اسمارتمرسدس بنز

اسمارت، جدیدترین بازیگر دنیای خودران‌ها

برند اسمارت که زیرمجموعه دایملر محسوب می‌شود از نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ برای پیش‌نمایش حمل‌ونقل شخصی آینده استفاده خواهد کرد.


این پیش نمایش به فرم کانسپت اسمارت ویژن EQ فورتو خواهد بود که یک خودروی کاملاً خودران الکتریکی بوده و برای تردد در شهرها نمونه‌ای ایده آل محسوب می‌شود. برخی از شما عزیزان به یاد دارید که مرسدس کانسپتی مشابه را در سال ۲۰۱۵ و به فرم مدل F015 نشان داد اما محصول اسمارت فاقد غربیلک فرمان و پدال‌ها بوده و برای اولین بار است که خودرویی از دایمر چنین ویژگی‌هایی دارد.


تمامی این برنامه‌ها بخشی از استراتژی مشهور دایملر به نام CASE است که مخفف کلمات Connected، Autonomous، Shared و Electric می‌باشد. این چهار کلمه و تکنولوژی ستون‌های اصلی هستند که استراتژی دایملر را تعریف کرده و دید خودروهای آینده را ترسیم می‌کنند. ویژن EQ فورتو در واقع اولین خودرویی است که تمامی ستون‌های اصلی را با یکدیگر ترکیب کرده است.

Connected: یک ناوگان از خودروهای ویژن EQ فورتو می‌توانند وارد شهر شوند و با سفارش از طریق گوشی هوشمند عمل کنند. یک پانل در جلوی خودرو نصب می‌شود. همچنین دو راننده می‌توانند در خودرو حضور داشته باشند که شاید در یک مسیر حرکت کنند بنابراین راندمان بالا رفته و هزینه‌های استفاده کاهش می‌یابد.


Shared: ازآنجایی‌که در ناوگان این خودروها مالکیت شخصی مطرح نیست بنابراین هر خودرو با دیگران به اشتراک گذاشته خواهد شد. یکی از فاکتورهایی که اشتراک‌گذاری خودرو را محبوب می‌کند انعطاف‌پذیری آن است. خودرو مجبور نیست که به مکانی مخصوص بازگردانده شود. این خودرو را می‌توان در هرجایی به کار گرفت یا ترک کرد. دایملر قبلاً چنین سرویسی را با برنامه Car2Go ارائه کرده است.

Autonomous: ازآنجایی‌که ویژن EQ فورتو خودرویی کاملاً خودران است هرکسی خواهد توانست از آن استفاده کند؛ و خودروها خواهند توانست در ۲۴ ساعت شبانه‌روز سرویس دهند. این امر استفاده از خودروها را بسیار بیشتر از زمان کنونی خواهد کرد. متوسط استفاده از خودروهای کنونی در روز کمتر از یک ساعت است. زمانی که افراد به سرویس‌های اشتراک خودرو تکیه کنند تعداد خودروهای تحت مالکیت شخصی احتمالاً کاهش خواهد یافت و این امر منجر به ترافیک کمتر و افزایش نقاط پارک خواهد شد.

Electric: ویژن EQ فورتو کاملاً الکتریکی است. این خودرو دارای یک پیشرانه در عقب و باتری ۳۰ کیلووات ساعتی است. زمانی که سیستم در حال استفاده نباشد خودرو به‌صورت مستقل به جایگاه شارژ خواهد رفت تا انرژی جدید دریافت کند.

نمایشگاه خودروی فرانکفورت از ۱۲ سپتامبر کار خود را آغاز خواهد کرد. در آنجا جزئیات بیشتری از محصول جدید اسمارت را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یه کانسپت شیک، هوشمند و نقلی! اگه بتونه همین ابعاد رو تو نسخه نهایی حفظ کنه، عالی میشه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    .
    چه طراحی جالبی داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    طراحی جذابی نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. امیرحسین بشیر فرهمند

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    چقدر عالی ، پاک ، تکنولوژیک ، بدون دردسرجای پارک ، دردسترس ، و 24 ساعته !!!!
    فوق العادست …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ایده فوق العاده ایه. طراحیشم بسیار زیبا و مدرنه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا