی فریب‌دهنده است، با وجود اینکه ظاهری کاملاً عظیم و بزرگ دارد ولی آن‌قدری که به نظر می‌رسد جادار نیست. مشکل صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم‌اند که اگرچه خوب و راحت‌اند ولی چون در جای خود ثابت هستند و نمی‌توان آن‌ها را تنظیم کرد حتی افرادی با قد متوسط هم فضای پای کافی در اختیار ندارند. ضمن این‌که صندلی‌های این خودرو ارتفاع زیادی دارند که حس خوبی را منتقل نمی‌کنند.

2015-mercedes-benz-gl450-4matic-cockpit
مرسدس GL خودرویی است که به‌عنوان SUV سال ۲۰۱۳ انتخاب شد اما اکنون کابین آن قدیمی به نظر می‌رسد. شاید دلیل آن این باشد که بعضی چیزها نظیر صفحه نمایش کوچک سیستم اطلاعات و سرگرمی آن مربوط به یک نسل قبل از چیزی است که در بنزهای جدید (مانند کلاس C و S) بکار می‌رود. صندلی‌های سفت (که پوشش چرمی خوبی هم دارند) اولین چیزی است که در مورد کابین آن جلب‌توجه می‌کند.
اوضاع در مورد داشبورد هم تقریباً مشابه است. پیکربندی و جانمایی ادوات و کنترلرها خیلی عالی هستند ولی جلوه بصری پلاستیک‌های سیاه بکار رفته در این خودرو چیزی نیست که شما در خودرویی با این قیمت انتظار آن را داشته باشید.

2015-lexus-lx-570-cockpit
لکسس LX570 که اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد قدیمی‌ترین خودروی حاضر در این رقابت است. به‌علاوه کمترین فروش را نیز دارد. در سال گذشته فقط ۴۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رفته است یعنی معادل ۳ درصد از بازار این سگمنت را به خود اختصاص داده است. طراحی داخلی قدیمی آن برای رقابت‌های پاریس-داکار کاملاً مناسب است اما برای یک خودروی تجملی و لوکس چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.
چرم استفاده شده در این خودرو عالی نیست، مواد به‌کار رفته در کابین نیز همین‌طور، سیستم اطلاعات و سرگرمی آن مانند آثار باستانی است و تزئینات چوبی و براق به‌کار رفته در آن پلاستیکی به نظر می‌رسند.
شعار خودروهای امروزی پوشش چرم برای همه جای کابین است، چیزی که در لکسس به چشم نمی‌خورد و به‌جای آن پلاستیک‌هایی با ظاهر ارزان‌قیمتمانند اینفینیتی) را در خیلی جاها می‌توان دید.
در نهایت به لینکلن می‌رسیم که با وجود تغییرات جزئی به‌عنوان مدل ۲۰۱۵ به بازار آمده اما واقعیت این است که تقریباً چیز جدیدی ندارد و باید منتظر نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۸ باشیم که از ساختاری تمام آلومینیومی بهره خواهد برد.

2015-lincoln-navigator-cockpit
لوکس بودن یک خودرو در جزئیات آن معنا پیدا می‌کند و این جایی است که لینکلن کم می‌آورد. کابین ناویگیتور از بعضی جنبه‌ها مانند صندلی‌های صاف و یک میزان کاملاً عالی است، ولی ناویگیتور از لحاظ کیفیت داخل کابین قادر به رقابت نیست.

2015-cadillac-escalade-platinum-cockpit
با صرف‌نظر کردن از رنج‌روور پنج سرنشینه به بررسی کاربردی بودن ردیف سوم صندلی‌ها می‌پردازیم، جایی که در کادیلاک و اینفینیتی فضای تنگ‌تری را احساس می‌کنید. لکسس در این قسمت برخلاف آنچه به نظر می‌رسید باعث شگفتی شد چون که ردیف سومی مناسب افراد بزرگسال دارد.
در نهایت اگرچه اندازه گیری‌ها لینکلن را دارای بزرگ‌ترین فضا نشان می‌داد ولی این مرسدس بود که به لطف ساختار یکپارچه بدنه و شاسی از لحاظ قابلیت استفاده‌ی ردیف سوم بهترین در تست انتخاب شد.

cadillac escalade
cadillac escalade
infiniti QX80
infiniti QX80
lincoln navigator
lincoln navigator
Mercedes-Benz GL50
Mercedes-Benz GL50
land-rover range-rover HSE
land-rover range-rover HSE
lexus LX570
lexus LX570
ویژگی‌های قابل توجه:
مرسدس بنز GL450: دارای پنجره‌های ردیف سومی مشابه چیزی که در مینی ون‌ها باید وجود داشته باشد.
لینکلن ناویگیتور: تنها SUV گروه که یک سطح کاملاً صاف برای حمل بار دارد.
اینفینیتی QX80: یک کنسول میانی برای سرنشینان صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم
رنجرور HSE: دوربین‌هایی در هر گوشه برای سنجش موقعیت چرخ‌ها
کادیلاک اسکالید پلاتینوم: Wi-Fi 4G LTE استاندارد و یک یخچال در کنسول میانی
لکسس LX570: بیشترین ویژگی‌های Off-road در گروه

نتیجه‌گیری:
آیا شما می‌توانید از بین این خودروها گزینه‌ی بدی انتخاب کنید؟ نه، خودروی بدی اینجا وجود ندارد ولی ما مطمئن هستیم بعضی گزینه‌ها بهتر از بقیه هستند.

Large Luxury SUVs
Large Luxury SUVs
مقام ششم: اینفینیتی QX80
وقتی این خودرو بدترین نتیجه را در تست مصرف سوخت رقم می‌زند، فضای ردیف سوم آن تنگ است و چهره‌ای زشت و طرحی غیر استادانه دارد در مورد آن فقط می‌توان گفت که اس یو وی بزرگی است که افراد زیادی به آن علاقه ندارند.

2015-infiniti-qx80-side-profile
مقام پنجم: لینکلن ناویگیتور
اگرچه این خودرو ارزان‌تر از بقیه بود ولی به لوکس بودن حتی نزدیک هم نیست. نقاط قوت آن که مورد علاقه قرار گرفت یکی سامانه‌ی انتقال قدرت آن بود و دیگری چندمنظوره بودن آن.

2015-lincoln-navigator-side-profile
مقام چهارم: رنجروور HSE
یک شاسی‌بلند زرق‌وبرق دار و مجلل، ولی کیفیت ساخت مشکوک و همچنین قیمت بالای همه چیز آن باعث شد نتواند مقامی بهتر پیدا کند.

2015-land-rover-range-rover-hse-side-profile
مقام سوم: لکسس LX570
پیرمرد گروه مورد احترام قرار گرفت. LX570 برای همه افراد خودروی ایده آلی نیست ولی ویژگی‌های منحصربه‌فردی در این مشت‌زن همه جا روی لکسس وجود دارد.

2015-lexus-lx-570-side-profile
مقام دوم: مرسدس بنز GL450
خودرویی که سابقه کسب عنوان SUV سال را دارد رفته‌رفته نشانه‌های پیری را بروز می‌دهد، با این وجود هنوز هم یکی از هوشمندترین SUV هایی است که می‌توان خرید.

2015-mercedes-benz-gl450-4matic-side-profile
مقام اول: کادیلاک اسکالید پلاتینوم
زیباترین طراحی، بهترین کابین، خوش‌صداترین و همچنین سریع‌ترین خودروی این آزمایش. کادیلاک اسکالید پلاتینوم قلب‌ها را تسخیر کرد.

2015-cadillac-escalade-platinum-side-profile
ترجمه: محسن عبدالملکی
منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محسن عبدالملکی

مهندس عمران، مترجم و علاقه مند دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. ashkan

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    فکر کنم جز محدود آدمای بودم تو ایران تو اون دوره رقابت اسکالید و هامر همشش سمت اسکالید بودم
    واقعآ این ماشین شاهکاره شاهکار
    از نزدیک که ببینی گیره میکنی
    اصلآ کادیلاک یه دونه باشه
    امیدوارم کادیلاک یه روز ciel و مونتاژ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعیدحامی حقوق حیوانات

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (432 ديدگاه)

      سلام. طراحی لکسوس مخصوصا طراحی خارجی اش به نظر من جذاب ترین طراحی را دارد و اگر چراغ های جلوش مثل لندکروزر بود بهتر هم میشد. زنده باد لکسس 570 برادر کوچکتر سلطان لندکروزر.

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. محمد

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      طراحی داخلی رنج روور لایک
      طراحی داخلی کادیلاک دیس لایک

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. آرمااااان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      این اولین باره که سر 6 راهی گیر کردم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. شاسی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    بین کادیلاک و بنز اگه میخواستم انتخاب کنم حتما بنز رو انتخاب میکردم، یکی بخاطر طراحی بهترش و دیگری مصرف سوخت پایین تر…البته هیچ کدوم از خودروهای بالا طراحی داخلی جذابی بنظرم نداشتن و فقط به طراحی خارجی بنز نمره قبولی میدم. اون چهار تای دیگر رو فقط لکسوس هست که میتونه بمونه و بقیه از نظر انتخابی بنده حذف میشن

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. SAEED SYSTEM

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      منم بو نظرت کاملا موافقم
      از نظر طراحی و زیبایی لکسوس
      از نطر اصالت و قدرت و سواری مرسدس
      همین
      بقیه ارزش خریدن ندارن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. ALiHidden

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    من اگه بودم :

    اول Infiniti

    دوم Mercedes

    سوم Lexus-Cadillac (اینا مقام مشترکن:D)

    چهارم لینکلن

    پنجم هم رنجروور

    تو کابین ها با Infiniti و کادیلاک خیلی حال کردم.گ

    در کل همشونو دوست داشتم به غیر از رنجروور نمیدونم چرا تنها مدلی که از رنجروور خوشم میاد فقط اووکه.

    موافقم 0
    مخالفم 4
  4. alif

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (128 ديدگاه)

    فقط کادیلاک . همه یی اینا به کنار طراحی خارجیش به کنار فوق العادس. تو منطقه ازاد ارس که یکیش تو تبریزه از نزدیک دیدیم واقعا یه ابهت خاصی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. milad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    عجب محشری کادیلاک مخصوصا داخل ماشین و داشبورد زیباش..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سلام

    گزارش یک باگ در بخش مشاهده تصاویر;
    قبلا وقتی روی عکسی کلیک میکردی ، با استفاده از کلید های جهت چپ و راست تصویر عوض میشد. ولی الان فقط تصویر فعلی رفرش میشه و مجبوری برای مشاهده هر عکس یکبار بیرون بری و مجددا بر روی تصویر بعدی کلیک کنی که اصلا جالب نیست.

    با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Ferrari

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    من موندم چطور اینفینیتی آخر شدلینکلن پنجم. اینفینیتی از مرسدس و لینکلن بهتره باکیفیته افرودشم به خوبیه لکسوسه. جای بسی تامل داره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  8. nima

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اول بنز
    دو لکسوس
    سوم رنجروور

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. حسین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا از رنجرور 510 اسبی تو آزمون استفاده نکردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  10. افشین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    میخواستین با اون حجم موتور سریعترین نباشه!!!
    gl550 میاوردن بعد ببینن سریعترین کدومه با وجود اینکه هنوزم حجم موتورش از کادیلاک کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. افشین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مرسدس و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 2
  12. آقا نادر

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اگه آئودی باهاشون بود حتما” یا دوم بود یا اول.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. علی

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اول کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. payam454

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. payam454

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پرم کادیلاک بالاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حميد

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    نتیجه گیری خوبیه من خوشم اومد
    ولی من خودم بنز رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. 777

    ۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    والا تا جای که شنیدیم تو کل کشورای عربی که تست کردن و حتی مجری و مهندسین موتور ترند امریکا گفتن بالاترین کیفیت ساخت بین کل اس یو وی های جهان رتبه اول به مرسدس بنز G و رنجروور تعلق گرفته حتی اقای کلارکسون هم میگه حیچ اس یو وی به پای رنجروور و بنز G نمیرسن بیخود نیست همه اتومبیل های این تست فولشون زیر ۴٠٠ هزار درهم اما رنجروور فول قیمتش ٨۵٠ هزار درهم هست اونم تو کل کشورای خلیجی و دوبی این پولو میدی به نمایندگیش بعد از ۴ ماه ماشین تحویلت میدن اگر مراحل ساختشو ببینید میدونید ۵ برابر اس یو وی های دیگه وقت میبره تا مونتاژ شه و قیمتش تو امریکا ١٨٠ هزار دولار در صورتی که اس یو وی های دیگه این تست زیر ٨٠ هزار دولارن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. AHMADREZA

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اول کادیلاک دوم لندرور سوم لکسوس چهارم بنز
    پنجم اینفینیتی ششم لینکن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. Mohammad

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    هرکی هر کدومو می خواد دوست داشته باشه ولی باید راه رو برای اسکالید باز کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Mohammad

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    به نظر من طراحی داخلی و خارجی همشون عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بهشاد

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اول لکسس
    داشتم که میگم
    راحتی در یک کلام
    لکسس
    آدم هرجاهست راحتی باید باشه و اینجام لکسس حرف اول رو میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. taha

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کادیلاک نه تنها یه ابوهت خاصی داره بلکه از لحاظ طراحی داهلی و خارجی بی نظیره همراه با اون قلب تپنده پر قدرتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Rouzbeh

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    قیافه اینفینیتی و لکسوس یه چیز دیگس

    موافقم 1
    مخالفم 1
  24. سعید ج

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رتبه اول من به لکسوس میدم بعد بنز

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. فقط انگلیش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    تواین سایز شاسی بلند ها رنجروور lwbاتوبیوگرافی وبنزgl63بد جور حرف اولو می زنند اخه این چه تکنولوژیه که امریکا وژاپن دارن با موتور های نزدیک 6لیتری فقط نزدیک 400 اسب بخار تازه این فقط برتری موتور اون دو تاست ودیکر موارد ها هم بماند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. sobhan

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط فقط لکسس
    اول:لکسس
    دوم:بنز
    سوم:کادیلاک
    چهارم:اینفینیتی
    پنجم:لندرور
    ششم:لینکلن

    شما لکسس lx570 مدل 2016 روببین بعد بگو کادیلاک

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. سهند

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اوه اوه اسکالید …. من خیلی وقته تو کفشم …………….حیف که بنزش یکم قدیمیه زیاد خوشم نیومد ………… کادیلاکه واقعا یه سروگردن از همشون بالاتره …………..بابا اخه کدوم اوسکلی لکسوس رو با کادیلاک و بنز یکی میکنه ؟!! ……..اینقد چرت نگین خواهشا .. طرف اومده میگه من لکسوس رو سوار شدم خیلی خوبه پس از اینا بهتره !! …. خب آقا جون یعنی چون تو سوار شدی و خوشت اومده از اینا بهتره؟ اصلا تو مگه تا حالا این کادیلاک رو از نزدیک دیدی که حرف میزنی ؟؟؟!!!!! خب معلومه لکسوس هم خوبه در واقع همه ی ماشینا خوبن اما اینجا داریم مقایسه میکنیم که کدوم بهتره ….. از لحاظ برند که بنز و کادیلاک و رنجروور یچی دیگه اند …. بین این ماشینایی هم که اینجان کادیلاکه به صراحت میشه گفت بهتر از بقیس …. اصلا شما در موردش خوندید که چه غولیه ؟! …. اصلا یه کلاس . ابهت دیگه داره .. البته بنز هم همین ابهتو داره اما نه تو این مدلش …. در کل من بین انطور ماشینا این کادیلاک رو خیلی دوست دارم اونم تیون شده !! ممنون از این پست جالب .. دوستان هم لطفا منطقی نظر بدید …ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سهند

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اینایی که میگن لکسوس خوشگله چه سلیقه ***دارن ….. اینا چی ازاصالت و کلاس .و سر سنگین بودن سرشون میشه اخه ؟!! اتفاقا لکسوس یه قیافه خیلی ساده ومعمولی داره م بقیه ماشینای توی خیابون … خیلی هم طراحی هاش خز و سبکه …….. بد نیست یه تست سلیقه بدین که یککککم این اعتماد به نفس یاد پایییییین !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. Constantin

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    این است کادیلاک???????
    مثل همیشه اول…
    ایول که پرچمت همیشه بالاست?
    برای بقیه شرمنده چون اصالت خریدنی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. جواد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    نتیجه قابل قبوله ولی مطمئنا بنز می توانه به راحتی مقام اول کسب کنه چرا که درست در قسمت نمای داخلی یک امتیاز از کادیلاک عقب افتاد و اون هم به خاطر نمایی داخلی قدیمی چند سالشه اگر فیس لفت مرسدس با نمای داخلی بروز به بازار ارائه داده بشه بدون شک برنده این رقابت مرسدس بنز می شه.البته ناگفته نماند که نمای خارجیش هم یکم قدیمی شده و شاید رقبا یکم زیباتر باشند ولی باز هم هنوز همان ستاره تک خودروسازی دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا