مرسدس بنز

موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت، بهشت دوستداران!

همین دیروز بود که گزارش ویژه‌ای از کلکسیون و آرشیو فوق‌العاده‌ی پورشه دیزاین که شامل بیش از ۱۰۰ هزار سند و طرح مهندسی در طول ۷۰ سال می‌باشد را منتشر کردیم. امروز نیز نگاهی به تاریخچه دیگر برند فوق‌العاده‌ی آلمانی خواهیم داشت و صادقانه عرض کنیم که این کار برای ایجاد رقابتی دوستانه بین طرفداران برندهای پورشه و مرسدس صورت گرفته است.


تمرکز این ویدئو روی مرسدس بنز و به‌طور مشخص روی موزه‌ی این شرکت در اشتوتگارت است. این ساختمان دارای ۹ طبقه بوده و ۱۶۰ دستگاه از محصولات مرسدس شامل خودروی بنز موتور ۱۸۸۶ تا مدل‌های مسابقه‌ای را در بر می گیرد. در موزه‌ی مرسدس نیز همانند پورشه آرشیوی کاغذی شامل طرح‌های مهندسی و دیگر اسناد ارزشمند همچون پتنت های اصلی و اسناد فروش‌هایی وجود دارد که تاریخ آن‌ها به سال ۱۸۸۶ نیز بازمی‌گردد.


مرسدس همچنین مراسم‌های ویژه‌ای را در موزه‌ی خود برگزار می‌کند اما یک دوستدار واقعی خودرو بیشتر به محصولات این کمپانی علاقه‌مند خواهد بود. البته که خودروهای فوق‌العاده‌ای همچون ۳۰۰SL گالوینگ و ۲۲۰ S را در این موزه خواهید دید اما با تاریخچه مسابقات مرسدس نیز آشنا خواهید شد. این مجموعه شامل خودروهای گرندپری قرن بیستم تا مدل‌های رالی، خودروهای گروه C و ناوگان خودروهای فرمول ۱ مرسدس می‌باشد.

نمی‌توانید به اشتوتگارت بروید؟ مشکلی نیست زیرا مرسدس وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده که در آن می‌توانید یک تور مجازی در موزه داشته باشید اما هیچ‌کدام از این موارد جایگزین مشاهده از نزدیک نمی‌شود.

طرفداران ب ام و هم منتظر بمانند! در آینده تاریخچه‌ی بیمر را نیز مرور خواهیم کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    بنز و تاریخش برای دوستداران علوم مهندسی و عاشقان خودرو یعنی تاریخ تکامل جهان خودرو! از دوران طلائی اتحاد دایملر و مایباخ و اختراع نخستین موتور احتراق داخلی بنزین سوز تا تکامل این کنسرسیوم و تشکیل کمپانی دایملر-کرایسلر و هدیه کردن نوآوریهایی همچون سیستم ABS و تولید مدلهای جاودانه ای همچون SL گالوینگ افسانه ای و سلطان بلامنازع آفرودسواری لوکس یعنی G.Class به جهان صنعت در کمتر برند خودروسازی حتی BMW مشاهده میشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hossein

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (150 ديدگاه)

    وای که اگه یه روز برم اینجا یکی از بهترین روزهای زندگیم میشه
    اون 300 sl
    همشون مثل جواهر میمونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خب لینک اون سایتم میذاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sajad

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هردو برند های قابل احترامی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mazaher

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا