خودروهای سنگینمرسدس بنزولوو

همکاری دایملر و ولوو برای تولید خودروهای تجاری هیدروژنی

گروه تراتون شاهد رقیب سرسختی خواهد بود. این رقیب حاصل همکاری دایملر تراک AG و گروه ولوو خواهد بود، شرکت‌هایی که به منظور توسعه و تولید انبوه خودروهای سنگین هیدروژنی سلول سوختی باهم یک تیم خواهند شد.

این کمپانی سوئدی ۵۰ درصد سهام جوینت ونچر تشکیل شده را با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون یورو به دست خواهد آورد و ۵۰ درصد دیگر نیز در اختیار دایملر خواهد بود. به این ترتیب دو کمپانی موردبحث توسعه‌ی تکنولوژی سوخت‌های جایگزین را سرعت خواهند بخشید.

مارتین داوم عضو هیئت‌مدیره دایملر AG گفته است:

تشکیل این جوینت ونچر با گروه ولوو یک لحظه مهم برای تولید کامیون‌ها و اتوبوس‌های سلول سوختی می‌باشد.

مارتین لانستت مدیرعامل گروه ولوو نیز اظهار داشته است:

با تشکیل این جوینت ونچر ما به‌وضوح اعتقاد خود به تولید خودروهای تجاری هیدروژنی سلول سوختی را نشان داده‌ایم؛ اما برای تحقق این امر کمپانی‌های دیگر نیز باید ما را حمایت کنند و حداقل کار لازم تثبیت زیرساخت‌های موردنیاز برای قوای محرکه سلول سوختی است.

جوینت ونچر موردبحث به‌صورت جداگانه اداره خواهد شد و به همین خاطر دایملر و ولوو همچنان در دیگر بخش‌های تجارت رقیب هم خواهند بود اما همکاری باهم باعث کاهش هزینه‌های توسعه و تولید خواهد شد. به منظور حمایت هرچه بیشتر از این همکاری، دایملر تراکس کل فعالیت‌های سلول سوختی این جوینت ونچر را تأمین خواهد کرد و از تجارب سلول سوختی مرسدس بنز نیز استفاده خواهد شد.

انتظار می‌رود توافق نهایی دو شرکت در ماه‌های آینده و تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به دست آید. پس از آن خواهد بود که جوینت ونچر تشکیلی در آلمان و کانادا شروع به کار خواهد کرد. تراک ها و اتوبوس‌های هیدروژنی نیز پس از سال ۲۰۲۵ به‌صورت انبوه تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    ولوو…. دایملر
    دوتا از بزرگان دنیای خودروهای سنگین متحد میشن
    .
    اونوقت تو مملکت ما،،،، همه چیو میخوان بومی سازی کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      خخخخ کی؟ کجا؟ چیو میخوان بومی سازی کنن؟ کسی نمیده بهشون که. باید اینجوری حفظ آبرو کنن.
      تو دویست تا کشور دنیا تعداد کشورهایی که صنعت خودروسازی دارن به اندازه تعداد انگشتان دوتا دست هم نیست. اینا میخوان خودشونو جزو اونها به مردم قالب کنن. البته تلاش خوبه بومی سازی هم اگه باعث ایجاد شغل بشه خوبه اینکه خودت نیاز خودتو برطرف کنی خوبه ولی نه به هرقیمتی. اینا به اسم بومی سازی فقط هزاران میلیارد رانت میگیرن اگه میخواستن یا میتونستن کاری کنن تو این پنجاه سال به یه جایی میرسیدن.
      باید فرقون سازی متوقف بشه و انرژی و هزینه تو یه چیزی که ثابت شده شدنیه سرمایه گذاری بشه.برای شروع میشه سایپا رو شخم زد و توش هویج و شلغم کاشت ارزشش بیشتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امین اله امیری

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        باهات موافقم دوست عزیز، البته در مورد ماشینهای سبکش، در زمینه سنگین بد مونتاژ نمی‌کنیم، البته اگه اپشنهاش رو ندزدیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا