پورشهمرسدس بنز

ممنوعیت تردد برخی محصولات پورشه و مرسدس در سوئیس!

برخی مدل‌های خاص مرسدس بنز ویتو و همچنین پورشه ماکان‌ها و کاین های دیزلی دیگر نمی‌توانند در خیابان‌های سوئیس تردد کنند زیرا مقامات این کشور به خاطر آلایندگی بیش از حد مجاز این خودروها اجازه تردد آن‌ها را نداده‌اند.


این حرکت گفته شده تنها محصولات صادراتی از هفدهم آگوست را هدف قرار می‌دهد و بنابراین محصولاتی که قبلاً در این کشور پلاک شده‌اند می‌توانند به تردد در جاده‌های سوئیس ادامه دهند.


مرسدس ویتوهای مجهز به پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری دیزلی و پورشه ماکان‌های استفاده کننده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری TDI گروه فولکس‌واگن مجاز به حضور در خیابان‌های این کشور اروپایی نیستند. همچنین کاین هایی که از پیشرانه ۴.۲ لیتری بزرگ‌تر سود می‌برند نیز نمی‌توانند در سوئیس تردد بکنند. هر سه خودروی یاد شده دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ هستند.

دایملر با انتشار بیانیه‌ای قبلاً صادرات ویتو به سوئیس را متوقف کرده است. این حرکت پس از دستور مقامات آلمانی برای فراخوان و تعویق پلاک گذاری این خودرو در ماه می صورت گرفته است.


این موضوع به آسانی یکی از سخت‌ترین شرایط تقلب آلایندگی دیزلی تجربه شده در صنعت خودرو بوده و اگر دیگر کشورها نیز شروع به ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در خیابان‌های شهرهای خود کنند خیلی تعجب نخواهیم کرد. البته خودروسازان از تکنولوژی دیزلی دفاع کرده و آن را بخشی از آینده می‌دانند.

اوایل سال جاری مدیر فروش پورشه گفت پیشرانه‌های دیزلی هنوز هم برای استفاده در شاسی بلندها مناسب هستند زیرا مشتریان خواهان گشتاور و محدوده حرکتی بالا می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با وجود خودروهای هیبرید دیگه خودروهای دیزلی جایگاهی ندارن
    پر سروصدا کم بازده
    خودروهای دیزلی فقط برای مصارف سنگین و پیکاپ های بزرگ توجیه پذیره نه خودروهای شهری

    همه‌ی خودروسازان باید تکنولوژی هیبرید جایگزین دیزل کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      بابا این خودرو دیزلی اروپای ها از خودرو بنزینی ایران الایندگیش کمتره .نمیخواهید بدید ایرانیا استفاده کنن.
      ماشین خوب هم ارزوست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    اَخیراً مدیر عامل لکسوس از عدم علاقه به تولید خودروهای تماماً برقی سخن گفته ، که بسیار این خودروها به دلیل تولید و بازیافت باتری ، ضررش بیشتر از سوخت فسیلیهاست و تمام تمرکز خودشون رو میگذارند روی تولید خودروهای هیبریدی و آینده از آن هیبریدیهاست .
    در چند سال اَخیر و تولید خودرو و کارخانه های صنعتی ، پدر جَو کره زمین رو در آورده و تاثیراتش رو در خشکسالی و گرمایش شدید زمین داریم با چشم میبینیم که از جنگ جهانی هم مخرب تره و باید تمام دنیا دست به دست هم بدن تا فاجعه رو هرچه زودتر جلوشو بگیرن .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      واقعا با NAVID0098 موافقم. اتفاقا امروز یه مستند تو نشنال نشون میداد به نام میلیون سال و داشت در مورد نامهربونی ما با کره زمین حرف میزد و برای مثال از خودرو استفاده کرد و میگفت خودرو یکی از اختراعاتیه که بشر با اون خیلی محیط زیست رو تخریب کرده. واقعا باید یه سری از ماشینها جمع بشن و بجاش هیبرید جایگزین بشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا