مرسدس بنز

محصولات ولوو از پیشرانه‌های مرسدس استفاده می‌کنند؟!

حالا که مدیرعامل جیلی آقای لی شوفو بزرگ‌ترین سهامدار دایملر می‌باشد احتمال همکاری دو شرکت در زمینه‌های فنی و تکنولوژیکی وجود دارد. بنا به گفته مجله مدیریت آلمان، این همکاری حتی می‌تواند گسترش یافته و به خرید بخش کوچکی از سهام ولوو توسط مرسدس منتج شود. همان‌گونه که می‌دانید ولوو زیر چتر حمایتی جیلی بوده و احتمال استفاده سوئدی‌ها از پیشرانه‌ها و دیگر قطعات مرسدس وجود دارد.


همکاری فنی دو شرکت ظاهراً به ساخت پلتفرمی مشترک برای محصولات الکتریکی خواهد رسید. البته این مجله گفته که همکاری دایملر و جیلی شامل تولید سلول‌های باتری نخواهد بود. هرچند مجله یاد شده به دلیل این کار اشاره‌ای نداشته است.


چند هفته پیش بود که خبر خرید حدود ۹ میلیارد دلاری سهام دایملر توسط لی شوفو منتشر شد و این فرد بانفوذ توانست به ۹.۶۹ درصد از سهام غول خودروسازی آلمان دست یافت. این مدیر چینی ظاهراً معتقد است گسترش بسیار زیاد قوای محرکه الکتریکی و تکنولوژی خودران می‌تواند باعث تسلط چند خودروساز معدود به کل بازار شود. شوفو فکر می‌کند ادغام‌ها و همکاری‌های صنعت خودرو بهترین روش برای پایداری در این وضعیت هستند.


اندکی پس از خرید سهام دایملر، شوفو گفت که خودش و جیلی سهام بیشتری از این شرکت را نخواهند خرید. او همچنین گفته که به ارزش‌ها و فرهنگ دایملر احترام می‌گذارد.


سرمایه‌گذاری جیلی در دایملر اولین تلاش این برند برای حضوری پررنگ‌تر در صنعت خودرو نیست؛ مثلاً این شرکت در سال ۲۰۱۰ ولوو را با قیمت ۱.۸ میلیارد دلار خرید و همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز سهام لوتوس را تحت کنترل خود گرفت. این خودروساز چینی ظاهراً قبلاً نیز گوشه چشمی به خرید سهام فیات-کرایسلر و BMW نیز داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    اگه با دید مثبت به قضیه نگاه کنیم خرید لوتوس و ولوو توسط جیلی به نفعشون شده چون هم میتونن از سرمایه هنگفت چینی ها استفاده کنن و هم از تکنولوژی روز دنیای خودرو البته ولوو خودش سرآمد ایمنی و تکنولوژی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Arash

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به همکاری بنز و ولوو چه شود???چه ماشینهاییی تولید کنه ولوو با همکاری بنز واقعا یه اتحاد استراتژیک و با برنامه ای بود این خرید ۱۰ درصدی سهام بنز.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا