مرسدس بنز

مروری بر هر آنچه که تاکنون از نسل جدید مرسدس بنز GLS می‌دانیم

GLS هم‌اکنون قدیمی‌ترین محصول در حال تولید مرسدس بنز محسوب می‌شود. نسل کنونی این ماشین برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ با نام GL بعنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مرسدس بنز به بازار آمد و پس از فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای به GLS تغییر نام دارد. حال خوشبختانه مرسدس بنز در حال آماده کردن نسل کاملاً جدید این خودرو است که واقعاً می‌توان آن‌را یک S کلاس شاسی‌بلند با سه ردیف صندلی دانست؛ اما طراحی ظاهری GLS جدید چگونه خواهد بود و چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ در این مطلب با رندری که بر اساس تصاویر جاسوسی طراحی شده، مروری خواهیم داشت بر هر آنچه که تاکنون از نسل جدید شاسی‌بلند پرچمدار مرسدس بنز میدانیم.

استایل بیرونی

نیاز به توضیح ندارد که GLS خودروی بزرگی است اما با این حال ابهت رقبای آمریکایی را ندارد و بیشتر شبیه به GLE است که با استفاده از هورمون رشد بزرگ شده است. در نمای جلویی این ماشین بیش از همهٔ جلوپنجرهٔ بزرگ با دو ستون افقی جلب‌توجه می‌کند که لوگوی مرسدس بنز را در بر گرفته‌اند. چراغ‌های جلوی LED چند پرتویی با دی‌لایت‌های عمودی بعنوان امضای مرسدس و همینطور ورودی هوای بزرگ درون سپر هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه نمای جلویی GLS جدید هستند. در نمای جانبی خودرو نیز خطوط و نقوش پررنگ‌تری نسبت به قبل دیده می‌شود درحالیکه پنجرهٔ سوم عقب هم کوچکتر شده است.

داخل کابین

هفت صندلی بزرگ و راحت به همراه نمایشگرهای بزرگ که نیمی از داشبورد را پوشش می‌دهند ازجملهٔ ویژگی‌های داخلی برجستهٔ نسل جدید GLS هستند. در اینجا همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX، ماساژور پیشرفته و نورپردازی داخلی با بیش از ۶۰ رنگ مختلف هم ارائه شده است. در کنسول میان خودرو، زیر نمایشگر مزکزی چهار دریچهٔ تهویه به همراه کنترلر سیستم تهویه قرار گرفته‌اند درحالیکه در کنار شیفتر دنده نیز یک پد لمسی جدید برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بدون نیاز به لمس نمایشگر تعبیه شده است. این پد را می‌توان تفسیر مرسدس بنز از کنترل‌کنندهٔ دوار سیستم iDrive ب‌ام‌و دانست.

زیر پوست

نسل جدید GLS روی همان پلت‌فرم مدل کوچکتر GLE بنام MHA ساخته شده است. این یعنی در GLS جدید هم همان سیستم‌های بهبود سواری مثل سیستم کنترل بدنهٔ E-Active ارائه خواهد شد که با استفاده از معماری الکتریکی ۴۸ ولت، هریک از کک‌فنرهای بادی را بصورت مجزا تنظیم می‌کند. این سیستم همچنین در صورت خشن بودن مسیر بطور خودکار ارتفاع تعلیق را افزایش داده و در شرایط آب‌وهوایی نامناسب نیز به منظور بهبود کشش ارتفاع را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، GLS به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل سیستم کمکی Tailback هم مجهز خواهد بود. این سیستم ترافیک‌هایی با حرکت آهسته را تشخیص داده و تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت اقدام به کنترل و توقف و حرکت خودرو می‌کند.

پیشرانه‌ها

مرسدس بنز برای نسل آیندهٔ GLS طیفی از پیشرانه‌های دیزلی، بنزینی و هیبریدی خفیف را ارائه خواهد کرده که از مدل‌های GLE و S کلاس گرفته می‌شوند. مدل‌های دیزلی که GLS350d و GLS400d نام دارند، هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو مجهز خواهد بود که در اولی ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور و در دومی ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. مدل بنزینی پایه هم که GLS450 نام خواهد داشت، با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost ارائه خواهد شد. این موتور بنزینی به تنهایی ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و EQ Boost هم بصورت کوتاه مدت ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به آن اضافه می‌کند. مدل هشت سیلندر GLS جدید که احتمالاً GLS560 نام خواهد گرفت نیز به همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز خواهد بود درحالیکه نسخهٔ قوی‌تری از همین موتور در مدل اسپرت GLS63 AMG هم ارائه خواهد شد. انتقال نیروی تمامی موتورها هم توسط گیربکس یک نُه سرعتهٔ اتوماتیک انجام خواهد گرفت.

رقبا و زمان معرفی

نسل آیندهٔ مرسدس بنز GLS در بازار با رقبای زیاد و قدرتمندی مواجه خواهد بود که این اس‌یووی‌های بزرگ لوکس شامل ب‌ام‌و X7، رنجروور، آئودی Q7، لکسس LX، اینفینیتی QX80، کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور می‌شود. برای کسانی که نسخهٔ معمولی GLS را کافی نمی‌دانند نیز مرسدس نسخهٔ فوق لوکس مایباخ آن‌را تدارک دیده که می‌تواند رقیبی برای رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا باشد. نسل جدید GLS به احتمال زیاد طی سال جاری رسماً معرفی خواهد شد که این اتفاق احتمالاً در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر روی خواهد داد. انتظار می‌رود فروش این اس‌یووی پرچمدار آلمانی نیز پیش از پایان سال ۲۰۱۹ آغاز گردد.

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    پادشاه Suv ها ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بین این و رقیب سرسختش رنجرور کاملا مرددم !؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صدای موتور LFA

      ۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (195 ديدگاه)

      انتخاب من رنجرور اتوبایوگرافیه

      احساس میکنم GLS یه چیزی کم داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. Mآsكvيch

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    اومده زخمی کنه فقط…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ۱. لینکلن نویگیتور
    ۲. کادیلاک اسکالید
    ۳. مرسدس بنز GLS
    ۴. اینفینیتی QX۸۰
    بحث بنتلی و رولز رویس هم کاملاً جداست ??

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    X7وGLS انصافا هردو خیلی خیلی باشکوه هستن.X7که اونقدر کیفیت بالایی داره که دست کمی از برادر گرون قیمت ترش رولزرویس کولیان نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    ابهت و زیبایی در ناویگیتور ، اسکالید ، تاهو ، اکسپدیشن ، یوکان و سال آینده گرند واگونیر خلاصه میشه نه کراس اور ها….
    .
    .
    رقیب قدرتمندی برای اویاتور ، X7 و XT6 خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    SUV = G class
    Crossover = GLS
    همین 2 تا رو داشته باشی میتونی ادعا کنی لذتی در شاسی بلند سواری نبوده که تجربه نکرده باشی.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا