مرسدس بنز

مرسدس R63 AMG، مینی‌ونی فوق سریع!

علیرغم ناکامی در بحث فروش، مرسدس R کلاس طول عمر قابل‌توجهی داشت. این خودرو از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ در بازار حضور داشت و مرسدس با پایان تولید آن روی تولید شاسی بلندهای مد روز تمرکز نمود.


نسخه AMG این خودرو در واقع سریع‌ترین نسخه R کلاس تاریخ بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت ۵۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این نیروی قابل‌توجه از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به هر چهار گوشه خودرو فرستاده می‌شود.


علیرغم داشتن وزنی بالاتر از ۲.۳ تن، مرسدس R63 AMG می‌توانست در زیر ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و به اندازه سوپرسدان‌های چند سال قبل سریع باشد. این خودرو اساساً نسخه سریع و دیوانه‌وار از خودرویی بوده که علیرغم فضای زیاد صندوق نمی‌تواند افراد زیادی را حمل کند.


این مدل سال ۲۰۰۷ که برای فروش گذاشته شده دارای رنگ بدنه آبی، کابینی پوشیده از چرم خاکستری، رینگ‌های نقره‌ای ۲۰ اینچی بوده و کارکرد ۲۰۷ هزار کیلومتری دارد.


قطعاً این خودرو فشار زیادی را در جاده‌های باز به خود دیده اما ظاهر بسیار خوبی داشته و مخصوصاً کابین آن که ترکیبی از چرم و آلکانترا و عناصر چوبی است در وضعیت مناسبی قرار دارد. از جمله تجهیزات رفاهی R63 AMG 2007 می‌توان به سانروف دو حالته، پارک ترونیک، سیستم اطلاعات سرگرمی کامند، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، استارت بدون کلید و… اشاره کرد.


بنا به گفته‌های فروشنده این خودرو دوباره رنگ‌آمیزی شده و به همین خاطر این‌گونه تمیز به نظر می‌رسد. خب مجبوریم بپذیریم که این یک خودروی ۱۱ ساله بوده و کاملاً استفاده شده است. قیمت کنونی خودرو ۲۵ هزار دلار است که برای پرفورمنسی که ارائه می‌دهد نسبتاً معقول است. اگر بتوانید با یک مینی ون اسپورت و آلمانی کنار بیایید قطعاً R63 AMG گزینه خوبی برای شما خواهد بود!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یه خودروی خاص و دوست‌داشتنی؛ کیفیت بنز تضمین شدست، ۱۱ سال که خوبه، چند برابر اینم کار کنه، با یه سری سرویس‌های ساده میشه حسابی نونوارش کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قیمتش تو منطقه آزاد میشه 225 میلیون و پلاک ملی 450 میلیون تومن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اینو از چند سال پیش ازنزدیک دیدم / طراحیش شاهکاره / از اون موقع زیاد میادتو ذهنم که داشتنش چه لذتی میتونه بده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا