مرسدس بنز

نگاهی به اولین نسل مرسدس S کلاس، پدرِ سدان‌های لوکس!

وقتی واژه S کلاس را می‌شنوید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند چیست؟ از همان زمانی که ما با خودرو آشنا شده‌ایم مرسدس S کلاس را نیز به عنوان پیشروی مهندسی آلمان قبول داریم.

اینکه گفته‌های بالا امروز نیز درست باشند یا خیر قابل‌بحث است اما پرچم‌دار لوکس مرسدس تاریخچه‌ای بسیار غنی داشته و در تست‌های مقایسه‌ای بسیار زیادی که طی این سال‌ها انجام شده S کلاس همواره در صدر بوده است.

خودرویی که در ادامه بررسی خواهیم کرد اولین سدان لوکسی است که از نام S کلاس سود می‌برد. این خودرو بهترین، نمادین‌ترین و احتمالاً زیباترین محصول مرسدس نیست اما در زمانی که عرضه شد محصولی فوق‌العاده به شمار می‌رفت.

به‌هرحال ما از خودرویی که در سال ۱۹۷۲ تولید شده صحبت می‌کنیم. S کلاس موردبحث که با کد W116 شناخته می‌شود تا سال ۱۹۸۰ در خط تولید حضور داشت و پس از آن پرچم را به مدل محبوب‌تر W126 داد. این مدل ویژه مدل سال ۱۹۷۹ بوده و ۳۵۰ SE نام دارد که در بطن خود نیروگاه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتون متر را جای داده است.

قطعاً ۳۵۰ SE با توجه به استانداردهای مدرن امروزی خودرویی کند است چراکه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعتی دارد اما Autogefuhl می‌گوید حتی امروز هم می‌توانید رانندگی هیجان‌انگیزی با این سدان لوکس داشته باشید.

البته منظور از سواری هیجان‌انگیز از نظر دینامیکی نیست اما اگر فقط روی سواری در بزرگراه‌ها و اصطلاحاً کروز کردن تمرکز کنید این خودرو تجربه بسیار راحتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین مجری بررسی کننده می‌گوید شما می‌توانید از S کلاس W116 به‌صورت روزمره نیز استفاده کنید. نظر شما چیست؟ واقعاً این سدان را دوست دارید؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    واقعا نسل های مختلف اس کلاس رو دوست دارم،ولی با این نسل جدیدش اصلا نمیتونم ارتباط برقرار کنم.با تکنولوژی عظیمی که توی ماشین به کار رفته کاری ندارم،ولی آخه طراحی داخلی مینیمال اونم واسه همچین ماشینی…..؟!
    غیر قابل قبوله.وقتی میبینمش فقط یاد تسلا مدل ۳ میفتم

    موافقم 25
    مخالفم 48
    1. محمد

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      من عاشق w140 هستم
      نه قبلش نه بهدش هیچ مرسدس بنزی با این ابهت تولید نشد
      اینقدر ابهت داشت بهش میگفتن اتاق تانک نمونه های تمیزش هم تو بازار خیلی گرونه

      موافقم 16
      مخالفم 2
  2. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    واقعا نسل های مختلف اس کلاس رو دوست دارم،ولی با این نسل جدیدش اصلا نمیتونم ارتباط برقرار کنم.با تکنولوژی عظیمی که توی ماشین به کار رفته کاری ندارم،ولی آخه طراحی داخلی مینیمال اونم واسه همچین ماشینی…..؟!
    غیر قابل قبوله واسم.وقتی میبینمش فقط یاد تسلا مدل ۳ میفتم

    موافقم 18
    مخالفم 29
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      دوستان ، کاری به این مقاله ندارم ، این مدل بنز S را چند سال پیش برای یکی از همسایه‌هامون بود (( فکر کنم ۲۸۰ بود )) رنگ تریاکی که داخلش نشستیم تا مسیری را دور بزنیم برای خرید کالایی ، اینقدر سواریش نرم و صندلی‌هاش مبل مانند هست که دیوونتون میکنه وعاشقش میشید .

      خوبی این مدل قدیمی‌های بنز اینه که تا نسل به نسل میتونید سوارش بشید و بدون دغدغه خرابی و قطعات حالش را ببرید و همه چیزش در ایران پیدا میشه با قیمت مناسب و پیچیدگی خاصی هم نداره (( البته بحث من فنی هست و نه لوازم تزئیناتی )) .

      دیگه ماشین قدیمی‌ها مثل این ، بهتره برای سوار شدن تا ماشین‌های جدید با این قیمت‌های عجیب و وحشتناک ، طرف با سراتو تصادف کرده بود و میگفت یه چراغش ۱۰ میلیون و کلاً همه‌ی ماشین‌های وارداتی همین طوری غیر قابل تحمل شدن از خرج و مخارج به خصوص اگر تصادف بکنید که دیگه باید بی‌خیال بشوید (( اگر بیمه بدنه نداشته باشید ، یه تصادف جزئی و ساده سپر چراغ گلگیر و کاپوت میشه ۱۰۰ میلیون برای یه ماشین ژاپنی یا کره‌ای و حتی چینی هم همینطور )) .

      دیروز دیدم شخصی در ایستاگرام پست گذاشته بود جهت نبود دکمه شیشه بالابر پژو پارس مدل ۹۸ و اگر هم در بازار باشه ، قیمتش حدود ۸۰۰ هزار تومن هست ، خب دیگه با این وضع باید ماشین‌ها را بزاریم تو پارکینگ و با تاکسی جابجا بشیم بهتر و بی‌دغدغه‌تر زندگی را میگذرونیم تا ببینیم در آینده وضع چطور میشه .

      موافقم 35
      مخالفم 11
      1. UNAS

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        شوما با ماشین شخصی نرو
        بشین ببین چطور میشه !
        اگه هم احیانا خواستی با تاکسی بری حتما توجه کن تاکسیش تویوتا باشه
        هایس
        کرولایی
        چیزی…
        دکمه شیشه بالابر هم 800هزار تومن نیس بیخود جو نده پسر
        یه آدم عاقل و با سن و سال شوما که مدعی هستی ، هر چی که شخصی در اینستاگرامش گذاشته انتشار نمیده !!!

        موافقم 13
        مخالفم 10
  3. ارش

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فوق العاده بود این مدل در ضمن دو مدل دیگه هم داشت : ۴۵۰ و ۵۶۰ که به ترتیب ۲۲۵ اسب بخار و ۲۸۶ اسب بخار قدرت داشتند که برای زمان خودش عالی بود .

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. کافر مقدس

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    البته پدر سدان های لوکس کادیلاک و لینکلن و قبل آن الدزمبیل هست

    شاید منظور در متن پدر سدان های لوکس مرسدس بوده وعلا کادیلاک خیلی قبلتر تولید شده بود

    موافقم 16
    مخالفم 61
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (951 ديدگاه)

      متن کاملا درسته

      موافقم 29
      مخالفم 10
    2. مانی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مرسدس خیلی‌ قبل از این سدان لوکس میساخت ولی‌ اسمش اس کلاس نبود

      موافقم 9
      مخالفم 2
  5. Moein

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    سلام بر جد بزرگ
    چقدر شیرینه این الان پدربزرگه اینایی هست که الان میبینیم??

    موافقم 28
    مخالفم 6
  6. Hadi

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    پدر ابهت و صلابته این ماشین
    پادشاه خودروهای لوکس?…

    موافقم 29
    مخالفم 9
  7. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    مگه بهتر از S کلاس هم داریم؟
    هنوز هم طراحیش قشنگه
    فقط یه ستاره تو آسمون میدرخشه اونم ستاره ی سه پره مرسدس بنزه

    موافقم 26
    مخالفم 10
  8. کافر مقدس

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    من تو متن های خارجی و منابع اصلی چیزی به اسم پدر سدان ها پیدا نمیکنم . یکم تحقیق کنید در تاریخ با امثال کادیلاک و رولزویس و الدزمبیل و.. مواجه میشید در دهه 50 و 60 و 70

    این فقط یک نمونه ش هست

    https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle#North_American_manufacturers

    این اتاق که حتی تو محصولات اون موقع بنز جز لوکس ها نبوده. زیادم سخت نیست سرچ کردن لوکس های دهه 70 که این اتاق در قیاس با اونا حداقل پدر قطعا محسوب نمیشه

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (951 ديدگاه)

      شما کافیه تنها عبارت luxurious sedan in 70 decade رو توی گوگل سرچ کنید.
      قصد بی احترامی رو ندارم ولی همین کد اتاق بنز بزرگترین ضربه به کادیلاک بود که دیگه جریانش رو باید بدونید که چه بلایی سر کادیلاک آورد.
      در کشورهای پیشرفته آزادی وجود داره و کسی که بجای کادیلاک، مرسدس بنز خریده میدونسته جریان چیه و معنای لوکس بودن رو درک کرده … .
      با قطعیت تمام سلطان لوکس بودن در صنعت خودروسازیه حتی با وجود رولز و بنتلی که واقعا برازندشم هست.
      اگر هم به تاریخ باشه که فک نمیکنم شرکتی در مقابل مرسدس بنز بتونه حرفی داشته باشه.

      موافقم 15
      مخالفم 6
  9. مازیار

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این اتاق به سناتوری معروفه و چه لقب بامسمایی

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. ارشیاsvj

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    من نمیفهمم
    اینکه اگه یه ماشینی مثل سنا یا SVJ یا حتی ونتیج AMR کمک فنر های سفتی دارن
    از پراید سفت ترن یا نه!!؟؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. بی ریا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    روچه حسابی شده پدر سدان های لوکس
    کادیلاک ها و بیوک های قدیم چی پس

    موافقم 4
    مخالفم 9
  12. شهرام

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فیلم باز نمیشه لطفا اصلاح کنید یوتیوبه انگار

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. Mercede kaviani

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    سلام ببخشید مگر نسل اول W108/ اس کلاس نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا