بی ام ومرسدس بنز

پرچم‌داران تازه‌نفس آلمانی، مقایسهٔ مرسدس بنز GLS و ب‌ام‌و X7

سال گذشته ب‌ام‌و مدل کاملاً جدید X7 را به‌عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند و پرچم‌دار بلندقامتان خود معرفی نمود. در آن زمان رقیب مستقیم X7 یعنی مرسدس بنز GLS در نسل دوم خود قرار داشت که با نام GL در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بود؛ بنابراین در زمان معرفی X7، نمایندهٔ اشتوتگارتی‌ها در این کلاس، خودرویی سالخورده محسوب می‌شد و به همین دلیل امکان انجام مقایسهٔ عادلانه‌ای بین این دو کراس‌اوور سه ردیفهٔ لوکس آلمانی وجود نداشت اما حالا به‌تازگی در نمایشگاه نیویورک مرسدس بنز نسل کاملاً جدید GLS را معرفی کرده که در همهٔ قسمت‌ها بروز شده و می‌توان آن‌را یک S کلاس شاسی‌بلند دانست.

بنابراین حالا می‌توان مقایسهٔ درست و عادلانه‌ای بین X7 و GLS انجام داد. با توجه به آزمایش‌هایی که با پرچم‌دار شاسی‌بلندهای باواریایی‌ها انجام شده، این یک کراس‌اوور سه ردیفهٔ واقعاً عالی است. X7 خودرویی راحت و سرگرم‌کننده‌ای است که می‌تواند تهدیدی جدی برای رقبا باشد اما حالا GLS هم باقدرت به میدان آمده است. نسل کاملاً جدید و بهبودیافتهٔ این بلندقامت اشتوتگارتی نه‌تنها از نسل قبلی خود بهتر است بلکه بزرگ‌تر و قدرتمندتر هم شده است؛ بنابراین روی کاغذ همه‌چیز برای مرسدس امیدوارکننده است اما نسل تازه‌نفس GLS در برابر حریف سرسختی از باواریا چگونه خواهد بود؟

طراحی خارجی و داخلی

تصمیم‌گیری دربارهٔ اینکه کدام‌یک از این کراس‌اوورهای فول سایز آلمانی زیباتر هستند کاملاً به سلیقهٔ افراد بستگی دارد زیرا در هرکدام از این خودروها از زبان و فلسفهٔ طراحی کاملاً متفاوتی استفاده شده است. بااین‌حال، GLS که طبق زبان طراحی Sensual Purity مرسدس بنز شکل گرفته، استایل ظریف‌تری دارد درحالی‌که X7 پویاتر و تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد.

این ویژگی کم‌وبیش در داخل خودروها نیز به چشم می‌خورد. در اینجا داشبورد ب‌ام‌و زاویه‌دارتر و راننده محورتر است درحالی‌که در کابین GLS از طراحی معمول محصولات مدرن مرسدس بنز استفاده شده که ویژگی اصلی آن دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی متصل‌به‌هم است. البته در X7 نیز دو صفحه‌نمایش با همین اندازه برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی در نظر گرفته شده است.

ابعاد و فضای داخلی

هرچند هردوی این کراس‌اوورها بسیار بزرگ هستند اما دراین‌بین GLS به‌وضوح خودروی بزرگ‌تری است به‌گونه‌ای که با ۵.۲۰ متر طول، حدود ۴ سانتیمتر از X7 با طول ۵.۱۶ متر کشیده‌تر است. فاصلهٔ محوری GLS نیز برابر با ۳.۱۳ متر است که تفاوتی ۳ سانتیمتری را نسبت به فاصلهٔ محوری ۳.۱۰ متری رقیب باواریایی نشان می‌دهد. از لحاظ ارتفاع نیز برتری با مرسدس است به‌گونه‌ای که با ۱.۸۲ متر ارتفاع، حدود دو سانتیمتر از X7 بلندتر است؛ اما تنها قسمتی که پرچم‌دار ب‌ام‌و دست بالاتر را دارد، عرض است زیرا با ۱.۹۹ متر عرض، نزدیک به ۴ سانتیمتر پهنای بیشتری نسبت به رقیب خود دارد.

هرچند شاید اختلاف اندازهٔ این دو کراس‌اوور چندان زیاد به نظر نرسد اما قطعاً GLS در داخل کمی جادارتر از X7 خواهد بود. هردوی این کراس‌اوورها به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی مجهز هستند و برای هردوی آن‌ها ترکیب شش یا هفت‌نفره نیز قابل سفارش است. البته این برای اولین بار است که مرسدس بنز ترکیب شش‌نفره را برای GLS ارائه می‌کند. در این ترکیب، صندلی‌های نیمکتی ردیف دوم با دو صندلی شخصی خلبانی جایگزین می‌شود. به گفتهٔ مرسدس بنز، صندلی‌های ردیف سوم GLS جدید نیز کاملاً برای بزرگ‌سالان قابل‌استفاده بوده و افرادی با قد ۱۹۵ سانتیمتر به‌راحتی می‌توانند در آنجا بنشینند. از لحاظ فضای بار نیز برتری با مرسدس است به‌گونه‌ای که در صورت خواباندن هردو ردیف صندلی‌های عقب، ظرفیت بار GLS به ۲۴۰۰ لیتر می‌رسد درحالی‌که این عدد در X7 برابر با ۲۱۲۰ لیتر است.

قوای محرکه

هم GLS و X7 با دو پیشرانهٔ دیزلی و دو نمونهٔ بنزینی به بازار عرضه می‌شود که در این مطلب مدل‌های بنزینی آن‌ها را باهم مقایسه می‌کنیم. روی کاغذ هردو موتور بنزینی GLS از رقیب باواریایی قوی‌تر هستند. پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ این ماشین که در مدل GLS350 ارائه می‌شود، از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که X7 40i به‌عنوان نسخهٔ بنزینی پایه از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی X7 پایه ۲۷ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به همتای اشتوتگارتی خود دارد.

پیشرانهٔ بنزینی دوم GLS اما یک واحد ۴ لیتری V8 توئین توربو است که با ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور، در مدل GLS580 ارائه می‌شود. در همین حال، X7 50i که نسخهٔ بنزینی دوم یا بالا ردهٔ این ماشین محسوب می‌شود، در زیر کاپوت خود یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است که بازهم از رقیب خود ۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتری دارد. علاوه بر این، هردو نسخهٔ GLS به تکنولوژی ۴۸ ولت و سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost مجهز هستند درحالی‌که X7 از این ویژگی بی‌بهره است. در بخش انتقال قدرت نیز گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک GLS یک دنده از گیربکس هشت سرعتهٔ X7 بیشتر دارد. تمامی مدل‌های این کراس‌اوورها اما به‌صورت استاندارد به سامانه‌های چهارچرخ محرک XDrive و ۴Matic مجهز هستند.

X7 40i اما با وجود قدرت کمتر، از GLS350 کمی سریع‌تر است به‌گونه‌ای که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که رقیب برای انجام این کار به یک‌دهم ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. شتاب مدل‌های قوی‌تر X7 50i و GLS580 اما یکسان بوده و هردو ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند؛ بنابراین مرسدس بنز شاید به خاطر وزن بیشتر یا هر دلیل دیگری، در شتاب گیری نمی‌تواند از قدرت بیشتر خود استفاده کند. حداکثر سرعت هردو کراس‌اوور نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تکنولوژی

با توجه به اینکه X7 و GLS پرچم‌داران سازندگان خود محسوب می‌شود، هردو به جدیدترین و بیشترین تجهیزات رفاهی و تکنولوژی‌های ایمنی ب‌ام‌و و مرسدس بنز مجهز شده‌اند. سواری هردوی این کراس‌اوورها باید بسیار نرم باشد زیرا X7 به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی و سیستم کنترل پویایی کمک‌فنرها برخوردار است درحالی‌که GLS هم از سیستم تعلیق بادی Airmatic و سیستم کمک‌فنرهای تطبیقی سود می‌برد. با پرداخت هزینهٔ اضافه نیز می‌توان سیستم تعلیق E-Active Body Control را برای GLS سفارش داد درحالی‌که سیستم فعال راحتی راننده که با استفاده از دوربین و اسکن مسیر پیش رو تعلیق را تنظیم می‌کند هم برای X7 قابل سفارش است.

درنهایت با توجه به تمامی مواردی که در این مطلب بررسی کردیم، شما کدام‌یک از این دو کراس‌اوور فول سایز سه ردیفهٔ لوکس آلمانی را انتخاب می‌کنید؟

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز GLS

ب‌ام‌و X7

پیشرانۀ اول ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۶۷ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۹ ثانیه ۵.۹ ثانیه
پیشرانۀ دوم ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۹۰ اسب بخار ۴۶۲ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۲ ثانیه ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
طول ۵.۲۰ متر ۵.۱۶ متر
عرض ۱.۹۵ متر ۱.۹۹ متر
ارتفاع ۱.۸۲ متر ۱.۸۰ متر
فاصلۀ محوری ۳.۱۳ متر ۳.۱۰ متر
ضریب آئرودینامیک ۰.۳۲ ۰.۳۴

 

 

منابع: CarScoops & Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    مرسدس بنز GLS: لایک ?
    ب‌ام‌و X7: دیس‌لایک ?

    موافقم 17
    مخالفم 11
  2. power active

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    طراحی بی ام و یه چیز دیگست به خصوص نمای عقب ???

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      عکس که نمای پشت هر دو کنار هم هست رو ببین؛ درسته که سلیقه‌ایه اما انصافا GLS به خصوص تو نمای عقب، زیباتر و با ابهت‌تره

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. Dante

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (99 ديدگاه)

        البته اینم در نظر بگیر که عکسی که از نمای عقب بنز گرفتند ، کمی زیر ماشین و هم نشون میده و بیشتر به خاطر این زاویه هست که شما فکر میکنی بنز ابهت داره .

        در مورد این دو خودرو ، طراحی بی ام و رو‌بیشتر میپسندم .

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      برای اولین بار در زندگی ، در این کلاس خودرویی ، bmw را به بنز ترجیح میدهم .
      بنز خیلی بهتر میتونست در طراحی این خودرو کار کنه ، اما احساس میکنم بسیار محافظه کارانه عمل کرده و دست طراح را بسته .

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        نمیدونم چرا نسبت به کامنت انتخاب bmw نسبت به بنز ، عذاب وژدان گرفتم و از درون قلبم پیام ارسال میکنه ، بنز همیشه بنزه و من نمیتوانم GLS را کمتر از X7 بدونم و چه بَسا جااُفتاده تر از X7 نشون میده .

        ای کاش میتوانستم کامنت قبلی را پاک و از تمام طرفدارن X7 معذرت بخوام .

        فکر کنم آشی که خودم درست کردم را دارم هم میزنم? .

        موافقم 2
        مخالفم 4
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    GLS رو انتخاب میکنم به دلیل تناسب طراحی و رعایت کردن اصل زیبایی در عین سادگی، فضای بیشتر کابین، برند، هزینه نگهداری کمتر مرسدس نسبت به ب‌ام‌و

    موافقم 4
    مخالفم 5
  4. sina

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    قطعا بی ام و

    موافقم 8
    مخالفم 4
  5. net

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    ۹۰ درصد با هم برابرند در این مقایسه و طول هردو ماشین خیلی زیاد و بزرگ هست و اکر دو ردیف صندلر داشتند بهتر بود.قسمت دنده بنز که مثل دو دیوار بین دو صندلی هست خیلی زشت هست واقعا تعجبه چرا بنزهمچین دیوار زشتی اطراف دنده کشیده و ۴ تا دریچه کولر کوچک مربعی زیر ال سی دی بنز خیلی زشته و رینگ بنز بد هست.جلوپنجرهx7 خیلی زشت و بزرگ هست و اطراف دنده x7 که طرح چوب هست زشته کلا روی داشبورد و اطراف دنده هر ماشینی که از طرح چوب قهوه ای استفاده میشه خیلی زشت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 8
  6. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    انتخاب من‌ GLS تنوع مند هستش

    به خاطر کابین زیبا‌تر
    و فضای کابین بیشتر

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. Khosrow

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    بازهم — ب ام و — زانو زد ..

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. ایلیا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      میشه بفرمایید توی کدوم کلاس زانو زده؟
      M2?
      M3?
      M5?
      M8?
      X3?
      X5?
      همه ی اینا توی کلاسشون خودرو اول کلاس هستن.

      موافقم 5
      مخالفم 2
  8. Elmiraj

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    مشخصات دو ماشین جوریه که انگار مهندسان مرسدس صبر کردن تا بی ام و ، X7 را رونمایی کنه و آنها GLS را جوری بسازن که از هر لحاظ یه پله بالاتر باشه….!!!!!!
    .
    دو رقیب سرسختی هستن ولی در آمریکا با دو رقیب سرسخت تر مواجه خواهند بود که در این کلاس Aviator دست برتر را داره ….

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. محمد علی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      شاید روی کاغذ توانمند باشه اما در عمل حتی لکسوس و آئودی توانایی رقابت با این دو غول را ندارند برند های دیگر که فقط در حاشیه هستند

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انتخاب من x7 بخاطرظاهرهیجان انگیزتر.وطراحی خشن وتنومندتر.البته من مدل Mرو انتخاب میکنم که خیلی جذاب تره.
    X7تا الان ۳ رقابت داشته بین مرسدسGکلاس وکادیلاک اسکالید ولینکن نویگیتور که بصورت فیلم هستن.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. ابوالفضل

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    تقریبا این ماشین ها از لحاظ اپشن یکی هستن تنها چیزی که سبب انتخاب یکی از اینا میشه ظاهر داخل و بیرونه که سلیقه ایی هستش و من ظاهر bmw رو بیشتر میپسندم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. بهنام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    تاسف برای تیم طراحی مرسدس که به این روز افتاده. در همه ی زوایا ب ام و بهتره اگرچه خوده ب ام و هم طراحی در حد نام خودش نداره. بقیه ی قضایا مثل طراحی داخلی و امکانات و پرفورمنس و آفرود برام اهمیتی نداره چون اختلاف بین این دو برای ماها غیر قابل درکه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. کوروش

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    واقعا بی ام و خودرو شایسته تری هست با همه برتری بنز و تجربه بیشتر ولی الان دیگر امریکایی های بیرمق رقیبش نیست بلکه برترین لوکس ساز جهان به این کلاس خودرویی وارد شده که البته هم با دست پر از تمام برسی ها بیرون امده این کلاس فقط هیجان و رانندگی با حس را کم داشت که با ورود x7 کامل شد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Seyed.AMG

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    نسل قبلی gls سال ۲۰۱۲ به عنوان برترین شاسی بلند فول سایز 2018 کاراندرایور(اسکالید ، نویگیتور و … سایر امریکایی هم بودن با شاسی متفاوت ) انتخاب شد ، ببینید این نسل دیگه چه اعجوبه ایه ، ۶ سال اختلاف سنی کم نیست .
    بعد دوستان هنوز یه ببرسی کامل بین این دو خودرو انجام نشده با قطع به یقین میگن x7 بهتره !!!

    هر دوتا ماشین در نسخه های پایه طراحی شون چنگی به دل نمیزنه اما تو نسخه 580 gls و نسخه نیمه ام x7 ? با بازنگری های جزیی طراحی شون خیلی جذاب تر شده

    موافقم 1
    مخالفم 3
  14. mohammad FM480

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قطعا بنز بهتره
    طراحیش خیلی با ابهت تر زیبا تر هست گرچه میتونست خیلی بهتر باشه و انتظار بیشتری داشتم

    موافقم 1
    مخالفم 4
  15. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اگه بخوام منصف باشیم هم X7 وهم GLS هردو خیلی جذاب ولوکس هستن.من کلیپ های زیادی ازاین دوماشین رو دیدم بیشتر ازX7 چون GLS تازه معرفی شده.توفیلم خیلی جذاب تر ازعکس هستن‌.هردوشون باجسه بزرگ اما عملکرد خیلی خوبی روی پیچ ها دارن.چیزی که به هیچ وجه لینکن نویگیتور وکادیلاک اسکالید نمیتونن دراین زمینه با این دوماشین رقابت کنن.
    درمورد کیفیت کابین هم تنها بنتلی بنتایگا ورولزرویس کولیان باکیفیت تر از X7 وGLSهستن.
    هم GLS وهم X7 چون سایزکوچیک تری نسبت به نویگیتور واسکالید دارن جدای از سواری خیلی راحت تروپرفومنس خیلی برتر از رقبای آمریکایی حتی میتونن به عنوان SUV لوکس برای کسانی که عاشق این کلاس هستن استفاده بشن.چون رقبای آمریکایی بیش از حد کشیده هستن که بیشتر به کاریه خانواده میان.
    فعلا GLSجدید بررسی نشده اما X7رو چندمجله تست کردن که از نظرکیفیت کابین وسواری جزو برترین های کلاس هستش ودر زمینه پایداری بهترین درکلاس خودش.تست X7رو که مجله اتواکسپرس انجام داده ترجمه شده اش رو درپدال میتونید مطالعه کنید که چندوقت پیش مطلبش گذاشته شد.
    اما درپایان من خودم عاشق SUV ها درکلاس X5 وGLE وپورشه کاین هستم که بهترین سایز برای یکSUV هستش.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه نکته ای که زمان معرفی X7 وGLS دوستان آمریکایی دوست همش بهش اشاره میکردن این بودکه X7 وGLS دریه کلاس پایین تر از اسکالید ونویگیتور هستن!!!!!
    اما تاجایی که من بررسی های سایت های خارجی رو دیدم X7 اولین رقابتش درمقابل اسکالید بود.دومین رقابت درمقابل بنزGکلاس(که دریک کلاس نیستن) وسومین رقابت درمقابل لینکن نویگیتور.
    فکرکنم اونا دیگه ازمابهترمیدونن کدوم خودرو درچه کلاسی هستش.البته آمریکایی ها همیشه کشیده ترهستن وکمی بزرگ تر.اما جزو یک کلاس بحساب میان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      این که کلاسشون متفاوته دلیل بر برتری هیچکدام بر یکدیگر نیست ….
      در کلاس کراس اور های فول سایز لوکس که مرسدس GLS و جدیدا BMW X7 ، لینکلن اویاتور و کادیلاک XT6 حضور دارن ساختاری بدون شاسی نردبانی وجود داره که این ماشین ها رو از یک SUV اصیل جدا می کنه…..
      با وجود اویاتور و XT6 از این به بعد این ماشین ها با ناویگیتور و اسکالید مقایسه نمی شن .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. riofarina

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (95 ديدگاه)

    مشخصات فنی که تقریبا برابره
    با توجه به سنم،شخصا x7 و ترجیح میدم،شاید ۱۵ سال بزرگتر بودم gls و ترجیح میدادم?

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. Saman

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    فقط کادیلاک XT6

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. محسن

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آقا
    توی متن زدین بنز به وضو ح حححح بزرگتر از بی ام و است
    در صورتی که عکس اول که هر دو در کنار هم هستن رو نگاه کنین
    بی ام و به وضوح بزرگتره !!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Roham

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (728 ديدگاه)

    بنز دیگه مثل قدیم با ابهت و بی نظیر نیست!!!
    حیف…

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا